Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Hoeksche Waard

Beginnen met gezond afvallen in Hoeksche Waard? Flink wat Hollanders hebben die wens. Maar hoe werkt dat eigenlijk? Er bestaan nogal wat opties. Zo heb je een afslankprogramma als het “Gezond Verstanddieet” en niet te vergeten het “Mediterraan dieet”. Het risicovolle daarvan is dat dit geen duurzaam effect heeft. Wil je duurzaam gewicht verliezen? Dan gaat het veel meer om jouw eetgewoonten en leefstijl. Vaak zul jij dan meer gaan sporten en minder snoepen. Ongezonde tussendoortjes laten staan, genoeg water drinken, zorg voor voldoende proteïne, lekker veel groenten eten en meer naar de sportschool gaan om maar een paar voorbeelden te noemen. De diëtist in Hoeksche Waard zal je daarbij kunnen ondersteunen. Onderstaand bekijk jij uitgebreide info over voedingsconsulenten, het effect van voeding, verschillende afvalmethodes of fitness.

  • Vandaag de dag kies je uit vele diëten om de nodige kilo’s kwijt te raken
  • Bijv. het “Fit for live dieet” en ook het “Total Wellbeing dieet” zijn programma’s die je veel hoort
  • Houd er rekening mee dat er vaak sprake is van een jojo-effect
  • Een bevoegd afvalcoach in Hoeksche Waard kan tips en adviezen geven over een nieuwe leefstijl en eetpatroon
  • Focus op de energiebalans: verbrand meer calorieën dan dat je lichaam nodig heeft
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieZuid-Holland
GemeenteHoeksche Waard
Postcode3261
% overgewicht55%
% obesitas15%
Lokale diëtistPro Vie-And
Fitness in de regioFitness Paradise Oud-Beijerland

Diëtist in Hoeksche Waard vinden

Steeds meer inwoners van Hoeksche Waard lopen rond met een te zwaar gewicht. 55% heeft een BMI van 25 of hoger (overgewicht) en 15% worstelt zelfs met obesitas. Te zwaar zijn is te danken aan gebrekkige informatie. Wat betreft voeding is zo’n beetje alles te koop, wat is nu goed of slecht voor mij? De diëtistenpraktijk in Hoeksche Waard kijkt eerst kritisch nar jouw situatie en leefstijl. Daarop voortbordurend ontvang je praktische tips met betrekking tot jouw eet- en leefstijl. Je kunt ook een afspraak maken bij de voedingsdeskundige als er sprake is van medische klachten als diabetes, darmklachten of een voedselallergie.

  • De diëtist ondersteunt je om jouw voedingspatroon in kaart te brengen en dit te verbeteren
  • Via de basiszorgverzekering heeft iedereen recht op 3 uur (4-6 consulten) dieetbegeleiding (per 12 maanden)
  • Je kunt ook afvallen met acupunctuur, virtuele maagband of hypnose

Diëtistenpraktijken Hoeksche Waard oktober 2020
Op zoek naar een vakbekwame gezondheidspraktijk in je woonplaats? In de bijgaande tabel zoek je een centrum voor gewichtsbeheersing of voedingsconsulent uit de gemeente Hoeksche Waard. Zorg dat je een afspraak maakt met een gediplomeerd iemand. Er bestaan flink wat verschillende functienamen en werkgebieden. Diëtist is wettelijk beschermd. Er zijn flink wat benamingen voor een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: geen opleiding nodig, begeleid mensen met BMI tussen 18,5 en 30
  • Voedingsdeskundige: een wetenschapper op het gebied van voeding
  • Voedingstherapeut: vaak gerelateerd aan natuurgeneeskunde
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: bekijkt het huidige voedingspatroon en stelt een nieuw plan op
NaamAdresPostcodePlaats
Pro Vie-AndAchthuizensedijk 863256 ARAchthuizen
Voedingsadviesbureau C.appelTramweg 253255 MBOude-Tonge
ST. Zorg En Verpleging Goeree-Overflakkee (N.rijsenburgh Vph)Sperwer 2713245 VPSommelsdijk
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-hoeksche waard-3261

Gegevens over beweging en gezondheid in Hoeksche Waard

In regio Hoeksche Waard heeft 55% last van overgewicht en 15% ernstige obesitas. 79% geeft aan zijn/haar gezondheid als (zeer) goed te ervaren. 42% voldoet aan de beweegrichtlijnen van de Gezondheidsraad (waarbij minimaal 2,5 uur per week serieus wordt bewogen). 44% is regelmatig aan het sporten. 33,2% fietst zeer regelmatig bij een kleine afstand (max. 7,5 kilometer). Verder zien we dat 17% wekelijks rookt en 6% is een forse alcohol-gebruiker (5% wordt gezien als een overmatige drinker). 46% drinkt vrijwel geen alcohol (bron: Gezondheidsmonitor).

Gezonde populaire diëten in Hoeksche Waard

Veel mensen die kampen met overgewicht kiezen voor een dieet. Met behulp van een afslankprogramma is gewicht verliezen niet moeilijk. Welk dieet moet ik kiezen? Dit wordt bepaald door o.a. jouw huidige gewoontes, voedingsvoorkeuren en doelstelling. Alle dieetmethodes delen we in op basis van 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: het beperken van het aantal calorieën in je dagelijkse voeding
  2. Koolhydraatarm dieet: stabiliseert o.a. de bloedsuikerspiegel
  3. Eiwitrijk dieet: eiwitrijke voeding helpt je afvallen en in spiermassa toe te nemen
  4. Vetvrij- of vetarm dieet: doet gewicht verliezen en vermindert risico op hartaandoeningen
  5. Medisch dieet: specifieke gezondheidsklachten verminderen of een medisch-noodzakelijke operatieve ingreep mogelijk maken (o.a. DASH dieet)

Tips bij het volgen van een dieet
Het juiste dieet kiezen, en dit inpassen in jouw huidige leven valt in de praktijk soms flink tegen. Daarom vind je meerdere handige aanwijzingen:

  • Trap niet in de beloftes van een crashdieet. Bovendien loop je risico op tekort aan essentiële voedingsstoffen
  • Verwacht niet dat alles vanzelf gaat, dan stel jij jezelf ook realistische doelen
  • Houd in een App bij wat je eet, dan kun je een totaaloverzicht van je voeding terugkijken
  • Zorg ook voor voldoende beweging, dat versnelt het hele proces aanzienlijk
  • Vertel je omgeving dat je start met een programma als Herbalife of New Fysic

Top-10 diëten in Hoeksche Waard

DieetTypeKostenDetails
South BeachMinimale vettenVanaf €35Vermijden van slechte koolhydraten en vetten
AtkinsKoolhydraatarmVanaf €76p/maandVan cardioloog Robert C. Atkins
Weight WatchersMinimale calorieënVanaf €23 p/maandFocus op verandering in lifestyle
Cambridge 1 op 1Minimale calorieënVanaf €54 p/maandSamen met jouw coach
KetogeenKoolhydraatarm / medischVanaf €34Ook voor diabetes type 2
PaleoGemakkelijkVanaf €28Verlies vet en wordt energieker
MediterraneOverigeVanaf €29Goede gevarieerde voeding en rust
DashCalciumrijkVanaf €44Verbetert je bloedsuikerspiegel
DukanKoolhydraatarmVanaf €22Vrij streng afvalprogramma
ModifastMaaltijdshakesVanaf €80 p/maandHeel weinig calorieën eten

Snel en verantwoord afvallen

Snel vet verbranden en ontwikkel een gezonde lifestyle

Vind een sportschool

Afvallen draait erom dat er minder energie ingaat dan eruit gaan. De basis is vaak minder / anders gaat eten. Je kunt het proces versnellen als je ook meer gaat bewegen en sporten. Hiervoor heb je natuurlijk een bevoegd sportschool in Hoeksche Waard. Ideaal voor zowel het stukje cardio als krachttraining. Door te doen aan cardio (roeimachine/hometrainer) zal de calorieverbranding flink toenemen. Bedenk wel, krachttraining is noodzakelijk voor de naverbranding: Dit heet ook wel afterburning, en gaat over de verbrande energie na het sporten. Bovendien realiseer je een spiergroei als je aan de slag gaat met kracht. Afgezien van de fitness zijn er velerlei activiteiten om energie te verbranden:

  • Bootcamp: Samen met vrienden buiten sportoefeningen doen
  • Slenderen: Geen zware training, het werkt juist ontspannend
  • Hardlopen: Je conditie verbeteren en de nodige calorieën verbranden
  • Wandelen (powerwalk): Vaak samen met mensen uit de buurt wandelen
  • Ook populair: Zumba, Kickboksen en Steps

Vind een fitnesscentra in de regio Hoeksche Waard

NaamAdresPostcodePlaats
Fitness Paradise Oud-BeijerlandPrinses Irenestraat 83261 APOud-Beijerland
Fit4Lady Goeree-OverflakkeeVan Gorcumstraat 2-A3245 BESommelsdijk
Anytime Fitness OostvoorneVoorweg 273233 SJOostvoorne
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Hoeksche Waard
Effectief afslanken met de meest persoonlijke begeleiding? De personal training (PT) in Zuid-Holland is de meest effectieve trainingsvorm. Deze trainer helpt tijdens het trainen en kan zelfs helpen met een voedingsplan. Dit gaat je enorm helpen omdat jij een sportplan op individueel niveau krijgt, je optimaal wordt gemotiveerd en dat je alles technisch gezien ook goed doet. Wat je niet moet vergeten: een trainer op maat betaal je al gauw €65 voor enkele sessies.

Afvallen in 5 stappen

  1. Start met je BMI

    Een goed uitgangspunt is het BMI. De BMI geeft een schatting van het gezondheidsrisico van je lichaamsgewicht. Het advies bij een score van 25 – 30: jij hebt last van overgewicht. Een BMI groter dan 30 duidt op zeer ernstig overgewicht (namelijk obesitas). Het is verstandig om alleen samen met een diëtist af te vallen.

  2. Binnen welke termijn wil jij resultaat?

    Ontevreden over jouw lichaam? Het hebben van een doelstelling is cruciaal. Anders heb je geen richting. Jouw goal moet ambitieus zijn, maar overdrijf niet. Wat vaak ook helpt: bedenk wat jouw motivatie is: Waarom wil je 5KG afvallen? Verder belangrijk: vertel vrienden en familie dat je gaat afvallen en maak eventueel gebruik van een voedingscoach in Hoeksche Waard

  3. Voeding beperken

    Je gewicht laten afnemen is geen hogere wiskunde: zorg voor een negatieve energiebalans en je zult vroeg of laat resultaat zien. Er komt een focus op minder ongezonde dingen eten. Voor mannen ligt de norm rond de 1800 calorieën per dag, voor een vrouw ligt dit rond de 1500 calorieën (Bron: www.voedingscentrum.nl). Zorg dat je minimaal 3 hoofdmaaltijden eet (zodat je niet gaat snacken), en zorg dat je bewust bent over wat je eet. Langzaam kauwen of kleine borden gebruiken zijn handige trucs.

  4. Beginnen met gezond eten

    Focus niet alleen op de hoeveelheid, maar ook de voedingsmiddelen die je kiest heeft zijn uitwerking op de energie inname. Wees voorzichtig met alcohol, vet en suiker. Je krijgt minder calorieën binnen als je je focust op de Schijf van Vijf. Tevens: leer meteen het ongezond snacken af en en drink 2 liter water per dag. Op de website ilovehealth.nl staan duizenden gezonde gerechten.

  5. Start met sporten

    Ga lekker sporten! Door te sporten kun je jouw dieet beter volhouden en ga je sneller afvallen. Probeer minimaal 60 minuten per dag actief te zijn. Dit kan al heel eenvoudig: negeer de lift en wandel een rondje naar het werk. Wil je het professioneler aanpakken dan is er een lokale sportschool. Zodra je bezig bent met krachttraining of cardio zal je vet sneller gaan verbranden en vliegen de kilo’s er veel sneller af.

Gelijk gewicht verliezen met een dieetplan?

Verlies tot wel 15 kilo in 2 maanden

Huidige ontwikkelen omtrent afslanken in Hoeksche Waard

Kan ik op gewicht komen zonder dieet?
Ja, je kunt in Hoeksche Waard afvallen zonder dieet of speciale afslankmethode. Waar het om draait is in kleine stapjes gezonder gaan leven. Onthoud altijd de volgende aspecten:minder eten, gezonder eten en op structurele basis gaan bewegen. Mede door deze aanpassing ga je gemakkelijk een duurzame gezonde leefstijl aanleren. Enkele voorbeelden: eet veel groenten, neem water i.p.v. frisdrank, heb aandacht voor je eten en loop wat vaker naar het koffieapparaat. Daardoor ga jij dat gezonde leven leiden voor een langere periode.

Welk dieet is het beste?
Er bestaat niet 1 eetpatroon dat er met kop en schouders bovenuit steekt. Montignac, Detoxen, Pioppi of Atkins, Ketogeen, Mediterrane dieet: welk van deze programma’s het meest efficiënt is hangt af van allerlei aspecten zoals je uitgangssituatie (BMI), hoeveel KG je wilt afvallen en voedingsvoorkeuren. Je bereikt het meeste met een verantwoord eetschema waardoor je gaat afvallen maar ook alle essentiële voedingsstoffen binnenkrijgt.

Is een crashdieet wel zo gezond?
5 kg of meer verliezen behoort tot de mogelijkheden bij een crashdieet, maar is niet aan te raden. Bij zo’n methode is de hoeveelheid calorieën die je eet heel erg laag (rond de 500 Kcal). Denk hierbij aan snel verlies van overgewicht, van toch wel 4,5 kg in een week. De minpunten zijn: een onverzadigd gevoel, hoofdpijn / misselijkheid, en de kilo’s vliegen er na het dieet weer aan. Geen optie voor de lange termijn dus.

Wat krijg ik vergoed als ik naar de diëtist ga?
Dieetadvies in 3260, 3261, 3262, 3263 wordt deels gedekt uit de basiszorgverzekering (voor elke Nederlander, bij alle verzekeringen, dus incl. Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Je krijgt een vergoeding voor de eerste 3 uren die je gebruikt. Doorgaans gaat het om maximaal 6 afspraken. Goed om te weten: het jaarlijkse eigen risico wordt hierop wel in mindering gebracht. Behalve bij ketenzorg als bijvoorbeeld diabetes type 2, CVRM (hart- en vaatziekten) of COPD (longziekte). Ook kinderen tot 18 jaar betalen geen eigen risico.

Kan ik snel afvallen zonder problemen?
Afslanken op de lange termijn gaat niet zo snel. Eet jij dagelijks net iets minder dan zou moeten (+/- 500 Kcal)? Dan mag je rekenen op +/- een halve kilo gewichtsverlies per week. Reken dus niet op meer dan 2 kilogram. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Ga je de energie inname verlagen? Houdt dan rekening met gezondheidsrisico’s. Je krijgt een gebrek aan vezels, vitamines en mineralen en je hebt een verhoogde kans op galstenen. Ga dus afvallen op een gezond tempo. Dat kan je doen met een deskundige in Centrum.

  • Puttershoek
  • Maasdam
  • Oud-Beijerland
  • Nieuw-Beijerland
  • Piershil
  • Goudswaard
  • Mijnsheerenland
  • Westmaas
  • Heinenoord
  • Numansdorp
  • Zuid-Beijerland
  • Klaaswaal
  • Strijen
  • Strijensas
  • Mookhoek
  • s-Gravendeel