koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Gilze en Rijen

Op een duurzame manier gezond afvallen in Gilze en Rijen? Heel wat mensen zijn bezig met afslanken. Hoe kan ik beginnen met afvallen? Je kunt aan de slag met zoveel verschillende manieren. Je kunt denken aan het “Flinndal Gezond Gewicht” en ook het “Rijst vastendieet”. Het minpunt hiervan is dat het vaak helpt op korte termijn. Wil jij liever gewicht verliezen voor de lange termijn? Heroverweeg dan jouw eet- en beweegpatroon. In de regel zul je ongezonde gewoontes moeten afleveren. Meer gezonde voeding, meer water drinken, een goede balans tussen eiwitten, vetten en koolhydraten, meer groenten opscheppen en starten met dagelijks bewegen zijn slechts een paar tips. Jouw diëtist in Gilze en Rijen levert daarvoor ondersteuning. Op vandaagafvallen.nl verzamel je belangrijke informatie over gewichtsconsulenten, de juiste voeding, de verschillende methodes om af te vallen of sporten.

  • Je kunt kiezen uit opvallend veel diëten die succesvol blijken te zijn
  • Het “Optimel Control” of het “Afvallen met Bregje”, om maar een paar voorbeelden te noemen
  • Bedenk hierbij wel dat er vaak sprake is van een jojo-effect
  • Een deskundige afvalcoach in Gilze en Rijen kan jou helpen met een duurzaam eet- en beweegplan
  • Let op je energiebalans: meer energie consumeren dan wat je lichaam ingaat
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2022.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieNoord-Brabant
GemeenteGilze en Rijen
Postcode5121
% overgewicht58%
% obesitas19%
Lokale diëtistenpraktijkDe Voedietist B.V.
Sportschool in de omgevingSporthotel Bruurs Baarle-Nassau

Diëtist in Gilze en Rijen bezoeken

Behoorlijk wat mensen in Gilze en Rijen lopen rond met een te zwaar gewicht. 58% heeft een BMI van 25 of hoger (overgewicht) en 19% zelfs obesitas. Te zwaar worden is vaak het resultaat van slechte beweging & eten. In de supermarkt is er zoveel te koop, wat is nu voor mij de juiste keuze? Een erkende diëtistenpraktijk in Gilze en Rijen kijkt samen met jou naar jouw situatie en leefstijl. Verder wordt er een plan gemaakt wat betreft gezonde voeding en sporten. Men kan ook terecht bij een voedingsdeskundige om medische redenen zoals een hoge bloeddruk of diabetes.

  • De diëtist werkt samen met je om een eet- en beweegplan op te stellen
  • Vanuit de basispremie heeft iedereen recht op 3 uur (4-6 consulten) dieetadvies p/jaar
  • Andere opties zijn een virtuele maagband, hypnose of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Gilze en Rijen september 2022
Zoek je advies bij een persoonlijke gezondheidspraktijk in jouw omgeving? Hieronder check jij actuele info van een centrum voor gewichtsbeheersing in de buurt of voedingscoach uit de gemeente Gilze en Rijen. Zorg dat je een afspraak maakt met een gediplomeerd iemand. We onderscheiden allerlei jobtitels en alternatieve werkwijzen. Het vak van diëtist is wettelijk beschermd. Maar denk bijvoorbeeld ook aan alternatieve benamingen voor een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: veel kennis van voeding en beweging
  • Voedingsdeskundige: werken vaak als voedingsvoorlichter binnen scholen of organisaties
  • Voedingstherapeut: helpt cliënten om eetpatroon te veranderen
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: ontvang begeleiding bij nieuwe eetpatronen, bewegen en mindset
NaamAdresPostcodePlaats
De Voedietist B.V.Hoofdstraat 995121 JCRijen
Dietistenpraktijk Marije Van DunKloosterstraat 65121 ELRijen
Diëtistenpraktijk Evelien Van OpstalRect van den Broekstraat 1 b 0345111 VTBaarle Nassau
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-gilze-en-rijen-5121

Gegevens over beweging en gezondheid in Gilze en Rijen

In regio Gilze en Rijen heeft 58% licht overgewicht en 19% ernstige obesitas. 74% ervaart zijn/haar gezondheid als (zeer) goed. 51% voldoet aan de beweegrichtlijnen van de Gezondheidsraad (minimaal 150 minuten matig intensief bewegen). 55% sport structureel elke week. 22,6% gebruikt regelmatig een fiets bij een kleine afstand (max. 7,5 kilometer). Punt van zorgen is dat 18% rookt en dat 10% wordt bestempeld als zware drinker (9% is overmatige drinker). 40% drinkt geen of maximaal 1 glas alcohol p/dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Gezonde populaire diëten in Gilze en Rijen

De meeste mensen die willen afslanken starten met een dieet. Met behulp van een afslankprogramma ga je sneller afvallen. Voor welk dieet moet ik gaan? Dit hangt af van je uitgangssituatie (BMI), eventuele allergieën en doelstelling. Alle dieetmethodes kun je onderbrengen in vijf hoofdgroepen:

  1. Caloriearm dieet: hoeveelheid verbruikte calorieën beperkt tot bijv. maximaal 1500 per dag
  2. Koolhydraatarm dieet: minder energie uit koolhydraten tot je nemen
  3. Eiwitrijk dieet: Afvallen met een stabiele bloedsuikerspiegel
  4. Vetarm- of vetvrij dieet: doet gewicht verliezen en vermindert risico op hartaandoeningen
  5. Medisch dieet: verbetert je lichamelijke (en/of geestelijke) gezondheid voor een betere levenskwaliteit (o.a. Alkalisch dieet)

Welk dieet past bij mij?
Het juiste dieet kiezen, en het ook volhouden is tamelijk complex. Bijgaand bieden we enkele handige aanwijzingen:

  • Een crashdieet is geen aanrader. Dit is namelijk niet vol te houden op lange termijn
  • Een keer de fout ingaan is niet erg, dan stel jij jezelf ook realistische doelen
  • Noteer eens een week wat je eet, zo weet je wat er allemaal binnenkomt
  • Ga aan de slag met sporten, dit maakt afvallen leuker
  • Vertel je omgeving dat je start met een programma als Herbalife of New Fysic

Top-10 diëten in Gilze en Rijen

DieetSoortPrijsUitleg
South BeachMinimale vettenVanaf €34Jezelf niet uithongeren
AtkinsWeinig koolhydratenVanaf €66p/maandJe raakt niet uitgehongerd
Weight WatchersCaloriearmVanaf €21 p/maandSamen afvallen i.p.v. alleen
Cambridge 1 op 1CaloriebeperktVanaf €63 p/maandRuime keuze in maaltijden
KetogeenKoolhydraatarm / medischVanaf €36Verminderde eetlust
PaleoGemakkelijkVanaf €40Focus op onbewerkte voeding
MediterraneMiddellandse zeeVanaf €42Traditionele voeding uit o.a. Griekenland
DashKaliumrijkVanaf €41Werkt tegen een hoge bloeddruk
DukanWeinig koolhydratenVanaf €25Populair koolhydraatarm, eiwitrijk dieet
ModifastShakesVanaf €62 p/maandCombinatie met supplementen

Gezond afvallen op jouw manier

Snel vet verbranden en een nieuwe leefstijl aanleren

Regionale sportscholen

Afvallen is eigenlijk gewoon dat er minder energie ingaat dan eruit gaan. Dit houdt niet op bij alleen kritisch naar je voeding kijken. Maar vergeet niet dat het ook belangrijk is dat je ook meer gaat bewegen en sporten. Hiervoor heb je natuurlijk de sportschool in Gilze en Rijen. Vaak moedigen zij je aan voor een combi van cardio en krachttraining. Door te werken aan cardio (loopband/crosstrainer) werk je aan je conditie en verbrand je calorieën. Maar, onderschat niet het stukje naverbranding dat je hebt bij krachttraining: je lichaam verbrandt nog meer energie na de training (afterburning). Eveneens stimuleer je de spiermassa wanneer je krachttraining toepast. Los van de fitness onderscheiden we verscheidene opties om de nodige kilo’s kwijt te raken:

  • Bootcamp: Groepstraining die conditie- en krachtsoefeningen combineert
  • Slenderen: Sporten op machines die zelfstandig werken
  • Hardlopen: Werk aan je uithoudingsvermogen tijdens het rennen
  • Wandelen (powerwalk): Vermindert o.a. stress en stimuleert creativiteit
  • Andere opties: Zumba, Grit en Brazilian BBB

Vind een fitnesscentra in de regio Gilze en Rijen

NaamAdresPostcodePlaats
Sporthotel Bruurs Baarle-NassauSportlaan 225111 BXBaarle-Nassau
Arendse Health Club Dongen VolckaertDongepark 15102 DBDongen
Arendse Health Club Dongen DoelstraatDoelstraat 165101 PADongen
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Gilze en Rijen
Wil je afvallen onder begeleiding van een personal trainer? De personal training (PT) in Noord-Brabant richt zich op training, voeding, mindset en herstel. Jouw begeleider zal je overal bij ondersteunen en kan zelfs helpen met een voedingsplan. Het grote voordeel hiervan is dat jij een sportplan op individueel niveau krijgt, je geen excuus meer hebt en dat je alles technisch gezien ook goed doet. Het is wel een kostbare optie: een prive-trainer kost gemiddeld €100 p/maand.

In 5 stappen een gezond gewicht

  1. Body Mass Index

    Je BMI berekenen is erg belangrijk. Hoe verhoud jouw lichaamsgewicht zich tot je lengte? Het advies bij een score van 25 – 30: probeer af te vallen. Een score van 30 of hoger duidt op obesitas (ernstig overgewicht). Instanties raden dan aan om samen met een diëtist een plan van aanpak op te stellen.

  2. Streefgewicht bepalen

    Wil je iets doen aan jouw gewicht? Het is belangrijk om een doel te hebben. Zo blijf je gemotiveerd. Wees hierin wel realistisch. Wat vaak ook helpt: bedenk wat jouw motivatie is: Waarom wil ik zo graag die 10 kilo verliezen? Andere tips: vertel vrienden en familie dat je gaat afvallen en maak eventueel gebruik van een voedingscoach in Gilze en Rijen

  3. Calorie-focus

    Op gezond gewicht komen draait in de basis hierom: verbrandt meer energie dan er binnenkomt en de kilo’s zullen er langzaam afgaan. Gevolg is dat je minder gaat eten. Mannen die willen afvallen moeten zich beperken tot 1.800 kilocalorieën per dag, en voor vrouwen max 1.500 kilocalorieën (Bron: Voedingscentrum, eerlijk over eten). Houd ten minste 3 hoofdmaaltijden p/dag aan (om ongezonde snacks te voorkomen), en neem de tijd voor je eten. Eet eerst je mond leeg voor de volgende hap.

  4. Schijf van Vijf

    Niet alleen de volumes, maar ook de voedingsstof zelf beïnvloedt de calorie-inname. Ga niet langer voor eten met te veel vet, suiker en alcohol. Je krijgt minder calorieën binnen als je zovaak mogelijk producten uit de Schijf van Vijf kiest. Niet vergeten: leer meteen het ongezond snacken af en houdt je dagelijkse eten bij. Op o.a. simpele-recepten.nl staan duizenden gezonde gerechten.

  5. Meer bewegen

    Kom van je bank af! Zo blijf je gemotiveerd en heb je minder kans op het jojo-effect. Ga minimaal elke dag een half uur tot 60 minuten bewegen. Bewegen kan op allerlei fronten: ga lopend naar de supermarkt en wandel een rondje naar het werk. Eventueel is het alternatief een fitnessfaciliteit. Op het moment dat je start met cardio of kracht ga je vet verbranden en ga je nog sneller afvallen.

Direct gewicht verliezen met een afvalplan?

Verlies tot 10 Kg in 12 weken

Alles wat jij moet weten over afslanken in Gilze en Rijen

Kan ik op gewicht komen zonder dieet?
Ja, je kunt in Gilze en Rijen afvallen zonder dieet of speciale afslankmethode. Waar het om draait is gezonde gewoontes inpassen. Probeer uit te gaan van minder veel eten, ongezonde tussendoortjes minderen, gezonde keuzes maken en min. 60 minuten bewegen. Daardoor lukt het je zeker je streefgewicht behalen. De volgende adviezen dragen ook bij: neem elke dag een gezond ontbijt, haal geen ongezonde producten in huis, eet niet zonder na te denken en ga lekker klussen in de tuin. Op basis daarvan ontwikkel je een healthy lifestyle voor een langere periode.

Welk dieet adviseren jullie?
Er bestaat niet 1 programma dat het beste is voor iedereen. Montignac, Detoxen, FIT Methode of Atkins, Ketogeen, Dukan Dieet: welk van deze voedingsplannen het meest efficiënt is kun je bekijken a.d.h.v. verscheidene feiten als persoonlijke situatie, lange termijn wensen en medische aandoeningen. De beste resultaten haal je met een verantwoord eetpatroon waarbij je afvalt maar waarbij je jouw lichaam niet verwaarloost.

Ik wil snel afvallen met een crashdieet, is dat slim?
Veel kilo’s lijnen waarbij men een crashdieet toepast is haalbaar, maar niet geheel zonder risico. Bij dit dieet is de hoeveelheid calorieën die men consumeert soms maar 500 kcal per dag. Pluspunt is dat je snel afvalt, tot wel 3,5 kg in een week. De nadelen zijn: een onverzadigd gevoel, hoofdpijn / misselijkheid, en geen blijvende verandering in de leefstijl. Binnen mum van tijd ben je weer op het oude gewicht.

Krijg ik een vergoeding van de zorgverzekering voor de diëtist?
Dieetadvies in 5120, 5121, 5122 wordt deels gedekt middels de basisverzekering bij verzekeraars als Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Het gaat hier om de eerste drie behandeluren per kalenderjaar. Vaak betreft het maximaal 6 afspraken. Voorwaarden: hiervoor wordt wel eerst het eigen risico aangesproken. Dit is niet het geval als er sprake is van ketenzorg als bijvoorbeeld diabetes of COPD. Daarbij vallen kinderen / tieners ook buiten de eigen bijdrage.

Kan ik snel afvallen zonder problemen?
Gezond lijnen heeft tijd nodig. Als je uitgaat van negatieve calorie balans van 500 Kcal. Dan val je wekelijks zo’n halve kilo af. Per maand kun je zo’n 2 kilo verliezen. Soms gaat het iets sneller in het begin. Ga je de energie inname verlagen? Dan gaat je lichaam in protest. Je krijgt een tekort aan essentiële voedingsstoffen en je gaat vooral spierweefsel afbreken i.p.v. vet. Wij geven de voorkeur aan duurzaam afvallen, bijvoorbeeld samen met een voedingsdeskundige in Rijen, Gilze, Molenschot, Hulten.

  • Rijen
  • Molenschot
  • Hulten
  • Gilze