koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Drechterland

Zo snel mogelijk gezond afvallen in Drechterland? Tienduizenden personen willen graag wat kilo’s kwijtraken. Veel mensen weten niet waar te starten. Je hebt de keuze uit flink wat werkwijzes. Je hebt bijvoorbeeld het “Cookie Diet” en ook het “Hypoglykemie dieet”. Het risicovolle daarvan is dat dit geen duurzaam effect heeft. Wil jij niet alleen op korte termijn afvallen, maar juist op de lange termijn? Dan gaat het veel meer om jouw eet- en beweegpatroon. Eigenlijk resulteert dat in meer bewegen en minder eten. Meer gezonde voeding, vermijd frisdrank en vruchtensap, voldoende eiwitten en vezels binnenkrijgen, meer variatie in groenten en proberen elke dag 60 minuten te bewegen zijn enkele goede suggesties. Een diëtist in Drechterland levert daarvoor ondersteuning. Op vandaagafvallen.nl vergaar je handige details over gewichtsconsulentes, gezond eten, de meest bekende afvalprogramma’s + krachttraining.

  • Er bestaan verschillende diëten die succesvol blijken te zijn
  • O.a. het “Vegetarisch Dieet” & het “Weight Watchers” worden door veel mensen gevolgd
  • We vertellen er wel bij dat het lastig is om vol te houden (jojo-effect)
  • Een deskundige afvalcoach in Drechterland heeft veel ervaring met het zoeken naar een meer duurzame & gezonde leefstijl
  • Neem de energiebalans in acht: meer energie verbruiken dan wat je dagelijks binnenkrijgt
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2022.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieNoord-Holland
GemeenteDrechterland
Postcode1697
% overgewicht47%
% obesitas10%
Plaatselijke diëtistDietistenpraktijk I. Wiering-Vriend
Fitness in de buurtBasic-Fit Hoorn Zwaagdijk 24/7

Diëtist in Drechterland bezoeken

Opvallend veel mensen in Drechterland lopen rond met een te zwaar gewicht. 47% heeft een BMI van 25 of hoger (overgewicht) en 10% heeft obesitas. Het principe van overgewicht rekent men vaak toe aan simpelweg te weinig kennis. Je kunt zoveel verschillende voeding kopen, wat moet ik nu wel of juist niet eten? Een bevoegd diëtistenpraktijk in Drechterland brengt eerst in kaart jouw huidige eet- en leefgewoonten. Daarnaast krijg je tips en advies omtrent eten en sporten. Een voedingsdeskundige kan ook bezocht worden als er sprake is van medische klachten als een hoog cholesterolgehalte.

  • De diëtist daagt je uit om op een duurzame en gezonde manier af te slanken
  • Via de basiszorgverzekering heeft iedereen in NL recht op 3 uur dieetadvies + begeleiding p/jaar
  • Er zijn ook specialistische methodes zoals acupunctuur of hypnose

Diëtistenpraktijken Drechterland november 2022
Wil je terecht bij een erkende gezondheidspraktijk in jouw stad? In de bijgaande tabel tref je de adresgegevens van een erkend centrum voor gewichtsbeheersing of gewichtsconsulent uit de gemeente Drechterland. Je wilt natuurlijk dat je betrouwbare informatie en advies krijgt. We zien nogal wat afvalcoaches en werkgebieden. Het vak van diëtist is wettelijk beschermd. Maar denk bijvoorbeeld ook aan alternatieve benamingen voor een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: veel kennis van voeding en beweging
  • Voedingsdeskundige: wetenschapper op het gebied van voeding (incl. anatomie en fysiologie)
  • Voedingstherapeut: met gezonde voeding het lichaam in balans brengen
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: begeleidt mensen met gezonde voeding en een gezonde levensstijl
NaamAdresPostcodePlaats
Dietistenpraktijk I. Wiering-VriendOlympiaweg 141m1693 EKWervershoof
Dietistenteam SpringOlympiaweg 141 p1693 EKWervershoof
DieetzoMeetketting 21689 XDZwaag
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-drechterland-1697

Gegevens over beweging en gezondheid in Drechterland

In regio Drechterland heeft 47% in meer of mindere mate overgewicht en 10% met obesitas. 79% zegt zijn/haar eigen gezondheid als (zeer) goed te ervaren. 53% voldoet aan de beweegrichtlijnen van de Gezondheidsraad (minstens 150 minuten per week aan matig intensieve inspanning). 52% doet wekelijks aan sport. 40,5% is wekelijks aan het fietsen bij stukjes van niet langer dan 7,5 kilometer. Zorgwekkend is dat 16% wekelijks rookt en 13% is een zware alcohol-drinker (8% is een overmatige drinker). 30% drinkt niet of max. 1 glas per dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Overzicht met populaire diëten in Drechterland

Een groot deel van de mensen die kampen met overgewicht gaan van start met een dieet. Met zo’n afslankprogramma kan je jouw streefgewicht behalen. Welk dieet moet ik kiezen? Dit ligt aan je thuissituatie, eetvoorkeur en het aantal kilo’s dat je kwijt wilt raken. De diëten delen we in op basis van 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: tijdens dit dieet ga je zo min mogelijk calorieën eten
  2. Koolhydraatarm dieet: stabiliseert o.a. de bloedsuikerspiegel
  3. Eiwitrijk dieet: Afvallen met een stabiele bloedsuikerspiegel
  4. Vetarm/vetvrij dieet: Weinig vet is goed voor de bloeddruk en een lager cholesterolgehalte
  5. Medisch dieet: focus op medische noodzaak, minder op uiterlijke resultaten (o.a. Ketogeen Dieet)

5 tips bij het kiezen/volgen van een dieet
Het juiste dieet selecteren, en dit op een duurzame manier volhouden is niet altijd makkelijk. Hieronder check je een paar handige adviezen:

  • Blijf weg van de zogenaamde crashdiëten. Het is slechts een korte termijn oplossing
  • Leg jezelf niet te strenge eisen op, dan stel jij jezelf ook realistische doelen
  • Houd een eetdagboek bij, zo weet je wat er allemaal binnenkomt
  • Ook lichaamsbeweging is onmisbaar, net zo belangrijk als gezond eten
  • Ga samen met iemand de uitdaging aan. Bijvoorbeeld met New Fysic of Herbalife

Vaak gekozen diëten in Drechterland

DieetSoortTarievenBeschrijving
South BeachVetarmVanaf €20Een gezondere levensstijl
AtkinsBeperkte koolhydratenVanaf €61p/maandFocus op staat van ketose
Weight WatchersCaloriearmVanaf €17 p/maandWeekmenu’s en boodschappenlijstjes
Cambridge 1 op 1CaloriebeperktVanaf €54 p/maandSamen met jouw coach
KetogeenWeinig koolhydratenVanaf €36Laat watergewicht verdwijnen
PaleoOverigeVanaf €30Eten zoals onze voorouders
MediterraneSpaansVanaf €40Extra focus op (vette) vis
DashCalciumrijkVanaf €41Wetenschappelijk onderbouwd advies
DukanKoolhydraatarmVanaf €18Dure vetarme voedingsmiddelen
ModifastMaaltijdvervangerVanaf €72 p/maandHeel streng op calorieën

Snel afvallen op jouw manier

In snel tempo afvallen en een nieuwe leefstijl aanleren

Sportscholen in de regio

Afslanken is vaak niet veel meer dan zorgen dat je een negatieve calorie balans opbouwt. Dit houdt niet op bij alleen gezonder en minder eten. Je behaalt een beter resultaat als je lekker gaat sporten. Loop eens binnen bij een erkende sportschool in Drechterland. Je kunt hier zowel werken aan cardio als krachttraining. Door te doen aan cardio (bijv. de roeitrainer of crosstrainer) werk je aan de calorieën (verbranding). Echter, je moet krachttraining doen wil je de naverbranding versterken: ook na de training blijf je dan energie verbranden. Tevens ga je spieren opbouwen als je aan krachttraining doet. Ook buiten fitness zijn er verscheidene opties om in beweging te komen:

  • Bootcamp: In groepsverband werken aan je conditie en fitheid
  • Slenderen: Je doorloopt een serie van 6 bewegingsbanken
  • Hardlopen: Lekker buiten in je eigen omgeving rennen
  • Wandelen (powerwalk): Grote stappen + lange bewegingen met je armen
  • Andere opties: XCore, Kickboksen en Brazilian BBB

Overzicht fitness in de regio Drechterland

NaamAdresPostcodePlaats
Basic-Fit Hoorn Zwaagdijk 24/7Zwaagdijk 467A1689 PCHoorn
Optisport Health Club MedemblikAdmiraliteitsweg 6a1671 JAMedemblik
Fit For Free HoornDoctor C.J.K. van Aalstweg 6B1625 NVHoorn
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Drechterland
Wil je wat doen aan jouw gewicht waarbij je gecoacht en gemotiveerd wordt? De personal training (PT) in Noord-Holland is de manier om onder begeleiding te sporten. Jouw trainer motiveert je gedurende de training en heeft veel verstand van voeding. Het grootste gemak zit ‘m erin dat je een trainingsprogramma op maat krijgt, je ontzettend wordt gemotiveerd en dat je jouw oefeningen 100% efficiënt uitvoert. Houd rekening met de hoge kosten: een trainer op maat kost al snel €50 per periode (30 dagen).

Gezond afvallen in 5 stappen

  1. Start met je BMI

    Bereken allereerst jouw BMI. Op basis van je lichaamsgewicht en je lengte komt er een uitkomst. Een waarde van 25 t/m 30 betekent: er moeten een paar kilo’s af. Is de waarde 30+? Dat houdt in dat je te maken hebt met ernstig overgewicht. Het advies is om onder begeleiding van een diëtist af te vallen.

  2. Welke resultaten wil je halen?

    Wil je een slank en gezond lichaam? Maak jouw doelstelling concreet, hoeveel wil je wegen? Anders ontbreekt er de focus. Jouw goal moet ambitieus zijn, maar overdrijf niet. Schrijf ook op waarom je dit wil. Waarom wil je 5KG afvallen? Wat vaak ook helpt: vraag steun bij familie en vrienden of stel een eet- en beweegplan samen bij een voedingscoach in Drechterland

  3. Beperk je voeding

    Kilo’s kwijtraken is in principe heel eenvoudig: zorg dat je meer energie verbruikt dan er binnenkomt en je gaat stapje voor stapje afvallen. Om dit te bereiken moet je letten op je calorie-inname. Een gemiddelde man kan als richtlijn aanhouden 1800 calorieën p/dag, bij vrouwen nog iets minder, 1.500 calorieën (Bron: www.voedingscentrum.nl). Zorg voor regelmaat in de maaltijden (anders compenseer je met snacks), en eet rustig en met aandacht. Bijv. door kleiner bestek te gebruiken.

  4. Beginnen met gezond eten

    Let niet uitsluitend op de grammen, maar daarnaast ook de maaltijd zelf beïnvloedt de calorie-inname. Neem geen maaltijden met veel vet, suiker en alcohol. Het is belangrijk dat je uitgaat van de Schijf van Vijf. Let op: leer meteen het ongezond snacken af en houdt je dagelijkse eten bij. Op de website leukerecepten.nl zijn veel gezonde receptideeën te vinden.

  5. Sporten

    Tijd om in actie te komen! Zodoende blijf je gemotiveerd en heb je minder kans op het jojo-effect. Ga minimaal elke dag een half uur tot 60 minuten bewegen. Denk nou niet dat dit onhaalbaar is: gebruik altijd de trap en ga wandelend of fietsend naar de winkel. Je kunt je ook aanmelden bij een fitnesscentra. Door bijv. cardio en/of krachttraining zal de vetverbranding geactiveerd worden en kom je in rap tempo op gewicht.

Direct gewicht verliezen met een voedingsplan?

Tot wel 10 kilogram in 1 maand

Alles wat jij moet weten over afslanken in Drechterland

Afvallen zonder dieet, hoe werkt dat?
Ja, je kunt in Drechterland afvallen zonder daarvoor een dieet te nemen. In dat geval kun je een gezondere leefstijl creëren. Dit kunnen we samenvatten tot minder eten binnenkrijgen, gezonde producten kiezen en natuurlijk meer bewegen. Door deze ontwikkeling ga jij altijd de nodige kilo’s kwijtraken. Een aantal tips: neem voldoende groente en fruit, drink tenminste 2 liter per dag, gebruiker kleiner bestek of ga wat vaker op de fiets naar het werk. Op die manier creëer je een duurzame leefstijl voor de komende jaren.

Welk dieet adviseren jullie?
Er is niet 1 dieet dat er met kop en schouders bovenuit steekt. Modifast, Sonja Bakker, FIT Methode of South Beach, Cambridge, Dukan Dieet: welk van deze voedingsplannen voor jou het beste werkt heeft te maken met verscheidene factoren zoals je uitgangssituatie (BMI), jouw lange termijn doelen en huidig eetpatroon. Het belangrijkste is een uitgebalanceerd eetpatroon waardoor je gaat afvallen maar waar je ook genoeg eiwit, vitamines en koolhydraten neemt.

Wat is het nadeel van een crashdieet?
10-15 kilo afslanken door het gebruik van zo’n crashdieet komt veel voor, maar niet geheel zonder risico. Bij zo’n voedingspatroon is het aantal calorieën die wordt geconsumeerd beneden het minimum. Sommige mensen vallen snel af, met soms wel 4,5 kilogram in 1 – 2 weken. De minpunten zijn: moeheid, draaierigheid, en daarbij kan het jojo-effect snel optreden. Geen optie voor de lange termijn dus.

Vergoed de zorgverzekering een diëtist?
Dieetadvies in 1697 valt deels binnen de basispolis van een zorgverzekering als die van Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Het gaat hier om 3 uur per jaar (per kalenderjaar). Bij de meeste praktijken kun je rekenen op maximaal 6 afspraken. Niet vergeten: dit gaat wel van je eigen risico af. Er is een uitzondering: ketenzorg zoals diabetes of COPD. Ook jongeren met overgewicht vallen hier buiten.

Hoe werkt snel afvallen precies?
Afvallen op een gezonde manier gaat niet zo snel. Heb jij een voedingsschema met 500 calorietekorten? Dan kun je 500 gram afslanken per 7 dagen. Reken dus niet op meer dan 2 kilogram. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Wil je het proces versnellen? Dan kleven daar enkele risico’s aan. Je vertraagt je stofwisseling en je lichaam gaat met name spieren afbreken (en dus geen vet). Wij geven de voorkeur aan duurzaam afvallen, bijvoorbeeld samen met een voedingsdeskundige in Hoogkarspel, Westwoud, Oosterblokker, Venhuizen, Wijdenes, Schellinkhout.

  • Oosterblokker
  • Schellinkhout
  • Hoogkarspel
  • Westwoud
  • Venhuizen
  • Hem
  • Wijdenes
  • Oosterleek