koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Beverwijk

Op een duurzame manier gezond afvallen in Beverwijk? Flink wat Hollanders vinden zichzelf eigenlijk te zwaar. Veel mensen weten niet waar te starten. Tegenwoordig moet je kiezen uit talloze afslankprogramma’s. Populair is bijvoorbeeld het “EGA methode” en natuurlijk ook het “Steentijddieet”. Het minpunt hiervan is dat het vaak geen lange-termijn effect heeft. Onze tip: streef naar een lifestyle die op de lange termijn iets verandert. Kijk dan kritisch naar jouw eet- en beweegpatroon. In feite let je dan op je eten, beweging en nachtrust. Het minimaliseren van ongezonde tussendoortjes, meer water drinken, vermijd andere snelle koolhydraten, genoeg groenten en fruit eten en meer naar de sportschool gaan zijn bewezen ideeën en aanpakken. Je diëtist in Beverwijk heeft daarvoor de juiste tools. Op deze webpagina doorzoek je uitgebreide informatie over voedingsadviseurs, goede voeding, afvalprogramma’s + krachttraining.

  • Je kunt kiezen uit flink wat diëten voor het behalen van jouw ideale gewicht
  • Het “Balans Slankclub” & het “Orgasmic Dieet” zijn bijvoorbeeld erg populair
  • Het minpunt hiervan is dat het lastig is om vol te houden (jojo-effect)
  • Een bekwame afvalcoach in Beverwijk hanteert een unieke aanpak voor een fit en vitaal leven
  • Belangrijk is de energiebalans: verbrand meer energie dan je minimaal verbruikt per dag
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2022.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieNoord-Holland
GemeenteBeverwijk
Postcode1941
% overgewicht53%
% obesitas15%
Diëtist in de regioDietistenpraktijk Op Maat
FitnesscentrumFit4Lady Limmen

Diëtist in Beverwijk vinden

Flink wat mensen in Beverwijk voldoen niet aan BMI-normen. 53% heeft een BMI van 25 of hoger (overgewicht) en 15% zelfs obesitas. Te zwaar worden rekent men vaak toe aan een gebrek aan kennis. Wat betreft voeding is zo’n beetje alles te koop, wat is gezond en wat juist niet? Een diëtistenpraktijk in Beverwijk brengt eerst in kaart jouw huidige voedingspatroon. Ook stellen jullie samen een plan op ten aanzien van gezonde voeding en sporten. Je kan ook langsgaan bij een voedingsdeskundige in het geval er meer medische oorzaken zijn zoals een hoge bloeddruk of diabetes.

  • De diëtist daagt je uit om een eet- en beweegplan op te stellen
  • Op basis van de basis zorgverzekering mag je gebruik maken van 3 uur dieetadvisering (jaarlijks)
  • Andere opties zijn een virtuele maagband, hypnose of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Beverwijk november 2022
Zoek je advies bij een professionele gezondheidspraktijk in de regio? In de tabel zoek je een erkend centrum voor gewichtsbeheersing of gewichtsconsulent uit de gemeente Beverwijk. Je wilt natuurlijk dat je geadviseerd wordt door een vakkundig persoon. We onderscheiden allerlei functienamen en specialisaties. Op de titel diëtist rust wettelijke bescherming. Er zijn flink wat benamingen voor een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: geen opleiding nodig, begeleid mensen met BMI tussen 18,5 en 30
  • Voedingsdeskundige: geven bijvoorbeeld voorlichting op scholen, sportscholen of bedrijven
  • Voedingstherapeut: gezond voedingspatroon en leefstijl, gebaseerd op natuurlijke voeding
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: deskundig op het gebied van voeding en een gezonde levensstijl
NaamAdresPostcodePlaats
Dietistenpraktijk Op MaatKoude Horn 11941 KABeverwijk
Dietistenpraktijk Op MaatMarkt 451941 BMBeverwijk
Michelle Vrij Dietist En LeefstijcoachKoningstraat 621941 BEBeverwijk
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-beverwijk-1941

Cijfers over gezondheid in Beverwijk

In regio Beverwijk heeft 53% licht overgewicht en 15% heeft obesitas. 74% heeft geen klachten over de eigen gezondheid. 51% haalt de normen voor sport en bewegen (minimaal 150 minuten matig intensief bewegen). 51% is een “wekelijkse sporter”. 36,2% heeft een fiets die hij/zij gebruikt bij stukjes van niet langer dan 7,5 kilometer. Zorgwekkend is dat 20% rookt en 7% is een zware alcohol-drinker (7% zelfs als overmatige drinker). 40% drinkt geen of maximaal 1 glas alcohol p/dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Alle populaire diëten in Beverwijk

Veel mensen die wat kilo’s willen kwijtraken zoeken hun heil in een dieet. Door een speciaal afslankprogramma is gewicht verliezen niet moeilijk. Welk dieet is voor mijn lichaam geschikt? Dit heeft te maken met jouw situatie, voedingsvoorkeuren en doelstelling. De methodes om af te vallen zijn in de basis terug te brengen naar 5 soorten:

  1. Caloriearm dieet: afvallen door het eten van minder calorieën
  2. Koolhydraatarm dieet: minimale hoeveelheid koolhydraten (bijv. aardappelen en pasta) eten
  3. Eiwitdieet: haal je energie voornamelijk uit eiwitten / proteïnen
  4. Vetarm/vetvrij dieet: Dagelijkse calorie-inname uit vetten is 30% of minder bij deze aanpak
  5. Medisch dieet: focus op medische noodzaak, minder op uiterlijke resultaten (o.a. Rijst Dieet)

5 tips bij het kiezen/volgen van een dieet
Het juiste dieet kiezen, en het op de lange termijn volhouden is soms best pittig. Hierbij lees je enige ideeën:

  • Blijf weg van de zogenaamde crashdiëten. Dit is geen duurzame keuze
  • Wees niet te streng voor jezelf, dan is het ook makkelijker vol te houden
  • Begin te noteren wat je allemaal eet, zo weet je pas echt wat je eet
  • Zorg ook voor voldoende beweging, net zo belangrijk als gezond eten
  • Probeer een sportmaat te vinden en begin samen met bijv. New Fysic of Herbalife

Populaire diëten in Beverwijk

DieetnaamTypePrijsBeschrijving
South BeachWeinig vettenVanaf €24Gewicht verliezen met gezonde leefstijl
AtkinsMinimale koolhydratenVanaf €67p/maandHet oudste koolhydraatarme dieet
Weight WatchersWeinig calorieënVanaf €25 p/maandMet speciale WW Workshops
Cambridge 1 op 1Minimale calorieënVanaf €52 p/maandSnelle maaltijden
KetogeenKoolhydraatarm / medischVanaf €41Kan je insuline helpen verlagen
PaleoEenvoudigVanaf €36Ruime keuze in maaltijden
MediterraneUniekVanaf €39Veel koken met o.a. olijfolie
DashVezelrijkVanaf €46Verkleint kans op hart- + vaatziekten
DukanBeperkte koolhydratenVanaf €21Unieke persoonlijke online-afslankcoach
ModifastEnergiebalansVanaf €73 p/maandDiverse shakes en maaltijdvervangers

Snel afvallen op jouw manier

Zonder gedoe afvallen met gezond eten en beweging

Sportscholen in de regio

Afslanken is vaak niet veel meer dan zorgen dat er minder calorieën je lichaam binnenkomen dan er uitgaan. Dit behelst meer dan enkel minder / anders gaat eten. Duurzaam afvallen lukt nog beter op het moment dat je ook in beweging komt. Geknipt hiervoor is een sportschool in Beverwijk. Hier vind je alle faciliteiten rondom cardio en krachttraining. Door te doen aan cardio (bijv. roeien of de airbike) werk je aan je conditie en verbrand je calorieën. Anderzijds, je moet krachttraining doen wil je de naverbranding versterken: DIt is het deel dat je verbrand, ook als je niet meer aan het sporten bent. Tevens realiseer je een spiergroei als je aan krachttraining doet. Naast de fitness bestaan er tegenwoordig nog tal van opties waarmee je dat kan bereiken:

  • Bootcamp: Samen sporten met een gezellige groep mensen
  • Slenderen: Onbelast bewegen d.m.v. 6 door elektromotoren aangedreven banken
  • Hardlopen: Afvallen, maar ook gewrichten en botten versterken
  • Wandelen (powerwalk): Probeer de wandelingen elke dag vol te houden
  • Populaire groepslessen: Zumba, Sh’Bam en Piloxing

Tabel met fitness in de regio Beverwijk

NaamAdresPostcodePlaats
Fit4Lady LimmenDe Drie Linden 31906 EMLimmen
Club Karakter CastricumDe Bloemen 711902 GTCastricum
Fit4Lady BergenTjipke Visserweg 21862 VDBergen
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Beverwijk
Snel & verantwoord afvallen met hulp van een personal trainer? De personal training (PT) in Noord-Holland helpt je naar fysieke en mentale fitheid. Jouw begeleider motiveert je met de trainingen en weet ook alles over eten. De voordelen zijn dat je een work-out op maat krijgt, hij/zij het maximale uit jou kan halen en dat je alles technisch gezien ook goed doet. Het kan wel in de papieren lopen: een PT betaal je al gauw €97,5 per periode (30 dagen).

Afvallen in 5 stappen

  1. BMI berekenen

    Je BMI berekenen is erg belangrijk. Op basis van je lichaamsgewicht en je lengte komt er een uitkomst. Een waarde van 25 t/m 30 betekent: jij zal kilo’s kwijt moeten raken. Komt het boven de 30 uit? Dat duidt op zeer ernstig overgewicht (namelijk obesitas). Instanties raden dan aan om contact op te nemen met een diëtist.

  2. Binnen welke termijn wil jij resultaat?

    Ga je een afslankprogramma starten? Het is belangrijk om een doel te hebben. Zo blijf je gemotiveerd. Stel geen onmogelijke doelen voor jezelf. Zorg dat de motivatie echt uit jezelf komt. Waarom wil ik zo graag die 10 kilo verliezen? Wat ook werkt: vertel zoveel mogelijk mensen dat je wilt afslanken of stel een eet- en beweegplan samen bij een voedingscoach in Beverwijk

  3. Minder calorieën

    Je vetpercentage verminderen is eigenlijk heel simpel: ontwikkel een negatieve energiebalans en je lichaam gaat vanzelf kilo’s kwijtraken. Je gaat dus structureel wat minder eten. Bij mannen gaan we uit van 1.800 kilocalorieën p/dag, bij vrouwen ligt dit met 1.500 kilocalorieën per dag iets lager (Bron: www.voedingscentrum.nl). Zorg altijd voor ontbijt, lunch en diner (zo blijf je van ongezonde snacks af), en zorg dat je bewust bent over wat je eet. Langzaam kauwen of kleine borden gebruiken zijn handige trucs.

  4. Meer gezond eten

    Kijk niet puur naar de grammetjes, maar ook wát je eet heeft een positief of negatief effect op de totale calorie-inname. Wees kritisch als het gaat om voeding met alcohol, vet en suiker. Een goede basis is als de Schijf van Vijf als leidraad wordt gebruikt. Ook belangrijk: vermijd ongezonde tussendoortjes en en drink 2 liter water per dag. Via sites zoals Coop.nl staan duizenden gezonde gerechten.

  5. Dagelijks bewegen

    Wil jij er maximaal voor gaan? Zo houd je het beter vol en zul jij je doelen sneller bereiken. Voedingscentrum adviseert 60. min per dag beweging. Dat hoeft je niet veel moeite te kosten: koop een stappenteller en ga eens in huis klussen. Een andere goede optie is een sportfaciliteit. Zodra je bezig bent met krachttraining of cardio zal de vetverbranding geactiveerd worden en krijg je meer lol in het afvallen.

Gelijk gewicht verliezen met een afvalplan?

Tot wel 10 kilogram in 1 maand

Relevante informatie over afslanken in Beverwijk

Kan ik ook afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Beverwijk afvallen zonder daarvoor een dieet te nemen. Afslanken draait in feite om stukje bij beetje gezonder leven. Onthoud altijd de volgende aspecten:minder veel eten, ongezonde tussendoortjes minderen, gezonde keuzes maken en meer sporten. Hiermee ga je gegarandeerd een groot aantal kilo’s afvallen. Tips voor succes: eet zoveel mogelijk zoutloos, laat ongezonde producten liggen, neem de tijd voor je eten en kies altijd voor de trap. D.m.v. deze aanpak ontwikkel je een healthy lifestyle voor de komende jaren.

Welk dieet is het beste?
Er bestaat geen superdieet dat garantie geeft op de beste resultaten. Montignac, Detoxen, FIT Methode of Weight Watchers, Cambridge, DASH Dieet Plan: welk afvalprogramma effectief is voor jou wordt bepaald door allerlei factoren zoals jouw huidige BMI, gewicht, vetpercentage, doelstelling en algehele gezondheid. Start met een individueel voedingsschema waarbij je de nodige kilo’s verliest maar waar je ook genoeg eiwit, vitamines en koolhydraten neemt.

Heeft een crashdieet ook minpunten?
5 of 10 kilo lijnen door het gebruik van zo’n crashdieet komt veel voor, maar het is meestal niet verantwoord. In dit geval is de energie-inname die je nuttigt ontzettend laag. Het resultaat is soms verbluffende, tot wel 3 kg in korter dan een week. De nadelen zijn: een slap gevoel, verlies van spiermassa, en geen blijvende verandering in de leefstijl. Geen optie voor de lange termijn dus.

Krijg ik de kosten van een diëtist vergoed?
Dieetadvies in 1940, 1941, 1942, 1943, 1944, 1945, 1946, 1947, 1948 wordt voor een deel betaald vanuit de basisverzekering van o.a. Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Het huidige beleid: jaarlijks tot 3 consults van 60 minuten. Doorgaans gaat het om 6 gesprekken. Niet vergeten: dit gaat wel van je eigen risico af. Uitzondering is de zogenaamde ketenzorg als diabetes, hartfalen en COPD. Daarbij vallen kinderen / tieners ook buiten de eigen bijdrage.

Is snel afvallen wel aan te raden?
Duurzaam afvallen gaat vaak niet zo snel als je wilt. Focus jij je op een negatieve energiebalans (+/- 500 Kcal)? Dan kun je 500 gram afslanken per 7 dagen. Dat is niet meer dan 2 KG per maand. Dat kan bij iedereen verschillen natuurlijk. Ga je sneller afvallen? Dan gaat je lichaam wellicht protesteren. Je hebt minder energie om te sporten en je lichaam gaat met name spieren afbreken (en dus geen vet). Gecontroleerd afvallen is dus beter, bijvoorbeeld samen met een afvalcoach in Centrum, Vondelkwartier, Oranjebuurt, Kuenenkwartier, Warande, Noordwestelijk tuinbouwgebied, Oosterwijk en Zwaansmeer, Meerestein, Wijk aan Zee, De Pijp en Wijkerbroek.

  • Wijk aan Zee