Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Utrecht

Vandaag al starten met gezond afvallen in Utrecht? Tienduizenden personen hebben die wens. Hoe kan ik beginnen met afvallen? We onderscheiden veel diëten en methodieken. Je hebt bijvoorbeeld het “Broodwisseldieet” en ook het “Koemelkvrij dieet”. Het nadeel is dat het vaak maar even werkt. Wil jij niet alleen op korte termijn afvallen, maar juist op de lange termijn? Duurzaam afvallen zit ‘m vaak veel meer in jouw eetgewoonten en leefstijl. In feite zul je minder en gezonder moeten gaan eten. Breek met je suikerverslaving, voldoende water drinken, voldoende eiwitten en vezels binnenkrijgen, kook zoveel mogelijk met verse producten en zorgen dat je ong. een uur per dag in beweging bent zijn enkele goede suggesties. De diëtist in Utrecht kan je hierbij helpen. Hieronder vergaar je bruikbare informatie over voedingsconsulenten, het effect van voeding, de soorten diëten die er zijn en fitness.

  • Er zijn veel diëten die worden aangeprezen
  • Het “Precon methode” of het “Weg met de weegschaal” zijn slechts een paar voorbeelden
  • We vertellen er wel bij dat er vaak sprake is van een jojo-effect
  • Een deskundige afvalcoach in Utrecht kan iedereen adviseren over echte veranderingen doorvoeren in jouw leven
  • Cruciaal is de energiebalans: meer calorieën verbranden dan wat je binnenkrijgt
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieUtrecht
GemeenteUtrecht
Postcode3500
% overgewicht37%
% obesitas10%
Diëtist in de regioGoed Gevoed & Goed Getraind
Sportschool in de omgevingNewstyle Healthcenters Utrecht De Meern

Diëtist in Utrecht vinden

Best wat mensen in Utrecht zijn niet op gezond gewicht. 37% scoort een BMI van >25 (overgewicht) en 10% is het BMI hoger dan 30 en is het zelfs obesitas. Een ongezond gewicht komt vaak door slechte beweging & eten. Er is ontzettend veel keuze qua voeding, maar wat is nu gezond en wat moet je laten staan? Een diëtistenpraktijk in Utrecht bekijkt samen jouw voedingspatroon. Daarop voortbordurend ontvang je verschillende adviezen omtrent voeding en beweging. Jij kan ook een voedingsdeskundige bezoeken als je advies nodig hebt rondom medische zaken als darmklachten.

  • De diëtist werkt samen met je om jouw voedingspatroon in kaart te brengen en dit te verbeteren
  • Vanuit de basispremie krijg je vergoed max. 3 uur aan diëtetiek (per 12 maanden)
  • Andere opties zijn een virtuele maagband, hypnose of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Utrecht oktober 2021
Wil je terecht bij een goede gezondheidspraktijk in jouw stad? In het overzicht hieronder vergelijk je informatie van een centrum voor gewichtsbeheersing of voedingstherapeut uit de gemeente Utrecht. Het is belangrijk dat je advies krijgt van een deskundig persoon. We zien verschillende jobtitels en soorten beroepen. Diëtist is wettelijk beschermd. Je kunt ook kiezen voor een ander expertise binnen de afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: helpt mensen met een overgewicht, titel is niet beschermd
  • Voedingsdeskundige: helpen bedrijven of scholen met een gezonder klimaat
  • Voedingstherapeut: vaak gerelateerd aan natuurgeneeskunde
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: krijg coaching op gebieden als voeding, mentale rust en leefstijl
NaamAdresPostcodePlaats
Goed Gevoed & Goed GetraindProductieweg 83481 MHHarmelen
VijverhofSpruit en Bosch 13481 EZHarmelen
De Voedietist B.V.Burg Doormanstraat 253465 KDDriebruggen
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-utrecht-3500

Stats over gezondheid en gewicht in Utrecht

In regio Utrecht heeft 37% te maken met overgewicht, en 10% heeft obesitas. 77% heeft een positieve gezondheidsbeleving. 60% haalt de minimale beweging per dag volgens de gezondheidsraad (minimaal 150 minuten per week matig intensieve inspanning). 62% sport structureel elke week. 47,9% is wekelijks aan het fietsen (voor middellange afstanden tot 7,5 km). Verder valt op dat 22% wel eens rookt en dat 13% is een zware drinker. Dat is min. 1 keer 4-6 glazen per dag (8% is overmatige drinker). 36% is geen drinker (bron: Gezondheidsmonitor).

Lijst met populaire diëten in Utrecht

Het merendeel van de mensen die kilo’s willen kwijtraken zoeken hun heil in een dieet. Door een speciaal afslankprogramma kan jij vlug wat kilo’s kwijtraken. Welk dieet kan ik het beste kiezen? Dit hangt af van jouw huidige leefstijl, eetgewoontes en het aantal kilo’s dat je kwijt wilt raken. Deze diëten worden ingedeeld in 5 groepen:

  1. Caloriearm dieet: proberen zo min mogelijk calorieën binnen te krijgen
  2. Koolhydraatarm dieet: snelle manier om op natuurlijke manier vet te verbranden
  3. Eiwitdieet: veel eiwitrijk eten en weinig koolhydraten + veel goede vetten
  4. Vetarm- of vetvrij dieet: Weinig vet is goed voor de bloeddruk en een lager cholesterolgehalte
  5. Medisch dieet: verbetert je lichamelijke (en/of geestelijke) gezondheid voor een betere levenskwaliteit (o.a. IBS Dieet)

5 tips bij het kiezen/volgen van een dieet
Het juiste dieet kiezen, en dit integreren in jouw leefstijl is niet makkelijk. Op deze pagina bekijk je enkele handige aanwijzingen:

  • Een crashdieet is geen aanrader. De kilo’s vliegen er dan snel weer aan
  • Leg jezelf niet te strenge eisen op, het begin is de lastigste periode
  • Noteer eens een week wat je eet, dan zie je pas écht wat er binnenkomt op een dag
  • Start ook zeker met voldoende bewegen, je houdt het dan ook veel beter vol
  • Vertel je omgeving dat je start met een programma als Herbalife of New Fysic

Populaire diëten in Utrecht

DieetnaamTypeKostenWat is het?
South BeachVetarmVanaf €21Een gezondere levensstijl
AtkinsWeinig koolhydratenVanaf €60p/maandSneller een verzadigd gevoel
Weight WatchersBeperkte calorieënVanaf €18 p/maandMet de handige WW App
Cambridge 1 op 1Minimale calorieënVanaf €56 p/maand100-en lokale consultants
KetogeenKoolhydraatarm / medischVanaf €27Ook voor medische doeleinden
PaleoOuderwetsVanaf €29Calorieën tellen niet nodig
MediterraneUniekVanaf €45Geen verzadigde vetten en transvetten
DashZoutarmVanaf €41Gericht op verlagen van bloeddruk
DukanKoolhydraatarmVanaf €14Geen calorieën tellen
ModifastCrashVanaf €65 p/maandFocus op snel kilo’s kwijtraken

In razend tempo afvallen

Snel resultaat zien dankzij voeding en sporten

Dichtstbijzijnde sportschool

Afslanken gaat erom dat er minder energie ingaat dan eruit gaan. Voor een deel is dat minder en gezonder eten. Maar het is ook belangrijk dat je lekker gaat sporten. Daarvoor kun je naar een fitness of sportschool in Utrecht. Daar tref je alle gemakken rondom cardio en krachttraining. Door te doen aan cardio (de hometrainer of de loopband) zal de calorieverbranding flink toenemen. Let echter op, wil je naverbranding stimuleren, dan heb je krachttraining nodig: Dit heet ook wel afterburning, en gaat over de verbrande energie na het sporten. Ook groeien je spieren als je aan krachttraining doet. Uitgezonderd van de fitness vind je diverse soorten voor snel resultaat:

  • Bootcamp: Je verbetert zowel je conditie als kracht
  • Slenderen: In een uur tijd alle spiergroepen bij langs
  • Hardlopen: Geef je conditie een flink boost met rennen
  • Wandelen (powerwalk): Leuke vorm waar je energie van krijgt
  • Vaak ook aangeboden: Body Attack, Grit en Tai Chi

Bekijk fitnesscentra in de regio Utrecht

NaamAdresPostcodePlaats
Newstyle Healthcenters Utrecht De MeernCastellumlaan 43454 VBUtrecht
Sportcentrum Oudenrijn VleutenEuropaweg 483451 HGVleuten
SportCity Leidsche RijnParkzichtlaan 2073451 GXVleuten
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Utrecht
Wil je afvallen met hulp van een personal trainer? De personal training (PT) in Utrecht helpt je om jouw doelen te bereiken. Jouw begeleider helpt tijdens het trainen en heeft veel verstand van voeding. De eerste stap is vaak dat je jouw trainingsdagen optimaal kunt indelen, je ontzettend wordt gemotiveerd en dat je alles technisch gezien ook goed doet. Het kan wel in de papieren lopen: zo’n prive-coach kost zo’n €100 per maand.

Behaal je streefgewicht in 5 stappen

  1. Check je BMI

    Jouw BMI moet bekend zijn. is een waarde die aangeeft of je een gezond gewicht hebt. Een BMI van 25 – 30 betekent overgewicht: jij zal moeten afslanken. Een BMI groter dan 30 betekent ernstig overgewicht (obesitas). Instanties raden dan aan om een eet- en beweegplan met een diëtist samen te stellen.

  2. Wat wil je minimaal bereiken?

    Ga je proberen af te vallen? Maak jouw doelstelling concreet, hoeveel wil je wegen? Zo blijf je gemotiveerd. Zorg dat je deze doelen wel kunt bereiken. Wat vaak ook helpt: bedenk wat jouw motivatie is: Waarom wil je 5KG afvallen? Ook handig: deel jouw doelstelling met je vrienden en ga eens langs bij een voedingscoach in Utrecht

  3. Voeding beperken

    Je vetpercentage verminderen is geen hogere wiskunde: verbrandt meer energie dan er binnenkomt en je zult vroeg of laat resultaat zien. Gevolg is dat je minder gaat eten. Voor mannen geldt max. 1.800 kilocalorieën per dag, en voor vrouwen max 1.500 kilocalorieën (Bron: Voedingscentrum). Sla het ontbijt, lunch en diner niet over (zo ga je minder snel snacken), en zorg dat je bewust bent over wat je eet. Bijvoorbeeld door langzaam te kauwen.

  4. Een gezond eetpatroon

    Niet alleen de volumes, maar ook welke producten je neemt heeft een positief of negatief effect op jouw gewicht. Probeer te minderen met verzadigde vetten en te veel koolhydraten. Je leeft al veel gezonder als je varieert binnen de Schijf van Vijf. Niet vergeten: schap de onnodige tussendoortjes en eet kleinere porties. Op de website Happyhealthy.nl zijn veel gezonde receptideeën te vinden.

  5. Meer bewegen

    Het gaat beginnen! Zo ga je meer plezier in het afvallen beleven en verklein je de kans op het jojo-effect. Probeer dagelijks bijv. 3 keer 20 minuten te bewegen. Dit hoeft niet ingewikkeld te zijn: neem deel aan actieve uitstapjes en loop een rondje op je werk. Eventueel is het alternatief een plaatselijke sportschool. Door bijv. cardio en/of krachttraining ga je vet verbranden en wordt het afslanken nog leuker.

Gelijk gewicht verliezen met een dieetplan?

Verlies 1 kilogram in 1 week

Actuele thema’s over afslanken in Utrecht

Hoe kan ik afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Utrecht afvallen zonder een bepaald dieet te gebruiken. Waar het om draait is stukje bij beetje gezonder leven. Dit kunnen we samenvatten tot minder calorieën binnenkrijgen, eten volgens de Schijf van Vijf en min. 60 minuten bewegen. Dankzij deze kleine stapjes kan je uiteindelijk je streefgewicht behalen. Enkele voorbeelden: schep lekker veel groenten op, drink veel water, neem de tijd voor je eten en negeer de roltrap. Op die manier creëer je een duurzame leefstijl dat je eenvoudig kunt volhouden.

Welk dieet adviseren jullie?
Er is niet één voedingspatroon dat garantie geeft op de beste resultaten. Modifast, Sonja Bakker, Keto dieet of Weight Watchers, Cambridge, Dukan Dieet: welk van deze diëten voor jou het beste werkt wordt bepaald door velerlei variabelen als jouw huidige BMI, gewicht, vetpercentage, streefgewicht en voedingsvoorkeuren. Uitgangspunt is een individueel voedingsschema wat het afvallen zal stimuleren maar waar je ook genoeg eiwit, vitamines en koolhydraten neemt.

Ik het verstandig een crashdieet te gebruiken?
5 of 10 kilo verliezen in een paar weken met een crashdieet is mogelijk, maar het is doorgaans niet verstandig. Bij dit dieet is de hoeveelheid energie die jij binnenkrijgt beneden het minimum. De kilo’s vliegen er soms vanaf, van toch wel 3 kg in slechts 1 week. De minpunten zijn: futloosheid, draaierigheid, en mensen hebben moeite dit lang vol te houden. Geen optie voor de lange termijn dus.

Vergoed de zorgverzekering een diëtist?
Dieetadvies in 3451, 3500, 3501, 3502, 3503, 3504, 3505, 3506, 3507, 3508, 3509, 3511, 3512, 3513, 3514, 3515, 3521, 3522, 3523, 3524, 3525, 3526, 3527, 3528, 3531, 3532, 3533, 3534, 3540, 3541, 3542, 3543, 3544, 3545, 3546, 3551, 3552, 3553, 3554, 3555, 3561, 3562, 3563, 3564, 3565, 3566, 3571, 3572, 3573, 3581, 3582, 3583, 3584, 3585, 3737 wordt via de basisverzekering gedeeltelijk gedekt bij verzekeraars zoals Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Het huidige beleid: 3 behandeluren per kalenderjaar. In de regel gaat het om 4 tot maximaal 6 consults. Niet vergeten: dit gaat wel van je eigen risico af. Dit is niet zo in het geval van advies dat plaatsvindt binnen de ketenzorg zoals diabetes, COPD of CVRM. De eigen bijdrage vervalt ook voor kids / jongeren met overgewicht.

Kun jij snel afvallen op een gezonde manier?
Afvallen op een gezonde manier kost nu eenmaal tijd. Laten we uitgaan van een calorietekort van 500 calorieën. Dan val je max. 0,5 kg in een week af af. Dat is niet meer dan 2 KG per maand. Dat kan bij iedereen verschillen natuurlijk. Ga je sneller afvallen? Dan kleven daar enkele risico’s aan. Het bewegen gaat moeizamer en je gaat vooral spierweefsel afbreken i.p.v. vet. Langzaam afvallen is veel duurzamer. Bijvoorbeeld met een coach in West, Noordwest, Overvecht, Noordoost, Oost, Binnenstad, Zuid, Zuidwest, Leidsche Rijn, Vleuten-De Meern.

  • Vleuten
  • De Meern
  • Haarzuilens