Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Oldebroek

Wil jij graag gezond afvallen in Oldebroek? Flink wat Hollanders proberen overtollige kilo’s te verliezen. Hoe vlieg ik zoiets aan? Je kunt aan de slag met zoveel verschillende aanpakken. Programma’s die veel mensen volgen zijn o.a. het “Dr. Phil dieet” of misschien het “Eiwit dieet of proteïnedieet”. Het nadeel is dat het vaak een oplossing voor de korte termijn is. Wil jij niet alleen op korte termijn afvallen, maar juist op de lange termijn? Optimaliseer dan je actuele eetpatroon. In de basis draait het om stap-voor-stap gewoontes veranderen. Minder snacken, twee flessen water per dag, genoeg eiwitten en gezonde vetten / vezels, genoeg groenten en fruit eten en naar de sportschool gaan zijn enkele goede suggesties. Jouw diëtist in Oldebroek kan je hierbij helpen. Op deze webpagina check jij praktische details over voedingsadviseurs, de diverse voedingsstoffen, afvalmethodes + sporten.

  • Tegenwoordig zijn er verschillende diëten voor het behalen van jouw ideale gewicht
  • Het “Maxplan dieet” en het “Koemelkvrij dieet” zijn slechts een paar voorbeelden
  • Disclaimer: bedenk goed dat het jojo-effect kan optreden
  • Een bekwame afvalcoach in Oldebroek kan iedereen adviseren over een meer duurzame & gezonde leefstijl
  • Belangrijk is de energiebalans: verbrand meer calorieën dan dat je lichaam nodig heeft
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieGelderland
GemeenteOldebroek
Postcode8096
% overgewicht56%
% obesitas17%
Diëtist in de buurtPraktijk Voor Voeding En Dieet Joke Nijland
Fitness in de regioPD Fitness

Diëtist in Oldebroek bezoeken

Steeds meer inwoners van Oldebroek zoeken naar mogelijkheden voor afvallen. 56% heeft een BMI van 25 of hoger (overgewicht) en 17% is het BMI hoger dan 30 en is het zelfs obesitas. Een ongezond gewicht wordt dikwijls toegeschreven aan een verkeerd eetpatroon. Je kunt qua voeding veel variëren, wat moet ik nu wel of juist niet eten? De diëtistenpraktijk in Oldebroek kijkt samen met jou naar jouw eetpatroon en leefstijl. Verder ga jij samen aan de slag inzake een gezondere leefstijl. Je kan ook langsgaan bij een voedingsdeskundige om medische redenen zoals een hoog cholesterolgehalte.

  • De diëtist ondersteunt je om (kleine) veranderingen in je leefstijl door te voeren
  • Vanuit de basispremie krijg je een vergoeding voor 4-6 consulten (3 uur) diëtetiek (jaarlijks)
  • Andere methodes zijn o.a. virtuele maagband, hypnose en acupunctuur

Diëtistenpraktijken Oldebroek augustus 2021
In contact komen met een bekwame gezondheidspraktijk in jouw omgeving? In de tabel vind je de gegevens van een centrum voor gewichtsbeheersing in de buurt of voedingscoach uit de gemeente Oldebroek. Zoek een plek waar je zo goed mogelijk geholpen wordt. We onderscheiden allerlei functies en alternatieve methodes. Het vak van diëtist is wettelijk beschermd. Jij kan echter terecht bij diverse specialisaties binnen de afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: veel kennis van voeding en beweging
  • Voedingsdeskundige: weet precies wat voeding met het menselijk lichaam doet
  • Voedingstherapeut: streeft naar een natuurlijke balans van het lichaam
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: verbeter je voeding en mentale rust met een erkende coach
NaamAdresPostcodePlaats
Praktijk Voor Voeding En Dieet Joke NijlandStouwdamsweg 48096 BBOldebroek
Dietistenpraktijk Alice RoestMaisakker 408091 MZWezep
Dietisten VerianVerlengde Meidoornstraat 118091 DGWezep
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-oldebroek-8096

Cijfers over gezondheid in Oldebroek

In regio Oldebroek heeft 56% licht overgewicht en 17% ernstige obesitas. 80% beleeft de eigen gezondheid als goed of zelfs zeer goed. 52% haalt de minimale beweging per dag volgens de gezondheidsraad (doet minimaal 150 min. p/week aan rustig bewegen zoals wandelen of fietsen). 44% doet wekelijks aan sport. 50,2% fietst zeer regelmatig bij stukjes van niet langer dan 7,5 kilometer. Wat we verder zien is dat 16% rookt en 10% wordt aangemerkt als zware drinker (4% heeft het label overmatige drinker). 44% van de inwoners drinkt volgens de richtlijn (bron: Gezondheidsmonitor).

Actuele populaire diëten in Oldebroek

Steeds meer mensen die kampen met overgewicht maken de keuze voor een dieet. Aan de hand van een afslankprogramma kun je moeiteloos afvallen. Wat is nu het beste dieet? Hieraan ten grondslag liggen jouw situatie, eventuele allergieën en jouw wensen en behoeften. Deze afvalmethodes delen we in op basis van 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: je minimaliseert het aantal calorieën dat je binnenkrijgt
  2. Koolhydraatarm dieet: snelle manier om op natuurlijke manier vet te verbranden
  3. Eiwitrijk dieet: Op een snelle en gezonde manier afvallen
  4. Vetarm/vetvrij dieet: Weinig vet is goed voor de bloeddruk en een lager cholesterolgehalte
  5. Medisch dieet: verbetert je lichamelijke (en/of geestelijke) gezondheid voor een betere levenskwaliteit (o.a. Hypoglycemie dieet)

Tips bij het volgen van een dieet
Het juiste dieet selecteren, en dit integreren in jouw leefstijl is soms best pittig. Onderstaand vind je wat handige aanwijzingen:

  • Kijk uit met het volgen van een crashdieet. Het is verre van gezond en je stofwisseling vertraagt
  • Wees niet onrealistisch streng naar jezelf, dan is het ook makkelijker vol te houden
  • Begin te noteren wat je allemaal eet, zo weet je wat er allemaal binnenkomt
  • Start ook zeker met voldoende bewegen, je houdt het dan ook veel beter vol
  • Ga samen met iemand de uitdaging aan. Bijvoorbeeld met New Fysic of Herbalife

Vaak gekozen diëten in Oldebroek

DieetnaamSoortOnkostenBeschrijving
South BeachVetarmVanaf €20Het kost weinig geld
AtkinsWeinig koolhydratenVanaf €79p/maandLeren gezond snacken
Weight WatchersWeinig calorieënVanaf €20 p/maandGeen verboden voedingsmiddelen
Cambridge 1 op 1CaloriearmVanaf €64 p/maandLekkere maaltijden voor balans
KetogeenKoolhydraatarmVanaf €28Ook voor diabetes type 2
PaleoOverigeVanaf €36Geen bewerkte producten
MediterraneSpeciaalVanaf €29Uit landen rond Middellandse Zee
DashKaliumrijkVanaf €49Gericht op verlagen van bloeddruk
DukanBeperkte koolhydratenVanaf €18Heel snel resultaat bereiken
ModifastShakesVanaf €61 p/maandModifast weekschema’s zijn superhandig

Op een gezonde manier afvallen

Zonder gedoe afvallen met gezond eten en beweging

Vind een sportschool

Afvallen is eigenlijk gewoon dat je minder energie tot je neemt dan je verbruikt. In de basis draait het om gezond eten, bijv. met de schijf van vijf. Maar het is ook belangrijk dat je actief calorieën gaat verbranden. Loop eens binnen bij een fitness of sportschool in Oldebroek. Hier kun je je helemaal uitleven op het gebied van cardio en krachttraining. Met cardio (denk aan de crosstrainer of airbike) werk je aan de calorieën (verbranding). Let echter op, de krachttraining is essentieel voor het naverbranden: Dit heet ook wel afterburning, en gaat over de verbrande energie na het sporten. Daarbij realiseer je een spiergroei wanneer je krachttraining toepast. Ook buiten fitness onderscheiden we meerdere inspanningen voor snel resultaat:

  • Bootcamp: Alle spieren in een training aanpakken
  • Slenderen: Elke bank behandelt een andere spiergroep
  • Hardlopen: Focus op een rustig tempo voor maximale verbranding
  • Wandelen (powerwalk): Gezellig en sportief op een behapbare manier
  • Populaire groepslessen: Body Attack, Sh’Bam en Piloxing

Tabel met fitness in de regio Oldebroek

NaamAdresPostcodePlaats
PD FitnessHeidepad 718091 GRWezep
Derk’s Gym ’t HardeWolkamerweg 408084 GDt Harde
easyActive HasseltMarkt 48061 GGHasselt
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Oldebroek
Wil je gewicht verliezen met de meest persoonlijke begeleiding? De personal training (PT) in Gelderland staat voor 100% aandacht en begeleiding. Deze trainer coacht en motiveert en heeft veel verstand van voeding. Het grootste gemak zit ‘m erin dat je een trainingsprogramma op maat krijgt, je nog dieper en verder kunt gaan en dat je de techniek goed onder de knie krijgt. Het nadeel is de hoge kosten: een persoonlijke trainer kost vaak zo’n €45 per periode (30 dagen).

Duurzaam afvallen in 5 stappen

  1. Check je BMI

    Je BMI berekenen is erg belangrijk. Het geeft een schatting van het gezondheidsrisico van je lichaamsgewicht. Een BMI van 25 – 30 betekent overgewicht: begin snel met lijnen. Een waarde vanaf 30 wijst op een ernstig overgewicht, ook wel obesitas. Het advies is om een eet- en beweegplan met een diëtist samen te stellen.

  2. Binnen welke termijn wil jij resultaat?

    Wil je een slank en gezond lichaam? Noteer dan altijd een streefgewicht. Anders heb je geen richting. Een grote fout is een te scherpe doelstelling. Probeer te ontdekken wat de achterliggende gedachte is. Waarom is het belangrijk dat ik 10 kilo kwijt raakt? Ook handig: deel jouw doelstelling met je vrienden of vraag om hulp bij een voedingscoach in Oldebroek

  3. Focus op minder voeding

    Je gewicht verlagen is theoretisch gezien vrij simpel: verbrandt meer calorieën dan er je lichaam binnenkomt en je gaat gewicht verliezen. Hiervoor zul je minder moeten eten. Bij mannen gaan we uit van 1.800 kilocalorieën p/dag, voor vrouwen gaan we uit van 1.500 (Bron: Het Voedingscentrum). Zorg voor regelmaat in de maaltijden (anders compenseer je met snacks), en eet niet zonder nadenken. Bijvoorbeeld door langzaam te kauwen.

  4. Een gezond eetpatroon

    Kijk niet puur naar de grammetjes, maar ook de voedingsmiddelen die je kiest heeft zijn uitwerking op de energie inname. Let heel goed op met alcohol, vet en suiker. Een goede basis is als je je focust op de Schijf van Vijf. Advies: leer meteen het ongezond snacken af en houdt je dagelijkse eten bij. Via o.a. Jasperalblas.nl vind je veel uitgebalanceerde maaltijden.

  5. Sporten

    Ga jij er serieus voor? Door te sporten zul je meer plezier ervaren en haal je sneller jouw doel. Start met een dagelijkse wandeling of workout van een uur. Dit kan al heel eenvoudig: neem de benenwagen naar de winkel en ga lekker klussen in de tuin. Je kunt je ook aanmelden bij een fitnesscentra. Op het moment dat je start met cardio of kracht wordt er meer vet verbrand en kom je in rap tempo op gewicht.

Vlug gewicht verliezen met een afvalplan?

Verlies tot 10 Kg in 12 weken

Huidige ontwikkelen omtrent afslanken in Oldebroek

Kan ik ook afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Oldebroek afvallen zonder gebruik te maken van een dieet. Hierdoor zal je gezonde gewoontes inpassen. Probeer uit te gaan van minder eten, gezonder eten en regelmatig sporten. Door deze ontwikkeling zul jij zeker weten de kilo’s verliezen die jij nodig acht. De volgende adviezen dragen ook bij: vermijd snelle koolhydraten, drink tenminste 2 liter per dag, probeer langzaam te kauwen en zet je auto niet naast de deur. Op basis daarvan ontwikkel je een healthy lifestyle voor de komende jaren.

Welk dieet is het beste?
Er bestaat niet 1 programma dat het beste is voor iedereen. Montignac, Detoxen, Pioppi of South Beach, Cambridge, DASH Dieet Plan: welk dieet goed werkt voor jou is afhankelijk van meerdere variabelen als jouw situatie, hoeveel KG je wilt afvallen en voedingsvoorkeuren. Uitgangspunt is een verantwoord voedingsschema waarbij je afvalt maar waarbij je wel de belangrijke voedingsstoffen in acht neemt.

Wat is het nadeel van een crashdieet?
10 kilogram afslanken in een paar weken met een crashdieet is mogelijk, maar is over het algemeen niet slim. Bij zo’n dieetprogramma is de calorie-inname die jij tot je neemt ver beneden je basisbehoefte. De kilo’s vliegen er soms vanaf, van vaak wel 3,5 kg in slechts 1 week. Het effect hiervan kan zijn: moeheid, hoofdpijn, en mensen hebben moeite dit lang vol te houden. Het is dus geen duurzame oplossing!

Vergoed de zorgverzekering een diëtist?
Dieetadvies in 8096 wordt via de basisverzekering gedeeltelijk gedekt bij verzekeraars zoals Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Dit gaat op voor de eerste drie behandeluren per kalenderjaar. Voor veel mensen staat dit gelijk aan 6 gesprekken. Goed om te weten: dit gaat wel van je eigen risico af. Er is een uitzondering: als er sprake is van ketenzorg als diabetes of COPD. Ook kinderen met obesitas worden gratis geholpen.

Is snel afvallen wel gezond?
Verantwoord afvallen kost simpelweg tijd. Focus jij je op een negatieve energiebalans (+/- 500 Kcal)? Dan val je ongeveer 0,5 kg per week af. Wat per maand neerkomt op 2000 gram. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Ga je voor nog minder calorieën? Dan gaat je lichaam wellicht protesteren. Je hebt minder energie om te sporten en je lichaam gaat spierweefsel afbreken (en dus geen vet). Langzaam afvallen is veel duurzamer. Bijvoorbeeld met een coach in Oldebroek, Wezep, Oosterwolde.

  • Oosterwolde
  • Noordeinde
  • Wezep
  • Hattemerbroek
  • t Loo