Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Wat zijn tussendoortjes met weinig calorieën?

Je bent goed bezig: je eet gezond, gevarieerd en je bent volop in beweging. Als we in de loop van de voor-of namiddag te calorierijke tussendoortjes eten, lopen we het gevaar al onze inspanningen te niet te doen. Dat is natuurlijk hartstikke zonde. Het is niet gek dat je op verschillende momenten op de dag trek krijgt. Gelukkig zijn er tal van gezonde tussendoortjes die je dan kunt nemen. Hieronder een lijst met praktische tussendoortjes.

  • Vers fruit is zoals steeds de beste oplossing; fruit bevat water, vitamines en natuurlijke antioxidanten en de mogelijkheden zijn eindeloos: banaan, appel, peer, sinaasappel, perzik, aardbeien, meloen, druiven.
  • As je van verse groenten houdt, denk dan geen twee keer na: een wortel, fijngesneden tomaten, een komkommer, een voorverpakte zak sla of een beetje selder.
  • Magere yoghurt en drinkyoghurt, gewone of op basis van soja, zijn caloriearm omdat ze afgeroomd zijn of 0% vet bevatten en bovendien rijk aan calcium.
  • Graanrepen zijn ideale vieruurtjes die ook nog goed zijn voor de lijn; ze stillen de honger en bevatten weinig calorieën (normaal ongeveer 50 tot 75 kilocalorieën per eenheid).
  • Gedroogde fruiten zoals abrikozen, rozijnen of pruimen.
  • Een handje (ongezouten) nootjes. Je kunt denken aan amandelen, pinda’s, walnoten, hazelnoten, etc. Vaak wel te koop bij de supermarkt in zo’n lekkere mix.
  • Gek op brood? Neem een volkoren mueslibol.

Wat tussendoor drinken?

Voldoende drinken is natuurlijk erg belangrijk. Neem bij voorkeur water of groene thee. Koffie (niet te vaak en niet te veel), en melk zijn ook prima opties.

Waarom gezonde tussendoortjes?

Je lichaam heeft tussendoortjes niet perse nodig. Toch komt het maar wat vaak voor dat je tussendoor trek krijgt. Het is dan wel slim om iets te eten. Op die manier voorkom je dat je met het avondeten bijvoorbeeld weer veel te veel eet. Probeer altijd te kiezen voor snacks uit de schijf van 5. Zo voorkom je dat je te veel ongezonde dingen snoept. Wat ook slim is, is een deel van je vaste maaltijden als tussendoortje inzetten. Dus bijvoorbeeld 1 boterham bewaren voor de dip om 4 uur.