koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Beemster

Het liefste vandaag al beginnen met gezond afvallen in Beemster? Heel wat mensen willen graag wat kilo’s kwijtraken. Veel mensen weten niet waar te starten. Er bestaan nogal wat verschillende aanpakken. Zo heb je een afslankprogramma als het “Het Langzaam Aan Dieet” en natuurlijk het “Nyvonco dieet”. Een groot minpunt: dat dit geen duurzaam effect heeft. Wil je duurzaam gewicht verliezen? Verbeter dan je leefstijl van dit moment. Onderaan de streep let je dan op je eten, beweging en nachtrust. Minder suiker en vet, voldoende water drinken, genoeg eiwitten en gezonde vetten, kook zonder pakjes & zakjes en letten op je beweging zijn enkele goede suggesties. Jouw diëtist in Beemster kan een uitkomst bieden. Op deze website check jij praktische info over voedingsconsulenten, het effect van voeding, de soorten diëten die er zijn en sportscholen.

  • Tegenwoordig zijn er flink wat diëten om de nodige kilo’s kwijt te raken
  • Het “K-Slankheids-Challenge” of het “Be-Slank” kennen veel aanhangers
  • Het nadeel hiervan is dat het jojo-effect kan optreden
  • De afvalcoach in Beemster kan je op weg helpen met echte veranderingen doorvoeren in jouw leven
  • Let op je energiebalans: zorg dat je meer energie verbruikt in verhouding met wat je eet
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2022.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieNoord-Holland
GemeenteBeemster
Postcode1463
% overgewicht50%
% obesitas11%
Lokale diëtistDietistenpraktijk Els Pereboom
Sportschool in de omgevingFitness de Kloek Middenbeemster

Diëtist in Beemster vinden

Veel mensen in Beemster zijn niet op gezond gewicht. 50% kampt met overgewicht en 11% wordt aangemerkt als obesitas. Een overgewicht is vaak het resultaat van slechte beweging & eten. Je kunt vrijwel alles in de supermarkt krijgen, wat draagt bij aan mijn gezondheid en wat niet? Een gediplomeerde diëtistenpraktijk in Beemster brengt eerst in kaart jouw huidige leefstijl. Als resultaat hiervan ontvang je verschillende adviezen met betrekking tot voeding en beweging. Jij kan ook een voedingsdeskundige bezoeken als je advies nodig hebt rondom medische zaken als allergieën of diabetes.

  • De diëtist ondersteunt je om gezond en duurzaam gewicht te verliezen
  • Via de zorgverzekering krijg je een vergoeding voor 4-6 consulten (3 uur) advies op dieetgebied per jaar
  • Je kunt ook afvallen met acupunctuur, virtuele maagband of hypnose

Diëtistenpraktijken Beemster september 2022
Zoek je naar een professionele gezondheidspraktijk in de regio? In de bijgaande tabel vind je de gegevens van een gespecialiseerd centrum voor gewichtsbeheersing of voedingsconsulent uit de gemeente Beemster. Je wilt natuurlijk dat je advies krijgt van een deskundig persoon. We onderscheiden allerlei afslankcoaches en specialismen. Diëtist is wettelijk beschermd. Je kunt ook kiezen voor een ander expertise binnen de afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: helpt in principe alleen gezonde mensen met overgewicht
  • Voedingsdeskundige: veel kennis van verschillende voedingsstoffen als eiwitten en koolhydraten
  • Voedingstherapeut: gaat uit van het zelfhelende vermogen van het lichaam
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: een coach die globaal advies geeft over voeding voor een fitter lichaam
NaamAdresPostcodePlaats
Dietistenpraktijk Els PereboomT. de Coenestraat 21462 KRMiddenbeemster
De Voedietist B.V.Dokterspad 11452 PWIlpendam
Diëtheek PurmerendMelbournestraat 2 D1448 NHPurmerend
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-beemster-1463

Voedingsdeskundigen in deze regio

Stats over gezondheid en gewicht in Beemster

In regio Beemster heeft 50% een BMI van 25 – 29 (overgewicht) en 11% heeft obesitas. 83% beleeft de eigen gezondheid als goed of zelfs zeer goed. 52% beweegt voldoende (doet minimaal 150 min. p/week aan rustig bewegen zoals wandelen of fietsen). 50% sport structureel elke week. 38,2% pakt wel eens de fiets bij een kleine afstand (max. 7,5 kilometer). Tenslotte zien we dat 13% maandelijks rookt en 9% is een forse alcohol-gebruiker (7% heeft het label overmatige drinker). 35% drinkt geen of maximaal 1 glas alcohol p/dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Gezonde populaire diëten in Beemster

Ontzettend veel mensen die willen afvallen kiezen voor een dieet. Via een afslankprogramma kan je snel afvallen. Wat is voor mij een goed dieet? Dit heeft te maken met jouw situatie, gezondheidheid en jouw lange termijn doelen. De diëten zijn in de basis terug te brengen naar 5 soorten:

  1. Caloriearm dieet: calorieën uit koolhydraten, uit vetten en uit eiwitten verminderen
  2. Koolhydraatarm dieet: verkleint kans op hart- en vaatziekten
  3. Eiwitrijk dieet: relatief snel afslanken met focus op eiwitrijk voedsel
  4. Vetvrij/vetarm dieet: kan leiden tot verbeteringen bij diabetes type 2
  5. Medisch dieet: focus op medische noodzaak, minder op uiterlijke resultaten (o.a. Dr. Houtsmullerdieet)

Tips bij het volgen van een dieet
Het juiste voedingsschema vinden en dit op een duurzame manier volhouden is soms best pittig. Op deze pagina check je een paar suggesties:

  • Een crashdieet is geen aanrader. Het is ongezond, en je hormonen raken uit balans
  • Verwacht niet dat alles vanzelf gaat, dan is het ook makkelijker vol te houden
  • Houd een (digitaal) eetdagboek bij, dit maakt het allemaal veel concreter
  • Start ook zeker met voldoende bewegen, je verbrand energie en het is goed voor je mentale gezondheid
  • Stel je vrienden en familie op de hoogte dat je start met bijv. Herbalife of New Fysic

Populaire diëten in Beemster

DieetnaamTypePrijsBeschrijving
South BeachVetarmVanaf €35Eenvoudig en toegankelijk
AtkinsMinimale koolhydratenVanaf €73p/maandRuim aanbod met recepten
Weight WatchersCaloriebeperktVanaf €20 p/maandBewust bezig zijn met eten
Cambridge 1 op 1CaloriebeperktVanaf €56 p/maandHonderden tevreden klanten
KetogeenMinimale koolhydratenVanaf €33Verlaagt de bloeddruk
PaleoOuderwetsVanaf €41Geen bewerkte (graan) producten
MediterraneVakantieVanaf €29Het dieet voor de levensgenieters
DashMedischVanaf €48Eet meer groenten en fruit
DukanKoolhydraatarmVanaf €18Beweging wordt aangemoedigd
ModifastMaaltijdvervangerVanaf €70 p/maandVeel verschillende soorten producten

Op een gezonde manier afvallen

Snel resultaat zien met focus op gezonde gewoontes

Omliggende sportscholen

Afslanken gaat erom dat je meer calorieën verbrandt dan je binnenkrijgt. In de basis draait het om gezond eten, bijv. met de schijf van vijf. Maar het is ook belangrijk dat je een aantal keer per week gaat sporten. Waar je dit goed kunt doen is bij een fitness of sportschool in Beemster. Hier kan je cardio en krachttraining perfect combineren. Door te werken aan cardio (bijv. roeien of de airbike) stimuleer jij de verbranding van calorieën. Maar let op, bij krachttraining heb je nog een extra bonus, de naverbranding: DIt is het deel dat je verbrand, ook als je niet meer aan het sporten bent. Tevens ga je spieren opbouwen met krachttraining. Naast de fitness bestaan er tegenwoordig velerlei activiteiten waarmee je dat kan bereiken:

  • Bootcamp: Je verbetert zowel je conditie als kracht
  • Slenderen: Een soepeler en sterker lichaam
  • Hardlopen: Hoogste vetverbranding bij hartslag <50 onder het maximum
  • Wandelen (powerwalk): In veel plaatsen wordt dit in groepen gedaan
  • Andere opties: Body Attack, Kickboksen en Tae Bo

Tabel met fitness in de regio Beemster

NaamAdresPostcodePlaats
Fitness de Kloek MiddenbeemsterInsulindeweg 111462 MJMiddenbeemster
MyLife PurmerendZambezilaan 1811448 MEPurmerend
Basic-Fit Purmerend Grotenhuysweg 24/7Grotenhuysweg 1001446 HZPurmerend
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Beemster
Effectief afslanken waarbij je wordt geholpen door een personal trainer? De personal training (PT) in Noord-Holland is perfect als jij een stok achter de deur nodig hebt. Jouw coach zal je overal bij ondersteunen en heeft verstand van voedingsschema’s. Dit gaat je enorm helpen omdat je een trainingsprogramma op maat krijgt, je nog meer toewijding hebt en dat je de techniek goed onder de knie krijgt. Goedkoop is het niet: een PT kost zo’n €72,5 per 4 weken.

Duurzaam afvallen in 5 stappen

  1. BMI berekenen

    Jouw BMI moet bekend zijn. Het zegt iets over het risico dat je gewicht oplevert voor je gezondheid. Ligt je BMI score tussen de 25 en 30: jij hebt last van overgewicht. Is de waarde 30+? Dat duidt op zeer ernstig overgewicht (namelijk obesitas). Doorgaans wordt dan aanbevolen om in overleg met de dokter of diëtist hier iets aan te doen.

  2. Wat wil je minimaal bereiken?

    Wil je binnenkort starten met een dieet? Bedenk dan waar je naartoe wilt. Op die manier heb je iets om naartoe te werken. Jouw goal moet ambitieus zijn, maar overdrijf niet. Wat vaak ook helpt: bedenk wat jouw motivatie is: Waarom wil ik zo graag die 10 kilo verliezen? Overige tips: vertel vrienden en familie dat je gaat afvallen of maak een afspraak bij de voedingscoach in Beemster

  3. Voedselinname beperken

    Gewicht verliezen is theoretisch gezien vrij simpel: zorg dat je meer energie verbruikt dan er binnenkomt en je gaat resultaat zien. Uitgangspunt is dat je minder gaat eten. Mannen die willen afvallen moeten zich beperken tot 1.800 kilocalorieën per dag, vrouwen moeten uitgaan van zo’n 1.500 calorieën (Bron: www.voedingscentrum.nl). Sla het ontbijt, lunch en diner niet over (zo blijf je van ongezonde snacks af), en stop niet gedachteloos eten in je mond. Dat kan bijv. door langzaam te eten of kleiner bestek te gebruiken.

  4. Beginnen met gezond eten

    Niet alleen de kwantiteit, maar ook welke producten je neemt heeft een positief of negatief effect op de totale calorie-inname. Ga niet langer voor eten met te veel suiker, zout maar ook alcohol en verzadigde vetten. Een goede basis is als jij rekening houdt met de Schijf van Vijf. Niet vergeten: probeer direct te minderen met ongezonde snacks en drink voldoende water. Via sites zoals ilovehealth.nl kun je eenvoudig voedzame en gezonde gerechten zoeken.

  5. Beginnen met sporten

    Kom van je bank af! Door meer te bewegen zul je meer plezier ervaren en is de kans op terugval kleiner. Voedingscentrum adviseert 60. min per dag beweging. Schrik niet, dit is vrij eenvoudig: kies voor een sporthorloge (stappenteller) en doe zoveel mogelijk klusjes zelf. Je kunt je ook aanmelden bij een plaatselijke sportschool. Zodra je bezig bent met krachttraining of cardio wordt er meer vet verbrand en krijg je meer lol in het afvallen.

Vlug gewicht verliezen met een voedingsschema?

Eenvoudig 5 kilo in 10 weken

Huidige ontwikkelen omtrent afslanken in Beemster

Kan ik ook afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Beemster afvallen zonder daarvoor een dieet te nemen. In dat geval kun je stukje bij beetje gezonder leven. In de basis is dit minder veel eten, ongezonde tussendoortjes minderen, gezonde keuzes maken en op structurele basis gaan bewegen. Door deze ontwikkeling ga jij altijd een enorme vooruitgang boeken. Extra inzicht: eet zo puur mogelijk, drink minder alcohol, gebruik kleinere borden en negeer de roltrap. D.m.v. deze aanpak ontwikkel je een healthy lifestyle voor een langere periode.

Welk dieet adviseren jullie?
Er bestaat niet 1 eetpatroon waarbij je het snelste of het meest afvalt. Montignac, Oerdieet, FIT Methode of Atkins, Paleo, DASH Dieet Plan: welk afvalprogramma relevant is voor je situatie hangt af van diverse variabelen als actuele body-mass index, doelstelling en medische aandoeningen. Je bereikt het meeste met een individueel eetpatroon wat het afvallen zal stimuleren maar waarbij je wel de belangrijke voedingsstoffen in acht neemt.

Is het verstandig om af te vallen met een crashdieet?
15 kilogram kwijtraken is zeker realistisch voor veel mensen met een crashdieet, maar het is meestal niet verantwoord. Bij zo’n afslankprogramma is het aantal calorieën die wordt gegeten veel te laag. De kilo’s vliegen er soms vanaf, van wel 3 kilogram in slechts 7 dagen. Er kunnen wel vervelende dingen optreden als een hongerig gevoel, hoofdpijn / misselijkheid, en mensen hebben moeite dit lang vol te houden. Daardoor wordt het een teleurstellende ervaring.

Wat krijg ik vergoed als ik naar de diëtist ga?
Dieetadvies in 1463 wordt deels gedekt uit de basiszorgverzekering (voor elke Nederlander, bij alle verzekeringen, dus incl. Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Het betreft enkel 3 behandeluren per kalenderjaar. In veel gevallen betreft het maximaal 6 afspraken. Goed om te weten: het wordt in mindering gebracht op je eigen risico. Dat is anders bij zorg dat past binnen de ketenzorg zoals diabetes of COPD. Ook kinderen tot 18 jaar betalen geen eigen risico.

Is snel afvallen wel aan te raden?
Verantwoord afvallen gaat niet zo snel. Focus jij je op een negatieve energiebalans (+/- 500 Kcal)? Dan zul je wekelijks 0.5 kilo afvallen. Zo’n 2 kilo afslanken per maand. Soms gaat het iets sneller in het begin. Ga je de energie inname verlagen? Dan loop je serieuze gezondheidsrisico’s. Je krijgt een gebrek aan vezels, vitamines en mineralen en je valt vooral af door spierverlies, en dus niet door vetverlies. Ga dus afvallen op een gezond tempo. Dat kan je doen met een deskundige in Beemster, Zuidoostbeemster.

  • Zuidoostbeemster
  • Middenbeemster
  • Noordbeemster
  • Westbeemster