koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Weesp

Het liefste vandaag al beginnen met gezond afvallen in Weesp? Steeds meer mensen zouden graag wat kilo’s wegwerken. Hoe vlieg ik zoiets aan? Je kunt kiezen uit veel mogelijkheden. Programma’s die veel mensen volgen zijn o.a. het “Streep je slank” of juist het “Zuiverend dieet”. Het risicovolle daarvan is dat je snel weer terugvalt naar je oude gewicht. Onze tip: streef naar een lifestyle die op de lange termijn iets verandert. Kijk dan eens goed naar je leefstijl van dit moment. Vaak resulteert dat in meer bewegen en minder eten. Minder snacken, twee flessen water per dag, vermijd andere snelle koolhydraten, lekker veel groenten eten en zorgen dat je ong. een uur per dag in beweging bent zijn slechts een paar tips. Je diëtist in Weesp beschikt over voldoende kennis. Op deze webpagina check jij handige details over voedingsadviseurs, gezond eten, de verschillende methodes om af te vallen + sportscholen.

  • Er zijn veel veel diëten om jouw streefgewicht te realiseren
  • Bijv. het “Little Black Dress Dieet” en het “Wind Afval Methode” zijn slechts een paar voorbeelden
  • Disclaimer: bedenk goed dat er vaak sprake is van een jojo-effect
  • Een erkende afvalcoach in Weesp biedt ondersteuning bij het zoeken naar een voedings- en beweegplan voor de lange termijn
  • Let op je energiebalans: meer energie consumeren dan dat jij eet
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2022.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieNoord-Holland
GemeenteWeesp
Postcode1381
% overgewicht44%
% obesitas10%
Lokale diëtistenpraktijkSimpL. Food
Fitness in de omgevinghart for her Almere

Diëtist in Weesp vinden

Behoorlijk wat mensen in Weesp zijn te zwaar en strijden tegen de kilo’s. 44% heeft een BMI van 25 of hoger (overgewicht) en 10% kampt met obesitas. Overgewicht of obesitas wordt vaak veroorzaakt door slechte beweging & eten. Je kunt qua voeding veel variëren, maar wat is nu gezond en wat moet je laten staan? Een gekwalificeerd diëtistenpraktijk in Weesp maakt eerst een soort nulmeting en bekijkt jouw voedingsgedrag. Tijdens de volgende afspraken krijg je een persoonlijk advies wat betreft jouw eet- en leefstijl. Je kunt ook een afspraak maken bij de voedingsdeskundige om medische redenen zoals diabetes, darmklachten of een voedselallergie.

  • De diëtist support je om om gezonder te leven en meer te genieten
  • Via de zorgverzekeraar heb je altijd recht op 3 uur diëtetiek op jaarbasis
  • Er zijn ook specialistische methodes zoals acupunctuur of hypnose

Diëtistenpraktijken Weesp september 2022
Wil je advies van een vakbekwame gezondheidspraktijk in de regio? Verderop zoek je een centrum voor gewichtsbeheersing of voedingsconsulent uit de gemeente Weesp. Je wilt natuurlijk dat je betrouwbare informatie en advies krijgt. We zien nogal wat dieet coaches en focusgebieden. Het specialisme diëtist heeft wettelijke bescherming. Alternatieve functienamen van een afvalhulp die doorgaans langskomen zijn:

  • Gewichtsconsulent: bedoeld voor gezonde mensen met gewichtsproblemen
  • Voedingsdeskundige: geven bijvoorbeeld voorlichting op scholen, sportscholen of bedrijven
  • Voedingstherapeut: gezond voedingspatroon en leefstijl, gebaseerd op natuurlijke voeding
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: leer weten wat je eet en maak gezond voedingsplan voor lichaam en geest
NaamAdresPostcodePlaats
SimpL. FoodBeneluxlaan 5731363 BJAlmere
SimpL. FoodKerkstraat 901354 ACAlmere
NutricentrumMidwaystraat 91339 NMAlmere
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-weesp-1381

Gegevens over gezondheid in Weesp

In regio Weesp heeft 44% overgewicht en 10% heeft last van obesitas. 73% beleeft de eigen gezondheid als goed of zelfs zeer goed. 53% voldoet aan de beweegrichtlijnen van de Gezondheidsraad (minstens 150 minuten per week aan matig intensieve inspanning). 55% is actief met een sport. 43,7% is wekelijks aan het fietsen bij een kleine afstand (max. 7,5 kilometer). Verder zien we dat 18% “wel eens” rookt en 8% is een zware alcohol-drinker (8% heeft het stempel overmatige drinker). 39% drinkt geen of maximaal 1 glas alcohol p/dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Actuele populaire diëten in Weesp

Het gros van de mensen die de nodige kilo’s willen verliezen proberen het met een dieet. Dankzij een dergelijk afslankprogramma kan jij vlug wat kilo’s kwijtraken. Welk dieet is voor mijn lichaam geschikt? Hieraan ten grondslag liggen je uitgangssituatie (BMI), eetgewoontes en jouw lange termijn doelen. De diëten worden ingedeeld in 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: tijdens dit dieet ga je zo min mogelijk calorieën eten
  2. Koolhydraatarm dieet: stabiliseert o.a. de bloedsuikerspiegel
  3. Eiwitrijk dieet: Verhoging van de stofwisseling waardoor je snel vet verliest
  4. Vetarm/vetvrij dieet: Vermijd de voedingsmiddelen die rijk zijn aan vet en weinig vezels bevatten
  5. Medisch dieet: vaak ter voorbereiding op een operatie of medische behandeling / ingreep (o.a. Candida dieet)

Kies het juiste dieet
Een voedingsvoorschrift opvolgen, en het op de lange termijn volhouden is zeker niet eenvoudig. Hierbij bieden we meerdere handige adviezen:

  • Een crashdieet is geen aanrader. De kilo’s vliegen er dan snel weer aan
  • Gun jezelf de tijd en ruimte, dan stel jij jezelf ook realistische doelen
  • Noteer eens een week wat je eet, dan kun je een totaaloverzicht van je voeding terugkijken
  • Ga aan de slag met sporten, je zult merken dat de kilo’s er sneller afgaan
  • Vind een buddy, dan heb je een stok achter de deur (bijv. via New Fysic of Herbalife)

De beste diëten in Weesp

DieetnaamMethodePrijsBeschrijving
South BeachMinimale vettenVanaf €18Bekend als het sterren dieet
AtkinsWeinig koolhydratenVanaf €67p/maandVolop inspiratie voor recepten
Weight WatchersCaloriebeperktVanaf €25 p/maandHoud controle over de portiegrootte
Cambridge 1 op 1Minimale calorieënVanaf €53 p/maandMeer energie en betere slaap
KetogeenWeinig koolhydratenVanaf €35Onderdrukking van het hongergevoel
PaleoVariatieVanaf €29Eiwitrijk dus snel verzadigd
MediterraneSpeciaalVanaf €37Eten zoals in middellandse zee klimaat
DashVezelrijkVanaf €53Gericht op verlagen van bloeddruk
DukanMinimale koolhydratenVanaf €12Veel vlees en eiwitten eten
ModifastMaaltijdvervangerVanaf €85 p/maandNiet nodig om calorieën te tellen

Snel en duurzaam afslanken

Snel kilo’s verliezen zonder een terugval

Regionale sportscholen

Afvallen betekent dat je meer calorieën verbrandt dan je binnenkrijgt. Voor een deel is dat minder / anders gaat eten. Maar iets wat enorm kan helpen is dat je structureel gaat bewegen. Hiervoor heb je natuurlijk een sportschool in Weesp. Je kunt hier zowel werken aan cardio als krachttraining. Dankzij cardio (roeimachine/hometrainer) stimuleer jij de verbranding van calorieën. Alleen, naverbranding vindt plaats bij krachttraining: ook na de training blijf je dan energie verbranden. Eveneens stimuleer je de spiermassa als je aan de slag gaat met kracht. Behalve de fitness onderscheiden we meerdere soorten om overtollig vet kwijt te raken:

  • Bootcamp: Buiten sporten werkt stressverlagend
  • Slenderen: Eenvoudige manier aan extra lichaamsbeweging doen
  • Hardlopen: In 12 weken tijd je conditie flink verbeteren
  • Wandelen (powerwalk): Gezellig en sportief op een behapbare manier
  • Bewegen in een groep: XCore, Spinning en Tae Bo

Zoek fitness in de regio Weesp

NaamAdresPostcodePlaats
hart for her AlmereFreyjaplantsoen 11363 WBAlmere
Basic-Fit Almere TrekwegTrekweg 511338 GAAlmere
Anytime Fitness Almere BuitenNoordeinde 461334 AXAlmere
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Weesp
Wil je afvallen waarbij je gecoacht en gemotiveerd wordt? De personal training (PT) in Noord-Holland helpt je naar fysieke en mentale fitheid. Deze trainer motiveert je gedurende de training en heeft veel verstand van voeding. De voordelen zijn dat jij een gepersonaliseerd trainingsschema krijgt, je een stok achter de deur hebt en dat je alles technisch gezien ook goed doet. Het nadeel is de hoge kosten: een trainer op maat kost je al snel €72,5 op maandbasis.

Gezond afvallen in 5 stappen

  1. Body Mass Index

    Een goed uitgangspunt is het BMI. Dit zegt iets over je gewicht in verhouding tot je lengte. Bij een waarde tussen de 25 – 30: je hebt licht overgewicht. Komt het boven de 30 uit? Dat wijst op een ernstig overgewicht, ook wel obesitas. Doorgaans wordt dan aanbevolen om alleen samen met een diëtist af te vallen.

  2. Wat is je ideale gewicht?

    Wil je een slank en gezond lichaam? Schrijf dan op hoeveel je in welke tijd wilt afvallen. Anders ben je een schip zonder stuur. Deze doelstelling moet wel haalbaar zijn. Start daarnaast ook met de waarom-vraag: Wat levert het op als ik die 10 KG kwijt raakt? Wat vaak ook helpt: vraag steun bij familie en vrienden of maak een afspraak bij de voedingscoach in Weesp

  3. Focus op minder voeding

    Het verliezen van gewicht is eigenlijk heel simpel: creëer een negatieve calorie balans en je gaat gewicht verliezen. Je zult dus ook minder moeten eten. Voor mannen ligt de norm rond de 1800 calorieën per dag, bij vrouwen nog iets minder, 1.500 calorieën (Bron: Voedingscentrum). Zorg dat je minimaal 3 hoofdmaaltijden eet (anders compenseer je met snacks), en zorg dat je bewust bent over wat je eet. Bijv. door langzaam te eten.

  4. Een gezond eetpatroon

    Kijk niet puur naar de grammetjes, maar ook wát je eet heeft zijn uitwerking op de totale calorie-inname. Vermijd zoveel mogelijk producten met suiker, verzadigde vetten en zout. Een nuttige eerste stap is dat je alleen producten kiest uit de Schijf van Vijf. Advies: ongezonde snacks heb je niet nodig en eet kleinere porties. Op bijv. 24kitchen.nl staan duizenden gezonde gerechten.

  5. Ontspanning & beweging

    Het gaat beginnen! Zo houd je het beter vol en haal je sneller jouw doel. Start met een dagelijkse wandeling of workout van een uur. Bewegen kan op allerlei fronten: gebruik altijd de trap en ga wandelend of fietsend naar de winkel. Natuurlijk kan je ook een bezoek brengen aan de fitness. Door een crosstrainer of halters ga je sneller calorieën verbranden en kom je in rap tempo op gewicht.

Rap gewicht verliezen met een afvalplan?

Verlies 1 kilogram in 1 week

Huidige ontwikkelen omtrent afslanken in Weesp

Kan ik op gewicht komen zonder dieet?
Ja, je kunt in Weesp afvallen zonder daarvoor een dieet te nemen. In dat geval kun je in kleine stapjes gezonder gaan leven. De kernwaarden zijn minder calorieën binnenkrijgen, eten volgens de Schijf van Vijf en structureel gaan sporten. Daardoor kan je uiteindelijk een enorme vooruitgang boeken. Enkele voorbeelden: neem voldoende groente en fruit, drink zoveel mogelijk water, geniet van elke maaltijd en gebruik een zit-sta bureau. Op die manier ga je jezelf een duurzame leefstijl aanleren voor een langere periode.

Welk dieet adviseren jullie?
Helaas, er is is niet 1 voedingsplan dat garantie geeft op de beste resultaten. Voedselzandloper, Sonja Bakker, FIT Methode of South Beach, Ketogeen, DASH Dieet Plan: welk programma relevant is voor je situatie wordt bepaald door meerdere feiten als jouw huidige leefstijl, streefgewicht en algehele gezondheid. De beste resultaten haal je met een individueel eetpatroon waardoor je gaat afvallen zonder dat je tekort hebt aan bepaalde voedingsstoffen.

Ik wil snel afvallen met een crashdieet, is dat slim?
10 kilogram kwijtraken is zeker realistisch voor veel mensen met een crashdieet, maar diëtisten raden het steevast af. In dit geval is de energie-inname die je nuttigt beneden het minimum. Pluspunt is dat je snel afvalt, tot wel 5,0 kg in een week. Er zijn veel nadelen zoals een futloos gevoel, verlies van spiermassa, en geen blijvende verandering in de leefstijl. Het is dus geen duurzame oplossing!

Wat krijg ik vergoed als ik naar de diëtist ga?
Dieetadvies in 1380, 1381, 1382, 1383, 1384 valt deels binnen de basispolis van een zorgverzekering als die van Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Dit gaat op voor jaarlijks tot 3 consults van 60 minuten. Vaak ontvang je dan 4 tot maximaal 6 consults. Vergeet niet: het gaat ten koste van het eigen risico. Behalve bij advies dat plaatsvindt binnen de ketenzorg zoals diabetes type 2, CVRM (hart- en vaatziekten) of COPD (longziekte). Ook kinderen tot 18 jaar betalen geen eigen risico.

Op welke manier kan ik snel afvallen?
Afvallen op een verantwoorde manier kost nu eenmaal tijd. Laten we uitgaan van een calorietekort van 500 calorieën. Dan val je wekelijks zo’n halve kilo af. Per maand kun je zo’n 2 kilo verliezen. Dit is natuurlijk geen vast gegeven. Wil jij het afslankproces versnellen? Dan gaat je lichaam wellicht protesteren. Je krijgt een gebrek aan vezels, vitamines en mineralen en je gaat vooral spierweefsel afbreken i.p.v. vet. Gecontroleerd afvallen is dus beter, bijvoorbeeld samen met een afvalcoach in Binnenstad, Zuid, Noord, Hogewey, Aetsveld, Aetsveldsepolder, Oostelijke Vechtoever, Bloemendalerpolder.