koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Aalsmeer

Op een duurzame manier gezond afvallen in Aalsmeer? Heel wat mensen proberen overtollige kilo’s te verliezen. Veel mensen weten niet waar te starten. Er zijn veel diëten en methodieken. Zo kun je aan de slag gaan met het “Grapefruit dieet” en natuurlijk het “Sapvasten”. Een groot minpunt: dat het vaak helpt op korte termijn. Ga jij voor een duurzame aanpak voor gewicht verliezen? Dan gaat het veel meer om jouw voedingspatroon. Uiteindelijk zul je ongezonde gewoontes moeten afleveren. Minder snacken, genoeg water drinken, focus op eiwit- en vezelrijke voeding, lekker veel groenten eten en meer bewegen zijn slechts een paar tips. Je diëtist in Aalsmeer kan een uitkomst bieden. Onderstaand bekijk je belangrijke details over gewichtsconsulentes, wat nu gezonde voeding is, populaire afvalprogramma’s & lichaamsoefeningen.

  • Je kunt kiezen uit ontzettend veel diëten om de nodige kilo’s kwijt te raken
  • O.a. het “Happy Weight Plan” en het “Rauw dieet” kom je in Nederland veel tegen
  • Vergeet niet dat je snel weer terugvalt (jojo-effect)
  • Een bevoegd afvalcoach in Aalsmeer kan je op weg helpen met een duurzaam eet- en beweegplan
  • Neem de energiebalans in acht: verbrand meer calorieën dan dat je consumeert
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2022.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieNoord-Holland
GemeenteAalsmeer
Postcode1430
% overgewicht49%
% obesitas13%
Lokale diëtistBetter
Fitness in de buurtvan Hellemond Sport Naarden

Diëtist in Aalsmeer bezoeken

Steeds meer inwoners van Aalsmeer zijn te zwaar en strijden tegen de kilo’s. 49% heeft een (matig) overgewicht en 13% zelfs obesitas. Een te zwaar gewicht komt vaak door een verkeerd eetpatroon. Er is een enorm aanbod qua voeding, wat is nu goed of slecht voor mij? Een gekwalificeerd diëtistenpraktijk in Aalsmeer bekijkt samen jouw situatie en leefstijl. Tevens ontvang je verschillende adviezen op het gebied van eten en sporten. Een voedingsdeskundige kan ook bezocht worden om medische redenen zoals een hoge bloeddruk of diabetes.

  • De diëtist ondersteunt je om om gezonder te leven en meer te genieten
  • Op basis van de basis zorgverzekering heeft iedereen in NL recht op 3 uur dieetadvies + begeleiding p/jaar
  • Je kunt ook afvallen met acupunctuur, virtuele maagband of hypnose

Diëtistenpraktijken Aalsmeer september 2022
Op zoek naar een erkende gezondheidspraktijk in de regio? Hieronder bekijk je gegevens van een centrum voor gewichtsbeheersing in de buurt of voedingscoach uit de gemeente Aalsmeer. Je zoekt naar opties waarbij je zo goed mogelijk geholpen wordt. Men gebruikt verschillende functies en werkgebieden. Het specialisme diëtist heeft wettelijke bescherming. Alternatieve functienamen van een afvalhulp die doorgaans langskomen zijn:

  • Gewichtsconsulent: adviseert mensen met een gezond eet- en leefpatroon
  • Voedingsdeskundige: vaak werkzaam binnen scholen of bedrijven
  • Voedingstherapeut: werkt volgens het kwaliteits- en niet volgens het kwaliteitsprincipe
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: helpt mensen die gezond willen afvallen
NaamAdresPostcodePlaats
BetterDrechtdijk 231424 RADe Kwakel
Diëtheek Amstelveen-UithoornNoorddammerweg 301424 NXDe Kwakel
Voedingsadviesbureau D. Kaandorp-EijpeFermoor 91423 ECUithoorn
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-aalsmeer-1430

Informatie over gezondheid in gewicht in Aalsmeer

In regio Aalsmeer heeft 49% sterk overgewicht en 13% ernstige obesitas. 81% ervaart zijn/haar gezondheid als (zeer) goed. 53% haalt de minimale beweging per dag volgens de gezondheidsraad (minstens 150 minuten per week bijv, fietsen of wandelen). 54% doet wekelijks aan sport. 35,2% fietst zeer regelmatig bij een kleine afstand (max. 7,5 kilometer). Ook zien we dat 21% wekelijks rookt en 10% is een zware alcohol-drinker (9% heeft het stempel overmatige drinker). 35% drinkt niet of max. 1 glas per dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Alle populaire diëten in Aalsmeer

De meeste mensen die kilo’s willen kwijtraken gaan aan de slag met een dieet. Dankzij een dergelijk afslankprogramma kan je jouw streefgewicht behalen. Welk dieet is voor mijn lichaam geschikt? Dat heeft alles te maken met jouw huidige leefstijl, eetgewoontes en het aantal kilo’s dat je kwijt wilt raken. De diëten kun je terugbrengen naar 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: proberen zo min mogelijk calorieën binnen te krijgen
  2. Koolhydraatarm dieet: stabiliseert o.a. de bloedsuikerspiegel
  3. Eiwitrijk dieet: Op een snelle en gezonde manier afvallen
  4. Vetvrij- of vetarm dieet: Vetarm eten vermindert het risico op hartaandoeningen
  5. Medisch dieet: focus op medische noodzaak, minder op uiterlijke resultaten (o.a. Candida dieet)

Een dieet kiezen dat bij jou past
Het juiste dieet selecteren, en het op de lange termijn volhouden is niet makkelijk. Onderstaand check je meerdere nuttige tips:

  • Kijk uit met het volgen van een crashdieet. Het is ongezond, en je hormonen raken uit balans
  • Je mag best eens de fout ingaan, het begin is de lastigste periode
  • Noteer eens een week wat je eet, dan kun je een totaaloverzicht van je voeding terugkijken
  • Ga elke dag minimaal 20 minuten bewegen, dat versnelt het hele proces aanzienlijk
  • Stel je vrienden en familie op de hoogte dat je start met bijv. Herbalife of New Fysic

Meest gekozen diëten in Aalsmeer

DieetAfvalplanPrijsWat is het?
South BeachVetarmVanaf €20Afvallen in 3 fasen
AtkinsWeinig koolhydratenVanaf €65p/maandSpeciale eigen producten
Weight WatchersWeinig calorieënVanaf €15 p/maandLangzaam en gestaag gewichtsverlies
Cambridge 1 op 1Beperkte calorieënVanaf €57 p/maandAltijd een consulent in de buurt
KetogeenMinimale koolhydratenVanaf €24Kies uit meerdere programma’s
PaleoVariatieVanaf €26Geen bewerkte producten
MediterraneGrieksVanaf €34Traditioneel eten uit o.a. Spanje
DashBloeddruk focusVanaf €45gezond voor diabetes type 2 patiënten
DukanWeinig koolhydratenVanaf €22Beweging wordt aangemoedigd
ModifastEnergiebalansVanaf €69 p/maandBegeleiding niet strikt noodzakelijk

Snel en verantwoord afvallen

Snel vet verbranden met focus op gezonde gewoontes

Een sportschool vinden

Afvallen betekent dat je een negatieve energiebalans opbouwt. In de basis draait het om gezonder eten. Je gaat pas echt iets bereiken als je in beweging komt! Hiervoor heb je natuurlijk een bevoegd sportschool in Aalsmeer. Ideaal voor zowel het stukje cardio als krachttraining. Middels cardio (roeien of rennen) kan je vrij efficiënt calorieën verbranden. Maar let op, naverbranding vindt plaats bij krachttraining: DIt is het deel dat je verbrand, ook als je niet meer aan het sporten bent. Eveneens stimuleer je de spiermassa wanneer je krachttraining toepast. Uitgezonderd van de fitness zijn er verschillende activiteiten om in beweging te komen:

  • Bootcamp: Buiten of binnen een uur sporten met een groep
  • Slenderen: Wordt gebruikt bij o.a. Hypermobiliteit of spieraandoeningen
  • Hardlopen: Met een hardloopschema werken aan je conditie
  • Wandelen (powerwalk): Leuke vorm waar je energie van krijgt
  • Groepslessen: XCore, Kickboksen en Sprint

Tabel met fitness in de regio Aalsmeer

NaamAdresPostcodePlaats
van Hellemond Sport NaardenAmersfoortsestraatweg 10A1411 HCNaarden
Sterk Lifestyle Gym NaardenEnergiestraat 49a1411 ASNaarden
Squash & Wellness BussumStruikheiweg 161406 TKBussum
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Aalsmeer
Wil je jouw streefgewicht behalen waarbij je gecoacht en gemotiveerd wordt? De personal training (PT) in Noord-Holland richt zich op training, voeding, mindset en herstel. Deze trainer is er voor motivatie en advies en weet wat jij wel en niet mag / moet eten. Het grote voordeel hiervan is dat jij een sportplan op individueel niveau krijgt, je nog meer toewijding hebt en dat je alles technisch gezien ook goed doet. Wat je niet moet vergeten: een PT betaal je al gauw €82,5 per periode (30 dagen).

In 5 stappen naar een gezond gewicht

  1. Check je BMI

    Jouw BMI moet bekend zijn. Op basis van je lichaamsgewicht en je lengte komt er een uitkomst. Het advies bij een score van 25 – 30: er moeten een paar kilo’s af. Een waarde vanaf 30 houdt in dat je te maken hebt met ernstig overgewicht. De meeste mensen proberen dan onder begeleiding van een diëtist af te vallen.

  2. Bepaal je doelstelling

    Wil je iets doen aan jouw gewicht? Een doelstelling is noodzakelijk. Zo blijf je gemotiveerd. Jouw goal moet ambitieus zijn, maar overdrijf niet. Het meest duurzaam is een intrinsieke motivatie. Waarom wil je 5KG afvallen? Ook handig: vertel mensen die je spreekt wat je van plan bent of vraag om hulp bij een voedingscoach in Aalsmeer

  3. Je voeding aanpassen

    Je vetpercentage verminderen hoeft niet moeilijk te zijn: zorg voor een negatieve energiebalans en je zult beetje bij beetje de kilo’s verliezen. Je zult dus ook minder moeten eten. Voor mannen geldt max. 1.800 kilocalorieën per dag, voor vrouwen gaan we uit van 1.500 (Bron: Voedingscentrum, eerlijk over eten). Eet met regelmaat (zo ga je minder snel snacken), en eet rustig en met aandacht. Gebruik bijv. geen social media tijdens het eten.

  4. Gezondere voeding

    Niet alleen de hoeveelheden, maar daarnaast ook de maaltijd zelf heeft een positief of negatief effect op jouw gezondheid. Sla eten over met veel vet, suiker en alcohol. Je krijgt minder calorieën binnen als de Schijf van Vijf als leidraad wordt gebruikt. Tip van de diëtist: beperk ongezonde snacks als snoep en koek en drink voldoende water. Op bijv. Fitenslank.nl kun je eenvoudig voedzame en gezonde gerechten zoeken.

  5. Meer bewegen

    Wil jij er maximaal voor gaan? Door dagelijks te bewegen ga je meer plezier in het afvallen beleven en verklein je de kans op het jojo-effect. Ga minimaal elke dag een half uur tot 60 minuten bewegen. Dat hoeft je niet veel moeite te kosten: neem de trap in plaats van de lift en stap een halte eerder uit. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een sportfaciliteit. Dankzij krachttraining en cardio ga je sneller calorieën verbranden en wordt het afslanken nog leuker.

Gelijk gewicht verliezen met een voedingsplan?

Tot 5 KG in 2 weken verliezen

Actuele thema’s over afslanken in Aalsmeer

Afvallen zonder dieet, hoe werkt dat?
Ja, je kunt in Aalsmeer afvallen zonder dieet of speciale afslankmethode. Waar het om draait is kleine veranderingen doorvoeren. Let in het bijzonder op minder eten, gezonder eten en meer bewegen. Zodoende zul jij zeker weten een groot aantal kilo’s afvallen. Tips voor succes: neem voldoende groente en fruit, haal geen ongezonde producten in huis, eet met aandacht en koop een stappenteller. Op basis daarvan ontwikkel je een healthy lifestyle dat jij vol gaat houden.

Welk dieet adviseren jullie?
Er is niet één voedingspatroon dat altijd de beste resultaten geeft. Voedselzandloper, Oerdieet, Pioppi of Atkins, Ketogeen, Mediterrane dieet: welk van deze voedingsplannen het meest efficiënt is heeft te maken met meerdere feiten als persoonlijke situatie, pogingen uit het verleden en voedingsvoorkeuren. Het belangrijkste is een duidelijk eetpatroon waar je de nodige kilo’s kwijtraakt maar waarbij je wel de belangrijke voedingsstoffen in acht neemt.

Is een crashdieet wel zo gezond?
10-15 kilo kwijtraken door het gebruik van zo’n crashdieet komt veel voor, maar niet geheel zonder risico. Bij een crashdieet is het aantal calorieën die jij binnenkrijgt veel te laag. Denk hierbij aan snel verlies van overgewicht, van wel 4 kg in slechts 1 week. De minpunten zijn: een hongerig gevoel, uitdroging, en het welbekende jojo-effect. Geen optie voor de lange termijn dus.

Krijg ik een vergoeding van de zorgverzekering voor de diëtist?
Dieetadvies in 1424, 1430, 1431, 1432, 1433 wordt voor een deel betaald vanuit de basisverzekering van o.a. Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Het betreft enkel 3 behandeluren per kalenderjaar. Vaak kun je rekenen op 3 of 4 meetings. Let op: hiervoor betaal je wel eerst je wettelijke eigen risico. Behalve bij wanneer het gaat om ketenzorg als COPD, of diabetes. Ook jongeren met overgewicht vallen hier buiten.

Is snel afvallen wel gezond?
Verantwoord afvallen gaat niet zo snel. Eet jij dagelijks net iets minder dan zou moeten (+/- 500 Kcal)? Dan kun je 500 gram afslanken per 7 dagen. Dat is niet meer dan 2 KG per maand. Dat kan bij iedereen verschillen natuurlijk. Ga je het lijnen extra stimuleren? Dan kleven daar enkele risico’s aan. Je sportprestaties worden minder en er is een daling van de spiermassa. Gecontroleerd afvallen is dus beter, bijvoorbeeld samen met een afvalcoach in Aalsmeer, Kudelstraat en Kalslagen, Oosteinde.

  • Kudelstaart