Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Vijfheerenlanden

Zo snel mogelijk gezond afvallen in Vijfheerenlanden? Veel mensen zouden graag wat kilo’s wegwerken. Alleen, hoe kan ik het beste beginnen? Er bestaan nogal wat methodes. Programma’s die veel mensen volgen zijn o.a. het “Diëtisten Dieet” of juist het “Sapvasten”. Het risico is dat het vaak een oplossing voor de korte termijn is. Wil jij liever gewicht verliezen voor de lange termijn? Kijk dan eens goed naar jouw eetgewoonten en leefstijl. In feite draait het om stap-voor-stap gewoontes veranderen. Niet te veel ongezonde snacks, minimaal 2 liter water, focus op eiwit- en vezelrijke voeding, meer groenten opscheppen en naar de sportschool gaan zijn hiervan geschikte voorbeelden. De diëtist in Vijfheerenlanden zal je daarbij kunnen ondersteunen. Op deze informatieve pagina check jij bruikbare info over voedingsconsulenten, verantwoorde voeding, verschillende afvalmethodes of hoe je in beweging kunt komen.

  • Vandaag de dag kies je uit flink wat diëten om jouw streefgewicht te realiseren
  • O.a. het “Duodenal Switch” en het “Ornish Dieet” kennen veel aanhangers
  • We vertellen er wel bij dat het vooral werkt op korte termijn (jojo-effect).
  • Een gediplomeerde afvalcoach in Vijfheerenlanden biedt ondersteuning bij het zoeken naar een duurzame leefstijl die past bij jou
  • Cruciaal is de energiebalans: meer calorieën verbranden dan dat jij eet
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieUtrecht
GemeenteVijfheerenlanden
Postcode4131
% overgewicht51%
% obesitas18%
Lokale diëtistenpraktijkDcn Voedingsadvies M. Van Valkenhoef
Fitness in de buurthart for her Culemborg

Diëtist in Vijfheerenlanden vinden

Opvallend veel mensen in Vijfheerenlanden zoeken naar mogelijkheden voor afvallen. 51% heeft te maken met overgewicht en 18% heeft obesitas. Te zwaar zijn rekent men vaak toe aan slechte beweging & eten. Je kunt qua voeding veel variëren, wat is gezond en wat juist niet? De diëtistenpraktijk in Vijfheerenlanden bekijkt samen jouw eet- en leefgewoonten. Daarop voortbordurend ontvang je praktische tips omtrent een gezondere leefstijl. Je kunt ook naar een voedingsdeskundige als je geïnformeerd wilt worden rondom klachten als hart- en vaatziektes of diabetes.

  • De diëtist werkt samen met je om een eet- en beweegplan op te stellen
  • Via de basiszorgverzekering heeft iedereen recht op 3 uur (4-6 consulten) afvalbegeleiding p/jaar
  • Andere opties: hypnotherapeut (hypnose) of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Vijfheerenlanden oktober 2021
Zoek je advies bij een persoonlijke gezondheidspraktijk in jouw stad? In het bijgaande overzicht check jij actuele info van een regionaal centrum voor gewichtsbeheersing of afvalcoach uit de gemeente Vijfheerenlanden. Zoek een plek waar je geadviseerd wordt door een vakkundig persoon. Men gebruikt velerlei jobtitels en specialismen. De diëtist heeft een beschermde titel. De volgende termen zul je ook regelmatig tegenkomen als je zoekt naar een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: opgeleid om gezonde mensen met gewichtsproblemen te begeleiden
  • Voedingsdeskundige: een wetenschapper op het gebied van voeding
  • Voedingstherapeut: streeft ernaar om het natuurlijke evenwicht in het lichaam te herstellen
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: verbeter je voeding en mentale rust met een erkende coach
NaamAdresPostcodePlaats
Dcn Voedingsadvies M. Van ValkenhoefDe Limiet 154131 NRVianen Ut
Expertisecentrum UniekGraafschapsstraat 24116 GEBuren Gld
Dietistenpraktijk AndermaalNachtegaalstraat 24116 BPBuren Gld
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-vijfheerenlanden-4131

Gezondheidscijfers in Vijfheerenlanden

In regio Vijfheerenlanden heeft 51% last van overgewicht en 18% een BMI van 30 of hoger (obesitas). 74% beleeft de eigen gezondheid als goed of zelfs zeer goed. 43% voldoet aan de beweegrichtlijnen (ten minste 2,5 uur per week lichte sporten als fietsen of wandelen). 39% is regelmatig aan het sporten. 33,6% is wekelijks aan het fietsen bij stukjes van niet langer dan 7,5 kilometer. Wat we verder zien is dat 22% rookt en 5% drinkt veel alcohol, dit is een zware drinker (3% zelfs als overmatige drinker). 53% drinkt geen of maximaal 1 glas alcohol p/dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Overzicht met populaire diëten in Vijfheerenlanden

Ontzettend veel mensen die willen afslanken gaan van start met een dieet. Dankzij een dergelijk afslankprogramma kun je moeiteloos afvallen. Voor welk dieet moet ik gaan? Dit heeft te maken met jouw huidige leefstijl, gezondheidheid en hoeveel KG je wilt afvallen. Deze afvalmethodes zijn in de basis terug te brengen naar 5 soorten:

  1. Caloriearm dieet: het beperken van het aantal calorieën in je dagelijkse voeding
  2. Koolhydraatarm dieet: koolhydraatrijke producten als aardappelen, brood, pasta, rijst minderen
  3. Eiwitrijk dieet: veel eiwitrijk eten en weinig koolhydraten + veel goede vetten
  4. Vetvrij- of vetarm dieet: Vetarm eten vermindert het risico op hartaandoeningen
  5. Medisch dieet: doel om specifieke gezondheidsklachten te verminderen (o.a. Moerman Dieet)

Advies bij het kiezen van een methode
Een nieuw eetpatroon aanleren en het op de lange termijn volhouden valt in de praktijk soms flink tegen. Hieronder bekijk je een paar praktische tips:

  • Wees voorzichtig met een crashdieet. Je verliest alleen gewicht op korte termijn
  • Gun jezelf de tijd en ruimte, anders geef je het te snel weer op
  • Ga aan de slag met een eetdagboek, dan zie je pas écht wat er binnenkomt op een dag
  • Ga elke dag minimaal 20 minuten bewegen, dat versnelt het hele proces aanzienlijk
  • Begin samen met iemand anders met bijvoorbeeld New Fysic of Herbalife

De beste diëten in Vijfheerenlanden

DieetSoortPrijsWat is het?
South BeachVetarmVanaf €16Het kost weinig geld
AtkinsBeperkte koolhydratenVanaf €61p/maandVolop inspiratie voor recepten
Weight WatchersCaloriebeperktVanaf €24 p/maandOveral toegang tot de App
Cambridge 1 op 1CaloriearmVanaf €54 p/maandGrote kans op gewichtsbehoud
KetogeenMedischVanaf €44Verlaagt de bloeddruk
PaleoOverigeVanaf €45Eiwitrijk dus snel verzadigd
MediterraneGrieksVanaf €20Traditionele voeding uit o.a. Griekenland
DashVezelrijkVanaf €52Dieet met gezonde voedingsstoffen
DukanKoolhydraatarmVanaf €20Afvallen in 4 fasen
ModifastMaaltijdshakesVanaf €85 p/maandBegeleiding niet strikt noodzakelijk

Snel en eenvoudig afvallen

In snel tempo afvallen en creëer jouw nieuwe leefstijl

Regionale sportscholen

Afvallen betekent dat je meer energie verbruikt dan dat er binnenkomt. Voor een deel is dat gezonder en minder eten. Je kunt het proces versnellen als je ook meer gaat bewegen en sporten. Dit kan bij uitstek bij de sportschool in Vijfheerenlanden. Hier vind je alle faciliteiten rondom cardio en krachttraining. Met het onderdeel cardio (bijv. de roeitrainer of crosstrainer) zal de calorieverbranding flink toenemen. Anderzijds, krachttraining is noodzakelijk voor de naverbranding: DIt is het deel dat je verbrand, ook als je niet meer aan het sporten bent. Ook ga je spieren opbouwen als je aan krachttraining doet. Afgezien van de fitness zijn er verscheidene manieren om een negatieve calorie balans op te bouwen:

  • Bootcamp: Groepstraining die conditie- en krachtsoefeningen combineert
  • Slenderen: Aangename manier uw lichaam in conditie houden
  • Hardlopen: Je conditie verbeteren en de nodige calorieën verbranden
  • Wandelen (powerwalk): Ook vaak aangeboden in groepsvorm
  • Andere opties: Body Combat, Body Step en Brazilian BBB

Tabel met fitness in de regio Vijfheerenlanden

NaamAdresPostcodePlaats
hart for her CulemborgPrijssestraat 754101 CPCulemborg
Healthclub Juliën LiendenProvincialeweg 164033 BRLienden
Curves Tiel SmartDe Kranshof 54005 DETiel
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Vijfheerenlanden
De nodige kilo’s kwijtraken samen met een personal trainer? De personal training (PT) in Utrecht is perfect als jij een stok achter de deur nodig hebt. Jouw coach kan je helpen bij oefeningen en stelt met jou een voedingsplan op. Je bereikt je doelen doordat je een work-out op maat krijgt, hij/zij het maximale uit jou kan halen en dat je de oefeningen ook technisch goed uitvoert. De minder leuke kant: iemand die jou begeleid betaal je al gauw €62,5 per maand.

In 5 stappen een gezond gewicht

  1. BMI als uitgangspunt

    Je BMI berekenen is erg belangrijk. Dit geeft op basis van lengte en gewicht de gezondheidsrisico’s weer. Een waarde van 25 t/m 30 betekent: jij zal moeten afslanken. Komt het boven de 30 uit? Dat wijst op een ernstig overgewicht, ook wel obesitas. Het wordt aanbevolen om alleen samen met een diëtist af te vallen.

  2. Wat is je ideale gewicht?

    Vind je het tijd om af te vallen? Bepaal een doelstelling. Op die manier heb je iets om naartoe te werken. Stel geen onmogelijke doelen voor jezelf. Stel ook de waarom-vraag. Waarom wil ik zo graag die 10 kilo verliezen? Ook handig: vertel aan familie dat je wilt afvallen of maak een afspraak bij de voedingscoach in Vijfheerenlanden

  3. Beperk je voeding

    Kilo’s kwijtraken is in principe heel eenvoudig: zorg dat je meer energie verbruikt dan er binnenkomt en je zult beetje bij beetje de kilo’s verliezen. Er komt een focus op minder ongezonde dingen eten. Bij mannen gaan we uit van 1.800 kilocalorieën p/dag, bij vrouwen zo’n 1.500 calorieën (Bron: Voedingscentrum, eerlijk over eten). Zorg voor regelmaat in de maaltijden (zo blijf je van ongezonde snacks af), en zorg dat je bewust bent over wat je eet. Gebruik bijv. geen social media tijdens het eten.

  4. Een gezond eetpatroon

    Niet alleen de hoeveelheden, maar ook de voedingsmiddelen die je kiest heeft effect op jouw gewicht. Neem geen maaltijden met veel verzadigde vetten en te veel koolhydraten. Een nuttige eerste stap is dat je zovaak mogelijk producten uit de Schijf van Vijf kiest. Tevens: vermijd zoveel mogelijk snoep, koek, snacks en en probeer kleinere borden. Op de website voedzaamensnel.nl zijn veel gezonde receptideeën te vinden.

  5. Beginnen met sporten

    Kom van je bank af! Door te bewegen houd je het beter vol en zul jij je doelen sneller bereiken. Ga minimaal elke dag een half uur tot 60 minuten bewegen. Denk nou niet dat dit onhaalbaar is: neem wat vaker de trap en loop een rondje op je werk. Je kunt je ook aanmelden bij een plaatselijke sportschool. Door bijv. cardio en/of krachttraining wordt de vetverbranding gestimuleerd en krijg je meer lol in het afvallen.

Gemakkelijk gewicht verliezen met een afvalplan?

Verlies tot wel 15 kilo in 2 maanden

Huidige ontwikkelen omtrent afslanken in Vijfheerenlanden

Kan ik ook afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Vijfheerenlanden afvallen zonder gebruik te maken van een dieet. Het belangrijkste is een gezondere leefstijl creëren. Let in het bijzonder op minder eten, gezonder eten en op structurele basis gaan bewegen. Hierdoor kun je op lange termijn een enorme vooruitgang boeken. Extra inzicht: wees matig met suiker, koop geen ongezonde snacks, neem de tijd voor je eten en ga eens in huis klussen. Daardoor ontwikkel je een healthy lifestyle voor een langere periode.

Welk dieet is het beste?
Er is niet 1 dieet dat het beste is voor iedereen. Modifast, Sonja Bakker, Keto dieet of Atkins, Cambridge, DASH Dieet Plan: welk van deze diëten voor jou het beste werkt kun je bekijken a.d.h.v. velerlei zaken als je huidige gewicht, doelstelling en voedingsvoorkeuren. De beste resultaten haal je met een individueel eetpatroon wat bijdraagt aan verlies van gewicht maar waarbij je wel de belangrijke voedingsstoffen in acht neemt.

Wat zijn de voor- en nadelen van een crashdieet?
15 kilogram minderen met behulp van een crashdieet is niet ondenkbaar, maar is over het algemeen niet slim. Bij zo’n dieetprogramma is de calorie-inname die wordt geconsumeerd soms maar 500 kcal per dag. Pluspunt is dat je snel afvalt, met soms wel 5 kilogram in slechts 7 dagen. Er zijn veel nadelen zoals weinig tot geen energie, uitdroging, en het is lastig om vol te houden. Daardoor wordt het een teleurstellende ervaring.

Wat krijg ik vergoed als ik naar de diëtist ga?
Dieetadvies in 4130, 4131, 4132, 4133 wordt via de basisverzekering gedeeltelijk gedekt bij verzekeraars zoals Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Je krijgt een vergoeding voor jaarlijks tot 3 consults van 60 minuten. Bij de meeste praktijken staat dit gelijk aan 4 tot maximaal 6 consults. Niet vergeten: je eigen risico wordt hiervoor wel gebruikt. Behalve bij advies dat plaatsvindt binnen de ketenzorg zoals COPD of hartfalen. Ook kinderen met obesitas worden gratis geholpen.

Is snel afvallen wel gezond?
Afvallen op een verantwoorde manier kost nu eenmaal tijd. Heb jij een voedingsschema met 500 calorietekorten? Dan val je grofweg een halve kilo per week af. Per maand kun je zo’n 2 kilo verliezen. Dat kan bij iedereen verschillen natuurlijk. Wil jij het afslankproces versnellen? Houdt dan rekening met gezondheidsrisico’s. Je krijgt een gebrek aan vezels, vitamines en mineralen en je valt vooral af door spierverlies, en dus niet door vetverlies. Kies dus voor een verantwoorde afslank strategie. Mogelijk in samenwerking met een coach in Vianen, Hagestein, Everdingen.

  • Lexmond
  • Meerkerk
  • Ameide
  • Nieuwland
  • Leerbroek
  • Kedichem
  • Oosterwijk
  • Everdingen
  • Zijderveld
  • Hagestein
  • Hoef en Haag
  • Hei- en Boeicop
  • Vianen
  • Leerdam
  • Schoonrewoerd
  • Ossenwaard