Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Pekela

Vandaag al starten met gezond afvallen in Pekela? Meer mensen dan je denkt werken dagelijks tegen de kilo’s. Het is soms lastig om te beginnen. Je hebt de keuze uit flink wat werkwijzes. Denk dan aan het “Grapefruit dieet” en natuurlijk het “Bikini Dieet”. Het risico is dat het vaak geen lange-termijn effect heeft. Wil je duurzaam gewicht verliezen? Kijk dan eens goed naar jouw eetgewoonten en leefstijl. Onderaan de streep zul jij dan meer gaan sporten en minder snoepen. Minder suiker en vet, meer water drinken, genoeg eiwitten en gezonde vetten / vezels, lekker veel groenten eten en meer naar de sportschool gaan zijn slechts een paar tips. Jouw diëtist in Pekela biedt hierbij support. Op vandaagafvallen.nl tref je waardevolle info over gewichtsdeskundiges, de juiste voeding, afvalprogramma’s of cardio.

  • Je kunt kiezen uit meerdere diëten die worden aangeprezen
  • Bijv. het “WeightCaps” en ook het “WH-Dieet – Voedingspatroon” kom je in Nederland veel tegen
  • Disclaimer: bedenk goed dat het vooral werkt op korte termijn (jojo-effect).
  • Een erkende afvalcoach in Pekela heeft veel ervaring met het zoeken naar een duurzaam eet- en beweegplan
  • Cruciaal is de energiebalans: meer calorieën verbranden in verhouding met wat je eet
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieGroningen
GemeentePekela
Postcode9665
% overgewicht62%
% obesitas25%
Diëtist in de buurtDietistenpraktijk Pelster & Vos
Fitness in de omgevingRon Haans Veendam

Diëtist in Pekela zoeken

Behoorlijk wat mensen in Pekela zijn te zwaar en strijden tegen de kilo’s. 62% scoort een BMI van >25 (overgewicht) en 25% is het BMI hoger dan 30 en is het zelfs obesitas. Het principe van overgewicht wordt vaak veroorzaakt door simpelweg te weinig kennis. In de supermarkt is er zoveel te koop, wat moet ik nu wel of juist niet eten? Een bevoegd diëtistenpraktijk in Pekela maakt eerst een soort nulmeting en bekijkt jouw leefstijl en eetpatroon. In het vervolgtraject ga jij samen aan de slag omtrent gezonder eten en meer sporten. Je kan ook langsgaan bij een voedingsdeskundige om medische redenen zoals een hoge bloeddruk of diabetes.

  • De diëtist helpt je om een eet- en beweegplan op te stellen
  • Vanuit de basisverzekering heb je altijd recht op 3 uur advies op dieetgebied p/jaar
  • Andere methodes zijn o.a. virtuele maagband, hypnose en acupunctuur

Diëtistenpraktijken Pekela augustus 2021
Zoek je naar een vakbekwame gezondheidspraktijk in jouw omgeving? Verderop vind je de gegevens van een gespecialiseerd centrum voor gewichtsbeheersing of voedingsconsulent uit de gemeente Pekela. Je zoekt naar opties waarbij je een afspraak maakt met een gediplomeerd iemand. Er circuleren verschillende functies en alternatieve methodes. De titel “diëtist” is de enige die ook wettelijke bescherming geniet. Andere termen voor een afvalhulp die je regelmatig tegenkomt:

  • Gewichtsconsulent: coacht en helpt gezonde mensen die te zwaar zijn
  • Voedingsdeskundige: weet alles over voedingsgedrag, vaak actief in scholen of bedrijven
  • Voedingstherapeut: Geen calorieën tellen dus, maar focus op kwalitatief goede voeding
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: vanuit een coachingsrol hulp bij een fittere en gezondere leefstijl
NaamAdresPostcodePlaats
Dietistenpraktijk Pelster & VosHereweg 2639651 AHMeeden
Dietistenpraktijk NijenhuisNijveenlaan 259648 BEWildervank
Expertise Behandelcentrum Groningen BVBorgerspark 29642 LNVeendam
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-pekela-9665

Informatie over gezondheid in gewicht in Pekela

In regio Pekela heeft 62% sterk overgewicht en 25% ervaart obesitas. 70% geeft aan zijn/haar gezondheid als (zeer) goed te ervaren. 41% haalt de minimale beweging per dag volgens de gezondheidsraad (minstens 150 minuten per week bijv, fietsen of wandelen). 38% doet wekelijks aan sport. 26,4% gebruikt regelmatig een fiets (voor middellange afstanden tot 7,5 km). Punt van zorgen is dat 25% wekelijks rookt en 9% wordt bestempeld als zware drinker (7% is overmatige drinker). 44% drinkt geen of maximaal 1 glas alcohol p/dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Gezonde populaire diëten in Pekela

Heel wat mensen die wat kilo’s willen kwijtraken kiezen voor een dieet. Via een afslankprogramma is gewicht verliezen niet moeilijk. Wat is voor mij een goed dieet? Dit wordt bepaald door o.a. jouw huidige leefstijl, gezondheidheid en jouw wensen en behoeften. Deze diëten delen we in op basis van 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: calorieën uit koolhydraten, uit vetten en uit eiwitten verminderen
  2. Koolhydraatarm dieet: koolhydraatrijke producten als aardappelen, brood, pasta, rijst minderen
  3. Eiwitdieet: Je hebt nauwelijks te maken met een hongergevoel
  4. Vetvrij/vetarm dieet: heel kritisch letten op je dagelijkse vetinname
  5. Medisch dieet: vaak ter voorbereiding op een operatie of medische behandeling / ingreep (o.a. IBS Dieet)

Kies het juiste dieet
Een nieuw eetpatroon aanleren en het op de lange termijn volhouden kan best tegenvallen. Op deze pagina bieden we enkele handige aanwijzingen:

  • Trap niet in de beloftes van een crashdieet. De kilo’s vliegen er dan snel weer aan
  • Wees niet te streng voor jezelf, begin met kleine stapjes
  • Begin te noteren wat je allemaal eet, dit helpt bij de bewustwording
  • Ga elke dag minimaal 20 minuten bewegen, je verbrand energie en het is goed voor je mentale gezondheid
  • Begin samen met iemand anders met bijvoorbeeld New Fysic of Herbalife

De beste diëten in Pekela

DieetSoortPrijsKorte info
South BeachMinimale vettenVanaf €20Dieet zonder honger lijden
AtkinsWeinig koolhydratenVanaf €72p/maandLagere bloeddruk en afvallen
Weight WatchersCaloriearmVanaf €23 p/maandOveral toegang tot de App
Cambridge 1 op 1CaloriearmVanaf €58 p/maandMeer energie en betere slaap
KetogeenKoolhydraatarmVanaf €25Minder glucose in het bloed
PaleoSpeciaalVanaf €23Ook bekend als holbewoner-dieet
MediterraneVakantieVanaf €36Een compleet nieuwe leefstijl
DashCalciumrijkVanaf €48Veel vezelrijke voeding
DukanBeperkte koolhydratenVanaf €15Vrij streng afvalprogramma
ModifastBalansVanaf €71 p/maandMaaltijden snel klaarmaken

Afvallen op jouw eigen manier

Jouw streefgewicht bereiken zonder een jojo-effect

Dichtstbijzijnde sportschool

Afvallen draait erom dat je een negatieve energiebalans opbouwt. Dit houdt niet op bij alleen gezonder eten. Maar iets wat enorm kan helpen is dat je structureel gaat bewegen. Geknipt hiervoor is een bevoegd sportschool in Pekela. Doorgaans vind je hier alles op het gebied van cardio en krachttraining. Dankzij cardio (roeien of rennen) ga je doorgaans het meeste vet verbranden. Let echter op, de krachttraining is essentieel voor het naverbranden: je lichaam verbrandt nog meer energie na de training (afterburning). Ook bouw je spiermassa op als je de halters erbij pakt. Behalve de fitness bestaan er meerdere manieren om calorieën te verbranden:

  • Bootcamp: Alle spieren in een training aanpakken
  • Slenderen: Slenderstudio met bewegingsbanken en powerplate & betterbelly
  • Hardlopen: Even helemaal je hoofd leegmaken en vet verbranden
  • Wandelen (powerwalk): Het is belangrijk om dagelijks te wandelen
  • Vaak ook aangeboden: XCore, Kickboksen en Tae Bo

Vind een fitnesscentra in de regio Pekela

NaamAdresPostcodePlaats
Ron Haans VeendamSkagerrak 14 149642 CZVeendam
Sportcentrum Bodewes VeendamStationsstraat 19641 KEVeendam
Oxygym VeendamBoven Oosterdiep 99641 JMVeendam
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Pekela
Snel & verantwoord afvallen waarbij je 1-op-1 begeleid wordt? De personal training (PT) in Groningen is de meest effectieve trainingsvorm. Jouw coach geeft tips tijdens het sporten en weet ook alles over eten. De eerste stap is vaak dat je een work-out op maat krijgt, je nog dieper en verder kunt gaan en dat je de oefeningen ook technisch goed uitvoert. Houd rekening met de hoge kosten: een trainer op maat heeft een prijskaartje van zo’n €95 voor 4 sessies p/maand.

Duurzaam afvallen in 5 stappen

  1. BMI als uitgangspunt

    Je BMI berekenen is erg belangrijk. is een waarde die aangeeft of je een gezond gewicht hebt. Een BMI van 25 – 30 betekent overgewicht: je moet gaan afvallen. Een BMI groter dan 30 betekent dat je lijdt aan ernstig overgewicht (obesitas). Het is verstandig om een eet- en beweegplan met een diëtist samen te stellen.

  2. Hoeveel kilo wil je kwijt?

    Heb je plannen om af te vallen? Maak jouw doelstelling concreet, hoeveel wil je wegen? Anders ben je als een schip op open water. Een grote fout is een te scherpe doelstelling. Zorg dat de motivatie echt uit jezelf komt. Waarom wil je 5KG afvallen? Ook handig: vertel je dierbaren dat je bezig bent met een dieet of maak een afspraak bij de voedingscoach in Pekela

  3. Minder calorieën

    Je gewicht verlagen is vaak niet zo ingewikkeld: zorg dat je meer energie verbruikt dan er binnenkomt en je valt langzaam af. Belangrijk is de calorie-focus. Probeer als je afvalt uit te gaan van 1.800 kilocalorieën per dag voor mannen, vrouwen moeten uitgaan van zo’n 1.500 calorieën (Bron: Het Voedingscentrum). Sla het ontbijt, lunch en diner niet over (zo ga je minder snel snacken), en stop niet gedachteloos eten in je mond. Bijv. door kleiner bestek te gebruiken.

  4. Gezondere voeding

    Niet alleen de kwantiteit, maar ook welke producten je neemt heeft effect op de calorie-inname. Sla eten over met veel alcohol, vet en suiker. Je krijgt minder calorieën binnen als men als basis de Schijf van Vijf neemt. Ook belangrijk: vermijd ongezonde tussendoortjes en eet kleinere porties. Via uitpaulineskeuken.nl kun jij 100+ gezonde maaltijden vinden.

  5. Dagelijks bewegen

    Ga lekker sporten! Door meer te bewegen kun je jouw dieet beter volhouden en zul jij je doelen sneller bereiken. Ga minimaal elke dag een half uur tot 60 minuten bewegen. Schrik niet, dit is vrij eenvoudig: negeer de roltrap en ga wandelend of fietsend naar de winkel. Eventueel is het alternatief een lokale sportschool. Door een crosstrainer of halters ga je vet verbranden en kom je in rap tempo op gewicht.

Nu gewicht verliezen met een voedingsplan?

Verlies tot 10 Kg in 12 weken

Tips en antwoorden voor afslanken in Pekela

Afvallen zonder dieet, hoe werkt dat?
Ja, je kunt in Pekela afvallen zonder gebruik te maken van een dieet. Waar het om draait is een gezondere leefstijl creëren. De kernwaarden zijn minder eten, gezonder eten en natuurlijk meer bewegen. Zodoende ga je gegarandeerd de nodige kilo’s kwijtraken. Wil jij geen terugval: neem elke dag een gezond ontbijt, laat ongezonde producten liggen, neem de tijd voor je eten en gebruik een zit-sta bureau. Zodoende leer jij jezelf een goede lifestyle aan dat bij jou past.

Welk dieet is het beste?
Er is niet 1 dieet dat garantie geeft op de beste resultaten. Modifast, Detoxen, FIT Methode of South Beach, Paleo, Mediterrane dieet: welk van deze programma’s relevant is voor je situatie hangt af van specifieke aspecten zoals je thuissituatie, lange termijn wensen en eetgewoontes. De focus moet liggen op een gezond eetschema waar je de nodige kilo’s kwijtraakt maar waarbij je jouw lichaam niet verwaarloost.

Is een crashdieet wel zo gezond?
10-15 kilo kwijtraken met behulp van een crashdieet is niet ondenkbaar, maar is niet aan te raden. Bij zo’n methode is de hoeveelheid energie die men consumeert ver beneden je basisbehoefte. Het resultaat is soms verbluffende, tot wel 4,5 kg in een paar dagen. Toch kan je last krijgen van futloosheid, irritaties, en daarbij kan het jojo-effect snel optreden. Daardoor wordt het een teleurstellende ervaring.

Vergoed de zorgverzekering een diëtist?
Dieetadvies in 9665 hoef je niet helemaal zelf te betalen, het wordt deels gedekt door o.a. de Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé basisverzekering. De actuele situatie is: 3 behandeluren per kalenderjaar. Meestal staat dit gelijk aan 6 gesprekken. Tip: het wordt in mindering gebracht op je eigen risico. Uitzondering is de zogenaamde ketenzorg als COPD of hartfalen. Daarbij vallen kinderen / tieners ook buiten de eigen bijdrage.

Is snel afvallen wel gezond?
Afvallen met een blijvend resultaat is tijdsintensief. Focus jij je op een negatieve energiebalans (+/- 500 Kcal)? Dan kun je 500 gram afslanken per 7 dagen. Zo’n 2 kilo afslanken per maand. Dat kan bij iedereen verschillen natuurlijk. Wil je het proces versnellen? Houdt dan rekening met gezondheidsrisico’s. Je herstelvermogen gaat naar beneden en je hebt een verhoogde kans op galstenen. Neem de tijd voor duurzaam afslanken. Dit kan bijv. met een afslankcoach in Centrum, Wijk-Noord.

  • Nieuwe Pekela
  • Oude Pekela