Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Demen

Op korte termijn maar ook gezond afvallen in Demen? Tienduizenden personen proberen overtollige kilo’s te verliezen. Maar waar moet ik beginnen? Je hebt de keuze uit flink wat mogelijkheden. Zo heb je een afslankprogramma als het “Broodwisseldieet” maar ook het “Snelle fatburner dieet”. Wat we helaas vaak zien gebeuren is dat je snel weer terugvalt naar je oude gewicht. Ga jij voor een duurzame aanpak voor gewicht verliezen? Dan gaat het veel meer om jouw voedingspatroon. Gemiddeld genomen zul jij dan meer gaan sporten en minder snoepen. Het minimaliseren van ongezonde tussendoortjes, twee flessen water per dag, zorg voor voldoende proteïne, lekker veel groenten eten en meer naar de sportschool gaan om je een idee te geven. Je diëtist in Demen kan je hierbij helpen. Op vandaagafvallen.nl verzamel jij bruikbare informatie over gewichtsconsulenten, gezond eten, afvalmethodes en training.

  • Tegenwoordig zijn er meerdere diëten om de nodige kilo’s kwijt te raken
  • O.a. het “Fit for live dieet” + het “SanaSlank Eiwitdieet” worden door veel mensen gevolgd
  • Vergeet niet dat er vaak sprake is van een jojo-effect
  • Een bevoegd afvalcoach in Demen kan tips en adviezen geven over een meer duurzame & gezonde leefstijl
  • Belangrijk is de energiebalans: verbrand meer energie in verhouding met wat je eet
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieGroningen
GemeenteOss
Postcode5354
% overgewicht53%
% obesitas17%
Diëtist in de regioAnna Hecheltjen
FitnesscentrumBasic-Fit Oss Euterpelaan

Diëtist in Demen bezoeken

Behoorlijk wat mensen in Demen lopen rond met een te zwaar gewicht. 53% kampt met overgewicht en 17% worstelt zelfs met obesitas. Overgewicht is te danken aan een gebrek aan kennis. Je kunt qua voeding veel variëren, wat is gezond en wat juist niet? Een bevoegd diëtistenpraktijk in Demen maakt eerst een soort nulmeting en bekijkt jouw voedingspatroon. Daarop voortbordurend ga jij samen aan de slag met betrekking tot gezonder eten en meer bewegen. Men kan ook terecht bij een voedingsdeskundige als je advies nodig hebt rondom medische zaken als een hoog cholesterolgehalte.

  • De diëtist support je om jouw streefgewicht op een duurzame manier te halen
  • Aan de hand van de basisverzekering krijgt elke Nederlander “gratis” (let op: eigen risico) 3 uur dieetadvies + begeleiding (per 12 maanden)
  • Er zijn ook alternatieve mogelijkheden als acupunctuur of hypnose

Diëtistenpraktijken Demen juli 2022
Zoek je advies bij een erkende gezondheidspraktijk in je wijk? In de tabel hieronder check jij actuele info van een gespecialiseerd centrum voor gewichtsbeheersing of voedingsconsulent uit de gemeente Oss. Je zoekt naar opties waarbij je een afspraak maakt met een gediplomeerd iemand. We zien ontzettend veel titels en focusgebieden. Op de titel diëtist rust wettelijke bescherming. Er zijn flink wat benamingen voor een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: coacht en helpt gezonde mensen die te zwaar zijn
  • Voedingsdeskundige: weet alles over voedingsgedrag, vaak actief in scholen of bedrijven
  • Voedingstherapeut: gaat uit van het zelfhelende vermogen van het lichaam
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: bekijkt het huidige voedingspatroon en stelt een nieuw plan op
NaamAdresPostcodePlaats
Anna HecheltjenBurg van Erpstraat 45351 AWBerghem
Diëtistenpraktijk DietisT.nlSpoorlaan 645348 KCOss
VoedingsadviesbureauSchadewijkstraat 85348 BCOss
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-demen-5354

Gegevens over beweging en gezondheid in Demen

In regio Oss heeft 53% sterk overgewicht en 17% een BMI van 30 of hoger (obesitas). 72% heeft geen klachten over de eigen gezondheid. 50% voldoet aan de beweegrichtlijnen van de Gezondheidsraad (minstens 150 minuten per week bijv, fietsen of wandelen). 52% doet wekelijks aan sport. 31,7% fietst een paar keer per maand bij stukjes van niet langer dan 7,5 kilometer. Wat we verder zien is dat 21% rookt en 9% is een zware alcohol-drinker (6% is overmatige drinker). 40% drinkt niet of max. 1 glas per dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Alle populaire diëten in Demen

Veel mensen die de nodige kilo’s willen verliezen kiezen voor een dieet. Dankzij een dergelijk afslankprogramma kan je weer op gewicht komen. Welk dieet kan ik het beste kiezen? Dit wordt bepaald door o.a. je huidige gewicht, voedingsvoorkeuren en doelstelling. Deze diëten zijn onder te verdelen in 5 groepen:

  1. Caloriearm dieet: kilo’s kwijtraken door simpelweg minder calorieën te eten
  2. Koolhydraatarm dieet: minimale hoeveelheid koolhydraten (bijv. aardappelen en pasta) eten
  3. Eiwitdieet: Afvallen met een stabiele bloedsuikerspiegel
  4. Vetvrij- of vetarm dieet: kan leiden tot verbeteringen bij diabetes type 2
  5. Medisch dieet: bijv. een dieet tegen acne of hartstoornissen (o.a. Sacred Heart Dieet)

Welk dieet past bij mij?
Een voedingsvoorschrift opvolgen, en het op de lange termijn volhouden is niet makkelijk. Hierna vind je een aantal handige adviezen:

  • Wees voorzichtig met een crashdieet. Dit is namelijk niet vol te houden op lange termijn
  • Het maakt niet uit als je een keer de mist in gaat, anders geef je het te snel weer op
  • Houd bij wat je eet in een dagboek, dan kun je een totaaloverzicht van je voeding terugkijken
  • Start ook zeker met voldoende bewegen, je houdt het dan ook veel beter vol
  • Vertel je omgeving dat je start met een programma als Herbalife of New Fysic

De beste diëten in Demen

DieetnaamSoortKostenUitleg
South BeachVetarmVanaf €16Van cardioloog Dr. Agatston
AtkinsWeinig koolhydratenVanaf €76p/maandVetreserves verbranden door ketose
Weight WatchersCaloriearmVanaf €24 p/maandBewust bezig zijn met eten
Cambridge 1 op 1Weinig calorieënVanaf €59 p/maandToegankelijk en eenvoudig
KetogeenKoolhydraatarmVanaf €20Betere gemoedstoestand
PaleoGemakkelijkVanaf €30Eiwitrijk dus snel verzadigd
MediterranePortugeesVanaf €27Geen verzadigde vetten en transvetten
DashMedischVanaf €49Vetarme en magere producten
DukanMinimale koolhydratenVanaf €11Geen calorieën tellen
ModifastEnergiebalansVanaf €61 p/maandHeel streng op calorieën

Afvallen zonder veel gedoe

Snel resultaat zien met focus op gezonde gewoontes

Sportscholen in de buurt

Afslanken gaat erom dat er minder energie ingaat dan eruit gaan. De basis is vaak gezond eten, bijv. met de schijf van vijf. Maar vergeet niet dat het ook belangrijk is dat je actief calorieën gaat verbranden. Geknipt hiervoor is de sportschool in Demen. Ideaal voor zowel het stukje cardio als krachttraining. Met het onderdeel cardio (de hometrainer of de loopband) stimuleer jij de verbranding van calorieën. Bedenk wel, de krachttraining is essentieel voor het naverbranden: je lichaam verbrandt nog meer energie na de training (afterburning). Bovendien stimuleer je de spiermassa wanneer je krachttraining toepast. Afgezien van de fitness onderscheiden we verscheidene activiteiten om overtollig vet kwijt te raken:

  • Bootcamp: Verleg je eigen grenzen en ga de uitdaging aan
  • Slenderen: Een soepeler en sterker lichaam
  • Hardlopen: De snelste en goedkoopste manier om te sporten
  • Wandelen (powerwalk): Enorm gunstig voor de geestelijke gezondheid
  • Bewegen in een groep: Body Balance, Kickboksen en Sprint

Zoek fitness in de regio Demen

NaamAdresPostcodePlaats
Basic-Fit Oss EuterpelaanEuterpelaan 195344 CAOss
Basic-Fit Oss Corellistraat 24/7Corellistraat 65344 AGOss
hart for her OssEmmalaan 385342 GROss
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Demen
Wil je gewicht verliezen met de meest persoonlijke begeleiding? De personal training (PT) in Groningen helpt je om jouw doelen te bereiken. Deze persoon is er voor motivatie en advies en heeft verstand van voedingsschema’s. Het grote voordeel hiervan is dat je een work-out op maat krijgt, je optimaal wordt gemotiveerd en dat je al jouw vragen meteen kunt stellen. Het nadeel is de hoge kosten: iemand die jou begeleid kost vaak zo’n €97,5 per 4 weken.

Duurzaam afvallen in 5 stappen

  1. Body Mass Index

    Je BMI berekenen is erg belangrijk. Dit zegt iets over je gewicht in verhouding tot je lengte. Een waarde van 25 t/m 30 betekent: begin snel met lijnen. Is de waarde 30+? Dat duidt op zeer ernstig overgewicht (namelijk obesitas). Vaak moet je dan alleen samen met een diëtist af te vallen.

  2. Bepaal je doelstelling

    Wil je een slank en gezond lichaam? Het hebben van een doelstelling is cruciaal. Anders heb je geen richting. Een grote fout is een te scherpe doelstelling. Zorg dat de motivatie echt uit jezelf komt. Waarom wil je 5KG afvallen? Andere tips: vertel mensen die je spreekt wat je van plan bent of vraag om tips en adviezen bij een voedingscoach in Demen

  3. Focus op minder voeding

    Je gewicht laten afnemen is geen hogere wiskunde: eet minder calorieën dan je verbrandt en je gaat gewicht verliezen. Je gaat dus structureel wat minder eten. Bij mannen gaan we uit van 1.800 kilocalorieën p/dag, bij vrouwen zo’n 1.500 calorieën (Bron: Voedingscentrum). Zorg altijd voor ontbijt, lunch en diner (zodat je niet gaat snacken), en neem de tijd voor je eten. Eet eerst je mond leeg voor de volgende hap.

  4. Gezonder eten

    Niet alleen de hoeveelheden, maar tevens het soort voeding heeft gevolgen op de calorie-inname. Sla eten over met veel zout, suiker of alcohol. Een nuttige eerste stap is dat je je focust op de Schijf van Vijf. Probeer dit: leer meteen het ongezond snacken af en en probeer kleinere borden. Op o.a. Fitenslank.nl zijn veel gezonde receptideeën te vinden.

  5. Dagelijks bewegen

    Tijd om in actie te komen! Op die manier houd je het beter vol en is de kans op terugval kleiner. Elke dag 30 minuten tot een uur bewegen is het minimum. Dit kan al heel eenvoudig: koop een stappenteller en leg de afstandsbediening verder weg. Wil je het professioneler aanpakken dan is er een sportfaciliteit. Door bijv. cardio en/of krachttraining ga je vet verbranden en krijg je meer lol in het afvallen.

Rap gewicht verliezen met een voedingsschema?

Eenvoudig 5 kilo in 10 weken

Veelgestelde vragen over afslanken in Demen

Afvallen zonder dieet, hoe werkt dat?
Ja, je kunt in Demen afvallen zonder daarvoor een dieet te nemen. Waar het om draait is gezonde manieren integreren in je leven. Dit kunnen we samenvatten tot kleinere porties eten, minder snacken, gezonder eten en meer bewegen. Door deze ontwikkeling ga je gemakkelijk je streefgewicht behalen. Tips voor succes: wees matig met suiker, drink tenminste 2 liter per dag, neem de tijd voor elke maaltijd en wandel een rondje naar het werk. Zodoende ga jij dat gezonde leven leiden voor de rest van je leven.

Wat is het beste dieet?
Er is niet één methode waarmee je gegarandeerd de meeste kilo’s verliest. Voedselzandloper, Oerdieet, FIT Methode of South Beach, Cambridge, Mediterrane dieet: welk van deze voedingsplannen effectief is voor jou kun je bekijken a.d.h.v. verscheidene onderdelen als persoonlijke situatie, hoeveel KG je wilt afvallen en medische aandoeningen. Uitgangspunt is een persoonlijk eetpatroon waarbij je de nodige kilo’s verliest maar waarbij je wel de belangrijke voedingsstoffen in acht neemt.

Heeft een crashdieet ook minpunten?
10-15 kilo verliezen is soms mogelijk met een crashdieet, maar is niet aan te raden. Bij een crashdieet is de hoeveelheid energie die wordt geconsumeerd veel te laag. Het voordeel is dat je snel afvalt, met soms wel 3,5 kg in 1 – 2 weken. Grote tegenvallers zijn: een vermoeid gevoel, misselijkheid, en het kan moeilijk zijn om het gewicht te behouden. Geen optie voor de lange termijn dus.

Krijg ik de kosten van een diëtist vergoed?
Dieetadvies in 5352, 5354 wordt voor een klein deel betaald vanuit de basisverzekering. Dit geldt voor alle verzekeraars zoals Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Je krijgt een vergoeding voor de eerste 3 uren die je gebruikt. In de basis staat dit gelijk aan 4 – 6 afspraken. Voorwaarden: hiervoor betaal je wel eerst je wettelijke eigen risico. Dit is niet het geval als er sprake is van wanneer het gaat om ketenzorg als diabetes, COPD of CVRM. Ook kinderen met obesitas worden gratis geholpen.

Is snel afvallen wel gezond?
Duurzaam afvallen gaat niet zo snel. Eet jij dagelijks net iets minder dan zou moeten (+/- 500 Kcal)? Dan val je wekelijks zo’n halve kilo af. Wat per maand neerkomt op 2000 gram. Soms gaat het iets sneller in het begin. Wil je het proces versnellen? Dan kleven daar enkele risico’s aan. Je vertraagt je stofwisseling en je gaat vooral spierweefsel afbreken i.p.v. vet. Neem de tijd voor duurzaam afslanken. Dit kan bijv. met een afslankcoach in Centrum, Schadewijk, Industrieterreinen-Zuid, Oss-Zuid, Krinkelhoek, Industrieterreinen-Noord, Ruwaard, Ussen, Buitengebied-Noord, Buitengebied-Zuid, Berghem, Haren, Macharen, Megen, Ravenstein, Herpen, Overlangel, Deursen en Dennenburg, Lith, Lithoijen, Oijen, Maren – Kessel, Geffen.