koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Midwolda

Snel maar ook gezond afvallen in Midwolda? Steeds meer mensen hebben die wens. Alleen, hoe kan ik het beste beginnen? Tegenwoordig moet je kiezen uit talloze verschillende aanpakken. Je hebt bijvoorbeeld het “VP3 Voedingsprogramma” of juist het “South Beach dieet”. Het risico is dat je snel weer terugvalt naar je oude gewicht. Ga jij voor een duurzame aanpak voor gewicht verliezen? Optimaliseer dan jouw huidige leefstijl. Eigenlijk gaat het om in kleine stapjes jouw leefstijl veranderen. Minder snacken, gezondere dranken (water), een goede balans tussen eiwitten, vetten en koolhydraten, kook zonder pakjes & zakjes en de fitness bezoeken kunnen je daar goed bij helpen. Jouw diëtist in Midwolda levert daarvoor ondersteuning. Onderstaand check jij handige informatie over voedingsadviseurs, de diverse voedingsstoffen, populaire afvalprogramma’s of training.

  • Je kunt kiezen uit diverse diëten voor het behalen van jouw ideale gewicht
  • Bijv. het “Grapefruit dieet” of het “Een Kilo Per Week” worden door veel mensen gevolgd
  • Bedenk hierbij wel dat volhouden belangrijk is (jojo-effect)
  • Een afvalcoach in Midwolda kan jou helpen met echte aanpassingen in jouw leefstijl doorvoeren
  • Cruciaal is de energiebalans: meer calorieën verbranden dan wat je dagelijks binnenkrijgt
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2024.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieGroningen
GemeenteOldambt
Postcode9681
% overgewicht64%
% obesitas23%
Diëtist in de regioDiëtheek Appingedam
Fitnesscentrum in de buurtRon Haans Winschoten

Diëtist in Midwolda bezoeken

Veel mensen in Midwolda lopen rond met een te zwaar gewicht. 64% scoort een BMI van >25 (overgewicht) en 23% heeft obesitas. Een ongezond gewicht wordt dikwijls toegeschreven aan gebrekkige informatie. Er is ontzettend veel keuze qua voeding, welke producten zijn gezond, en wat moet ik mijden? Een speciale diëtistenpraktijk in Midwolda bekijkt samen jouw leefstijl en eetpatroon. In het vervolgtraject krijg je een persoonlijk advies inzake eten en sporten. De voedingsdeskundige is ook geschikt om medische redenen zoals diabetes, darmklachten of een voedselallergie.

  • De diëtist support je om op een duurzame en gezonde manier af te slanken
  • Via de zorgverzekering krijg je een vergoeding voor 4-6 consulten (3 uur) diëtetiek op jaarbasis
  • Andere opties: hypnotherapeut (hypnose) of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Midwolda juli 2024
In contact komen met een gezondheidspraktijk in jouw stad? Hieronder vind je een regionaal centrum voor gewichtsbeheersing of afvalcoach uit de gemeente Oldambt. Dit zijn centra waar je betrouwbare informatie en advies krijgt. We onderscheiden velerlei titels en expertises. Op de titel diëtist rust wettelijke bescherming. Er zijn flink wat benamingen voor een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: helpt in principe alleen gezonde mensen met overgewicht
  • Voedingsdeskundige: wetenschapper op het gebied van voeding (incl. anatomie en fysiologie)
  • Voedingstherapeut: kijkt vooral ook naar kwaliteit van voedsel
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: vanuit een coachingsrol hulp bij een fittere en gezondere leefstijl

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

afvallen-diëtist-midwolda-9681

Voedingsdeskundigen in omliggende regio’s

Cijfers over beweging en gezondheid in Midwolda

In regio Oldambt heeft 64% sterk overgewicht en 23% heeft obesitas. 71% ervaart zijn/haar gezondheid als (zeer) goed. 43% beweegt volgens de norm van de gezondheidsraad (minimaal 150 minuten per week matig intensieve inspanning). 36% is regelmatig aan het sporten. 36,4% fietst zeer regelmatig (voor kleinere afstanden van max 7,5 km). Zorgwekkend is dat 23% wel eens rookt en dat 8% is een zware alcohol-drinker (6% heeft het label overmatige drinker). 45% behoort tot de groep drinkers volgens Richtlijn (0 of 1 glas per dag, bron: Gezondheidsmonitor).

Beste & populaire diëten in Midwolda

Steeds meer mensen die wat kilo’s willen kwijtraken maken de keuze voor een dieet. Geholpen door zo’n afslankprogramma kan je jouw streefgewicht behalen. Welk dieet is geschikt voor mij? Dit ligt aan je leefstijl, eventuele allergieën en het streefgewicht. Deze diëten kun je onderbrengen in vijf hoofdgroepen:

  1. Caloriearm dieet: kilo’s kwijtraken door simpelweg minder calorieën te eten
  2. Koolhydraatarm dieet: snelle manier om op natuurlijke manier vet te verbranden
  3. Eiwitrijk dieet: je haalt je energie voornamelijk uit eiwitrijk voedsel
  4. Vetvrij/vetarm dieet: Dagelijkse calorie-inname uit vetten is 30% of minder bij deze aanpak
  5. Medisch dieet: verbetert je lichamelijke (en/of geestelijke) gezondheid voor een betere levenskwaliteit (o.a. Rijst Dieet)

Een dieet dat past bij jouw situatie
Het juiste programma kiezen, en het op de lange termijn volhouden is zeker niet eenvoudig. Daarom bekijk je enkele praktische tips:

  • Trap niet in de beloftes van een crashdieet. Dit werkt vaak maar een paar weken
  • Af en toe mag je best even zondigen, begin met kleine stapjes
  • Houd een eetdagboek bij, zo ben je je bewust van je eetpatroon
  • Start ook zeker met voldoende bewegen, net zo belangrijk als gezond eten
  • Probeer een sportmaat te vinden en begin samen met bijv. New Fysic of Herbalife

Populaire diëten in Midwolda

DieetTypeKostenHoe werkt het?
South BeachWeinig vettenVanaf €26Mag veel producten blijven eten
AtkinsBeperkte koolhydratenVanaf €66p/maandVeel vet + eiwit, weinig koolhydraten
Weight WatchersCaloriearmVanaf €21 p/maandMet speciale WW Workshops
Cambridge 1 op 1Minimale calorieënVanaf €63 p/maandVolwaardige maaltijden
KetogeenMinimale koolhydratenVanaf €28Minder glucose in het bloed
PaleoGemakkelijkVanaf €43Ook bekend als holbewoner-dieet
MediterraneGrieksVanaf €25Peulvruchten, olie en veel vis
DashBloeddruk focusVanaf €42Onbewerkte producten eten
DukanKoolhydraatarmVanaf €23gericht op een verandering van voeding
ModifastBalansVanaf €79 p/maandBegeleiding niet strikt noodzakelijk

Afvallen op een gezonde manier

Snel kilo’s verliezen en creëer jouw nieuwe leefstijl

Een sportschool vinden

Afslanken betekent dat je een negatieve calorie balans opbouwt. Dit betekent niet alleen maar minder / anders gaat eten. Je kunt het proces versnellen als je actief calorieën gaat verbranden. Geknipt hiervoor is de sportschool in Midwolda. Je kunt hier zowel werken aan cardio als krachttraining. Door te werken aan cardio (de hometrainer of de loopband) werk je aan de calorieën (verbranding). Alleen, het voordeel van krachttraining is de naverbranding: Dit heet ook wel afterburning, en gaat over de verbrande energie na het sporten. Daarnaast groeien je spieren bij het toepassen van krachttraining. Buiten de fitness vind je diverse manieren waarmee je dat kan bereiken:

  • Bootcamp: Buiten sporten werkt stressverlagend
  • Slenderen: Slenderstudio met bewegingsbanken en powerplate & betterbelly
  • Hardlopen: Het maakt je gelukkig, en je valt er van af
  • Wandelen (powerwalk): Laagdrempelige manier van dagelijks bewegen
  • Ook populair: Body Attack, Sh’Bam en Tai Chi

Bekijk fitnesscentra in de regio Midwolda

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

Personal trainer Midwolda
Wil je jouw streefgewicht behalen waarbij je wordt geholpen door een personal trainer? De personal training (PT) in Groningen helpt je om jouw doelen te bereiken. Jouw begeleider motiveert je gedurende de training en weet wat jij wel en niet mag / moet eten. Het grote voordeel hiervan is dat je alle spiergroepen aanpakt, je een stok achter de deur hebt en dat je directe feedback krijgt. Het nadeel is de hoge kosten: iemand die jou begeleid kost je al snel €67,5 op maandbasis.

Duurzaam afvallen in 5 stappen

  1. Body Mass Index berekenen

    Jouw BMI moet bekend zijn. Dit zegt iets over het risico dat jouw gewicht oplevert. Bij een BMI van tussen de 25 – 30: jij hebt last van overgewicht. Is de waarde 30+? Dat staat voor ernstig overgewicht. Doorgaans wordt dan aanbevolen om samen met een diëtist een plan van aanpak op te stellen.

  2. Binnen welke termijn wil jij resultaat?

    Wil je overtollige kilo’s kwijtraken? Het is belangrijk om een doel te hebben. Anders ben je als een schip op open water. Vraag niet het onmogelijke van jezelf. Stel ook de waarom-vraag. Waarom ben ik niet tevreden met mijn huidige lichaam? Andere tips: vraag steun bij familie en vrienden of stel een eet- en beweegplan samen bij een voedingscoach in Midwolda

  3. Minder veel eten

    Je gewicht verlagen is in principe heel eenvoudig: verbrandt meer energie dan er binnenkomt en je gaat gewicht verliezen. Je zult dus ook minder moeten eten. Mannen die willen afvallen moeten zich beperken tot 1.800 kilocalorieën per dag, bij vrouwen ligt dit met 1.500 kilocalorieën per dag iets lager (Bron: www.voedingscentrum.nl). Eet met regelmaat (zo blijf je van ongezonde snacks af), en heb aandacht voor je eten. Gebruik bijv. geen social media tijdens het eten.

  4. Een gezond eetpatroon

    Niet alleen de volumes, maar ook de voedingsmiddelen die je kiest heeft gevolgen op de calorie-inname. Neem geen maaltijden met veel alcohol, vet en suiker. Een belangrijke eerste stap is dat men als basis de Schijf van Vijf neemt. Voedingsadvies: schap de onnodige tussendoortjes en schrijf op wat je elke dag eet. Via sites zoals uitpaulineskeuken.nl zijn veel gezonde receptideeën te vinden.

  5. Dagelijks bewegen

    Wil jij er maximaal voor gaan? Zo blijf je gemotiveerd en wordt het jojo-effect ingedampt. Elke dag 30 minuten tot een uur bewegen is het minimum. Denk niet te moeilijk: kies voor een sporthorloge (stappenteller) en ga wandelend of fietsend naar de winkel. Een andere goede optie is de fitness. Dankzij krachttraining en cardio neemt de vetverbranding toe en vliegen de kilo’s er veel sneller af.

Rap gewicht verliezen met een voedingsschema?

Verlies 1 kilogram in 1 week

Relevante informatie over afslanken in Midwolda

Hoe kan ik afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Midwolda afvallen zonder gebruik te maken van een dieet. Hierdoor zal je ongezonde gewoontes doorbreken. Onthoud altijd de volgende aspecten:minder eten, gezonder eten en meer bewegen. Door deze ontwikkeling ga jij altijd je streefgewicht behalen. Tips voor succes: wees matig met suiker, drink zoveel mogelijk water, eet langzamer en kies altijd voor de trap. Zodoende zul jij dat fitte lichaam krijgen voor de komende jaren.

Welk dieet is het beste?
Er is niet 1 dieet dat altijd de beste resultaten geeft. Modifast, Oerdieet, Pioppi of South Beach, Ketogeen, DASH Dieet Plan: welk van deze diëten voor jou het beste werkt wordt beïnvloed door allerlei facetten als jouw huidige leefstijl, doelstelling en voedingsvoorkeuren. Het belangrijkste is een gezond eetpatroon wat zorgt voor gewichtsverlies maar waarbij je jouw lichaam niet verwaarloost.

Ik wil snel afvallen met een crashdieet, is dat slim?
Veel kilo’s afvallen behoort tot de mogelijkheden bij een crashdieet, maar het is meestal niet verantwoord. Bij zo’n dieetprogramma is de energie-inname die jij tot je neemt soms maar 500 kcal per dag. Je bereikt een groot gewichtsverlies, van vaak wel 4,5 kilogram in minder dan een week. Er kunnen wel vervelende dingen optreden als een hongerig gevoel, verlies van spiermassa, en geen blijvende verandering in de leefstijl. Het is dus geen duurzame oplossing!

Hoeveel vergoeding voor de diëtist krijg ik van de zorgverzekering?
Dieetadvies in 9681 hoef je niet helemaal zelf te betalen, het wordt deels gedekt door o.a. de Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé basisverzekering. Het betreft enkel 3 behandeluren per kalenderjaar. Vaak ontvang je dan maximaal 6 afspraken. Let op: het wordt in mindering gebracht op je eigen risico. Dat is anders bij de zogenaamde ketenzorg als diabetes type 2, CVRM (hart- en vaatziekten) of COPD (longziekte). Ook kinderen met obesitas worden gratis geholpen.

Kun jij snel afvallen op een gezonde manier?
Afslanken op de lange termijn gaat vaak niet zo snel als je wilt. Focus jij je op een negatieve energiebalans (+/- 500 Kcal)? Dan val je max. 0,5 kg in een week af af. Per maand kun je zo’n 2 kilo verliezen. Dit is natuurlijk geen vast gegeven. Ga je het lijnen extra stimuleren? Dan gaat je lichaam wellicht protesteren. Je metabolisme gaat minder snel werken, en je hebt een verhoogde kans op galstenen. Neem de tijd voor duurzaam afslanken. Dit kan bijv. met een afslankcoach in Winschoten, Finsterwolde, Drieborg, Beerta, Nieuw-Beerta, Nieuweschans, Scheemda-Heiligerlee, Westerlee, Noord, Midwolda, Nieuwolda.