koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Marrum

Gemakkelijk en gezond afvallen in Marrum? Flink wat Hollanders proberen overtollige kilo’s te verliezen. Maar hoe werkt dat eigenlijk? Je hebt de keuze uit flink wat verschillende aanpakken. Je kunt denken aan het “Maagband” of misschien het “Turbo low carb dieet”. Het nadelige hiervan is dat het vaak maar even werkt. Ga jij voor een duurzame aanpak voor gewicht verliezen? Kijk dan kritisch naar jouw huidige leefstijl. Gemiddeld genomen gaat het om in kleine stapjes jouw leefstijl veranderen. Niet te veel ongezonde snacks, drink water i.p.v. vruchtensap of frisdrank, genoeg eiwitten en gezonde vetten, kook zonder pakjes & zakjes en letten op je beweging om maar een paar voorbeelden te noemen. De diëtist in Marrum kan je hierbij helpen. Op deze pagina bekijk jij handige info over voedingsconsulentes, gezonde voeding, de meest bekende afvalprogramma’s of lichaamsoefeningen.

  • Er zijn meerdere diëten om jouw streefgewicht te realiseren
  • O.a. het “Malsovit dieet” en ook het “DASH Dieet” hoor je nog wel eens voorbij komen
  • Houd er rekening mee dat het vooral werkt op korte termijn (jojo-effect).
  • De afvalcoach in Marrum kan iedereen adviseren over echte veranderingen doorvoeren in jouw leven
  • Belangrijk is de energiebalans: meer energie verbruiken dan wat er binnenkomt
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2024.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieFriesland
GemeenteNoardeast-Fryslân
Postcode9073
% overgewicht49%
% obesitas17%
DiëtistenpraktijkDiëtisten Friesland Mathilda Wijma
Fitness in de buurtFMT Sport Oenkerk

Diëtist in Marrum zoeken

Opvallend veel mensen in Marrum zijn simpelweg te dik. 49% heeft te maken met overgewicht en 17% heeft te maken met obesitas (BMI van 30 of hoger). Te zwaar worden komt voor uit ongezonde gewoontes die er ingeslopen zijn. In de supermarkt is er zoveel te koop, wat is nu goed of slecht voor mij? De diëtistenpraktijk in Marrum kijkt eerst kritisch nar jouw eet- en leefgewoonten. Tevens ontvang je praktische tips aangaande voeding en beweging. De voedingsdeskundige is ook geschikt als er sprake is van medische klachten als hart- en vaatziektes of diabetes.

  • De diëtist support je om jouw voedingspatroon in kaart te brengen en dit te verbeteren
  • Vanuit de basisverzekering heb je altijd recht op 3 uur advies op dieetgebied (per 12 maanden)
  • Je kunt ook afvallen met acupunctuur, virtuele maagband of hypnose

Diëtistenpraktijken Marrum juli 2024
Op zoek naar een erkende gezondheidspraktijk in je woonplaats? Bijgaand bekijk je gegevens van een centrum voor gewichtsbeheersing in de buurt of voedingscoach uit de gemeente Noardeast-Fryslân. Zoek een plek waar je geadviseerd wordt door een vakkundig persoon. Er circuleren nogal wat afvalcoaches en alternatieve methodes. Let op: de diëtist is de enige titel die beschermd is bij wet. Je kunt ook kiezen voor een ander expertise binnen de afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: geen opleiding nodig, begeleid mensen met BMI tussen 18,5 en 30
  • Voedingsdeskundige: helpen bedrijven of scholen met een gezonder klimaat
  • Voedingstherapeut: kijkt vooral ook naar kwaliteit van voedsel
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: leer weten wat je eet en maak gezond voedingsplan voor lichaam en geest

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

afvallen-diëtist-marrum-9073

Cijfers over gezondheid in Marrum

In regio Noardeast-Fryslân heeft 49% in meer of mindere mate overgewicht en 17% ervaart obesitas. 80% heeft geen klachten over de eigen gezondheid. 53% beweegt volgens de norm van de gezondheidsraad (doet minimaal 150 min. p/week aan rustig bewegen zoals wandelen of fietsen). 38% doet aan sport. 43,7% heeft een fiets die hij/zij gebruikt (voor middellange afstanden tot 7,5 km). Zorgwekkend is dat 19% rookt en 6% is een forse alcohol-gebruiker (5% is overmatige drinker). 41% van de inwoners drinkt volgens de richtlijn (bron: Gezondheidsmonitor).

Lijst met populaire diëten in Marrum

Het merendeel van de mensen die willen afslanken gaan van start met een dieet. Dankzij een dergelijk afslankprogramma ga je sneller afvallen. Welk dieet is voor mijn lichaam geschikt? Dat heeft alles te maken met jouw huidige leefstijl, gezondheidheid en het streefgewicht. Deze diëten worden ingedeeld in 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: gericht op het minimaliseren van calorieën
  2. Koolhydraatarm dieet: verkleint kans op hart- en vaatziekten
  3. Eiwitdieet: 1 van de populairste diëten met focus op veel eiwit en weinig koolhydraten
  4. Vetvrij/vetarm dieet: heel kritisch letten op je dagelijkse vetinname
  5. Medisch dieet: niet bedoeld voor een slanker uiterlijk, maar voor medische noodzaak (o.a. Sacred Heart Dieet)

Welk dieet past bij mij?
Het juiste dieet kiezen, en dit op een duurzame manier volhouden kan best tegenvallen. Daarom bieden we meerdere suggesties:

  • Een crashdieet raden wij niet aan. Je raakt vooral vocht en spieren kwijt
  • Gun jezelf de tijd en ruimte, anders wordt het lastig volhouden
  • Noteer eens een week wat je eet, dit maakt het allemaal veel concreter
  • Zorg ook voor voldoende beweging, net zo belangrijk als gezond eten
  • Ga samen met iemand de uitdaging aan. Bijvoorbeeld met New Fysic of Herbalife

Interessante diëten in Marrum

DieetnaamTypeKostenKorte info
South BeachFocus op vettenVanaf €17Focus op één ding tegelijkertijd
AtkinsBeperkte koolhydratenVanaf €71p/maandJe mag vet blijven eten
Weight WatchersMinimale calorieënVanaf €22 p/maandDuurzaam afvallen
Cambridge 1 op 1Minimale calorieënVanaf €51 p/maandAfvallen met een consulent
KetogeenKoolhydraatarmVanaf €28Stop de suikerverslaving
PaleoUniekVanaf €26Focus op de natuur
MediterraneSpaansVanaf €28Minder kans op (hart-en vaat) ziekten
DashCalciumrijkVanaf €53Minder risico op hart- en vaatziekten
DukanWeinig koolhydratenVanaf €23Dure vetarme voedingsmiddelen
ModifastToegankelijkVanaf €63 p/maandStrak plan voor snel resultaat

Snel en duurzaam afslanken

Snel vet verbranden zonder een terugval

Sportscholen in de regio

Afvallen betekent dat je een negatieve energiebalans opbouwt. De basis is vaak gezond en gevarieerd eten. Je gaat pas echt iets bereiken als je structureel gaat bewegen. Loop eens binnen bij een van de sportscholen in Marrum. Daar tref je alle gemakken rondom cardio en krachttraining. Tijdens cardio (denk aan de crosstrainer of airbike) werk je aan je conditie en verbrand je calorieën. Echter, wil je naverbranding stimuleren, dan heb je krachttraining nodig: Dit heet ook wel afterburning, en gaat over de verbrande energie na het sporten. Daarbij gaat je spiermassa toenemen als je aan krachttraining doet. Los van de fitness onderscheiden we velerlei manieren waarmee je dat kan bereiken:

  • Bootcamp: Afvallen, conditie opbouwen en lekker in je vel zitten
  • Slenderen: Sporten voor mensen met lichamelijke klachten (onbelast)
  • Hardlopen: Iedereen kan het leren, stel een hardloopschema samen
  • Wandelen (powerwalk): Probeer de wandelingen elke dag vol te houden
  • Ook populair: Body Pump, Grit en Power Yoga

Tabel met fitness in de regio Marrum

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

Personal trainer Marrum
Wil je jouw streefgewicht behalen waarbij je gecoacht en gemotiveerd wordt? De personal training (PT) in Friesland is perfect als jij een stok achter de deur nodig hebt. Jouw coach geeft tips tijdens het sporten en helpt je op weg met een voedingsplan. De eerste stap is vaak dat je een work-out op maat krijgt, je nog dieper en verder kunt gaan en dat je directe feedback krijgt. Wat je niet moet vergeten: zo’n prive-coach kost zo’n €55 per 4 weken.

Een gezond gewicht in 5 stappen

  1. Body Mass Index

    Een BMI is een goede indicator. Dit zegt iets over je gewicht in verhouding tot je lengte. Het advies bij een score van 25 – 30: begin snel met lijnen. Een score van 30 of hoger betekent ernstig overgewicht (obesitas). Het wordt aanbevolen om alleen samen met een diëtist af te vallen.

  2. Hoeveel kilo wil je kwijt?

    Wil je binnenkort starten met een dieet? Het is belangrijk om een doel te hebben. Dit is belangrijk om gemotiveerd te blijven. Stel geen onmogelijke doelen voor jezelf. Het is ook belangrijk dat je helder hebt waarom je dit allemaal wil. Wat is écht de reden dat ik 15 kilogram wil verliezen? Overige tips: vertel vrienden en familie dat je gaat afvallen of vraag om hulp bij een voedingscoach in Marrum

  3. Calorie-focus

    Je gewicht verminderen is vaak niet zo ingewikkeld: zorg dat je minder energie binnenkrijgt dan je verbruikt en je gaat resultaat zien. Er komt een focus op minder ongezonde dingen eten. Mannen die willen afvallen moeten zich beperken tot 1.800 kilocalorieën per dag, en voor vrouwen max 1.500 kilocalorieën (Bron: Het Voedingscentrum). Eet met regelmaat (anders compenseer je met snacks), en eet niet zonder nadenken. Eet eerst je mond leeg voor de volgende hap.

  4. Meer gezond eten

    Let niet uitsluitend op de grammen, maar ook wát je eet heeft een positief of negatief effect op de totale calorie-inname. Vermijd zoveel mogelijk producten met alcohol, vet en suiker. Een goede basis is als je uitgaat van de Schijf van Vijf. Advies: beperk ongezonde snacks als snoep en koek en en drink 2 liter water per dag. Op de website beaufood.nl vind je voorbeelden van gezonde recepten.

  5. Ontspanning & beweging

    Ga jij er serieus voor? Door te bewegen zul je meer plezier ervaren en heb je minder kans op het jojo-effect. Start met een dagelijkse wandeling of workout van een uur. Dit kan al heel eenvoudig: koop een stappenteller en loop eens wat vaker een rondje op kantoor. Wil je het professioneler aanpakken dan is er de sportschool. Zodra je bezig bent met krachttraining of cardio ga je vet verbranden en bereik je sneller jouw streefgewicht.

Snel gewicht verliezen met een voedingsplan?

Tot wel 10 kilogram in 1 maand

Bekijk onze FAQ over afslanken in Marrum

Afvallen zonder dieet, hoe werkt dat?
Ja, je kunt in Marrum afvallen zonder daarvoor een dieet te nemen. Waar het om draait is een gezondere leefstijl creëren. Let in het bijzonder op kleinere porties eten, minder snacken, gezonder eten en min. 60 minuten bewegen. Hierdoor lukt het je zeker een enorme vooruitgang boeken. Probeer dit ook: vermijd snelle koolhydraten, drink zoveel mogelijk water, neem de tijd voor je eten en ga wat vaker stofzuigen. Hierdoor ga je jezelf een duurzame leefstijl aanleren voor een langere periode.

Welk dieet adviseren jullie?
Helaas, er is is niet 1 voedingsplan dat voor iedereen het beste resultaat heeft. Modifast, Detoxen, Pioppi of Atkins, Ketogeen, Dukan Dieet: welk dieet past bij jou wordt beïnvloed door verscheidene onderdelen als actuele body-mass index, streefgewicht en medische aandoeningen. Je bereikt het meeste met een speciaal eetpatroon waardoor je gaat afvallen maar waarbij je jouw lichaam niet verwaarloost.

Wat is het nadeel van een crashdieet?
10 kilogram gewichtsverlies in een paar weken met een crashdieet is mogelijk, maar wordt meestal sterk afgeraden. Bij een crashdieet is de calorie-inname die jij binnenkrijgt zorgwekkend laag (500 – 1000 Kcal p/dag). Pluspunt is dat je snel afvalt, met soms wel 5 kilogram in korter dan een week. Toch kan je last krijgen van algehele vermoeidheid, uitdroging, en het welbekende jojo-effect. Zo heb je snel je overgewicht weer terug.

Krijg ik de kosten van een diëtist vergoed?
Dieetadvies in 9073 hoef je niet helemaal zelf te betalen, het wordt deels gedekt door o.a. de Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé basisverzekering. Dit gaat op voor 180 minuten behandeling per jaar. Doorgaans betreft het 6 gesprekken. Kleine lettertjes: hiervoor wordt wel eerst het eigen risico aangesproken. Uitzondering is ketenzorg als bijvoorbeeld COPD, of diabetes. Ook jongeren met overgewicht vallen hier buiten.

Op welke manier kan ik snel afvallen?
Afvallen met een blijvend resultaat heeft tijd nodig. Focus jij je op een negatieve energiebalans (+/- 500 Kcal)? Dan zul je wekelijks 0.5 kilo afvallen. Wat per maand neerkomt op 2000 gram. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Wil jij het afslankproces versnellen? Dan loop je serieuze gezondheidsrisico’s. Het bewegen gaat moeizamer en je hebt een verhoogde kans op galstenen. Kies dus voor een verantwoorde afslank strategie. Mogelijk in samenwerking met een coach in Bouwstreek, Zuidwest, Wijk-Zuid.