Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Termunterzijl

Zo snel mogelijk gezond afvallen in Termunterzijl? Heel wat mensen willen graag wat kilo’s kwijtraken. Maar waar moet ik beginnen? Er bestaan nogal wat afslankprogramma’s. Zo kun je aan de slag gaan met het “Vegetarisch Dieet” en natuurlijk het “Fructose Malabsorptie dieet”. Wat we helaas vaak zien gebeuren is dat het vaak helpt op korte termijn. Wil jij liever gewicht verliezen voor de lange termijn? Duurzaam afvallen zit ‘m vaak veel meer in jouw eetgewoonten en leefstijl. Eigenlijk zul jij dan meer gaan sporten en minder snoepen. Het minimaliseren van ongezonde tussendoortjes, voldoende water drinken, voldoende eiwitten en vezels binnenkrijgen, kook zonder pakjes & zakjes en zorgen voor 150 minuten p/week matige – zwaar intensieve inspanning zijn slechts een paar voorbeelden. De diëtist in Termunterzijl beschikt over voldoende kennis. Verderop tref je nuttige info over gewichtsdeskundiges, voeding, afvalprogramma’s en sporten.

  • We onderscheiden vele diëten voor het behalen van jouw ideale gewicht
  • Het “Eierdieet” en het “Cholesterol verlagend dieet” worden door veel mensen gevolgd
  • In de praktijk blijkt vaak dat volhouden belangrijk is (jojo-effect)
  • Een vakkundige afvalcoach in Termunterzijl heeft veel ervaring met het zoeken naar een duurzaam eet- en beweegplan
  • Uitgangspunt is de energiebalans: verbruik meer energie dan je minimaal verbruikt per dag
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieGroningen
GemeenteDelfzijl
Postcode9948
% overgewicht58%
% obesitas21%
Diëtist in de regioDietistenpraktijk Heeringa
SportschoolPerformance Wagenborgen

Diëtist in Termunterzijl vinden

Veel mensen in Termunterzijl willen flink wat kilo’s kwijtraken. 58% heeft overgewicht en 21% worstelt zelfs met obesitas. Overgewicht of obesitas wordt vaak veroorzaakt door simpelweg te weinig kennis. Wat betreft voeding is zo’n beetje alles te koop, wat moet ik nu wel of juist niet eten? Een erkende diëtistenpraktijk in Termunterzijl bekijkt samen jouw leefstijl. Tevens ga jij samen aan de slag omtrent gezonder eten en meer sporten. Een voedingsdeskundige kan ook bezocht worden als je kampt met medische problemen als een hoge bloeddruk of diabetes.

  • De diëtist support je om op een duurzame en gezonde manier af te slanken
  • Via de zorgverzekering heb je altijd recht op 3 uur diëtetiek op jaarbasis
  • Er zijn ook alternatieve mogelijkheden als acupunctuur of hypnose

Diëtistenpraktijken Termunterzijl juli 2022
Een afspraak maken bij een gezondheidspraktijk in de regio? Verderop vind je een centrum voor gewichtsbeheersing of voedingsconsulent uit de gemeente Delfzijl. Je zoekt naar opties waarbij je betrouwbare informatie en advies krijgt. We onderscheiden velerlei coaches en specialismen. Op de titel diëtist rust wettelijke bescherming. Er zijn flink wat benamingen voor een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: geen opleiding nodig, begeleid mensen met BMI tussen 18,5 en 30
  • Voedingsdeskundige: dikwijls een adviserende rol binnen organisaties of scholen
  • Voedingstherapeut: gaat uit van het zelfhelende vermogen van het lichaam
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: concreet aan de slag met voedingsschema’s en mindfulness-training
NaamAdresPostcodePlaats
Dietistenpraktijk HeeringaJachtlaan 929934 JDDelfzijl
Dietistenpraktijk HeeringaKoningin Wilhelminapark 259934 EHDelfzijl
Diëtheek DelfzijlEde Staalstraat 39933 KJDelfzijl
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-termunterzijl-9948

Gezondheidscijfers in Termunterzijl

In regio Delfzijl heeft 58% in meer of mindere mate overgewicht en 21% ernstige obesitas. 69% beleeft de eigen gezondheid als goed of zelfs zeer goed. 43% beweegt voldoende (een minimum van 2,5 uur intensief bewegen per week). 41% is regelmatig aan het sporten. 31,5% is wekelijks aan het fietsen (voor kleinere afstanden van max 7,5 km). Ook zien we dat 25% rookt en 8% is een zware drinker (5% is een overmatige drinker). 45% drinkt niet of max. 1 glas per dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Gezonde populaire diëten in Termunterzijl

Veel mensen die willen afvallen gaan aan de slag met een dieet. Met zo’n afslankprogramma is gewicht verliezen niet moeilijk. Welk dieet kan ik het beste kiezen? Hieraan ten grondslag liggen je uitgangssituatie (BMI), voedingsvoorkeuren en doelstelling. De diëten delen we in op basis van 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: tijdens dit dieet ga je zo min mogelijk calorieën eten
  2. Koolhydraatarm dieet: minder energie uit koolhydraten tot je nemen
  3. Eiwitdieet: veel eiwitrijk eten en weinig koolhydraten + veel goede vetten
  4. Vetvrij/vetarm dieet: Weinig vet is goed voor de bloeddruk en een lager cholesterolgehalte
  5. Medisch dieet: een specifiek dieet tegen bijvoorbeeld darmklachten of infecties (o.a. Anti-oestrogeen Dieet)

Advies bij het kiezen van een methode
Het juiste voedingsschema vinden en dit doorzetten tot een lifestyle is tamelijk complex. Daarom vind je enkele praktische tips:

  • Een crashdieet is geen aanrader. Het is slechts een korte termijn oplossing
  • Leg jezelf niet te strenge eisen op, anders wordt het lastig volhouden
  • Houd een (digitaal) eetdagboek bij, dan kun je een totaaloverzicht van je voeding terugkijken
  • Ga aan de slag met sporten, je verbrand de nodige calorieën en je kunt even je hoofd leegmaken
  • Deel met je vrienden + familie dat je start met bijvoorbeeld New Fysic of Herbalife

De beste diëten in Termunterzijl

DieetTypeTarievenUitleg
South BeachVetarmVanaf €17Focus op één ding tegelijkertijd
AtkinsBeperkte koolhydratenVanaf €64p/maandExtreem weinig koolhydraten
Weight WatchersCaloriebeperktVanaf €16 p/maandAfslanken op de lange termijn
Cambridge 1 op 1Beperkte calorieënVanaf €52 p/maandRelatief snel gewicht verliezen
KetogeenMinimale koolhydratenVanaf €29Meer focus en meer energie
PaleoGemakkelijkVanaf €27Focus op groenten en fruit
MediterraneGrieksVanaf €42O.a. vette vis en noten
DashCalciumrijkVanaf €44Eet meer groenten en fruit
DukanKoolhydraatarmVanaf €20Professioneel uitgewerkt dieet
ModifastBalansVanaf €82 p/maandSpeciale eigen productlijn

Afvallen op jouw eigen manier

Snel kilo’s verliezen en ontwikkel een gezonde lifestyle

Sportscholen in de buurt

Afvallen komt er feitelijk op neer dat je meer energie verbruikt dan wat er binnenkomt. De basis is vaak minder / anders gaat eten. Maar het is ook belangrijk dat je ook in beweging komt. Waar je dit goed kunt doen is bij een van de sportscholen in Termunterzijl. Veel mensen doen een combi van cardio en krachttraining. Dankzij cardio (bijv. roeien of de airbike) verbrand je de meeste calorieën. Alleen, je moet krachttraining doen wil je de naverbranding versterken: DIt is het deel dat je verbrand, ook als je niet meer aan het sporten bent. Ook groeien je spieren als je de halters erbij pakt. Buiten de fitness onderscheiden we meerdere manieren om een negatieve calorie balans op te bouwen:

  • Bootcamp: Een gezellige activiteit met andere enthousiaste mensen
  • Slenderen: Wordt gebruikt bij o.a. Hypermobiliteit of spieraandoeningen
  • Hardlopen: Lekker buiten in je eigen omgeving rennen
  • Wandelen (powerwalk): 7 dagen per week, volledig gratis, overal te doen
  • Bewegen in een groep: Body Attack, Kickboksen en Steps

Bekijk fitnesscentra in de regio Termunterzijl

NaamAdresPostcodePlaats
Performance WagenborgenFamilie Bronsweg 229945 PSWagenborgen
Sportcenter Imperial DelfzijlSkagerrak 809933 SPDelfzijl
Sport je Fit GrijpskerkHerestraat 55A9843 AJGrijpskerk
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Termunterzijl
Wil je afvallen onder begeleiding van een personal trainer? De personal training (PT) in Groningen is de oplossing als je jouw doelen wilt halen. Deze persoon motiveert je met de trainingen en kan zelfs helpen met een voedingsplan. Dit gaat je enorm helpen omdat je jouw trainingsdagen optimaal kunt indelen, je ontzettend wordt gemotiveerd en dat je al jouw vragen meteen kunt stellen. Goedkoop is het niet: zo’n prive-coach kost gemiddeld €77,5 voor 4 sessies p/maand.

Duurzaam afvallen in 5 stappen

  1. Bereken je BMI

    Een goede basis vormt jouw BMI. Dit zegt iets over je gewicht in verhouding tot je lengte. Een BMI van 25 – 30 betekent overgewicht: je moet gaan afvallen. Ligt de score boven de 30? Dat wijst op een ernstig overgewicht, ook wel obesitas. Het voedingscentrum adviseert om alleen samen met een diëtist af te vallen.

  2. Streefgewicht bepalen

    Vind je het tijd om af te vallen? Bepaal een doelstelling. Op die manier heb je iets om naartoe te werken. Wees hierin wel realistisch. Het is ook belangrijk dat je helder hebt waarom je dit allemaal wil. Waarom wil ik zo graag die 10 kilo verliezen? Ook handig: vertel zoveel mogelijk mensen dat je wilt afslanken of maak gebruik van de expertise van de voedingscoach in Termunterzijl

  3. Voedselinname beperken

    Je vetpercentage verminderen is theoretisch gezien vrij simpel: creëer een negatieve calorie balans en je lichaam gaat vanzelf kilo’s kwijtraken. Uitgangspunt is dat je minder gaat eten. Mannen die willen afvallen moeten zich beperken tot 1.800 kilocalorieën per dag, voor een vrouw ligt dit rond de 1500 calorieën (Bron: Voedingscentrum). Zorg dat je het ontbijt, lunch en diner niet overslaat (om ongezonde snacks te voorkomen), en probeer niet te snel gedachteloos te eten. Gebruik bijv. geen social media tijdens het eten.

  4. Beginnen met gezond eten

    Kijk niet puur naar de grammetjes, maar daarnaast ook de maaltijd zelf beïnvloedt jouw energiebalans. Let heel goed op met suiker, zout maar ook alcohol en verzadigde vetten. Een belangrijke eerste stap is dat de Schijf van Vijf als leidraad wordt gebruikt. Voedingsadvies: beperk ongezonde snacks als snoep en koek en eet kleinere porties. Via sites zoals Thequestionmark.org staan duizenden gezonde gerechten.

  5. Meer bewegen

    Ga jij er serieus voor? Zodoende wordt afvallen pas echt leuk en haal je sneller jouw doel. Probeer minimaal 60 minuten per dag actief te zijn. Schrik niet, dit is vrij eenvoudig: negeer de lift en leg de afstandsbediening verder weg. Eventueel is het alternatief een regionale sportschool. Op het moment dat je start met cardio of kracht neemt de vetverbranding toe en ga je nog sneller afvallen.

Vlug gewicht verliezen met een voedingsplan?

Verlies tot 15 KG in 3 maanden

Relevante informatie over afslanken in Termunterzijl

Kan ik op gewicht komen zonder dieet?
Ja, je kunt in Termunterzijl afvallen zonder gebruik te maken van een dieet. Het belangrijkste is kleine veranderingen doorvoeren. In de basis is dit minder eten, gezonder eten en meer sporten. Zodoende ga je gegarandeerd je streefgewicht behalen. Extra inzicht: eet veel groenten, drink tenminste 2 liter per dag, neem de tijd voor je eten en neem de benenwagen naar de winkel. D.m.v. deze aanpak zul je een gezonde levensstijl creëren voor een langere periode.

Welk dieet adviseren jullie?
Er bestaat niet 1 programma dat er met kop en schouders bovenuit steekt. Modifast, Sonja Bakker, Keto dieet of Atkins, Cambridge, Dukan Dieet: welk van deze diëten past bij jou kun je bekijken a.d.h.v. meerdere feiten als jouw huidige gewoontes, streefgewicht en voedingsvoorkeuren. De focus moet liggen op een persoonlijk voedingsschema wat het afvallen zal stimuleren maar waarbij je wel de belangrijke voedingsstoffen in acht neemt.

Is een crashdieet wel zo gezond?
10 kg of meer minderen behoort tot de mogelijkheden bij een crashdieet, maar diëtisten raden het steevast af. In dit geval is de calorie-inname die wordt gegeten beneden het minimum. De kilo’s vliegen er soms vanaf, van vaak wel 5 kilogram in slechts 1 week. Toch kan je last krijgen van weinig tot geen energie, hoofdpijn / misselijkheid, en de kilo’s vliegen er na het dieet weer aan. Binnen mum van tijd ben je weer op het oude gewicht.

Hoeveel vergoeding voor de diëtist krijg ik van de zorgverzekering?
Dieetadvies in 9948 hoef je niet helemaal zelf te betalen, het wordt deels gedekt door o.a. de Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé basisverzekering. Dit gaat op voor de eerste drie behandeluren per kalenderjaar. Vaak gaat het om maximaal 6 afspraken. Goed om te weten: je eigen risico wordt hiervoor wel gebruikt. Dit is niet zo in het geval van wanneer het gaat om ketenzorg als diabetes type 2, CVRM (hart- en vaatziekten) of COPD (longziekte). Daarbij vallen kinderen / tieners ook buiten de eigen bijdrage.

Kun jij snel afvallen op een gezonde manier?
Gezond lijnen gaat vaak niet zo snel als je wilt. Als je uitgaat van negatieve calorie balans van 500 Kcal. Dan zul je wekelijks 0.5 kilo afvallen. Dat maakt gemiddeld 2 kilo op maandbasis. Dit is geen vaststaand feit en kan wisselen per persoon. Wil je nog minder calorieën binnenkrijgen? Dan gaat je lichaam in protest. Je hebt een tekort aan voedingsstoffen en er is vooral sprake van vochtverlies i.p.v. vetverlies. Neem de tijd voor duurzaam afslanken. Dit kan bijv. met een afslankcoach in Stad, Land, Wijk-Zuid, Wijk-West.