Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Termunten

Gemakkelijk en gezond afvallen in Termunten? Veel mensen zijn bezig met afslanken. Alleen, hoe kan ik het beste beginnen? Tegenwoordig moet je kiezen uit talloze verschillende manieren. Zo kun je beginnen met het “Diëtisten Dieet” of juist het “Afvallen met Bregje”. Het minpunt hiervan is dat je snel weer terugvalt naar je oude gewicht. Onze tip: streef naar een lifestyle die op de lange termijn iets verandert. Kijk dan eens goed naar jouw eet- en beweegpatroon. In de basis zul je ongezonde gewoontes moeten afleveren. Ongezonde tussendoortjes laten staan, voldoende water drinken, voldoende eiwitten en vezels binnenkrijgen, focus op veel groente en proberen elke dag 60 minuten te bewegen om maar een paar voorbeelden te noemen. Je diëtist in Termunten kan een uitkomst bieden. Op deze pagina doorzoek je uiteenlopende info over gewichtsconsulentes, voeding, de verschillende methodes om af te vallen + training.

  • Vandaag de dag kies je uit ontzettend veel diëten die worden aangeprezen
  • O.a. het “Vegetarisch Dieet” of het “Hypoglykemie dieet” kennen veel aanhangers
  • Bedenk hierbij wel dat het vooral werkt op korte termijn (jojo-effect).
  • Een vakkundige afvalcoach in Termunten hanteert een unieke aanpak voor een gezonder en fitter leven (eetpatroon)
  • Neem de energiebalans in acht: meer energie verbruiken dan dat je lichaam nodig heeft
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieGroningen
GemeenteDelfzijl
Postcode9947
% overgewicht58%
% obesitas21%
Lokale diëtistenpraktijkDietistenpraktijk Heeringa
Fitness in de buurtPerformance Wagenborgen

Diëtist in Termunten vinden

Aanzienlijk veel mensen Termunten zijn te zwaar en strijden tegen de kilo’s. 58% heeft te maken met overgewicht en 21% kampt met obesitas. Dit overgewicht is te danken aan slechte beweging & eten. Wat betreft voeding is zo’n beetje alles te koop, welke producten zijn gezond, en wat moet ik mijden? Een speciale diëtistenpraktijk in Termunten kijkt eerst kritisch nar jouw leefstijl. Tijdens de volgende afspraken stellen jullie samen een plan op met betrekking tot een gezondere leefstijl. Een voedingsdeskundige kan ook bezocht worden als je kampt met medische problemen als een hoog cholesterolgehalte.

  • De diëtist ondersteunt je om een eet- en beweegplan op te stellen
  • Vanuit de basispremie heeft iedereen recht op 3 uur (4-6 consulten) advies op dieetgebied p/jaar
  • Andere methodes zijn o.a. virtuele maagband, hypnose en acupunctuur

Diëtistenpraktijken Termunten juli 2022
In contact komen met een bekwame gezondheidspraktijk in je woonplaats? In het overzicht hieronder tref je de adresgegevens van een erkend centrum voor gewichtsbeheersing of gewichtsconsulent uit de gemeente Delfzijl. Dit zijn centra waar je bij iemand komt met verstand van zaken. We onderscheiden allerlei jobtitels en soorten beroepen. De diëtist heeft een beschermde titel. Hieronder ander veel voorkomende beroepsgroepen als het gaat om een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: beperkt zich tot gezonde mensen met een gewichtsprobleem
  • Voedingsdeskundige: weet alles over eiwitten, koolhydraten, vetten, mineralen, vitamines
  • Voedingstherapeut: streeft ernaar om het natuurlijke evenwicht in het lichaam te herstellen
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: concreet aan de slag met voedingsschema’s en mindfulness-training
NaamAdresPostcodePlaats
Dietistenpraktijk HeeringaJachtlaan 929934 JDDelfzijl
Dietistenpraktijk HeeringaKoningin Wilhelminapark 259934 EHDelfzijl
Diëtheek DelfzijlEde Staalstraat 39933 KJDelfzijl
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-termunten-9947

Informatie over gezondheid in gewicht in Termunten

In regio Delfzijl heeft 58% sterk overgewicht en 21% een BMI van 30 of hoger (obesitas). 69% zegt zijn/haar eigen gezondheid als (zeer) goed te ervaren. 43% beweegt volgens de norm van de gezondheidsraad (doet minimaal 150 min. p/week aan rustig bewegen zoals wandelen of fietsen). 41% doet aan sport. 31,5% fietst een paar keer per maand bij een kleine afstand (max. 7,5 kilometer). Ook zien we dat 25% wekelijks rookt en 8% is een zware drinker. Dat is min. 1 keer 4-6 glazen per dag (5% heeft het stempel overmatige drinker). 45% is geen drinker (bron: Gezondheidsmonitor).

Alle populaire diëten in Termunten

Het grote deel van de mensen die willen afvallen maken de keuze voor een dieet. Met behulp van een afslankprogramma kan je snel afvallen. Wat is nu het beste dieet? Hieraan ten grondslag liggen je huidige gewicht, eetgewoontes en je uiteindelijke doel / wens. De verschillende programma’s worden ingedeeld in 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: het beperken van het aantal calorieën in je dagelijkse voeding
  2. Koolhydraatarm dieet: snelle manier om op natuurlijke manier vet te verbranden
  3. Eiwitrijk dieet: Op een snelle en gezonde manier afvallen
  4. Vetvrij/vetarm dieet: heel kritisch letten op je dagelijkse vetinname
  5. Medisch dieet: aanpassing in voeding vanwege medische problemen zoals hart- en vaatziektes (o.a. Ketogeen Dieet)

Tips bij het volgen van een dieet
Het juiste voedingsschema vinden en dit doorzetten tot een lifestyle valt in de praktijk soms flink tegen. Hieronder vind je wat nuttige tips:

  • Trap niet in de beloftes van een crashdieet. Dit werkt vaak maar een paar weken
  • Gun jezelf de tijd en ruimte, anders geef je het te snel weer op
  • Ga aan de slag met een eetdagboek, dit maakt het allemaal veel concreter
  • Start ook zeker met voldoende bewegen, je zult merken dat de kilo’s er sneller afgaan
  • Deel met je vrienden + familie dat je start met bijvoorbeeld New Fysic of Herbalife

Top-10 diëten in Termunten

DieetMethodePrijsOmschrijving
South BeachVetarmVanaf €27Focus op één ding tegelijkertijd
AtkinsMinimale koolhydratenVanaf €79p/maandWeinig kans op hongergevoel
Weight WatchersMinimale calorieënVanaf €24 p/maandLangzaam en gestaag gewichtsverlies
Cambridge 1 op 1Beperkte calorieënVanaf €63 p/maandToegankelijk en eenvoudig
KetogeenMedischVanaf €21Verminderde eetlust
PaleoUniekVanaf €37Calorieën tellen niet nodig
MediterraneSpeciaalVanaf €20Een hogere levensverwachting
DashMagnesiumrijkVanaf €50Minder eiwitbronnen zoals vlees, vis
DukanBeperkte koolhydratenVanaf €18Beperkt het jojo-effect
ModifastMaaltijdvervangerVanaf €69 p/maandVeel verschillende soorten producten

Snel en verantwoord afvallen

In snel tempo afvallen en dit ook volhouden

Dichtstbijzijnde sportschool

Afvallen draait erom dat je meer calorieën verbrandt dan je binnenkrijgt. Voor een deel is dat letten op je voeding. Maar iets wat enorm kan helpen is dat je een aantal keer per week gaat sporten. Hiervoor heb je natuurlijk een sportschool in Termunten. Veel mensen doen een combi van cardio en krachttraining. Tijdens cardio (bijv. de roeitrainer of crosstrainer) leg je de focus op calorieën en verbranding. Anderzijds, je moet krachttraining doen wil je de naverbranding versterken: DIt is het deel dat je verbrand, ook als je niet meer aan het sporten bent. Eveneens groeien je spieren als je aan de slag gaat met kracht. Buiten de fitness bestaan er verschillende activiteiten om calorieën te verbranden:

  • Bootcamp: Een intensieve training in groepen voor binnen of buiten
  • Slenderen: Geen zware training, het werkt juist ontspannend
  • Hardlopen: Lange afstanden rennen in de buitenlucht
  • Wandelen (powerwalk): Enorm gunstig voor de geestelijke gezondheid
  • Andere opties: Body Balance, Kickboksen en Power Yoga

Lijst met fitnesscentra in de regio Termunten

NaamAdresPostcodePlaats
Performance WagenborgenFamilie Bronsweg 229945 PSWagenborgen
Sportcenter Imperial DelfzijlSkagerrak 809933 SPDelfzijl
Sport je Fit GrijpskerkHerestraat 55A9843 AJGrijpskerk
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Termunten
Wil je jouw streefgewicht behalen waarbij je gecoacht en gemotiveerd wordt? De personal training (PT) in Groningen is de oplossing als je jouw doelen wilt halen. Hij of zij motiveert je met de trainingen en weet ook alles over eten. Dit gaat je enorm helpen omdat jij een sportplan op individueel niveau krijgt, je geen excuus meer hebt en dat je jouw oefeningen 100% efficiënt uitvoert. De minder leuke kant: iemand die jou begeleid kost je al snel €85 p/maand.

Een gezond gewicht in 5 stappen

  1. Body Mass Index

    Bereken allereerst jouw BMI. Dit geeft op basis van lengte en gewicht de gezondheidsrisico’s weer. Ligt je BMI score tussen de 25 en 30: begin snel met lijnen. Een waarde vanaf 30 betekent dat je lijdt aan ernstig overgewicht (obesitas). Deskundigen adviseren dan om contact op te nemen met een diëtist.

  2. Wat wil je minimaal bereiken?

    Wil je binnenkort starten met een dieet? Bedenk dan waar je naartoe wilt. Anders is het lastig om gemotiveerd te blijven. Stel geen onmogelijke doelen voor jezelf. Start daarnaast ook met de waarom-vraag: In welke zin verandert mijn leven als ik 20 kilo verlies? Andere tips: vertel zoveel mogelijk mensen dat je wilt afslanken of vraag om tips en adviezen bij een voedingscoach in Termunten

  3. Je voeding aanpassen

    Gewicht verliezen is theoretisch gezien vrij simpel: zorg voor een negatieve energiebalans en je gaat resultaat zien. Hiervoor zul je minder moeten eten. Voor mannen geldt max. 1.800 kilocalorieën per dag, vrouwen moeten uitgaan van zo’n 1.500 calorieën (Bron: Voedingscentrum, eerlijk over eten). Zorg altijd voor ontbijt, lunch en diner (anders ga je sneller snacken), en probeer niet te snel gedachteloos te eten. Bijvoorbeeld door kleinere borden te gebruiken.

  4. Gezonder eten

    Focus niet alleen op de hoeveelheid, maar ook de voedingsstof zelf draagt bij aan de calorie-inname. Probeer te minderen met verzadigde vetten en te veel koolhydraten. Je leeft al veel gezonder als de Schijf van Vijf als leidraad wordt gebruikt. Voedingsadvies: vermijd zoveel mogelijk snoep, koek, snacks en eet kleinere porties. Op bijv. Thequestionmark.org zijn veel gezonde receptideeën te vinden.

  5. Ontspanning & beweging

    Het gaat beginnen! Door te bewegen blijf je gemotiveerd en wordt het jojo-effect ingedampt. Ga uit van een uur beweging per dag. Denk nou niet dat dit onhaalbaar is: neem wat vaker de trap en en haal de fiets uit de schuur. Wil je het professioneler aanpakken dan is er de fitness. Door een crosstrainer of halters zal de vetverbranding geactiveerd worden en kom je in rap tempo op gewicht.

Direct gewicht verliezen met een voedingsschema?

Tot wel 8 kilogram in 2 maanden

Huidige ontwikkelen omtrent afslanken in Termunten

Kan ik ook afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Termunten afvallen zonder dat je een streng dieet volgt. Hierbij gaat het om gezonde manieren integreren in je leven. Hierbij zijn een aantal belangrijke pijlers: minder veel eten, ongezonde tussendoortjes minderen, gezonde keuzes maken en sporten serieus gaan nemen. Mede door deze aanpassing kan je uiteindelijk een duurzame gezonde leefstijl aanleren. De volgende adviezen dragen ook bij: neem voldoende groente en fruit, koop überhaupt geen ongezonde tussendoortjes, heb aandacht voor je eten en parkeer de auto wat verder weg. Op deze wijze ga je jezelf een duurzame leefstijl aanleren voor de rest van je leven.

Wat is het beste dieet?
Er bestaat geen superdieet waarbij je het snelste of het meest afvalt. Modifast, Oerdieet, Keto dieet of South Beach, Cambridge, Mediterrane dieet: welk afvalprogramma past bij jou ligt aan velerlei zaken als huidige gewicht, streefgewicht en medische aandoeningen. Het belangrijkste is een uitgebalanceerd eetpatroon wat het afvallen zal stimuleren en je tegelijk ook voldoende eiwitten, vitamines en eiwitten binnenkrijgt.

Kleven er nadelen aan een crashdieet?
10 kilogram minderen in een paar weken met een crashdieet is mogelijk, maar is wel gevaarlijk. Bij deze programma’s is het aantal calorieën die men consumeert heel erg laag (rond de 500 Kcal). Sommige mensen vallen snel af, waarbij je kunt denk aan 4,5 kg in korter dan een week. Er kunnen wel vervelende dingen optreden als futloosheid, verlies van spiermassa, en het is lastig om vol te houden. Voor veel mensen is het dus een teleurstelling.

Vergoed de zorgverzekering een diëtist?
Dieetadvies in 9947 wordt deels gedekt middels de basisverzekering bij verzekeraars als Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. De actuele situatie is: 180 minuten behandeling per jaar. Doorgaans zijn dat 3 of 4 meetings. Goed om te weten: het wordt in mindering gebracht op je eigen risico. Dit is niet het geval als er sprake is van zorg dat past binnen de ketenzorg zoals diabetes, hartfalen en COPD. Daarbij vallen kinderen / tieners ook buiten de eigen bijdrage.

Is snel afvallen een verantwoorde manier?
Afvallen op een gezonde manier kost simpelweg tijd. Heb jij een voedingsschema met 500 calorietekorten? Dan val je wekelijks zo’n halve kilo af. Wat per maand neerkomt op 2000 gram. Het is uiteraard geen 100% zekerheid. Ga je voor nog minder calorieën? Dan kleven daar enkele risico’s aan. Je krijgt een tekort aan essentiële voedingsstoffen en je hebt een verhoogde kans op galstenen. Wij geven de voorkeur aan duurzaam afvallen, bijvoorbeeld samen met een voedingsdeskundige in Stad, Land, Wijk-Zuid, Wijk-West.