Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Amsterdam

Zoek jij naar mogelijkheden tot gezond afvallen in Amsterdam? Meer mensen dan je denkt willen graag wat kilo’s kwijtraken. Maar hoe werkt dat eigenlijk? We onderscheiden veel manieren. Denk dan aan het “Diëtisten Dieet” en natuurlijk ook het “New Figure Afslankbehandeling”. Het minpunt hiervan is dat je op lange termijn weer terugvalt in gewicht. Ga je gelijk van start met gewicht verliezen voor een lange periode? Kijk dan kritisch naar jouw huidige leefstijl. In de basis zul je minder en gezonder moeten gaan eten. Het minimaliseren van ongezonde tussendoortjes, gezondere dranken (water), genoeg eiwitten, vetten en koolhydraten, meer variatie in groenten en proberen elke dag 60 minuten te bewegen om je een idee te geven. Een diëtist in Amsterdam kan je hierbij helpen. Op deze pagina bekijk jij nuttige info over voedingsconsulentes, voeding, afvalmethodes en sportscholen.

  • Er zijn verschillende diëten om de nodige kilo’s kwijt te raken
  • Bijv. het “Slimsap” + het “Fructose Malabsorptie dieet” kennen veel aanhangers
  • Het nadeel hiervan is dat er vaak sprake is van een jojo-effect
  • Een afvalcoach in Amsterdam heeft veel ervaring met het zoeken naar echte aanpassingen in jouw leefstijl doorvoeren
  • Cruciaal is de energiebalans: zorg dat je meer energie verbruikt dan dat jij eet
ProgrammaUSPPrijsBeoordelingInformatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieNoord-Holland
GemeenteAmsterdam
Postcode1001
% overgewicht40%
% obesitas12%
Lokale diëtistGood Food Advice
SportschoolSportCity Amsterdam Waterlooplein

Diëtist in Amsterdam vergelijken

Behoorlijk wat mensen in Amsterdam zoeken naar mogelijkheden voor afvallen. 40% heeft een BMI van 25 of hoger (overgewicht) en 12% heeft te maken met obesitas (BMI van 30 of hoger). Overgewicht of obesitas is te danken aan een verkeerd eetpatroon. Je kunt qua voeding veel variëren, maar wat is nu gezond en wat moet je laten staan? De diëtistenpraktijk in Amsterdam kijkt eerst kritisch nar jouw leefstijl. In het vervolgtraject stellen jullie samen een plan op wat betreft eten en sporten. Een voedingsdeskundige kan ook bezocht worden als je kampt met medische problemen als diabetes, darmklachten of een voedselallergie.

  • De diëtist ondersteunt je om jouw voedingspatroon in kaart te brengen en dit te verbeteren
  • Vanuit de basisverzekering krijgt elke Nederlander “gratis” (let op: eigen risico) 3 uur dieetadvies + begeleiding (jaarlijks)
  • Je kunt ook afvallen met acupunctuur, virtuele maagband of hypnose

Diëtistenpraktijken Amsterdam maart 2020
Wil je advies van een persoonlijke gezondheidspraktijk in jouw stad? Bijgaand vergelijk je informatie van een lokaal centrum voor gewichtsbeheersing of leefstijlcoach uit de gemeente Amsterdam. Het is belangrijk dat je advies krijgt van een deskundig persoon. We onderscheiden flink wat verschillende functies en specialismen. De diëtist heeft een beschermde titel. Alternatieve functienamen van een afvalhulp die doorgaans langskomen zijn:

  • Gewichtsconsulent: adviseert mensen met overgewicht (geen beschermde titel)
  • Voedingsdeskundige: geven bijvoorbeeld voorlichting op scholen, sportscholen of bedrijven
  • Voedingstherapeut: Geen calorieën tellen dus, maar focus op kwalitatief goede voeding
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: deskundig op het gebied van voeding en een gezonde levensstijl
NaamAdresPostcodePlaats
Good Food AdviceSint Antoniesbreestraat 321011 HBAmsterdam
Miro VoedingsadviesSpaarndammerstraat 73 H1013 TBAmsterdam
Miro VoedingsadviesSpaarndammerstraat 73 H1013 TBAmsterdam
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-amsterdam-1001

Stats over gezondheid en gewicht in Amsterdam

In regio Amsterdam heeft 40% te maken met overgewicht, en 12% heeft obesitas. 76% ervaart zijn/haar eigen gezondheid positief. 60% haalt de minimale beweging per dag volgens de gezondheidsraad (ten minste 2,5 uur per week lichte sporten als fietsen of wandelen). 56% doet aan sport. 38,8% is wekelijks aan het fietsen bij afstanden van max. 7,5 kilometer. Verder valt op dat 27% rookt en 14% is een zware alcohol-drinker (10% is een overmatige drinker). 39% drinkt geen of maximaal 1 glas alcohol p/dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Beste & populaire diëten in Amsterdam

Heel wat mensen die wat kilo’s willen kwijtraken proberen het met een dieet. Door een speciaal afslankprogramma kun je moeiteloos afvallen. Welk dieet is voor mijn lichaam geschikt? Hieraan ten grondslag liggen je huidige gewicht, voedselvoorkeuren en het streefgewicht. De diëten worden ingedeeld in 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: calorieën uit koolhydraten, uit vetten en uit eiwitten verminderen
  2. Koolhydraatarm dieet: eetpatroon waarbij het aantal koolhydraten beperkt wordt
  3. Eiwitrijk dieet: veel eiwitrijk eten en weinig koolhydraten + veel goede vetten
  4. Vetvrij/vetarm dieet: Vetarm eten vermindert het risico op hartaandoeningen
  5. Medisch dieet: een specifiek dieet tegen bijvoorbeeld darmklachten of infecties (o.a. Specifieke Koolhydraten Dieet)

5 tips bij het kiezen/volgen van een dieet
Het juiste dieet kiezen, en dit integreren in jouw leefstijl valt in de praktijk soms flink tegen. Hierna check je enkele ideeën:

  • Trap niet in de beloftes van een crashdieet. Bovendien loop je risico op tekort aan essentiële voedingsstoffen
  • Verwacht niet dat alles vanzelf gaat, begin met kleine stapjes
  • Houd bij wat je eet in een dagboek, zo weet je pas echt wat je eet
  • Probeer een combinatie met sport, je verbrand de nodige calorieën en je kunt even je hoofd leegmaken
  • Vertel vrienden + familie dat je gaat afvallen met bijv. New Fysic of Herbalife

Overzicht met diëten in Amsterdam

DieetAfvalplanTarievenKorte info
South BeachFocus op vettenVanaf €22Gebaseerd op de glycemische index
AtkinsBeperkte koolhydratenVanaf €66p/maandHet oudste koolhydraatarme dieet
Weight WatchersCaloriearmVanaf €19 p/maandDuurzaam afvallen
Cambridge 1 op 1Weinig calorieënVanaf €52 p/maandJe hoeft het niet alleen te doen!
KetogeenWeinig koolhydratenVanaf €24Kan je insuline helpen verlagen
PaleoGemakkelijkVanaf €37Eten zoals een oermens
MediterraneUniekVanaf €33Gezond eten en veel bewegen
DashBloeddruk focusVanaf €50Eet meer groenten en fruit
DukanMinimale koolhydratenVanaf €24Populair koolhydraatarm, eiwitrijk dieet
ModifastShakesVanaf €70 p/maandModifast weekschema’s zijn superhandig

Afvallen zonder veel gedoe

Zonder gedoe afvallen en blijf op gewicht

Regionale sportscholen

Afvallen draait erom dat je meer energie verbruikt dan dat er binnenkomt. Dit is dus veel meer dan alleen minder / anders gaat eten. Afvallen – en het ook volhouden – gaat je beter af als je ook meer gaat bewegen en sporten. Dit kan bij uitstek bij een personal trainer of sportschool in Amsterdam. Daar tref je alle gemakken rondom cardio en krachttraining. Door te werken aan cardio (roeien of rennen) leg je de focus op calorieën en verbranding. Maar let op, onderschat niet het stukje naverbranding dat je hebt bij krachttraining: je lichaam verbrandt nog meer energie na de training (afterburning). Daarnaast realiseer je een spiergroei als je de halters erbij pakt. Uitgezonderd van de fitness zijn er velerlei soorten waar je dit kunt doen:

  • Bootcamp: Buiten of binnen een uur sporten met een groep
  • Slenderen: Elke bank behandelt een andere spiergroep
  • Hardlopen: Je conditie verbeteren en de nodige calorieën verbranden
  • Wandelen (powerwalk): Lopen in een stevig tempo (vaak met een groep)
  • Vaak ook aangeboden: Body Pump, Booty en Piloxing

Lijst met fitnesscentra in de regio Amsterdam

NaamAdresPostcodePlaats
SportCity Amsterdam WaterloopleinJodenbreestraat 61011 NKAmsterdam
Fit For Free Amsterdam ValkenburgerstraatValkenburgerstraat 281011 LZAmsterdam
TrainMore Amsterdam OosterdokOosterdokskade 631011 DLAmsterdam
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Amsterdam
Wil je afvallen met de meest persoonlijke begeleiding? De personal training (PT) in Noord-Holland is de oplossing als je jouw doelen wilt halen. Jouw begeleider traint, motiveert en heeft verstand van voedingsschema’s. Het grootste gemak zit ‘m erin dat jij een gepersonaliseerd trainingsschema krijgt, je geen excuus meer hebt en dat je alles technisch gezien ook goed doet. Het nadeel is de hoge kosten: een persoonlijke trainer kost vaak zo’n €87,5 per maand.

In 5 stappen een gezond gewicht

  1. Bereken je BMI

    Een BMI is een goede indicator. Dit zegt iets over het risico dat jouw gewicht oplevert. Een waarde van 25 t/m 30 betekent: jij zal kilo’s kwijt moeten raken. Komt het boven de 30 uit? Dat betekent dat je lijdt aan ernstig overgewicht (obesitas). Instanties raden dan aan om alleen samen met een diëtist af te vallen.

  2. Wat is je ideale gewicht?

    Wil je een slank en gezond lichaam? Maak jouw doelstelling concreet, hoeveel wil je wegen? Anders is het lastig om gemotiveerd te blijven. Wees hierin wel realistisch. Probeer te ontdekken wat de achterliggende gedachte is. Wat levert het op als ik die 10 KG kwijt raakt? Andere tips: vertel je dierbaren dat je bezig bent met een dieet en maak eventueel gebruik van een voedingscoach in Amsterdam

  3. Focus op minder voeding

    Het verliezen van gewicht is vaak niet zo ingewikkeld: zorg dat je minder energie binnenkrijgt dan je verbruikt en de kilo’s zullen er langzaam afgaan. Prioriteit is dat je minder eet. Probeer als je afvalt uit te gaan van 1.800 kilocalorieën per dag voor mannen, bij vrouwen zo’n 1.500 calorieën (Bron: Voedingscentrum). Zorg dat je minimaal 3 hoofdmaaltijden eet (anders ga je sneller snacken), en neem de tijd voor je eten. Bijvoorbeeld door kleinere borden te gebruiken.

  4. Gezondere voeding

    Focus niet alleen op de hoeveelheid, maar tevens het soort voeding heeft invloed op de totale calorie-inname. Neem geen maaltijden met veel vetten, suikers en te hoge concentratie koolhydraten. Een goede basis is als men als basis de Schijf van Vijf neemt. Advies: beperk ongezonde snacks als snoep en koek en en drink 2 liter water per dag. Via o.a. AH.nl kun jij 100+ gezonde maaltijden vinden.

  5. Start met sporten

    Wil jij er maximaal voor gaan? Zodoende kun je jouw dieet beter volhouden en verklein je de kans op het jojo-effect. Start met een dagelijkse wandeling of workout van een uur. Denk nou niet dat dit onhaalbaar is: koop een stappenteller en loop eens wat vaker een rondje op kantoor. Een andere goede optie is een fitnesscentra. Door een crosstrainer of halters wordt de vetverbranding gestimuleerd en krijg je meer lol in het afvallen.

Snel gewicht verliezen met een afvalplan?

Tot wel 8 kilogram in 2 maanden

Huidige ontwikkelen omtrent afslanken in Amsterdam

Afvallen zonder dieet, hoe werkt dat?
Ja, je kunt in Amsterdam afvallen zonder gebruik te maken van een dieet. Waar het om draait is in kleine stapjes gezonder gaan leven. Dat wil zeggen minder calorieën binnenkrijgen, eten volgens de Schijf van Vijf en meer bewegen. Dankzij deze kleine stapjes kun je op lange termijn je streefgewicht behalen. Probeer dit ook: eet veel groenten, koop geen ongezonde snacks, eet langzamer en koop een stappenteller. Op deze wijze ontwikkel je een healthy lifestyle voor de komende jaren.

Welk dieet adviseren jullie?
Er bestaat niet 1 eetpatroon dat garantie geeft op de beste resultaten. Voedselzandloper, Oerdieet, Keto dieet of Weight Watchers, Paleo, DASH Dieet Plan: welk afvalprogramma het meest efficiënt is kun je bekijken a.d.h.v. verscheidene aspecten zoals huidige gewicht, lange termijn wensen en eventuele allergieën. Het belangrijkste is een persoonlijk eetpatroon wat zorgt voor gewichtsverlies maar waarbij je jouw lichaam niet verwaarloost.

Kleven er nadelen aan een crashdieet?
5 of 10 kilo gewichtsverlies door het gebruik van zo’n crashdieet komt veel voor, maar is wel gevaarlijk. Bij dit dieet is de energie-inname die men consumeert soms maar 500 kcal per dag. Pluspunt is dat je snel afvalt, tot wel 4 kg in een week. Toch kan je last krijgen van algehele vermoeidheid, misselijkheid, en mensen hebben moeite dit lang vol te houden. Voor veel mensen is het dus een teleurstelling.

Wat krijg ik vergoed als ik naar de diëtist ga?
Dieetadvies in 1000, 1001, 1002, 1003, 1005, 1006, 1007, 1008, 1009, 1011, 1012, 1013, 1014, 1015, 1016, 1017, 1018, 1019, 1020, 1021, 1022, 1023, 1024, 1025, 1026, 1027, 1028, 1030, 1031, 1032, 1033, 1034, 1035, 1036, 1037, 1040, 1041, 1042, 1043, 1044, 1045, 1046, 1047, 1051, 1052, 1053, 1054, 1055, 1056, 1057, 1058, 1059, 1060, 1061, 1062, 1063, 1064, 1065, 1066, 1067, 1068, 1069, 1070, 1071, 1072, 1073, 1074, 1075, 1076, 1077, 1078, 1079, 1080, 1081, 1082, 1083, 1086, 1087, 1090, 1091, 1092, 1093, 1094, 1095, 1096, 1097, 1098, 1100, 1101, 1102, 1103, 1104, 1105, 1106, 1107, 1108, 1109, 1181, 1183 wordt voor een klein deel betaald vanuit de basisverzekering. Dit geldt voor alle verzekeraars zoals Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Het huidige beleid: 3 uur per jaar (per kalenderjaar). Meestal zal dat gelijk zijn aan 3 of 4 meetings. Belangrijk: dit gaat wel van je eigen risico af. Dit gaat niet op advies dat plaatsvindt binnen de ketenzorg zoals diabetes type 2, CVRM (hart- en vaatziekten) of COPD (longziekte). Ook kids worden zonder kosten verder geholpen.

Kan ik snel afvallen zonder problemen?
Afvallen op een gezonde manier kost nu eenmaal tijd. Als je uitgaat van negatieve calorie balans van 500 Kcal. Dan val je grofweg een halve kilo per week af. Zo’n 2 kilo afslanken per maand. Dit is natuurlijk geen vast gegeven. Ga je het lijnen extra stimuleren? Dan loop je serieuze gezondheidsrisico’s. Je vertraagt je stofwisseling en er is vooral sprake van vochtverlies i.p.v. vetverlies. Langzaam afvallen is veel duurzamer. Bijvoorbeeld met een coach in Burgwallen-Oude Zijde, Burgwallen-Nieuwe Zijde, Grachtengordel-West, Grachtengordel-Zuid, Nieuwmarkt/Lastage, Haarlemmerbuurt, Jordaan, De Weteringschans, Eesperbuurt/Plantage, Oostelijke Eilanden/Kadijken, Estelijk Havengebied, Bedrijventerrein Sloterdijk, Houthavens, Spaarndammer- en Zeeheldenbuurt, Staatsliedenbuurt, Centrale Markt, Frederik Hendrikbuurt, Da Costabuurt, Kinkerbuurt, Van Lennepbuurt, Helmersbuurt, Overtoomse Sluis, Vondelbuurt, Zuidas, Oude Pijp, Nieuwe Pijp, Zuid Pijp, Eesperzijde, Oosterparkbuurt, Dapperbuurt, Transvaalbuurt, Indische Buurt West, Indische Buurt Oost, Oostelijk Havengebied, Zeeburgereiland/Nieuwe Diep, IJburg West, Sloterdijk, Landlust, Erasmuspark, De Kolenkit, Geuzenbuurt, Van Galenbuurt, Hoofdweg e.o., Estindische Buurt, Hoofddorppleinbuurt, Schinkelbuurt, Llemspark, Museumkwartier, Stadionbuurt, Apollobuurt, IJburg Oost, IJburg Zuid, Scheldebuurt, IJselbuurt, Rijnbuurt, Frankendael, Middenmeer, Betondorp, Omval/Overamstel, Prinses Irenebuurt e.o., Volewijck, IJplein/Vogelbuurt, Tuindorp Nieuwendam, Tuindorp Buiksloot, Nieuwendammerdijk/Buiksloterdijk, Tuindorp Oostzaan, Oostzanerwerf, Kadoelen, Aterlandpleinbuurt, Buikslotermeer, Banne Buiksloot, Noordelijke IJ-oevers West, Noordelijke IJ-oevers Oost, Aterland, Elzenhagen, Chassébuurt, Slotermeer-Noordoost, Slotermeer-Zuidwest, Geuzenveld, Eendracht, Lutkemeer/Ookmeer, Osdorp-Oost, Osdorp-Midden, De Punt, Middelveldsche Akerpolder, Slotervaart Noord, Overtoomse Veld, Estlandgracht, Sloter-/Riekerpolder, Slotervaart Zuid, Buitenveldert-West, Buitenveldert-Oost, Amstel III/Bullewijk, Bijlmer Centrum (D,F,H), Bijlmer Oost (E,G,K), Nellestein, Holendrecht/Reigersbos, Gein, Driemond.