koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Papenvoort

Gemakkelijk en gezond afvallen in Papenvoort? Heel veel Nederlanders werken dagelijks tegen de kilo’s. Hoe kan ik beginnen met afvallen? Er bestaan nogal wat verschillende aanpakken. Wat je tegenwoordig veel hoort is het “Liposuctie” en natuurlijk ook het “Hypoglykemie dieet”. Wat we helaas vaak zien gebeuren is dat het vaak helpt op korte termijn. Ga je gelijk van start met gewicht verliezen voor een lange periode? Heroverweeg dan je leefstijl van dit moment. Uiteindelijk moet je minder eten en meer gaan bewegen. Minder suiker en vet, gezondere dranken (water), probeer zoutloos te eten, kook zoveel mogelijk met verse producten en meer sporten kunnen je daar goed bij helpen. Je diëtist in Papenvoort beschikt over voldoende kennis. Verderop check jij belangrijke details over voedingsadviseurs, het effect van voeding, de verschillende methodes om af te vallen & hoe je in beweging kunt komen.

  • Er zijn opvallend veel diëten die worden aangeprezen
  • Het “Alfa Dieet” + het “Een Kilo Per Week” zijn slechts een paar voorbeelden
  • Het nadeel hiervan is dat het vooral werkt op korte termijn (jojo-effect).
  • Een erkende afvalcoach in Papenvoort biedt veel ondersteuning bij een fit en vitaal leven
  • Uitgangspunt is de energiebalans: meer energie verbruiken dan wat er binnenkomt
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2024.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieDrenthe
GemeenteAa en Hunze
Postcode9447
% overgewicht55%
% obesitas15%
Lokale diëtistVodifit
Fitnesscentrum in de omgevingBody Art Beilen

Diëtist in Papenvoort vergelijken

Veel mensen in Papenvoort zijn niet op gezond gewicht. 55% kampt met overgewicht en 15% wordt aangemerkt als obesitas. Overgewicht of obesitas wordt vaak veroorzaakt door gebrekkige informatie. Er is ontzettend veel keuze qua voeding, wat is gezond en wat juist niet? Een gediplomeerde diëtistenpraktijk in Papenvoort maakt eerst een soort nulmeting en bekijkt jouw leefstijl en eetpatroon. Tijdens de volgende afspraken ontvang je verschillende adviezen op het gebied van jouw eet- en leefstijl. Jij kan ook een voedingsdeskundige bezoeken als je geïnformeerd wilt worden rondom klachten als diabetes, darmklachten of een voedselallergie.

  • De diëtist adviseert je om op een duurzame en gezonde manier af te slanken
  • Via de basiszorgverzekering heeft iedereen recht op 3 uur (4-6 consulten) dieetadvisering per kalenderjaar
  • Andere methodes zijn o.a. virtuele maagband, hypnose en acupunctuur

Diëtistenpraktijken Papenvoort juni 2024
Een afspraak maken bij een bekwame gezondheidspraktijk in jouw stad? In het overzicht hieronder zoek je een erkend centrum voor gewichtsbeheersing of gewichtsconsulent uit de gemeente Aa en Hunze. Dit zijn centra waar je een afspraak maakt met een gediplomeerd iemand. Er zijn velerlei functies en focusgebieden. Diëtist is wettelijk beschermd. Jij kan echter terecht bij diverse specialisaties binnen de afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: helpt in principe alleen gezonde mensen met overgewicht
  • Voedingsdeskundige: geen diëtist maar iemand die binnen scholen of bedrijven adviseert
  • Voedingstherapeut: streeft naar een natuurlijke balans van het lichaam
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: bekijkt het huidige voedingspatroon en stelt een nieuw plan op

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

afvallen-diëtist-papenvoort-9447

Gezondheidscijfers in Papenvoort

In regio Aa en Hunze heeft 55% licht overgewicht en 15% ernstige obesitas. 80% ervaart zijn/haar eigen gezondheid positief. 50% voldoet aan de beweegrichtlijnen (minstens 150 minuten per week aan matig intensieve inspanning). 46% doet aan sport. 38,6% is wekelijks aan het fietsen bij afstanden van max. 7,5 kilometer. Ook zien we dat 18% maandelijks rookt en 7% wordt bestempeld als zware drinker (6% wordt gezien als een overmatige drinker). 40% drinkt niet of max. 1 glas per dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Beste & populaire diëten in Papenvoort

Heel wat mensen die willen afslanken proberen het met een dieet. Via een afslankprogramma is gewicht verliezen niet moeilijk. Wat is nu het beste dieet? Dat heeft alles te maken met je huidige gewicht, eventuele allergieën en doelstelling. De afslankprogramma’s kun je terugbrengen naar 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: kilo’s kwijtraken door simpelweg minder calorieën te eten
  2. Koolhydraatarm dieet: eetpatroon waarbij het aantal koolhydraten beperkt wordt
  3. Eiwitrijk dieet: eiwitrijke voeding helpt je afvallen en in spiermassa toe te nemen
  4. Vetarm/vetvrij dieet: het vermijden van producten met veel vetten
  5. Medisch dieet: niet bedoeld voor een slanker uiterlijk, maar voor medische noodzaak (o.a. Candida dieet)

5 tips bij het kiezen/volgen van een dieet
Een nieuw eetpatroon aanleren en dit op een duurzame manier volhouden is niet makkelijk. Hierbij check je enkele handige adviezen:

  • Trap niet in de beloftes van een crashdieet. Het is slechts een korte termijn oplossing
  • Je mag best eens de fout ingaan, het begin is de lastigste periode
  • Ga aan de slag met een eetdagboek, dan kun je een totaaloverzicht van je voeding terugkijken
  • Ook lichaamsbeweging is onmisbaar, je houdt het dan ook veel beter vol
  • Vind een buddy, dan heb je een stok achter de deur (bijv. via New Fysic of Herbalife)

Meest gekozen diëten in Papenvoort

DieetnaamTypeOnkostenBeschrijving
South BeachVetarmVanaf €22Gewicht verliezen met gezonde leefstijl
AtkinsWeinig koolhydratenVanaf €60p/maandJe raakt niet uitgehongerd
Weight WatchersBeperkte calorieënVanaf €27 p/maandFocus op bewustwording
Cambridge 1 op 1CaloriearmVanaf €56 p/maandRuime keuze in maaltijden
KetogeenWeinig koolhydratenVanaf €30Verlaagt de bloeddruk
PaleoEenvoudigVanaf €44Veel recepten om uit te kiezen
MediterraneMiddellandse zeeVanaf €25Veel koken met o.a. olijfolie
DashVezelrijkVanaf €53gezond voor diabetes type 2 patiënten
DukanKoolhydraatarmVanaf €15Professioneel uitgewerkt dieet
ModifastMaaltijdvervangerVanaf €85 p/maandEen zeer bekend crashdieet

Snel en eenvoudig afvallen

In snel tempo afvallen zonder een terugval

Regionale sportscholen

Afvallen is eigenlijk gewoon dat je meer energie verbruikt dan dat er binnenkomt. In de basis draait het om gezonder eten. Je gaat pas echt iets bereiken als je structureel gaat bewegen. Daarvoor kun je naar de sportschool in Papenvoort. Een goede combi is cardio en krachttraining. Aan de hand van cardio (bijv. de roeitrainer of crosstrainer) werk je aan je conditie en verbrand je calorieën. Anderzijds, naverbranding vindt plaats bij krachttraining: je lichaam blijft ook na de training energie verbranden. Tevens gaat je spiermassa toenemen als je aan krachttraining doet. Uitgezonderd van de fitness bestaan er allerlei bezigheden om te bewegen:

  • Bootcamp: Gezellig en afwisselende vormen
  • Slenderen: Vaak ingezet bij klachten als reuma, artritis en artrose
  • Hardlopen: Afvallen gaat het beste bij een rustig gestaag tempo
  • Wandelen (powerwalk): Vaak samen met mensen uit de buurt wandelen
  • Vaak ook aangeboden: BRN, Kickboksen en Brazilian BBB

Bekijk fitnesscentra in de regio Papenvoort

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

Personal trainer Papenvoort
Effectief afslanken onder begeleiding van een personal trainer? De personal training (PT) in Drenthe is de meest effectieve trainingsvorm. Jouw begeleider kan je helpen bij oefeningen en zorgt dat jij ook de juiste voeding binnenkrijgt. Het succes zit hem erin dat je alle spiergroepen aanpakt, je ontzettend wordt gemotiveerd en dat je de techniek goed onder de knie krijgt. Het is wel een kostbare optie: zo’n prive-coach betaal je al gauw €82,5 voor 4 sessies p/maand.

In 5 stappen naar een gezond gewicht

  1. Body Mass Index

    Bereken allereerst jouw BMI. is een waarde die aangeeft of je een gezond gewicht hebt. Heb jij een BMI tussen de 25 en 29 punten: er moeten een paar kilo’s af. Is de waarde 30+? Dat wijst op een ernstig overgewicht, ook wel obesitas. Het is verstandig om onder begeleiding van een diëtist af te vallen.

  2. Hoeveel kilo wil je kwijt?

    Wil je overtollige kilo’s kwijtraken? Dan moet je een doel stellen. Anders heb je geen richting. Vraag niet het onmogelijke van jezelf. Start daarnaast ook met de waarom-vraag: Wat is écht de reden dat ik 15 kilogram wil verliezen? Andere handigheidjes: vraag steun bij familie en vrienden of maak een afspraak bij de voedingscoach in Papenvoort

  3. Minder eten

    Gewicht verliezen hoeft niet moeilijk te zijn: verbrandt meer energie dan er binnenkomt en je zult vroeg of laat resultaat zien. Je gaat dus structureel wat minder eten. Het voorschrift voor mannen ligt op 1.800 kilocalorieën op een dag, voor een vrouw ligt dit rond de 1500 calorieën (Bron: Het Voedingscentrum). Las voldoende eetmomenten op een dag in (zodat je niet gaat snacken), en eet rustig en met aandacht. Eet eerst je mond leeg voor de volgende hap.

  4. Schijf van Vijf

    Niet alleen de kwantiteit, maar ook de voedingsmiddelen die je kiest draagt bij aan jouw gewicht. Let heel goed op met vetten, suikers en te hoge concentratie koolhydraten. Je kunt al veel progressie boeken als je varieert binnen de Schijf van Vijf. Advies: probeer direct te minderen met ongezonde snacks en houdt je dagelijkse eten bij. Op de website chickslovefood.com staan honderden voedzame recepten.

  5. Beginnen met sporten

    Wil jij er maximaal voor gaan? Zodoende houd je het beter vol en heb je minder kans op het jojo-effect. Uitgangspunt is 60 minuten bewegen per dag. Bewegen kan op allerlei fronten: kies altijd voor de trap en zet je auto verder weg op de parkeerplaats. Daarnaast kun je kiezen voor een regionale sportschool. Door de loopband of gewichten zal je vet sneller gaan verbranden en haal je sneller jouw doelen.

Direct gewicht verliezen met een afvalplan?

Verlies tot 10 Kg in 12 weken

Bekijk populaire vragen over afslanken in Papenvoort

Afvallen zonder dieet, hoe werkt dat?
Ja, je kunt in Papenvoort afvallen zonder gebruik te maken van een dieet. In dat geval kun je een gezondere leefstijl creëren. Onthoud altijd de volgende aspecten:minder eten binnenkrijgen, gezonde producten kiezen en regelmatig sporten. Hierdoor ga je gegarandeerd een enorme vooruitgang boeken. Extra inzicht: eet veel groenten, drink zoveel mogelijk water, probeer langzaam te kauwen en koop een stappenteller. D.m.v. deze aanpak zul jij dat fitte lichaam krijgen voor de rest van je leven.

Wat is het beste dieet?
Er bestaat niet 1 eetpatroon waarmee je gegarandeerd de meeste kilo’s verliest. Montignac, Sonja Bakker, Pioppi of South Beach, Ketogeen, Dukan Dieet: welk van deze diëten het meest efficiënt is heeft te maken met velerlei zaken als je huidige gewicht, hoeveel KG je wilt afvallen en medische aandoeningen. Het belangrijkste is een verantwoord voedingsschema waarbij je de nodige kilo’s verliest en je tegelijk ook voldoende eiwitten, vitamines en eiwitten binnenkrijgt.

Wat is het nadeel van een crashdieet?
Veel kilo’s verliezen in een paar weken met een crashdieet is mogelijk, maar niet geheel zonder risico. Bij een crashdieet is de hoeveelheid calorieën die wordt gegeten ver beneden je basisbehoefte. Je bereikt een groot gewichtsverlies, tot maar liefst 5 kilogram in een week. De minpunten zijn: futloosheid, hoofdpijn / misselijkheid, en daarbij kan het jojo-effect snel optreden. Daardoor wordt het een teleurstellende ervaring.

Hoeveel vergoeding voor de diëtist krijg ik van de zorgverzekering?
Dieetadvies in 9447 hoef je niet helemaal zelf te betalen, het wordt deels gedekt door o.a. de Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé basisverzekering. Het gaat hier om 3 uur per jaar (per kalenderjaar). Vaak ontvang je dan 3 of 4 meetings. Voorwaarden: hiervoor wordt wel eerst het eigen risico aangesproken. Dat is anders bij advies dat plaatsvindt binnen de ketenzorg zoals diabetes, COPD of CVRM. Ook tieners kunnen rekenen op een volledige dekking.

Is snel afvallen wel aan te raden?
Afvallen op een gezonde manier gaat niet zo snel. Eet jij dagelijks net iets minder dan zou moeten (+/- 500 Kcal)? Dan val je max. 0,5 kg in een week af af. Reken dus niet op meer dan 2 kilogram. Het is uiteraard geen 100% zekerheid. Ga je het lijnen extra stimuleren? Dan zijn er risico’s. Je hebt minder energie om te sporten en je gaat vooral spierweefsel afbreken i.p.v. vet. Kies dus voor een verantwoorde afslank strategie. Mogelijk in samenwerking met een coach in Annen, Eext, Anloo, Gasteren, Anderen, Schipborg, Eexterveen, Spijkerboor, Nieuw-Annerveen, Oud-Annerveen, Annerveenschekanaal, Eexterveenschekanaal, Eexterzandvoort, Gasselte, Gasselternijveen, Gasselternijveenschemond, Gieten, Gieterveen, Rolde, Grolloo, Ekehaar.