koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Nijlande

Op korte termijn maar ook gezond afvallen in Nijlande? Veel mensen zouden graag wat kilo’s wegwerken. Maar hoe werkt dat eigenlijk? We onderscheiden veel mogelijkheden. Zo heb je een afslankprogramma als het “Calorieën dieet” en natuurlijk ook het “Ladyline”. Wat je tegen kan staan is dat je op lange termijn weer terugvalt in gewicht. Ga je gelijk van start met gewicht verliezen voor een lange periode? Verbeter dan jouw eet- en beweegpatroon. In feite draait het om stap-voor-stap gewoontes veranderen. Niet te veel ongezonde snacks, gezondere dranken (water), voldoende eiwitten en vezels binnenkrijgen, veel groenten eten en meer bewegen om maar een paar voorbeelden te noemen. De diëtist in Nijlande levert daarvoor ondersteuning. Op deze informatieve pagina bekijk jij praktische details over gewichtsconsulentes, de diverse voedingsstoffen, verschillende afvalmethodes en cardio.

  • We onderscheiden meerdere diëten die je helpen bij het verliezen van gewicht
  • Het “Malsovit dieet” & het “No Diet dieet”, om maar een paar voorbeelden te noemen
  • Het nadeel hiervan is dat het jojo-effect kan optreden
  • Een deskundige afvalcoach in Nijlande heeft veel ervaring met het zoeken naar een duurzaam eet- en beweegplan
  • Let op je energiebalans: meer energie verbruiken dan wat je lichaam ingaat
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2024.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieDrenthe
GemeenteAa en Hunze
Postcode9452
% overgewicht55%
% obesitas15%
Regionale diëtistInnbalanz
SportschoolBody Art Beilen

Diëtist in Nijlande zoeken

Veel mensen in Nijlande zijn te zwaar en strijden tegen de kilo’s. 55% heeft overgewicht en 15% is het BMI hoger dan 30 en is het zelfs obesitas. Het krijgen van overgewicht komt dikwijls door een verkeerd eetpatroon. Er is een enorm aanbod qua voeding, welke producten zijn gezond, en wat moet ik mijden? Een gekwalificeerd diëtistenpraktijk in Nijlande maakt de balans op van jouw eet- en beweegpatroon. Daarop voortbordurend ga je aan de slag met alles inzake een gezondere leefstijl. Een voedingsdeskundige kan ook bezocht worden om medische redenen zoals een hoog cholesterolgehalte.

  • De diëtist helpt je om gezond en duurzaam gewicht te verliezen
  • Via de zorgverzekeraar krijg je vergoed max. 3 uur aan afvalbegeleiding (per 12 maanden)
  • Andere methodes zijn o.a. virtuele maagband, hypnose en acupunctuur

Diëtistenpraktijken Nijlande juni 2024
Zoek je advies bij een bekwame gezondheidspraktijk in je wijk? Bijgaand zoek je een erkend centrum voor gewichtsbeheersing of gewichtsconsulent uit de gemeente Aa en Hunze. Dit zijn centra waar je zo goed mogelijk geholpen wordt. We onderscheiden allerlei coaches en alternatieve werkwijzen. Het vak van diëtist is wettelijk beschermd. Jij kan echter terecht bij diverse specialisaties binnen de afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: begeleidt en motiveert gezonde mensen met overgewicht
  • Voedingsdeskundige: adviseren vaak bedrijven of scholen rondom voeding
  • Voedingstherapeut: Geen calorieën tellen dus, maar focus op kwalitatief goede voeding
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: geeft advies over alle belangrijke vragen rondom het thema voeding

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

afvallen-diëtist-nijlande-9452

Informatie over gezondheid in gewicht in Nijlande

In regio Aa en Hunze heeft 55% last van overgewicht en 15% ervaart obesitas. 80% heeft geen klachten over de eigen gezondheid. 50% voldoet aan de beweegrichtlijnen van de Gezondheidsraad (minstens 150 minuten per week bijv, fietsen of wandelen). 46% sport wekelijks. 38,6% gebruikt regelmatig een fiets (voor middellange afstanden tot 7,5 km). Verder zien we dat 18% rookt en 7% drinkt veel alcohol, dit is een zware drinker (6% zelfs als overmatige drinker). 40% drinkt niet of max. 1 glas per dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Lijst met populaire diëten in Nijlande

De meeste mensen die te zwaar zijn maken de keuze voor een dieet. Met zo’n afslankprogramma is gewicht verliezen niet moeilijk. Wat is voor mij een goed dieet? Dit ligt aan je thuissituatie, voedingsvoorkeuren en het streefgewicht. Deze diëten worden ingedeeld in 5 groepen:

  1. Caloriearm dieet: proberen zo min mogelijk calorieën binnen te krijgen
  2. Koolhydraatarm dieet: eten van producten met veel koolhydraten wordt beperkt
  3. Eiwitdieet: relatief snel afslanken met focus op eiwitrijk voedsel
  4. Vetarm/vetvrij dieet: het uitgangspunt is het aantal vetten dat je binnenkrijgt te verminderen
  5. Medisch dieet: tegen een bepaald ziektebeeld, vaak onder begeleiding van een arts (o.a. Alkalisch dieet)

5 tips bij het kiezen/volgen van een dieet
Een voedingsvoorschrift opvolgen, en dit inpassen in jouw huidige leven is niet eenvoudig. Hieronder check je enige praktische tips:

  • Een crashdieet raden wij niet aan. Je raakt vooral vocht en spieren kwijt
  • Je mag best eens de fout ingaan, dan stel jij jezelf ook realistische doelen
  • Begin te noteren wat je allemaal eet, dan kun je een totaaloverzicht van je voeding terugkijken
  • Probeer een combinatie met sport, net zo belangrijk als gezond eten
  • Deel met je vrienden + familie dat je start met bijvoorbeeld New Fysic of Herbalife

De beste diëten in Nijlande

DieetnaamSoortKostenWat is het?
South BeachWeinig vettenVanaf €25Jezelf niet uithongeren
AtkinsWeinig koolhydratenVanaf €66p/maandSneller een verzadigd gevoel
Weight WatchersMinimale calorieënVanaf €17 p/maandFocus op bewustwording
Cambridge 1 op 1Minimale calorieënVanaf €62 p/maandOp-en-top begeleiding
KetogeenKoolhydraatarmVanaf €32Laat watergewicht verdwijnen
PaleoOuderwetsVanaf €33Ook bekend als holbewoner-dieet
MediterraneMiddellandse zeeVanaf €21Af en toe een glas wijn
DashVezelrijkVanaf €46Dieet met gezonde voedingsstoffen
DukanWeinig koolhydratenVanaf €15Professioneel uitgewerkt dieet
ModifastEnergiebalansVanaf €76 p/maandEen populair crashdieet

In razend tempo afvallen

Snel kilo’s verliezen en dit ook volhouden

Een sportschool vinden

Afvallen komt er feitelijk op neer dat je meer energie verbruikt dan wat er binnenkomt. Dit houdt niet op bij alleen minder / anders gaat eten. Maar iets wat enorm kan helpen is dat je structureel gaat bewegen. Loop eens binnen bij een erkende sportschool in Nijlande. Hier kun je je helemaal uitleven op het gebied van cardio en krachttraining. Met het onderdeel cardio (roeimachine/hometrainer) kan je vrij efficiënt calorieën verbranden. Bedenk wel, je moet krachttraining doen wil je de naverbranding versterken: je body zal dan na een training door blijven gaan met energie verbranden. Ook ga je spieren kweken tijdens de krachttrainingen. Behalve de fitness zijn er meerdere inspanningen voor snel resultaat:

  • Bootcamp: Zeer gevarieerd en leuke vormen in groepsverband
  • Slenderen: Sporten voor mensen met lichamelijke klachten (onbelast)
  • Hardlopen: Rennen verbetert je conditie en uithoudingsvermogen
  • Wandelen (powerwalk): In veel plaatsen wordt dit in groepen gedaan
  • Bewegen in een groep: XCore, Freedom Strength en Piloxing

Bekijk fitnesscentra in de regio Nijlande

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

Personal trainer Nijlande
Wil je wat doen aan jouw gewicht onder begeleiding van een personal trainer? De personal training (PT) in Drenthe is de meest effectieve trainingsvorm. Jouw privé-trainer helpt tijdens het trainen en stelt met jou een voedingsplan op. Het succes zit hem erin dat jij een sportplan op individueel niveau krijgt, je geen excuus meer hebt en dat je de oefeningen ook technisch goed uitvoert. Het nadeel is de hoge kosten: een trainer op maat heeft een prijskaartje van zo’n €70 per maand.

Behaal je streefgewicht in 5 stappen

  1. Body Mass Index berekenen

    Bereken allereerst jouw BMI. Dit zegt iets over je gewicht in verhouding tot je lengte. Bij een waarde tussen de 25 – 30: je hebt licht overgewicht. Een BMI groter dan 30 wijst op een ernstig overgewicht, ook wel obesitas. Doorgaans wordt dan aanbevolen om actie te ondernemen in samenspraak met een diëtist.

  2. Bepaal je doelstelling

    Ga je proberen af te vallen? Dan moet je een doel stellen. Op die manier heb je iets om naartoe te werken. Wees hierin wel realistisch. Zorg dat de motivatie echt uit jezelf komt. Wat is écht de reden dat ik 15 kilogram wil verliezen? Wat ook werkt: vertel vrienden en familie dat je gaat afvallen en maak eventueel gebruik van een voedingscoach in Nijlande

  3. Calorieën beperken

    Je vetpercentage verminderen is eigenlijk heel simpel: verbrandt meer energie dan er binnenkomt en je zult vroeg of laat resultaat zien. Uitgangspunt is dat je minder gaat eten. Het voorschrift voor mannen ligt op 1.800 kilocalorieën op een dag, en voor vrouwen max 1.500 kilocalorieën (Bron: Voedingscentrum). Zorg dat je minimaal 3 hoofdmaaltijden eet (zodat je niet gaat snacken), en geniet van elke maaltijd. Dat kan bijv. door langzaam te eten of kleiner bestek te gebruiken.

  4. Gezondere voeding

    Niet alleen de volumes, maar ook welke producten je neemt draagt bij aan jouw gezondheid. Vermijd zoveel mogelijk producten met suiker, zout maar ook alcohol en verzadigde vetten. Een belangrijke eerste stap is dat de Schijf van Vijf als leidraad wordt gebruikt. Tevens: vermijd zoveel mogelijk snoep, koek, snacks en houdt je dagelijkse eten bij. Op bijv. Coop.nl vind je voorbeelden van gezonde recepten.

  5. Dagelijks bewegen

    Kom van je bank af! Door meer te bewegen houd je het beter vol en is de kans op terugval kleiner. Probeer dagelijks bijv. 3 keer 20 minuten te bewegen. Schrik niet, dit is vrij eenvoudig: kies altijd voor de trap en stap een halte eerder uit. Eventueel is het alternatief een lokale sportschool. Door een crosstrainer of halters ga je sneller calorieën verbranden en kom je in rap tempo op gewicht.

Direct gewicht verliezen met een voedingsschema?

Verlies tot 15 KG in 3 maanden

Relevante informatie over afslanken in Nijlande

Hoe kan ik afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Nijlande afvallen zonder daarvoor een dieet te nemen. Hierdoor zal je kleine veranderingen doorvoeren. Dit kunnen we samenvatten tot minder Kcal binnen krijgen, eten naar de Schijf van Vijf en natuurlijk meer bewegen. Mede door deze aanpassing ga je gegarandeerd een groot aantal kilo’s afvallen. Wil jij geen terugval: eet zoveel mogelijk zoutloos, koop geen chips of chocola, probeer langzaam te kauwen en zet je auto verder weg op de parkeerplaats. Hierdoor zul jij dat fitte lichaam krijgen dat je eenvoudig kunt volhouden.

Welk dieet is het beste?
Helaas, er is is niet 1 voedingsplan dat er met kop en schouders bovenuit steekt. Modifast, Oerdieet, Pioppi of Weight Watchers, Cambridge, Dukan Dieet: welk van deze programma’s voor jou het beste werkt wordt bepaald door verschillende factoren zoals je thuissituatie, doelstelling en voedingsvoorkeuren. Het belangrijkste is een speciaal eetpatroon wat het afvallen zal stimuleren maar waarbij je jouw lichaam niet verwaarloost.

Is een crashdieet wel zo gezond?
5 of 10 kilo verliezen met behulp van een crashdieet is niet ondenkbaar, maar is wel gevaarlijk. Bij zo’n voedingspatroon is de hoeveelheid energie die wordt gegeten ontzettend laag. Pluspunt is dat je snel afvalt, van wel 4 kg in een week. Er zijn veel nadelen zoals een futloos gevoel, verlies van spiermassa, en het welbekende jojo-effect. Het is dus geen duurzame oplossing!

Wordt de diëtist vergoed vanuit de zorgverzekering?
Dieetadvies in 9452 wordt deels gedekt uit de basiszorgverzekering (voor elke Nederlander, bij alle verzekeringen, dus incl. Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Het gaat hier om de eerste 3 uren die je gebruikt. Voor veel mensen staat dit gelijk aan 3 of 4 meetings. Let op: hiervoor betaal je wel eerst je wettelijke eigen risico. Behalve bij ketenzorg zoals COPD of hartfalen. Ook jongeren met overgewicht vallen hier buiten.

Kan ik snel afvallen zonder problemen?
Afvallen met een blijvend resultaat is tijdsintensief. Heb jij een voedingsschema met 500 calorietekorten? Dan val je wekelijks zo’n halve kilo af. Wat per maand neerkomt op 2000 gram. Het is uiteraard geen 100% zekerheid. Ga je sneller afvallen? Dan kunnen er complicaties optreden. Je metabolisme gaat minder snel werken, en je gaat vooral spierweefsel afbreken i.p.v. vet. Neem de tijd voor duurzaam afslanken. Dit kan bijv. met een afslankcoach in Annen, Eext, Anloo, Gasteren, Anderen, Schipborg, Eexterveen, Spijkerboor, Nieuw-Annerveen, Oud-Annerveen, Annerveenschekanaal, Eexterveenschekanaal, Eexterzandvoort, Gasselte, Gasselternijveen, Gasselternijveenschemond, Gieten, Gieterveen, Rolde, Grolloo, Ekehaar.