Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Dwingeloo

Zoek jij naar mogelijkheden tot gezond afvallen in Dwingeloo? Meer mensen dan je denkt willen graag wat kilo’s kwijtraken. Hoe kan ik beginnen met afvallen? We onderscheiden veel mogelijkheden. Zo kun je aan de slag gaan met het “Maagband” en niet te vergeten het “Snelle fatburner dieet”. Het minpunt hiervan is dat het vaak een oplossing voor de korte termijn is. Ga jij voor een duurzame aanpak voor gewicht verliezen? Kijk dan kritisch naar je leefstijl van dit moment. Gemiddeld genomen let je dan op je eten, beweging en nachtrust. Niet te veel ongezonde snacks, meer water drinken, focus op eiwit- en vezelrijke voeding, kook zoveel mogelijk met verse producten en proberen elke dag 60 minuten te bewegen kunnen je daar goed bij helpen. Een diëtist in Dwingeloo kan een uitkomst bieden. Op deze webpagina tref je belangrijke informatie over gewichtsconsulenten, verantwoorde voeding, afvalprogramma’s of tips om te bewegen.

  • Tegenwoordig zijn er meerdere diëten die worden aangeprezen
  • O.a. het “Diplan concept” en het “Vitalinea Plan” zijn bijvoorbeeld erg populair
  • We vertellen er wel bij dat het lastig is om vol te houden (jojo-effect)
  • Een speciale afvalcoach in Dwingeloo kan jou helpen met echte aanpassingen in jouw leefstijl doorvoeren
  • Cruciaal is de energiebalans: verbrand meer calorieën dan wat je lichaam ingaat
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieDrenthe
GemeenteWesterveld
Postcode7964
% overgewicht54%
% obesitas17%
Regionale diëtistDietistenpraktijk Buurmeijer
Fitness in de regioAtlas Sport De Wijk

Diëtist in Dwingeloo zoeken

Best wat mensen in Dwingeloo zijn niet op gezond gewicht. 54% kampt met overgewicht en 17% wordt aangemerkt als obesitas. Een ongezond gewicht is doorgaans het effect van een ongezonde leefstijl. Wat betreft voeding is zo’n beetje alles te koop, maar wat is nu gezond en wat moet je laten staan? Een gediplomeerde diëtistenpraktijk in Dwingeloo helpt met het inzichtelijk maken van jouw leefstijl en eetpatroon. Tijdens de volgende afspraken ontvang je verschillende adviezen inzake eten en sporten. De voedingsdeskundige is ook geschikt in het geval er meer medische oorzaken zijn zoals darmklachten.

  • De diëtist support je om echt gezond te eten en duurzaam af te vallen
  • Vanuit de basisverzekering heb je altijd recht op 3 uur advies op dieetgebied per kalenderjaar
  • Je kunt ook afvallen met acupunctuur, virtuele maagband of hypnose

Diëtistenpraktijken Dwingeloo oktober 2021
Wil je advies van een erkende gezondheidspraktijk in jouw streek? Hieronder zoek je een centrum voor gewichtsbeheersing of voedingstherapeut uit de gemeente Westerveld. Zoek een plek waar je zo goed mogelijk geholpen wordt. Er circuleren allerlei afvalcoaches en expertises. Let op: de diëtist is de enige titel die beschermd is bij wet. Je kunt ook kiezen voor een ander expertise binnen de afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: helpt met verantwoord afvallen
  • Voedingsdeskundige: helpt vaak organisaties op het gebied van voeding
  • Voedingstherapeut: begeleid klanten naar een gezonder en gelukkiger leven
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: helpt mensen die gezond willen afvallen
NaamAdresPostcodePlaats
Dietistenpraktijk BuurmeijerGroene Weg 47963 BXRuinen
LibraBurgemeester Nijsinghweg 37961 CTRuinerwold
Diëtistenpraktijk Van AsseltBurgemeester Nijsinghweg 37961 CTRuinerwold
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-dwingeloo-7964

Voedingsdeskundigen in omliggende regio’s

Cijfers over gezondheid in Dwingeloo

In regio Westerveld heeft 54% last van overgewicht en 17% met obesitas. 76% heeft een positieve gezondheidsbeleving. 47% haalt de minimale beweging per dag volgens de gezondheidsraad (een minimum van 2,5 uur intensief bewegen per week). 45% is een “wekelijkse sporter”. 46,2% pakt wel eens de fiets bij stukjes van niet langer dan 7,5 kilometer. Zorgwekkend is dat 17% “wel eens” rookt en 8% drinkt wekelijks alcohol (6% wordt gezien als een overmatige drinker). 38% drinkt niet of max. 1 glas per dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Lijst met populaire diëten in Dwingeloo

Veel mensen die willen afvallen beginnen met een dieet. Geholpen door zo’n afslankprogramma kan je jouw streefgewicht behalen. Voor welk dieet moet ik gaan? Hieraan ten grondslag liggen je huidige gewicht, eetpatroon en jouw wensen en behoeften. Alle dieetmethodes worden ingedeeld in 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: gericht op het minimaliseren van calorieën
  2. Koolhydraatarm dieet: koolhydraatrijke producten als aardappelen, brood, pasta, rijst minderen
  3. Eiwitrijk dieet: Afvallen met een stabiele bloedsuikerspiegel
  4. Vetarm/vetvrij dieet: het uitgangspunt is het aantal vetten dat je binnenkrijgt te verminderen
  5. Medisch dieet: focus op medische noodzaak, minder op uiterlijke resultaten (o.a. Rijst Dieet)

5 tips bij het kiezen/volgen van een dieet
Het juiste voedingsschema vinden en het op de lange termijn volhouden is niet makkelijk. Onderstaand bieden we enige voorzetjes:

  • Een crashdieet is geen aanrader. Dit is geen duurzame keuze
  • Wees niet te streng voor jezelf, je gaat het anders simpelweg niet volhouden
  • Houd in een App bij wat je eet, dan weet je altijd wat je hebt genuttigd
  • Start ook zeker met voldoende bewegen, je verbrand de nodige calorieën en je kunt even je hoofd leegmaken
  • Begin samen met iemand anders met bijvoorbeeld New Fysic of Herbalife

Vaak gekozen diëten in Dwingeloo

DieetnaamTypeTarievenKorte info
South BeachFocus op vettenVanaf €21Focus op één ding tegelijkertijd
AtkinsKoolhydraatarmVanaf €60p/maandSneller een verzadigd gevoel
Weight WatchersCaloriebeperktVanaf €17 p/maandGemakkelijk barcodes scannen
Cambridge 1 op 1CaloriebeperktVanaf €64 p/maandLekkere maaltijden voor balans
KetogeenKoolhydraatarm / medischVanaf €45Kies uit meerdere programma’s
PaleoGemakkelijkVanaf €30Ruime keuze in maaltijden
MediterraneSpeciaalVanaf €45O.a. vette vis en noten
DashMagnesiumrijkVanaf €45Werkt tegen een hoge bloeddruk
DukanKoolhydraatarmVanaf €18Dure vetarme voedingsmiddelen
ModifastMaaltijdshakesVanaf €60 p/maandVeel verschillende soorten producten

Snel en eenvoudig afvallen

Zonder gedoe afvallen zonder een terugval

Omliggende sportscholen

Afvallen komt er feitelijk op neer dat je meer energie verbruikt dan wat er binnenkomt. Dit reikt dus verder dan enkel gezonder en minder eten. Maar vergeet niet dat het ook belangrijk is dat je een aantal keer per week gaat sporten. Loop eens binnen bij een fitness of sportschool in Dwingeloo. Je kunt hier zowel werken aan cardio als krachttraining. Middels cardio (loopband/crosstrainer) kan je vrij efficiënt calorieën verbranden. Bedenk wel, je moet krachttraining doen wil je de naverbranding versterken: Dit zijn de calorieën dat je verbrand als je niet sport. Tevens gaat je spiermassa toenemen bij het toepassen van krachttraining. Buiten de fitness onderscheiden we meerdere manieren om te bewegen:

  • Bootcamp: Een complete workout voor alle spiergroepen
  • Slenderen: Na behandeling voel je je fit en ontspannen
  • Hardlopen: Bouw een goede conditie op met rennen
  • Wandelen (powerwalk): Goed voor je conditie en vetverbranding
  • Bewegen in een groep: BRN, Kickboksen en Sprint

Vind een fitnesscentra in de regio Dwingeloo

NaamAdresPostcodePlaats
Atlas Sport De WijkH. Tillemaweg 63B7957 CBDe Wijk
FitFabrique StaphorstAchthoevenweg 147951 SKStaphorst
Lifestylecenter MeppelKoedijkslanden 47944 PAMeppel
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Dwingeloo
Snel & verantwoord afvallen waarbij je 1-op-1 begeleid wordt? De personal training (PT) in Drenthe richt zich op training, voeding, mindset en herstel. Deze persoon geeft tips tijdens het sporten en heeft veel verstand van voeding. Het grote voordeel hiervan is dat je jouw trainingsdagen optimaal kunt indelen, je ontzettend wordt gemotiveerd en dat je direct vragen kunt stellen. Goedkoop is het niet: zo’n prive-coach kost al snel €40 voor enkele sessies.

Afvallen in 5 stappen

  1. BMI als uitgangspunt

    Stap 1 is het achterhalen van jouw BMI. Het zegt iets over het risico dat je gewicht oplevert voor je gezondheid. Het advies bij een score van 25 – 30: het lijnen moet snel beginnen. Ligt de score boven de 30? Dat duidt op obesitas (ernstig overgewicht). Instanties raden dan aan om een eet- en beweegplan met een diëtist samen te stellen.

  2. Wat is je ideale gewicht?

    Wil je iets doen aan jouw gewicht? Het hebben van een doelstelling is cruciaal. Anders ben je als een schip op open water. Een grote fout is een te scherpe doelstelling. Beantwoord ook de vraag waarom je dit wil. Wat levert het op als ik die 10 KG kwijt raakt? Wat vaak ook helpt: vraag support bij vrienden en familie of vraag om tips en adviezen bij een voedingscoach in Dwingeloo

  3. Minder calorieën

    Je gewicht verminderen draait in de basis hierom: eet minder calorieën dan je verbrandt en je lichaam gaat vanzelf kilo’s kwijtraken. Je gaat dus structureel wat minder eten. Probeer als je afvalt uit te gaan van 1.800 kilocalorieën per dag voor mannen, voor een vrouw ligt dit rond de 1500 calorieën (Bron: Voedingscentrum). Sla het ontbijt, lunch en diner niet over (anders ga je sneller snacken), en stop niet gedachteloos eten in je mond. Gebruik bijv. geen social media tijdens het eten.

  4. Gezonder eten

    Kijk niet puur naar de grammetjes, maar juist ook het type eten draagt bij aan de totale calorie-inname. Let heel goed op met suiker, zout maar ook alcohol en verzadigde vetten. Je krijgt minder calorieën binnen als je uitgaat van de Schijf van Vijf. Advies: leer meteen het ongezond snacken af en drink voldoende water. Via sites zoals Jasperalblas.nl zijn veel gezonde receptideeën te vinden.

  5. Dagelijks bewegen

    Kom in beweging! Op die manier blijf je gemotiveerd en heb je minder kans op het jojo-effect. Elke dag 30 minuten tot een uur bewegen is het minimum. Dat hoeft je niet veel moeite te kosten: kies voor een sporthorloge (stappenteller) en loop eens wat vaker een rondje op kantoor. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een fitnessfaciliteit. Door bijv. cardio en/of krachttraining wordt de vetverbranding gestimuleerd en krijg je meer lol in het afvallen.

Rap gewicht verliezen met een afvalplan?

Tot 5 KG in 2 weken verliezen

Bekijk onze FAQ over afslanken in Dwingeloo

Kan ik ook afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Dwingeloo afvallen zonder tussenkomst van een dieet. Daarbij moet je in kleine stapjes gezonder gaan leven. Probeer uit te gaan van letten op je calorie-inname, gezondere keuzes maken en structureel gaan sporten. Hiermee lukt het je zeker je streefgewicht behalen. Enkele voorbeelden: neem elke dag een gezond ontbijt, drink zoveel mogelijk water, neem de tijd voor elke maaltijd en pak huishoudelijke taken zelf op. Op basis daarvan leer jij jezelf een goede lifestyle aan dat je eenvoudig kunt volhouden.

Welk dieet is het beste?
Er is niet 1 methode dat er met kop en schouders bovenuit steekt. Modifast, Oerdieet, FIT Methode of Weight Watchers, Paleo, Dukan Dieet: welk van deze diëten het meest efficiënt is wordt beïnvloed door velerlei zaken als je thuissituatie, streefgewicht en voedingsvoorkeuren. De focus moet liggen op een duidelijk eetschema wat het afvallen zal stimuleren zonder dat je tekort hebt aan bepaalde voedingsstoffen.

Kleven er nadelen aan een crashdieet?
10 kg of meer gewichtsverlies behoort tot de mogelijkheden bij een crashdieet, maar is wel gevaarlijk. Bij een crashdieet is de calorie-inname die wordt gegeten zorgwekkend laag (500 – 1000 Kcal p/dag). Pluspunt is dat je snel afvalt, van regelmatig 3,5 kg in 1 – 2 weken. De nadelen zijn: weinig tot geen energie, misselijkheid, en het is lastig om vol te houden. Voor veel mensen is het dus een teleurstelling.

Krijg ik een vergoeding als ik naar de diëtist ga?
Dieetadvies in 7881, 7964, 7990, 7991 wordt via de basisverzekering gedeeltelijk gedekt bij verzekeraars zoals Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Dit gaat op voor de eerste 3 uren die je gebruikt. Doorgaans staat dit gelijk aan 3 of 4 meetings. Voorwaarden: het gaat ten koste van het eigen risico. Dat is anders bij de zogenaamde ketenzorg als diabetes, COPD of CVRM. Daarbij vallen kinderen / tieners ook buiten de eigen bijdrage.

Kun jij snel afvallen op een gezonde manier?
Afslanken op de lange termijn is tijdsintensief. Neem een energietekort van max. 500 Kcal. Dan kun je 500 gram afslanken per 7 dagen. Dat is niet meer dan 2 KG per maand. Dit is geen vaststaand feit en kan wisselen per persoon. Ga je voor nog minder calorieën? Dan loop je serieuze gezondheidsrisico’s. Je herstelvermogen gaat naar beneden en je hebt een verhoogde kans op galstenen. Neem de tijd voor duurzaam afslanken. Dit kan bijv. met een afslankcoach in Diever, Wapse, Zorgvlied, Dwingeloo, Lhee, Eemster, Geeuwenbrug, Dieverbrug, Havelte, Uffelte, Wapserveen, Vledder, Frederiksoord, Nijensleek, Vledderveen, Wilhelminaoord, Doldersum, Boschoord.