koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Veeningen

Gemakkelijk en gezond afvallen in Veeningen? Heel wat mensen zijn bezig met afslanken. Maar waar moet ik beginnen? Je kunt aan de slag met zoveel mogelijkheden. Denk dan aan het “Anti-Aging Dieet” en natuurlijk ook het “Macrobiotische Dieet”. Het nadelige hiervan is dat het vaak helpt op korte termijn. Wil je duurzaam gewicht verliezen? Kijk dan kritisch naar jouw gewoontes en jouw voeding. In feite zul jij dan meer gaan sporten en minder snoepen. Ongezonde tussendoortjes laten staan, water i.p.v. frisdrank, een goede balans tussen eiwitten, vetten en koolhydraten, meer verse groenten en meer naar de sportschool gaan zijn enkele goede suggesties. Je diëtist in Veeningen zal je daarbij kunnen ondersteunen. Op deze webpagina doorzoek je praktische informatie over voedingsdeskundigen, het effect van voeding, afvalmethodes + lichaamsoefeningen.

  • Er bestaan diverse diëten die succesvol blijken te zijn
  • Het “Slankplan” of het “Atkins dieet” zijn slechts een paar voorbeelden
  • Het nadeel hiervan is dat veel mensen na verloop van tijd weer terugvallen (jojo-effect)
  • Een vakkundige afvalcoach in Veeningen kan je op weg helpen met echte aanpassingen in jouw leefstijl doorvoeren
  • Let op je energiebalans: meer calorieën verbranden dan wat je dagelijks binnenkrijgt
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2024.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieDrenthe
GemeenteDe Wolden
Postcode7958
% overgewicht50%
% obesitas14%
Plaatselijke diëtistDietistenpraktijk Buurmeijer
Sportschool in de regioAtlas Sport De Wijk

Diëtist in Veeningen bezoeken

Behoorlijk wat mensen in Veeningen zoeken naar mogelijkheden voor afvallen. 50% heeft te maken met overgewicht en 14% is het BMI hoger dan 30 en is het zelfs obesitas. Overgewicht of obesitas is vaak het resultaat van te veel ongezonde voeding en te weinig beweging. Er is een enorm aanbod qua voeding, wat draagt bij aan mijn gezondheid en wat niet? Een erkende diëtistenpraktijk in Veeningen bekijkt samen jouw voedingsgedrag. Daarop voortbordurend ontvang je verschillende adviezen die betrekking hebben op voeding en beweging. Een voedingsdeskundige kan ook bezocht worden als je advies nodig hebt rondom medische zaken als een hoge bloeddruk of diabetes.

  • De diëtist adviseert je om jouw energie-inname op een goede manier te beperken
  • Vanuit de basispremie mag je gebruik maken van 3 uur afvalbegeleiding op jaarbasis
  • Er zijn ook alternatieve mogelijkheden als acupunctuur of hypnose

Diëtistenpraktijken Veeningen maart 2024
Zoek je advies bij een bekwame gezondheidspraktijk in de buurt? Bijgaand zoek je een gespecialiseerd centrum voor gewichtsbeheersing of voedingsconsulent uit de gemeente De Wolden. Het is belangrijk dat je advies krijgt van een deskundig persoon. Men gebruikt velerlei coaches en soorten beroepen. Het vak van diëtist is wettelijk beschermd. De volgende termen zul je ook regelmatig tegenkomen als je zoekt naar een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: helpt gezonde mensen met hun overgewicht
  • Voedingsdeskundige: weet alles over eiwitten, koolhydraten, vetten, mineralen, vitamines
  • Voedingstherapeut: gaat uit van het zelfhelende vermogen van het lichaam
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: helpt bij het opstellen en onderhouden van een gezond eetpatroon

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

afvallen-diëtist-veeningen-7958

Gegevens over beweging en gezondheid in Veeningen

In regio De Wolden heeft 50% in meer of mindere mate overgewicht en 14% heeft last van obesitas. 84% heeft geen klachten over de eigen gezondheid. 49% beweegt volgens de norm van de gezondheidsraad (waarbij minimaal 2,5 uur per week serieus wordt bewogen). 47% sport structureel elke week. 32% fietst een paar keer per maand bij een kleine afstand (max. 7,5 kilometer). Tenslotte zien we dat 20% rookt en 14% wordt bestempeld als zware drinker (8% is een overmatige drinker). 33% drinkt niet of max. 1 glas per dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Beste & populaire diëten in Veeningen

Een groot deel van de mensen die kilo’s willen kwijtraken gaan van start met een dieet. Aan de hand van een afslankprogramma ga je sneller afvallen. Voor welk dieet moet ik gaan? Dit ligt aan jouw huidige BMI, gewicht, vetpercentage, eetpatroon en het aantal kilo’s dat je kwijt wilt raken. De methodes om af te vallen zijn in de basis terug te brengen naar 5 soorten:

  1. Caloriearm dieet: calorieën uit koolhydraten, uit vetten en uit eiwitten verminderen
  2. Koolhydraatarm dieet: dieet waarbij de inname van koolhydraten is beperkt tot zo’n 30 gram p/dag
  3. Eiwitrijk dieet: relatief snel afslanken met focus op eiwitrijk voedsel
  4. Vetarm- of vetvrij dieet: Vermijd de voedingsmiddelen die rijk zijn aan vet en weinig vezels bevatten
  5. Medisch dieet: niet bedoeld voor een slanker uiterlijk, maar voor medische noodzaak (o.a. Jicht dieet)

5 tips bij het kiezen/volgen van een dieet
Het juiste dieet kiezen, en dit integreren in jouw leefstijl valt in de praktijk soms flink tegen. Bijgaand vind je meerdere nuttige tips:

  • Begin nooit zomaar met een crashdieet. Het is slechts een korte termijn oplossing
  • Leg jezelf niet te strenge eisen op, anders geef je het te snel weer op
  • Houd bij wat je eet in een dagboek, dan kun je een totaaloverzicht van je voeding terugkijken
  • Start ook zeker met voldoende bewegen, je houdt het dan ook veel beter vol
  • Probeer een sportmaat te vinden en begin samen met bijv. New Fysic of Herbalife

Top-10 diëten in Veeningen

DieetMethodeKostenKorte info
South BeachMinimale vettenVanaf €34Vermijden van slechte koolhydraten en vetten
AtkinsKoolhydraatarmVanaf €67p/maandAl snel een vol gevoel
Weight WatchersBeperkte calorieënVanaf €18 p/maandLangzaam en gestaag gewichtsverlies
Cambridge 1 op 1Weinig calorieënVanaf €53 p/maandLekkere maaltijden voor balans
KetogeenKoolhydraatarm / medischVanaf €22Verminderde eetlust
PaleoOverigeVanaf €37Ruime keuze in maaltijden
MediterraneUniekVanaf €35Veel koken met o.a. olijfolie
DashMedischVanaf €45Ontwikkeld door cardiologen
DukanBeperkte koolhydratenVanaf €10Dure vetarme voedingsmiddelen
ModifastEnergiebalansVanaf €70 p/maandDiverse shakes en maaltijdvervangers

Op een gezonde manier afvallen

Snel & gezond afvallen en blijf op gewicht

Regionale sportscholen

Afvallen is eigenlijk gewoon dat je minder energie tot je neemt dan je verbruikt. Voor een deel is dat gezonder en minder eten. Je kunt het proces versnellen als je lekker gaat sporten. Dit kan bij uitstek bij een sportschool in Veeningen. Hier kun je je helemaal uitleven op het gebied van cardio en krachttraining. Aan de hand van cardio (bijv. roeien of de airbike) ga je doorgaans het meeste vet verbranden. Let echter op, het voordeel van krachttraining is de naverbranding: Dit heet ook wel afterburning, en gaat over de verbrande energie na het sporten. Bovendien stimuleer je de spiermassa als je werkt met gewichten. Afgezien van de fitness vind je meerdere opties waar je dit kunt doen:

  • Bootcamp: Samen sporten met een gezellige groep mensen
  • Slenderen: Voor mensen met medische klachten als reuma
  • Hardlopen: Goed voor lichaam en geest, rennen in de buitenlucht
  • Wandelen (powerwalk): Enorm gunstig voor de geestelijke gezondheid
  • Groepslessen: Body Attack, Spinning en Tae Bo

Overzicht fitness in de regio Veeningen

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

Personal trainer Veeningen
Effectief afslanken waarbij je 1-op-1 begeleid wordt? De personal training (PT) in Drenthe helpt je naar fysieke en mentale fitheid. Jouw coach motiveert je met de trainingen en heeft veel verstand van voeding. Het grote voordeel hiervan is dat je jouw trainingsdagen optimaal kunt indelen, je een stok achter de deur hebt en dat je directe feedback krijgt. Het is wel een kostbare optie: een persoonlijke trainer kost je al snel €40 per 4 weken.

In 5 stappen naar een gezond gewicht

  1. Bereken je BMI

    Bereken allereerst jouw BMI. Het geeft een schatting van het gezondheidsrisico van je lichaamsgewicht. Het advies bij een score van 25 – 30: probeer af te vallen. Een waarde vanaf 30 duidt op zeer ernstig overgewicht (namelijk obesitas). Het is verstandig om contact op te nemen met een diëtist.

  2. Wat wil je minimaal bereiken?

    Ontevreden over jouw lichaam? Bepaal een doelstelling. Dit is belangrijk om gemotiveerd te blijven. Een grote fout is een te scherpe doelstelling. Probeer te ontdekken wat de achterliggende gedachte is. In welke zin verandert mijn leven als ik 20 kilo verlies? Overige tips: vertel mensen die je spreekt wat je van plan bent en maak eventueel gebruik van een voedingscoach in Veeningen

  3. Je voeding aanpassen

    Je gewicht laten afnemen is geen hogere wiskunde: zorg dat je meer energie verbruikt dan er binnenkomt en je lichaam gaat vanzelf kilo’s kwijtraken. Gevolg is dat je minder gaat eten. Voor mannen ligt de norm rond de 1800 calorieën per dag, bij vrouwen ligt dit met 1.500 kilocalorieën per dag iets lager (Bron: www.voedingscentrum.nl). Houd ten minste 3 hoofdmaaltijden p/dag aan (anders compenseer je met snacks), en stop niet gedachteloos eten in je mond. Eet eerst je mond leeg voor de volgende hap.

  4. Schijf van Vijf

    Let niet uitsluitend op de grammen, maar ook welke producten je neemt heeft gevolgen op jouw gezondheid. Wees kritisch als het gaat om voeding met vetten, suikers en te hoge concentratie koolhydraten. Je kunt al veel progressie boeken als je zovaak mogelijk producten uit de Schijf van Vijf kiest. Tevens: vermijd ongezonde tussendoortjes en gebruik een app om je voeding bij te houden. Via sites zoals Voedingscentrum.nl kun jij 100+ gezonde maaltijden vinden.

  5. Dagelijks bewegen

    Het gaat beginnen! Door dagelijks te bewegen ga je meer plezier in het afvallen beleven en behaal je sneller jouw doelstelling. Probeer dagelijks bijv. 3 keer 20 minuten te bewegen. Dit hoeft niet ingewikkeld te zijn: negeer de lift en parkeer de auto wat verder weg. Wil je het professioneler aanpakken dan is er een fitnessfaciliteit. Door een crosstrainer of halters neemt de vetverbranding toe en krijg je meer lol in het afvallen.

Nu gewicht verliezen met een voedingsplan?

Verlies tot wel 5 kilo in 2 weken

Veelgestelde vragen over afslanken in Veeningen

Kan ik op gewicht komen zonder dieet?
Ja, je kunt in Veeningen afvallen zonder een specifiek dieet te volgen. Hierbij gaat het om ongezonde gewoontes doorbreken. Onthoud altijd de volgende aspecten:minder veel eten, ongezonde tussendoortjes minderen, gezonde keuzes maken en sport in je leven introduceren. Mede door deze aanpassing ga jij altijd een enorme vooruitgang boeken. Probeer dit ook: vermijd zoveel mogelijk suiker, laat ongezonde producten liggen, eet langzamer en zet je auto niet naast de deur. Daardoor ontwikkel je een healthy lifestyle dat bij jou past.

Welk dieet adviseren jullie?
Er bestaat niet 1 programma dat altijd de beste resultaten geeft. Voedselzandloper, Sonja Bakker, FIT Methode of Atkins, Paleo, Mediterrane dieet: welk van deze programma’s het meest efficiënt is heeft te maken met meerdere feiten als je huidige gewicht, doelstelling en medische aandoeningen. Belangrijk is een persoonlijk voedingsschema waardoor je gaat afvallen en je tegelijk ook voldoende eiwitten, vitamines en eiwitten binnenkrijgt.

Heeft een crashdieet ook minpunten?
15 kilogram verliezen waarbij men een crashdieet toepast is haalbaar, maar is wel gevaarlijk. Bij dergelijke methodes is de energie-inname die men consumeert ontzettend laag. Denk hierbij aan snel verlies van overgewicht, waarbij je kunt denk aan 4 kilogram in 1 – 2 weken. Grote tegenvallers zijn: heel veel trek tijdens het dieet, misselijkheid, en het kan moeilijk zijn om het gewicht te behouden. Het is dus geen duurzame oplossing!

Vergoed de zorgverzekering een diëtist?
Dieetadvies in 7924, 7958 wordt deels gedekt uit de basiszorgverzekering (voor elke Nederlander, bij alle verzekeringen, dus incl. Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Op dit moment zijn dat 3 keer een consult van een uur. Voor veel mensen kun je rekenen op 6 gesprekken. Tip: het jaarlijkse eigen risico wordt hierop wel in mindering gebracht. Dit gaat niet op zorg dat past binnen de ketenzorg zoals diabetes, hartfalen en COPD. Ook jongeren met overgewicht vallen hier buiten.

Is snel afvallen wel gezond?
Verantwoord afvallen gaat niet zo snel. Neem een energietekort van max. 500 Kcal. Dan mag je rekenen op +/- een halve kilo gewichtsverlies per week. Per maand kun je zo’n 2 kilo verliezen. Dit is natuurlijk geen vast gegeven. Wil je het proces versnellen? Dan gaat je lichaam in protest. Je krijgt een gebrek aan vezels, vitamines en mineralen en er is vooral sprake van vochtverlies i.p.v. vetverlies. Neem de tijd voor duurzaam afslanken. Dit kan bijv. met een afslankcoach in Zuidwolde, Alteveer, Kerkenveld, Drogteropslagen, Linde, Fort, Veeningen, Echten, Ruinen, Eursinge, Ansen, Ruinerwold, Koekange, De Wijk.