koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Silvolde

Snel maar ook gezond afvallen in Silvolde? Veel mensen werken dagelijks tegen de kilo’s. Hoe vlieg ik zoiets aan? Er zijn veel werkwijzes. Programma’s die veel mensen volgen zijn o.a. het “Calorieën dieet” en ook het “Glutenvrij dieet”. Wat we helaas vaak zien gebeuren is dat je op lange termijn weer terugvalt in gewicht. Ga je gelijk van start met gewicht verliezen voor een lange periode? Optimaliseer dan jouw eetgewoonten en leefstijl. In de basis resulteert dat in meer bewegen en minder eten. Het minimaliseren van ongezonde tussendoortjes, meer water drinken, zorg voor voldoende proteïne, kook zonder pakjes & zakjes en meer sporten om je een idee te geven. Jouw diëtist in Silvolde heeft daarvoor de juiste tools. Hieronder tref je waardevolle details over gewichtsconsulentes, het effect van voeding, de soorten diëten die er zijn of krachttraining.

  • Er zijn diverse diëten om jouw streefgewicht te realiseren
  • Het “Bio HCG+” of het “Maagdarmsparend Dieet” kom je in Nederland veel tegen
  • Vergeet niet dat veel mensen na verloop van tijd weer terugvallen (jojo-effect)
  • Een vakkundige afvalcoach in Silvolde kan je op weg helpen met echte veranderingen doorvoeren in jouw leven
  • Focus op de energiebalans: meer energie consumeren dan wat je dagelijks binnenkrijgt
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2024.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieGelderland
GemeenteOude IJsselstreek
Postcode7064
% overgewicht59%
% obesitas19%
Diëtist in de regioDiëtistenpraktijk Samen Sterk
FitnessPeakfit Silvolde

Diëtist in Silvolde vergelijken

Veel mensen in Silvolde zijn simpelweg te dik. 59% heeft een BMI van 25 of hoger (overgewicht) en 19% wordt aangemerkt als obesitas. Het krijgen van overgewicht komt voor uit slechte beweging & eten. Je kunt zoveel verschillende voeding kopen, wat is nu goed of slecht voor mij? Een gekwalificeerd diëtistenpraktijk in Silvolde kijkt eerst kritisch nar jouw eet- en beweegpatroon. Daarnaast ontvang je verschillende adviezen op het gebied van gezonder eten en meer sporten. Je kunt ook een afspraak maken bij de voedingsdeskundige in het geval er meer medische oorzaken zijn zoals een hoge bloeddruk of diabetes.

  • De diëtist adviseert je om een eet- en beweegplan op te stellen
  • Aan de hand van de basisverzekering heeft iedereen in NL recht op 3 uur dieetbegeleiding (op jaarbasis)
  • Soms wordt er ook gewerkt op basis van hypnose of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Silvolde juli 2024
Zoek je naar een persoonlijke gezondheidspraktijk in je wijk? In de tabel hieronder tref je de adresgegevens van een centrum voor gewichtsbeheersing of voedingsconsulent uit de gemeente Oude IJsselstreek. Dit zijn centra waar je advies krijgt van een deskundig persoon. Men gebruikt allerlei coaches en focusgebieden. Het specialisme diëtist heeft wettelijke bescherming. Andere termen voor een afvalhulp die je regelmatig tegenkomt:

  • Gewichtsconsulent: adviseert mensen met een gezond eet- en leefpatroon
  • Voedingsdeskundige: wetenschappers die de studie Voeding & Gezondheid hebben afgerond
  • Voedingstherapeut: Geen calorieën tellen dus, maar focus op kwalitatief goede voeding
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: krijg coaching op gebieden als voeding, mentale rust en leefstijl

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

afvallen-diëtist-silvolde-7064

Informatie over gezondheid in gewicht in Silvolde

In regio Oude IJsselstreek heeft 59% een BMI van 25 – 29 (overgewicht) en 19% ernstige obesitas. 77% ervaart zijn/haar gezondheid als (zeer) goed. 52% beweegt volgens de norm van de gezondheidsraad (minstens 150 minuten per week bijv, fietsen of wandelen). 54% is regelmatig aan het sporten. 47,2% gebruikt regelmatig een fiets bij stukjes tot 7,5 kilometer. Verder zien we dat 17% een roker is en 13% heeft het kenmerk zware drinker (7% wordt gezien als een overmatige drinker). 37% drinkt vrijwel geen alcohol (bron: Gezondheidsmonitor).

Huidige populaire diëten in Silvolde

Het grote deel van de mensen die willen afslanken maken de keuze voor een dieet. Geholpen door zo’n afslankprogramma kan je snel afvallen. Welk dieet kan ik het beste kiezen? Dit wordt bepaald door o.a. je thuissituatie, voedingsvoorkeuren en doelstelling. De methodes om af te vallen delen we in op basis van 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: tijdens dit dieet ga je zo min mogelijk calorieën eten
  2. Koolhydraatarm dieet: koolhydraatrijke producten als aardappelen, brood, pasta, rijst minderen
  3. Eiwitdieet: Verhoging van de stofwisseling waardoor je snel vet verliest
  4. Vetvrij/vetarm dieet: heel kritisch letten op je dagelijkse vetinname
  5. Medisch dieet: aanpassing in voeding vanwege medische problemen zoals hart- en vaatziektes (o.a. Dr. Houtsmullerdieet)

Een dieet dat past bij jouw situatie
Het juiste dieet kiezen, en dit integreren in jouw leefstijl is best ingewikkeld. Bijgaand lees je enkele ideeën:

  • Wees voorzichtig met een crashdieet. Dit is namelijk niet vol te houden op lange termijn
  • Een keer de fout ingaan is niet erg, dan stel jij jezelf ook realistische doelen
  • Noteer eens een week wat je eet, zo weet je pas echt wat je eet
  • Zorg voor genoeg beweging, je zult merken dat de kilo’s er sneller afgaan
  • Zoek support tijdens het afvallen met bijv. Herbalife of New Fysic

De beste diëten in Silvolde

DieetSoortPrijsDetails
South BeachMinimale vettenVanaf €20Het kost weinig geld
AtkinsMinimale koolhydratenVanaf €70p/maandNauwelijks een hongergevoel
Weight WatchersMinimale calorieënVanaf €15 p/maandWetenschappelijk onderbouwde tips
Cambridge 1 op 1CaloriebeperktVanaf €60 p/maandMeer energie en betere slaap
KetogeenKoolhydraatarmVanaf €24Onderdrukking van het hongergevoel
PaleoEenvoudigVanaf €23Focus op onbewerkte voeding
MediterranePortugeesVanaf €34Traditionele voeding uit o.a. Griekenland
DashVezelrijkVanaf €44Minder eiwitbronnen zoals vlees, vis
DukanBeperkte koolhydratenVanaf €14Wereldwijd populair dieet
ModifastMaaltijdshakesVanaf €70 p/maandEigen lijn met afslankproducten

In razend tempo afvallen

Snel & gezond afvallen met gezond eten en beweging

Omliggende sportscholen

Afvallen is eigenlijk gewoon dat je minder energie tot je neemt dan je verbruikt. Dit is dus veel meer dan alleen gezond eten, bijv. met de schijf van vijf. Maar iets wat enorm kan helpen is dat je structureel gaat bewegen. Geknipt hiervoor is de sportschool in Silvolde. Doorgaans vind je hier alles op het gebied van cardio en krachttraining. Tijdens cardio (bijv. roeien of de airbike) zul je veel calorieën verbranden. Maar, de krachttraining is essentieel voor het naverbranden: je lichaam verbrandt nog meer energie na de training (afterburning). Tevens realiseer je een spiergroei bij het toepassen van krachttraining. Behalve de fitness vind je verscheidene voorbeelden om te bewegen:

  • Bootcamp: Gezellig en afwisselende vormen
  • Slenderen: In een uur tijd alle spiergroepen bij langs
  • Hardlopen: Bouw een goede conditie op met rennen
  • Wandelen (powerwalk): Laagdrempelige manier van dagelijks bewegen
  • Bewegen in een groep: Body Combat, Kickboksen en Steps

Overzicht fitness in de regio Silvolde

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

Personal trainer Silvolde
Effectief afslanken waarbij je 1-op-1 begeleid wordt? De personal training (PT) in Gelderland is de oplossing als je jouw doelen wilt halen. Deze persoon motiveert je gedurende de training en helpt je op weg met een voedingsplan. De eerste stap is vaak dat jij een gepersonaliseerd trainingsschema krijgt, je ontzettend wordt gemotiveerd en dat je jouw oefeningen 100% efficiënt uitvoert. Goedkoop is het niet: een trainer op maat kost al snel €60 op maandbasis.

Afvallen in 5 stappen

  1. Check je BMI

    Een goed uitgangspunt is het BMI. Het zegt iets over het risico dat je gewicht oplevert voor je gezondheid. Ligt je BMI score tussen de 25 en 30: jij zal moeten afslanken. Een BMI groter dan 30 duidt op zeer ernstig overgewicht (namelijk obesitas). Vaak moet je dan alleen samen met een diëtist af te vallen.

  2. Wat wil je minimaal bereiken?

    Wil je een slank en gezond lichaam? Maak jouw doelstelling concreet, hoeveel wil je wegen? Anders ben je als een schip op open water. Een grote fout is een te scherpe doelstelling. Schrijf ook op waarom je dit wil. Hoe gaat mijn leven veranderen als ik 15KG verlies? Verder belangrijk: vraag support bij vrienden en familie of maak gebruik van de expertise van de voedingscoach in Silvolde

  3. Calorieën beperken

    Je gewicht verlagen is geen hogere wiskunde: zorg voor een negatieve energiebalans en je lichaam gaat vanzelf kilo’s kwijtraken. Belangrijk is de calorie-focus. Bij mannen gaan we uit van 1.800 kilocalorieën p/dag, bij vrouwen nog iets minder, 1.500 calorieën (Bron: Voedingscentrum). Zorg altijd voor ontbijt, lunch en diner (zo blijf je van ongezonde snacks af), en probeer met aandacht te eten. Gebruik bijv. geen social media tijdens het eten.

  4. Een gezond eetpatroon

    Kijk niet puur naar de grammetjes, maar juist ook het type eten heeft effect op het aantal calorieën dat je binnenkrijgt. Ga niet langer voor eten met te veel vetten, suikers en te hoge concentratie koolhydraten. Je kunt al veel progressie boeken als je alleen producten kiest uit de Schijf van Vijf. Advies: beperk ongezonde snacks als snoep en koek en en probeer kleinere borden. Via bijv. Jumbo.com zijn veel gezonde receptideeën te vinden.

  5. Meer bewegen

    Kom in beweging! Door meer te bewegen kan jij je afvalplan beter volhouden en zul jij je doelen sneller bereiken. Start met een dagelijkse wandeling of workout van een uur. Bewegen kan op allerlei fronten: kies altijd voor de trap en ga lekker klussen in de tuin. Je kunt je ook aanmelden bij een fitnesscentra. Door bijv. cardio en/of krachttraining wordt er meer vet verbrand en haal je sneller jouw doelen.

Direct gewicht verliezen met een dieet?

Tot wel 20 kilo in 3 maanden

Tips en antwoorden voor afslanken in Silvolde

Afvallen zonder dieet, hoe werkt dat?
Ja, je kunt in Silvolde afvallen zonder een specifiek dieet te volgen. Daarbij moet je kleine veranderingen doorvoeren. Onthoud altijd de volgende aspecten:kleinere porties eten, minder snacken, gezonder eten en regelmatig sporten. Mede door deze aanpassing ga jij altijd je streefgewicht behalen. De volgende adviezen dragen ook bij: zorg voor gezonde tussendoortjes, haal geen ongezonde producten in huis, heb aandacht voor je eten en loop wat vaker naar het koffieapparaat. Hierdoor ga jij dat gezonde leven leiden zonder al te veel moeite / inspanning.

Wat is het beste dieet?
Er bestaat geen superdieet waarbij je het snelste of het meest afvalt. Voedselzandloper, Detoxen, Pioppi of South Beach, Ketogeen, Mediterrane dieet: welk afvalprogramma past bij jou kun je bekijken a.d.h.v. allerlei facetten als jouw situatie, doelstelling en voedingsvoorkeuren. Start met een speciaal voedingsschema wat bijdraagt aan verlies van gewicht zonder dat je tekort hebt aan bepaalde voedingsstoffen.

Kleven er nadelen aan een crashdieet?
10-15 kilo minderen is zeker realistisch voor veel mensen met een crashdieet, maar niet geheel zonder risico. Bij zo’n voedingspatroon is het aantal calorieën die binnenkomt soms maar 500 kcal per dag. De kilo’s vliegen er soms vanaf, met soms wel 3 kilogram in minder dan een week. Er kunnen wel vervelende dingen optreden als een hongerig gevoel, misselijkheid, en daarbij kan het jojo-effect snel optreden. Het is dus geen duurzame oplossing!

Krijg ik een vergoeding als ik naar de diëtist ga?
Dieetadvies in 7064 wordt via de basisverzekering gedeeltelijk gedekt bij verzekeraars zoals Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. De actuele situatie is: de eerste 3 uren die je gebruikt. Meestal ontvang je dan 3 of 4 meetings. Voorwaarden: hiervoor betaal je wel eerst je wettelijke eigen risico. Dat is anders bij ketenzorg zoals diabetes, COPD of CVRM. Ook jongeren met overgewicht vallen hier buiten.

Is snel afvallen wel gezond?
Gezond lijnen kost veel tijd. Heb jij een voedingsschema met 500 calorietekorten? Dan val je grofweg een halve kilo per week af. Zo’n 2 kilo afslanken per maand. Dit is natuurlijk geen vast gegeven. Ga je de energie inname verlagen? Dan gaat je lichaam wellicht protesteren. Je hebt een tekort aan voedingsstoffen en er is vooral sprake van vochtverlies i.p.v. vetverlies. Neem de tijd voor duurzaam afslanken. Dit kan bijv. met een afslankcoach in Ulft-Etten, Overig Gendringen, Silvolde-Terborg, Varsseveld.