Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Espel

Op een duurzame manier gezond afvallen in Espel? Heel veel Nederlanders zouden graag wat kilo’s wegwerken. Hoe vlieg ik zoiets aan? Er zijn veel werkwijzes. Je hebt bijvoorbeeld het “HCG kuur” of misschien het “South Beach dieet”. Het risico is dat je op lange termijn weer terugvalt in gewicht. Ga jij voor een duurzame aanpak voor gewicht verliezen? Kijk dan eens goed naar jouw eet- en beweegpatroon. Uiteindelijk let je dan op je eten, beweging en nachtrust. Ongezonde tussendoortjes laten staan, minimaal 2 liter water, vermijd andere snelle koolhydraten, meer verse groenten en proberen elke dag 60 minuten te bewegen zijn enkele goede suggesties. Een diëtist in Espel beschikt over voldoende kennis. Op deze website lees je uiteenlopende info over voedingsconsulentes, goede voeding, verschillende afvalmethodes of sportscholen.

  • Vandaag de dag kies je uit verschillende diëten die bijdragen aan gewichtsverlies en gezondheid
  • O.a. het “Scopinaro ingreep” of het “No Carb After 5pm diet” zijn bijvoorbeeld erg populair
  • Houd er rekening mee dat er vaak sprake is van een jojo-effect
  • Een vakkundige afvalcoach in Espel biedt ondersteuning bij het zoeken naar echte veranderingen doorvoeren in jouw leven
  • Essentieel is de energiebalans: meer energie consumeren dan je minimaal verbruikt per dag
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieFlevoland
GemeenteNoordoostpolder
Postcode8311
% overgewicht47%
% obesitas13%
Diëtist in de buurtLida Metsemakers – Dieetbegeleiding
Fitness in de omgevingAnytime Fitness Emmeloord

Diëtist in Espel vinden

Flink wat mensen in Espel voldoen niet aan BMI-normen. 47% kampt met overgewicht en 13% wordt aangemerkt als obesitas. Het principe van overgewicht wordt dikwijls toegeschreven aan simpelweg te weinig kennis. Wat betreft voeding is zo’n beetje alles te koop, wat is nu voor mij de juiste keuze? De diëtistenpraktijk in Espel brengt eerst in kaart jouw huidige eetpatroon en leefstijl. Op basis daarvan stellen jullie samen een plan op op het gebied van eten en sporten. Jij kan ook een voedingsdeskundige bezoeken als je advies nodig hebt rondom medische zaken als een hoge bloeddruk of diabetes.

  • De diëtist begeleidt je om op jouw situatie afgestemde voeding samen te stellen
  • Via de zorgverzekering krijg je vergoed max. 3 uur aan advies op dieetgebied per jaar
  • Andere methodes zijn o.a. virtuele maagband, hypnose en acupunctuur

Diëtistenpraktijken Espel november 2021
Op zoek naar een vakbekwame gezondheidspraktijk in jouw streek? In de tabel check jij actuele info van een centrum voor gewichtsbeheersing in de buurt of voedingscoach uit de gemeente Noordoostpolder. Zorg dat je advies krijgt van een deskundig persoon. We onderscheiden velerlei afvalcoaches en alternatieve werkwijzen. Het vak van diëtist is wettelijk beschermd. Er zijn flink wat benamingen voor een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: helpt mensen met een overgewicht, titel is niet beschermd
  • Voedingsdeskundige: heeft een opleiding op de universiteit gevolgd rondom voeding
  • Voedingstherapeut: vaak gerelateerd aan natuurgeneeskunde
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: een coach die globaal advies geeft over voeding voor een fitter lichaam
NaamAdresPostcodePlaats
Lida Metsemakers – DieetbegeleidingWesterrand 428311 ANEspel
Sanne De Ree, Dietist En VoedingskundigeRing 198308 ALNagele
Diëtistenpraktijk Anja VisBaanhoek 218307 BJEns
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-espel-8311

Stats over gezondheid en gewicht in Espel

In regio Noordoostpolder heeft 47% licht overgewicht en 13% een BMI van 30 of hoger (obesitas). 76% heeft een positieve gezondheidsbeleving. 47% haalt de normen voor sport en bewegen (minstens 150 minuten per week bijv, fietsen of wandelen). 49% doet aan sport. 30% gebruikt regelmatig een fiets bij verplaatsingen met een korte afstand. Tenslotte zien we dat 18% rookt en dat 9% is een zware drinker. Dat is min. 1 keer 4-6 glazen per dag (7% wordt gezien als een overmatige drinker). 46% behoort tot de groep drinkers volgens Richtlijn (0 of 1 glas per dag, bron: Gezondheidsmonitor).

Overzicht met populaire diëten in Espel

Veel mensen die te zwaar zijn starten met een dieet. Met behulp van een afslankprogramma is gewicht verliezen niet moeilijk. Welk dieet kan ik het beste kiezen? Dit wordt bepaald door o.a. jouw situatie, voedselvoorkeuren en doelstelling. Alle dieetmethodes worden ingedeeld in 5 groepen:

  1. Caloriearm dieet: gericht op het minimaliseren van calorieën
  2. Koolhydraatarm dieet: dieet waarbij de inname van koolhydraten is beperkt tot zo’n 30 gram p/dag
  3. Eiwitdieet: relatief snel afslanken met focus op eiwitrijk voedsel
  4. Vetvrij/vetarm dieet: Beperk vetten uit dierlijke en plantaardige bronnen en industrieel transvet
  5. Medisch dieet: bijv. een dieet tegen acne of hartstoornissen (o.a. Cholesterol verlagend dieet)

Welk dieet past bij mij?
Het juiste voedingsschema vinden en dit op een duurzame manier volhouden valt in de praktijk soms flink tegen. Hieronder tref je een aantal suggesties:

  • Wees voorzichtig met een crashdieet. Dit is geen duurzame keuze
  • Het maakt niet uit als je een keer de mist in gaat, anders wordt het lastig volhouden
  • Ga aan de slag met een eetdagboek, dit helpt bij de bewustwording
  • Ga elke dag minimaal 20 minuten bewegen, dit maakt afvallen leuker
  • Zoek support tijdens het afvallen met bijv. Herbalife of New Fysic

Overzicht met diëten in Espel

DieetnaamSoortTarievenKorte info
South BeachMinimale vettenVanaf €31Gericht op goede koolhydraten/vetten
AtkinsKoolhydraatarmVanaf €76p/maandJe cholesterol laten zakken
Weight WatchersCaloriebeperktVanaf €24 p/maandFocus op verandering in lifestyle
Cambridge 1 op 1Weinig calorieënVanaf €55 p/maandPersoonlijke intake
KetogeenKoolhydraatarmVanaf €30Vermijd lege koolhydraten
PaleoGemakkelijkVanaf €34Terug naar de basisingrediënten
MediterraneVakantieVanaf €27Uit landen rond Middellandse Zee
DashKaliumrijkVanaf €52Verbetert de bloedsuikerspiegel
DukanWeinig koolhydratenVanaf €13Beperkt het jojo-effect
ModifastMaaltijdvervangerVanaf €67 p/maandJe bent er weinig tijd aan kwijt

Snel en verantwoord afvallen

Snel & gezond afvallen en dit ook volhouden

Sportscholen in de regio

Afvallen draait erom dat je meer energie verbruikt dan dat er binnenkomt. Dit betekent niet alleen maar gezonder eten. Je behaalt een beter resultaat als je structureel gaat bewegen. Geknipt hiervoor is een sportschool in Espel. Hier vind je alle faciliteiten rondom cardio en krachttraining. Door te werken aan cardio (denk aan de crosstrainer of airbike) kan je vrij efficiënt calorieën verbranden. Anderzijds, je moet krachttraining doen wil je de naverbranding versterken: ook na de training blijf je dan energie verbranden. Bovendien ga je spieren kweken als je aan krachttraining doet. Naast de fitness zijn er vandaag de dag verschillende inspanningen om de nodige kilo’s kwijt te raken:

  • Bootcamp: Buiten sporten werkt stressverlagend
  • Slenderen: Onbelast bewegen d.m.v. 6 door elektromotoren aangedreven banken
  • Hardlopen: Fitter worden door rennen in de vrije natuur
  • Wandelen (powerwalk): Enorm gunstig voor de geestelijke gezondheid
  • Andere opties: BRN, Sh’Bam en Steps

Tabel met fitness in de regio Espel

NaamAdresPostcodePlaats
Anytime Fitness EmmeloordUrkerweg 18303 BXEmmeloord
Fit Fun Health & Racketclub EmmeloordWilgenlaan 108302 AMEmmeloord
B-Active fitness- en racketclub EmmeloordBouwerskamp 28301 AEEmmeloord
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Espel
Snel & verantwoord afvallen met hulp van een personal trainer? De personal training (PT) in Flevoland is de oplossing als je jouw doelen wilt halen. Jouw coach helpt tijdens het trainen en helpt je op weg met een voedingsplan. Het grote voordeel hiervan is dat je een work-out op maat krijgt, je geen excuus meer hebt en dat je jouw oefeningen 100% efficiënt uitvoert. Het is wel een kostbare optie: iemand die jou begeleid kost je al snel €62,5 per 4 weken.

In 5 stappen een gezond gewicht

  1. Start met je BMI

    Bereken allereerst jouw BMI. Hoe verhoud jouw lichaamsgewicht zich tot je lengte? Bij een BMI van tussen de 25 – 30: het lijnen moet snel beginnen. Een score van 30 of hoger betekent ernstig overgewicht (obesitas). Doorgaans wordt dan aanbevolen om actie te ondernemen in samenspraak met een diëtist.

  2. Bepaal je doelstelling

    Ontevreden over jouw lichaam? Ga niet aan de slag zonder concrete doelstelling. Anders ontbreekt er de focus. Wees hierin wel realistisch. Beantwoord ook de vraag waarom je dit wil. Waarom is het belangrijk dat ik 10 kilo kwijt raakt? Ook handig: vraag support bij vrienden en familie of stel een eet- en beweegplan samen bij een voedingscoach in Espel

  3. Je voeding aanpassen

    Het verliezen van gewicht is geen hogere wiskunde: zorg voor een negatieve energiebalans en de kilo’s zullen er langzaam afgaan. Gevolg is dat je minder gaat eten. Voor mannen geldt max. 1.800 kilocalorieën per dag, vrouwen moeten uitgaan van zo’n 1.500 calorieën (Bron: Voedingscentrum, eerlijk over eten). Zorg altijd voor ontbijt, lunch en diner (om ongezonde snacks te voorkomen), en eet niet zonder nadenken. Gebruik bijv. geen social media tijdens het eten.

  4. Gezonder eten

    Let niet uitsluitend op de grammen, maar juist ook het type eten draagt bij aan jouw energiebalans. Neem geen maaltijden met veel vetten, suikers en te hoge concentratie koolhydraten. Het is belangrijk dat de Schijf van Vijf als leidraad wordt gebruikt. Tevens: schap de onnodige tussendoortjes en kauw goed op je eten. Op de website Coop.nl kun jij 100+ gezonde maaltijden vinden.

  5. Ontspanning & beweging

    Kom in beweging! Zo ga je meer plezier in het afvallen beleven en wordt het jojo-effect ingedampt. Probeer minimaal 60 minuten per dag actief te zijn. Dat hoeft je niet veel moeite te kosten: koop een stappenteller en zet je auto niet naast de deur. Daarnaast kun je kiezen voor een plaatselijke sportschool. Zodra je bezig bent met krachttraining of cardio ga je vet verbranden en bereik je sneller jouw streefgewicht.

Nu gewicht verliezen met een dieetplan?

Tot wel 8 kilogram in 2 maanden

Alles wat jij moet weten over afslanken in Espel

Kan ik op gewicht komen zonder dieet?
Ja, je kunt in Espel afvallen zonder een bepaald dieet te gebruiken. In dat geval kun je gezonde manieren integreren in je leven. Let in het bijzonder op letten op je calorie-inname, gezondere keuzes maken en op structurele basis gaan bewegen. Hierdoor ga je gemakkelijk een enorme vooruitgang boeken. Wil jij geen terugval: eet zoveel mogelijk zoutloos, drink zoveel mogelijk water, neem de tijd voor elke maaltijd en loop eens wat vaker een rondje op kantoor. Op basis daarvan creëer je een duurzame leefstijl zonder al te veel moeite / inspanning.

Welk dieet is het beste?
Er is niet één methode dat altijd de beste resultaten geeft. Voedselzandloper, Detoxen, Pioppi of Weight Watchers, Cambridge, Mediterrane dieet: welk van deze diëten de beste resultaten bereikt heeft te maken met diverse aspecten zoals persoonlijke situatie, het aantal kilo’s dat je wilt kwijtraken en eetgewoontes. Je bereikt het meeste met een uitgebalanceerd eetschema wat zorgt voor gewichtsverlies en je tegelijk ook voldoende eiwitten, vitamines en eiwitten binnenkrijgt.

Is een crashdieet wel zo gezond?
10 kg of meer minderen waarbij men een crashdieet toepast is haalbaar, maar niet geheel zonder risico. In dit geval is de energie-inname die wordt gegeten ontzettend laag. De kilo’s vliegen er soms vanaf, van toch wel 3 kg in een paar dagen. Toch kan je last krijgen van een futloos gevoel, hoofdpijn, en geen blijvende verandering in de leefstijl. Het werkt dus alleen op korte termijn.

Wat krijg ik vergoed als ik naar de diëtist ga?
Dieetadvies in 8311 valt deels binnen de basispolis van een zorgverzekering als die van Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Het betreft enkel 3 behandeluren per kalenderjaar. Normaal gesproken gaat het om 3 tot 6 afspraken. Goed om te weten: dit gaat wel van je eigen risico af. Dit is niet het geval als er sprake is van de zogenaamde ketenzorg als diabetes, COPD of CVRM. Ook tieners kunnen rekenen op een volledige dekking.

Hoe werkt snel afvallen precies?
Duurzaam afvallen kost simpelweg tijd. Laten we uitgaan van een calorietekort van 500 calorieën. Dan val je max. 0,5 kg in een week af af. Plusminus 2000 gram per 30 dagen. Soms gaat het iets sneller in het begin. Ga je voor nog minder calorieën? Dan gaat je lichaam in protest. Je herstelvermogen gaat naar beneden en er is vooral sprake van vochtverlies i.p.v. vetverlies. Langzaam afvallen is veel duurzamer. Bijvoorbeeld met een coach in Emmeloord, Bant, Luttelgeest, Marknesse, Kraggenburg, Ens, Nagele, Tollebeek, Espel, Creil, Rutten, Schokland.