Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Mastenbroek

Gemakkelijk en gezond afvallen in Mastenbroek? Veel mensen hebben die wens. Hoe kan ik beginnen met afvallen? Er bestaan nogal wat methodes. Je kunt denken aan het “Friska leefstijlverandering” en niet te vergeten het “Koolsoepdieet”. Het risico is dat het vaak geen lange-termijn effect heeft. Wil je duurzaam gewicht verliezen? Kijk dan kritisch naar jouw eetgewoonten en leefstijl. In de regel zul jij dan meer gaan sporten en minder snoepen. Breek met je suikerverslaving, minimaal 2 liter water, zorg voor voldoende proteïne, focus op veel groente en zorgen voor 150 minuten p/week matige – zwaar intensieve inspanning om je een idee te geven. De diëtist in Mastenbroek levert daarvoor ondersteuning. Op deze website vind jij praktische info over gewichtsdeskundiges, het effect van voeding, de verschillende methodes om af te vallen + lichaamsoefeningen.

  • Je kunt kiezen uit ontzettend veel diëten die worden aangeprezen
  • Het “Slimball” & het “Een Kilo Per Week” kennen veel aanhangers
  • Bedenk hierbij wel dat je snel weer terugvalt (jojo-effect)
  • Een bekwame afvalcoach in Mastenbroek kan iedereen adviseren over een duurzame leefstijl die past bij jou
  • Focus op de energiebalans: zorg dat je meer energie verbruikt dan dat jij eet
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieOverijssel
GemeenteZwartewaterland
Postcode8294
% overgewicht52%
% obesitas14%
Regionale diëtistDe DietisteN.com
Fitnesscentrum in de regioThe Training Club Genemuiden

Diëtist in Mastenbroek vergelijken

Best wat mensen in Mastenbroek zijn niet “op gewicht”. 52% worstelt met overgewicht en 14% is het BMI hoger dan 30 en is het zelfs obesitas. Een overgewicht is vaak het resultaat van een gebrek aan kennis. Er is ontzettend veel keuze qua voeding, wat is gezond en wat juist niet? Een bevoegd diëtistenpraktijk in Mastenbroek kijkt samen met jou naar jouw eet- en beweegpatroon. Tijdens de vervolgsessie ontvang je verschillende adviezen ten aanzien van jouw eet- en leefstijl. Men kan ook terecht bij een voedingsdeskundige als je kampt met medische problemen als darmklachten.

  • De diëtist support je om jouw voedingspatroon in kaart te brengen en dit te verbeteren
  • Via de zorgverzekeraar heb je altijd recht op 3 uur dieetadvies + begeleiding (op jaarbasis)
  • Andere opties: hypnotherapeut (hypnose) of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Mastenbroek september 2021
Wil je terecht bij een erkende gezondheidspraktijk in jouw streek? Verderop vind je een lokaal centrum voor gewichtsbeheersing of leefstijlcoach uit de gemeente Zwartewaterland. Je wilt natuurlijk dat je betrouwbare informatie en advies krijgt. Er zijn flink wat verschillende afvalcoaches en soorten beroepen. Op de titel diëtist rust wettelijke bescherming. Je kunt ook kiezen voor een ander expertise binnen de afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: adviseert mensen met overgewicht (geen beschermde titel)
  • Voedingsdeskundige: heeft een opleiding op de universiteit gevolgd rondom voeding
  • Voedingstherapeut: gezond voedingspatroon en leefstijl, gebaseerd op natuurlijke voeding
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: een coach die globaal advies geeft over voeding voor een fitter lichaam
NaamAdresPostcodePlaats
De DietisteN.comPrinses Julianastraat 23 a8281 CKGenemuiden
Ilze Duijn Pr Voor Voeding En LeefstijladviesLaanzicht 38271 JZIjsselmuiden
Stichting Ijsselheem Holding (loC. Myosotis Vph)Engelenbergplantsoen 38266 ABKampen
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-mastenbroek-8294

Gegevens over beweging en gezondheid in Mastenbroek

In regio Zwartewaterland heeft 52% overgewicht en 14% met obesitas. 83% ervaart zijn/haar gezondheid als (zeer) goed. 52% beweegt volgens de norm van de gezondheidsraad (doet minimaal 150 min. p/week aan rustig bewegen zoals wandelen of fietsen). 47% doet aan sport. 47,5% heeft een fiets die hij/zij gebruikt bij afstanden van max. 7,5 kilometer. Ook zien we dat 20% rookt en dat 9% is een zware drinker. Dat is min. 1 keer 4-6 glazen per dag (8% wordt gezien als een overmatige drinker). 39% drinkt vrijwel geen alcohol (bron: Gezondheidsmonitor).

Alle populaire diëten in Mastenbroek

Steeds meer mensen die willen afvallen beginnen met een dieet. Met behulp van een afslankprogramma kan je weer op gewicht komen. Voor welk dieet moet ik gaan? Dit is afhankelijk van jouw situatie, eetpatroon en je uiteindelijke doel / wens. De diëten zijn in de basis terug te brengen naar 5 soorten:

  1. Caloriearm dieet: het beperken van het aantal calorieën in je dagelijkse voeding
  2. Koolhydraatarm dieet: eetpatroon waarbij het aantal koolhydraten beperkt wordt
  3. Eiwitrijk dieet: gebaseerd is op het eten van veel eiwitten en weinig koolhydraten
  4. Vetvrij- of vetarm dieet: het uitgangspunt is het aantal vetten dat je binnenkrijgt te verminderen
  5. Medisch dieet: het aanpakken van medische problemen met een specifiek dieet (bijv. hoge bloeddruk) (o.a. Darm dieet)

Een dieet kiezen dat bij jou past
Het juiste dieet selecteren, en het op de lange termijn volhouden is best ingewikkeld. Hieronder vind je enige voorzetjes:

  • Begin nooit zomaar met een crashdieet. Het is slechts een korte termijn oplossing
  • Je mag best eens de fout ingaan, anders wordt het lastig volhouden
  • Ga aan de slag met een eetdagboek, zo weet je pas echt wat je eet
  • Probeer een combinatie met sport, je verbrand energie en het is goed voor je mentale gezondheid
  • Vertel je omgeving dat je start met een programma als Herbalife of New Fysic

Populaire diëten in Mastenbroek

DieetnaamSoortOnkostenKorte info
South BeachWeinig vettenVanaf €29Bekend als het sterren dieet
AtkinsMinimale koolhydratenVanaf €67p/maandJe mag vet blijven eten
Weight WatchersBeperkte calorieënVanaf €23 p/maandAfslanken op de lange termijn
Cambridge 1 op 1CaloriebeperktVanaf €59 p/maandHonderden tevreden klanten
KetogeenKoolhydraatarm / medischVanaf €33Ook voor medische doeleinden
PaleoOverigeVanaf €25Kleinere kans op hart- en vaatziektes
MediterraneOverigeVanaf €42Natuurlijke plantaardige voeding
DashCalciumrijkVanaf €41Om bloeddruk te verlagen
DukanWeinig koolhydratenVanaf €20Beperkte keuze voedingsmiddelen
ModifastToegankelijkVanaf €63 p/maandEen populair crashdieet

Snel en eenvoudig afvallen

Snel resultaat zien en creëer jouw nieuwe leefstijl

Regionale sportscholen

Afvallen betekent dat je meer energie verbruikt dan dat er binnenkomt. Dit reikt dus verder dan enkel gezond en gevarieerd eten. Je behaalt een beter resultaat als je een aantal keer per week gaat sporten. Hiervoor heb je natuurlijk een van de sportscholen in Mastenbroek. Een goede combi is cardio en krachttraining. Door te doen aan cardio (de hometrainer of de loopband) ga je doorgaans het meeste vet verbranden. Bedenk wel, de krachttraining is essentieel voor het naverbranden: je lichaam verbrandt nog meer energie na de training (afterburning). Tevens ga je spieren opbouwen als je aan de slag gaat met kracht. Buiten de fitness vind je nog tal van bezigheden om energie te verbranden:

  • Bootcamp: Samen sporten met een gezellige groep mensen
  • Slenderen: Geen zware training, het werkt juist ontspannend
  • Hardlopen: Het maakt je gelukkig, en je valt er van af
  • Wandelen (powerwalk): Enorm gunstig voor de geestelijke gezondheid
  • Andere opties: Body Balance, Pilates en Fat Attack

Bekijk fitnesscentra in de regio Mastenbroek

NaamAdresPostcodePlaats
The Training Club GenemuidenSisalstraat 608281 JKGenemuiden
Basic-fit Kampen De MatenDe Maten 108265 VAKampen
the real gym KampenDe Maten 68265 VAKampen
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Mastenbroek
Wil je wat doen aan jouw gewicht met hulp van een personal trainer? De personal training (PT) in Overijssel is de manier om onder begeleiding te sporten. Deze persoon helpt tijdens het trainen en weet wat jij wel en niet mag / moet eten. De basis ligt bij het feit dat je een work-out op maat krijgt, je optimaal wordt gemotiveerd en dat je de techniek goed onder de knie krijgt. Het is wel duur: een trainer op maat betaal je al gauw €97,5 p/maand.

Gezond afvallen in 5 stappen

  1. Body Mass Index berekenen

    Stap 1 is het achterhalen van jouw BMI. is een waarde die aangeeft of je een gezond gewicht hebt. Een waarde van 25 t/m 30 betekent: je moet gaan afvallen. Is de waarde 30+? Dat staat voor ernstig overgewicht. Het voedingscentrum adviseert om alleen samen met een diëtist af te vallen.

  2. Wat wil je minimaal bereiken?

    Heb je plannen om af te vallen? Een doelstelling is noodzakelijk. Anders ontbreekt er de focus. Weest niet te streng, en wees realistisch. Denk verder na over de intrinsieke motivatie: Waarom wil je 5KG afvallen? Wat vaak ook helpt: vertel vrienden en familie dat je gaat afvallen en ga eens langs bij een voedingscoach in Mastenbroek

  3. Minder eten

    Je gewicht verminderen is vaak niet zo ingewikkeld: ontwikkel een negatieve energiebalans en de kilo’s zullen er langzaam afgaan. Je zult dus ook minder moeten eten. Een gemiddelde man kan als richtlijn aanhouden 1800 calorieën p/dag, bij vrouwen nog iets minder, 1.500 calorieën (Bron: www.voedingscentrum.nl). Sla het ontbijt, lunch en diner niet over (om ongezonde snacks te voorkomen), en probeer met aandacht te eten. Langzaam kauwen of kleine borden gebruiken zijn handige trucs.

  4. Beginnen met gezond eten

    Niet alleen de hoeveelheden, maar daarnaast ook de maaltijd zelf heeft zijn uitwerking op jouw gewicht. Wees voorzichtig met verzadigde vetten en te veel koolhydraten. Je leeft al veel gezonder als jij rekening houdt met de Schijf van Vijf. Tip van de diëtist: ongezonde snacks heb je niet nodig en kauw goed op je eten. Op de website 24kitchen.nl staan duizenden gezonde gerechten.

  5. Meer bewegen

    Kom in beweging! Door dagelijks te bewegen kan jij je afvalplan beter volhouden en haal je sneller jouw doel. Ga uit van een uur beweging per dag. Schrik niet, dit is vrij eenvoudig: neem wat vaker de trap en ga wat vaker stofzuigen. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor de fitness. Door bijv. cardio en/of krachttraining zal de vetverbranding geactiveerd worden en wordt het afslanken nog leuker.

Gelijk gewicht verliezen met een voedingsschema?

Verlies tot wel 5 kilo in 2 weken

Bekijk populaire vragen over afslanken in Mastenbroek

Kan ik ook afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Mastenbroek afvallen zonder gebruik te maken van een dieet. Hierdoor zal je gezonde gewoontes inpassen. Dat wil zeggen minder calorieën binnenkrijgen, eten volgens de Schijf van Vijf en regelmatig sporten. Dankzij deze kleine stapjes ga jij altijd gewichtsverlies realiseren. De volgende adviezen dragen ook bij: eet meer vezels en eiwitten, neem water i.p.v. frisdrank, gebruiker kleiner bestek en ga lekker klussen in de tuin. Zodoende ga jij dat gezonde leven leiden voor de komende jaren.

Welk dieet adviseren jullie?
Er bestaat niet 1 eetpatroon dat garantie geeft op de beste resultaten. Montignac, Sonja Bakker, FIT Methode of Atkins, Paleo, DASH Dieet Plan: welk programma het meest efficiënt is ligt aan verscheidene onderdelen als jouw huidige leefstijl, jouw lange termijn doelen en huidig eetpatroon. De beste resultaten haal je met een speciaal voedingsschema wat zorgt voor gewichtsverlies maar toch alle belangrijke voedingsstoffen binnenkrijgt.

Is een crashdieet wel zo gezond?
5 kg of meer minderen door het gebruik van zo’n crashdieet komt veel voor, maar niet geheel zonder risico. Bij dergelijke methodes is de hoeveelheid energie die je eet ver beneden je basisbehoefte. Je bereikt een groot gewichtsverlies, van toch wel 4 kilogram in een paar dagen. Er kunnen wel vervelende dingen optreden als weinig tot geen energie, draaierigheid, en het is lastig om vol te houden. Zo heb je snel je overgewicht weer terug.

Vergoed de zorgverzekering een diëtist?
Dieetadvies in 8291, 8294 wordt voor een deel betaald vanuit de basisverzekering van o.a. Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Dit gaat op voor de eerste drie behandeluren per kalenderjaar. In de basis staat dit gelijk aan 3 of 4 meetings. Kleine lettertjes: je eigen risico wordt hiervoor wel gebruikt. Dat is anders bij de zogenaamde ketenzorg als diabetes, hartfalen en COPD. Ook kinderen tot 18 jaar betalen geen eigen risico.

Kun jij snel afvallen op een gezonde manier?
Afvallen op een gezonde manier kost veel tijd. Laten we uitgaan van een calorietekort van 500 calorieën. Dan val je wekelijks zo’n halve kilo af. Per maand kun je zo’n 2 kilo verliezen. Het is uiteraard geen 100% zekerheid. Ga je voor nog minder calorieën? Dan kunnen er complicaties optreden. Je krijgt een tekort aan essentiële voedingsstoffen en je valt vooral af door spierverlies, en dus niet door vetverlies. Ga dus afvallen op een gezond tempo. Dat kan je doen met een deskundige in Genemuiden, Kamperzeedijk, Hasselt, Landelijk gebied Hasselt, Zwartsluis, Mastenbroek.