Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Mill en Sint Hubert

Het liefste vandaag al beginnen met gezond afvallen in Mill en Sint Hubert? Een groot deel van de mensen willen graag wat kilo’s kwijtraken. Hoe vlieg ik zoiets aan? Er zijn veel werkwijzes. Zo heb je een afslankprogramma als het “Flinndal Gezond Gewicht” of juist het “Yoghurt dieet”. Het risico is dat je snel weer terugvalt naar je oude gewicht. Wil jij niet alleen op korte termijn afvallen, maar juist op de lange termijn? Kijk dan eens goed naar je actuele eetpatroon. Uiteindelijk zul je minder en gezonder moeten gaan eten. Beperkt de ongezonde suikers, minimaal 2 liter water, vermijd andere snelle koolhydraten, veel groenten eten en meer sporten om je een idee te geven. Je diëtist in Mill en Sint Hubert zal je daarbij kunnen ondersteunen. Op deze pagina tref jij bruikbare details over gewichtsdeskundiges, gezond eten, de soorten diëten die er zijn of cardio.

  • Vandaag de dag kies je uit veel diëten om jouw streefgewicht te realiseren
  • Het “Vet Vernietiger” en ook het “Zonedieet” zijn slechts een paar voorbeelden
  • Het nadeel hiervan is dat veel mensen na verloop van tijd weer terugvallen (jojo-effect)
  • De afvalcoach in Mill en Sint Hubert biedt ondersteuning bij het zoeken naar een duurzaam eet- en beweegplan
  • Essentieel is de energiebalans: verbruik meer energie dan wat er binnenkomt
ProgrammaUSPPrijsBeoordelingInformatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieNoord-Brabant
GemeenteMill en Sint Hubert
Postcode5455
% overgewicht49%
% obesitas13%
Diëtist in de regioDiëtist Ria Van Dijk
Fitness in de buurtFitFabrique Mill

Diëtist in Mill en Sint Hubert zoeken

Best wat mensen in Mill en Sint Hubert hebben licht tot zwaar overgewicht. 49% worstelt met overgewicht en 13% wordt aangemerkt als obesitas. Het principe van overgewicht is te danken aan ongezonde gewoontes die er ingeslopen zijn. Je kunt vrijwel alles in de supermarkt krijgen, wat is gezond en wat juist niet? Een erkende diëtistenpraktijk in Mill en Sint Hubert kijkt samen met jou naar jouw situatie en leefstijl. Verder ga jij samen aan de slag op het gebied van voeding en beweging. Je kunt ook een afspraak maken bij de voedingsdeskundige als je geïnformeerd wilt worden rondom klachten als een hoog cholesterolgehalte.

  • De diëtist werkt samen met je om echt gezond te eten en duurzaam af te vallen
  • Via de basiszorgverzekering krijg je vergoed max. 3 uur aan dieetadvies + begeleiding per jaar
  • Soms wordt er ook gewerkt op basis van hypnose of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Mill en Sint Hubert augustus 2020
Een afspraak maken bij een vakbekwame gezondheidspraktijk in de buurt? In de bijgaande tabel vergelijk je informatie van een lokaal centrum voor gewichtsbeheersing of leefstijlcoach uit de gemeente Mill en Sint Hubert. Zorg dat je zo goed mogelijk geholpen wordt. Men gebruikt flink wat verschillende afvalcoaches en werkgebieden. Op de titel diëtist rust wettelijke bescherming. Andere termen voor een afvalhulp die je regelmatig tegenkomt:

  • Gewichtsconsulent: beperkt zich tot gezonde mensen met een gewichtsprobleem
  • Voedingsdeskundige: dikwijls een adviserende rol binnen organisaties of scholen
  • Voedingstherapeut: gezond voedingspatroon en leefstijl, gebaseerd op natuurlijke voeding
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: een-op-een coaching voor voeding, eetpatronen, lichaam en geest
NaamAdresPostcodePlaats
Diëtist Ria Van DijkKerkstraat 35451 BMMill
Dietistenpraktijk BiondaStationsstraat 45451 ANMill
Diëtist LisanneHoogveldseweg 15451 AAMill
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-mill-en-sint-hubert-5455

Cijfers over beweging en gezondheid in Mill en Sint Hubert

In regio Mill en Sint Hubert heeft 49% in meer of mindere mate overgewicht en 13% een BMI van 30 of hoger (obesitas). 73% heeft een positieve gezondheidsbeleving. 48% voldoet aan de beweegrichtlijnen van de Gezondheidsraad (dit betekent ten minste 150 minuten matig intensief bewegen). 57% doet aan sport. 37,6% gebruikt regelmatig een fiets bij stukjes tot 7,5 kilometer. Zorgwekkend is dat 14% rookt en 11% heeft het kenmerk zware drinker (5% is een overmatige drinker). 30% behoort tot de groep drinkers volgens Richtlijn (0 of 1 glas per dag, bron: Gezondheidsmonitor).

Gezonde populaire diëten in Mill en Sint Hubert

Veel mensen die willen afvallen kiezen voor een dieet. Aan de hand van een afslankprogramma kan je snel afvallen. Welk dieet kan ik het beste kiezen? Dit hangt af van je huidige gewicht, voedselvoorkeuren en je uiteindelijke doel / wens. De diëten zijn in de basis terug te brengen naar 5 soorten:

  1. Caloriearm dieet: je minimaliseert het aantal calorieën dat je binnenkrijgt
  2. Koolhydraatarm dieet: dieet waarbij de inname van koolhydraten is beperkt tot zo’n 30 gram p/dag
  3. Eiwitrijk dieet: eiwitrijke voeding helpt je afvallen en in spiermassa toe te nemen
  4. Vetvrij/vetarm dieet: beperkt de vetinname tot 15% van de totale calorieën
  5. Medisch dieet: vaak ter voorbereiding op een operatie of medische behandeling / ingreep (o.a. Darm dieet)

Welk dieet past bij mij?
Het juiste programma kiezen, en het op de lange termijn volhouden is soms best pittig. Op deze pagina lees je een paar ideeën:

  • Een crashdieet is geen aanrader. De kilo’s vliegen er dan snel weer aan
  • Af en toe mag je best even zondigen, begin met kleine stapjes
  • Houd bij wat je eet in een dagboek, dit helpt bij de bewustwording
  • Zorg voor genoeg beweging, je houdt het dan ook veel beter vol
  • Deel met je vrienden + familie dat je start met bijvoorbeeld New Fysic of Herbalife

Populaire diëten in Mill en Sint Hubert

DieetTypePrijsKorte info
South BeachBeperkte vettenVanaf €21Gericht op goede koolhydraten/vetten
AtkinsBeperkte koolhydratenVanaf €75p/maandExtreem weinig koolhydraten
Weight WatchersBeperkte calorieënVanaf €16 p/maandWeekmenu’s en boodschappenlijstjes
Cambridge 1 op 1CaloriearmVanaf €60 p/maandAfvallen met een consulent
KetogeenBeperkte koolhydratenVanaf €45Kan je insuline helpen verlagen
PaleoOuderwetsVanaf €41Eiwitrijk dus snel verzadigd
MediterraneSpaansVanaf €24Een nieuwe leefstijl om te genieten
DashMagnesiumrijkVanaf €55Ontwikkeld door cardiologen
DukanKoolhydraatarmVanaf €13Duidelijke en strenge regels
ModifastBalansVanaf €67 p/maandPopulaire maaltijdvervangers

Afvallen op een gezonde manier

Snel resultaat zien en dit ook volhouden

Een sportschool vinden

Afslanken gaat erom dat je een negatieve calorie balans opbouwt. Dit reikt dus verder dan enkel kritisch naar je voeding kijken. Duurzaam afvallen lukt nog beter op het moment dat je lekker gaat sporten. Een ideale manier is een van de sportscholen in Mill en Sint Hubert. Een goede combi is cardio en krachttraining. Dankzij cardio (de hometrainer of de loopband) leg je de focus op calorieën en verbranding. Alleen, het voordeel van krachttraining is de naverbranding: je lichaam verbrandt nog meer energie na de training (afterburning). Bovendien ga je spieren opbouwen tijdens de krachttrainingen. Behalve de fitness bestaan er tegenwoordig meerdere opties om een negatieve calorie balans op te bouwen:

  • Bootcamp: Samen sporten met een gezellige groep mensen
  • Slenderen: Je doorloopt een serie van 6 bewegingsbanken
  • Hardlopen: Verken je stad tijdens je wekelijkse rentraining
  • Wandelen (powerwalk): Werk op een simpele manier aan een fitter lichaam
  • Als groepsles: Body Combat, Grit en Tae Bo

Lijst met fitnesscentra in de regio Mill en Sint Hubert

NaamAdresPostcodePlaats
FitFabrique MillHoutzagerijstraat 195451 HZMill
Fitland MillHoogveldseweg 15451 AAMill
Vivelli CuijkSpinding 65431 SNWijchen
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Mill en Sint Hubert
De nodige kilo’s kwijtraken onder begeleiding van een personal trainer? De personal training (PT) in Noord-Brabant staat voor 100% aandacht en begeleiding. Deze trainer motiveert je met de trainingen en kan zelfs helpen met een voedingsplan. Je bereikt je doelen doordat je een trainingsprogramma op maat krijgt, je nog dieper en verder kunt gaan en dat je alles technisch gezien ook goed doet. De minder leuke kant: zo’n prive-coach kost je al snel €95 voor 4 sessies p/maand.

Afvallen in 5 stappen

  1. Start met je BMI

    Stap 1 is het achterhalen van jouw BMI. Het zegt iets over het risico dat je gewicht oplevert voor je gezondheid. Ligt je BMI score tussen de 25 en 30: er moeten een paar kilo’s af. Een waarde vanaf 30 betekent ernstig overgewicht (obesitas). Deskundigen adviseren dan om onder begeleiding van een diëtist af te vallen.

  2. Hoeveel kilo wil je kwijt?

    Ontevreden over jouw lichaam? Maak jouw doelstelling concreet, hoeveel wil je wegen? Dit is belangrijk om gemotiveerd te blijven. Stel geen onmogelijke doelen voor jezelf. Het meest duurzaam is een intrinsieke motivatie. Wat levert het op als ik die 10 KG kwijt raakt? Ook handig: vraag support bij vrienden en familie en maak eventueel gebruik van een voedingscoach in Mill en Sint Hubert

  3. Minder veel eten

    Het verliezen van gewicht hoeft niet moeilijk te zijn: zorg voor een negatieve energiebalans en je zult beetje bij beetje de kilo’s verliezen. Belangrijk is de calorie-focus. Het voorschrift voor mannen ligt op 1.800 kilocalorieën op een dag, vrouwen moeten uitgaan van zo’n 1.500 calorieën (Bron: Het Voedingscentrum). Houd ten minste 3 hoofdmaaltijden p/dag aan (zo ga je minder snel snacken), en eet rustig en met aandacht. Langzaam kauwen of kleine borden gebruiken zijn handige trucs.

  4. Gezonder eten

    Niet alleen de hoeveelheden, maar ook de voedingsmiddelen die je kiest beïnvloedt jouw energiebalans. Vermijd zoveel mogelijk producten met zout, suiker of alcohol. Een nuttige eerste stap is dat je alleen producten kiest uit de Schijf van Vijf. Advies: vermijd zoveel mogelijk snoep, koek, snacks en eet kleinere porties. Op Fitenslank.nl vind je voorbeelden van gezonde recepten.

  5. Ontspanning & beweging

    Ga lekker sporten! Door te bewegen kun je jouw dieet beter volhouden en heb je minder kans op het jojo-effect. Probeer dagelijks bijv. 3 keer 20 minuten te bewegen. Denk niet te moeilijk: kies voor een sporthorloge (stappenteller) en loop eens wat vaker een rondje op kantoor. Een andere goede optie is een plaatselijke sportschool. Door bijv. cardio en/of krachttraining zal de vetverbranding geactiveerd worden en vliegen de kilo’s er veel sneller af.

Direct gewicht verliezen met een voedingsplan?

Verlies tot 15 KG in 3 maanden

Tips en antwoorden voor afslanken in Mill en Sint Hubert

Hoe kan ik afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Mill en Sint Hubert afvallen zonder dat je een streng dieet volgt. In dat geval kun je een gezondere leefstijl creëren. Let in het bijzonder op kleinere porties eten, minder snacken, gezonder eten en sport in je leven introduceren. Door deze ontwikkeling kan je uiteindelijk de nodige kilo’s kwijtraken. Wil jij geen terugval: vermijd zoveel mogelijk suiker, drink zoveel mogelijk water, heb aandacht voor je eten en kies voor een sporthorloge (stappenteller). D.m.v. deze aanpak leer jij jezelf een goede lifestyle aan dat jij vol gaat houden.

Wat is het beste dieet?
Er is niet 1 dieet dat voor iedereen het beste resultaat heeft. Modifast, Detoxen, Pioppi of Weight Watchers, Cambridge, Dukan Dieet: welk dieet relevant is voor je situatie ligt aan verscheidene aspecten zoals jouw huidige leefstijl, hoeveel KG je wilt afvallen en eventuele allergieën. De beste resultaten haal je met een individueel eetpatroon wat bijdraagt aan verlies van gewicht maar ook alle essentiële voedingsstoffen binnenkrijgt.

Heeft een crashdieet ook minpunten?
15 kilogram afvallen waarbij men een crashdieet toepast is haalbaar, maar diëtisten raden het steevast af. Bij zo’n methode is de hoeveelheid energie die jij tot je neemt soms maar 500 kcal per dag. Sommige mensen vallen snel af, waarbij je kunt denk aan 3 kg in een paar dagen. Er zijn veel nadelen zoals minder energie/puf, hoofdpijn / misselijkheid, en het is lastig om vol te houden. Voor veel mensen is het dus een teleurstelling.

Krijg ik een vergoeding als ik naar de diëtist ga?
Dieetadvies in 5455 wordt deels gedekt uit de basiszorgverzekering (voor elke Nederlander, bij alle verzekeringen, dus incl. Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Je krijgt een vergoeding voor 3 keer een consult van een uur. Normaal gesproken betreft het maximaal 6 afspraken. Belangrijk: het jaarlijkse eigen risico wordt hierop wel in mindering gebracht. Er is een uitzondering: zorg dat past binnen de ketenzorg zoals diabetes of COPD. Ook tieners kunnen rekenen op een volledige dekking.

Hoe werkt snel afvallen precies?
Afvallen met een blijvend resultaat heeft tijd nodig. Laten we uitgaan van een calorietekort van 500 calorieën. Dan zul je wekelijks 0.5 kilo afvallen. Dat maakt gemiddeld 2 kilo op maandbasis. Dat kan bij iedereen verschillen natuurlijk. Ga je sneller afvallen? Dan gaat je lichaam wellicht protesteren. Je vertraagt je stofwisseling en je gaat vooral spierweefsel afbreken i.p.v. vet. Ga dus afvallen op een gezond tempo. Dat kan je doen met een deskundige in Mill, Langenboom, Sint Hubert, Wilbertoord.

  • Mill
  • Langenboom
  • Sint Hubert
  • Wilbertoord