Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Boekel

Op korte termijn maar ook gezond afvallen in Boekel? Heel veel Nederlanders kampen met een overgewicht. Hoe kan ik beginnen met afvallen? Je kunt aan de slag met zoveel methodes. Wat je tegenwoordig veel hoort is het “1 dag dieet” en natuurlijk ook het “Lekker Gezond Gewicht Methode”. Een groot minpunt: dat dit geen duurzaam effect heeft. Onze tip: streef naar een lifestyle die op de lange termijn iets verandert. Kijk dan eens goed naar jouw gewoontes en jouw voeding. Gemiddeld genomen draait het om stap-voor-stap gewoontes veranderen. Minder snacken, vermijd frisdrank en vruchtensap, zorg voor voldoende proteïne, meer variatie in groenten en de fitness bezoeken zijn bewezen ideeën en aanpakken. Je diëtist in Boekel kan een uitkomst bieden. Verderop vergaar jij praktische details over voedingsconsulenten, wat nu gezonde voeding is, populaire afvalprogramma’s of cardio.

  • Er zijn veel meerdere diëten die je helpen bij het verliezen van gewicht
  • Het “Weight Care” + het “Sapvasten” hoor je nog wel eens voorbij komen
  • In de praktijk blijkt vaak dat je snel weer terugvalt (jojo-effect)
  • Een bekwame afvalcoach in Boekel biedt veel ondersteuning bij een nieuwe leefstijl en eetpatroon
  • Belangrijk is de energiebalans: verbrand meer energie dan wat je lichaam ingaat
ProgrammaUSPPrijsBeoordelingInformatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieNoord-Brabant
GemeenteBoekel
Postcode5427
% overgewicht47%
% obesitas12%
Lokale diëtistenpraktijkVoeding- En Dieetadvies Anke Neijts
FitnessFitland Gemert

Diëtist in Boekel vinden

Flink wat mensen in Boekel hebben licht tot zwaar overgewicht. 47% heeft een (matig) overgewicht en 12% worstelt zelfs met obesitas. Het opbouwen van overgewicht komt dikwijls door te veel ongezonde voeding en te weinig beweging. Wat betreft voeding is zo’n beetje alles te koop, wat draagt bij aan mijn gezondheid en wat niet? De diëtistenpraktijk in Boekel maakt de balans op van jouw situatie en leefstijl. In het vervolgtraject krijg je een persoonlijk advies inzake gezonde voeding en sporten. Een voedingsdeskundige kan ook bezocht worden als er sprake is van medische klachten als allergieën of diabetes.

  • De diëtist support je om een eet- en beweegplan op te stellen
  • Op basis van de basis zorgverzekering krijgt elke Nederlander “gratis” (let op: eigen risico) 3 uur dieetadvies + begeleiding (jaarlijks)
  • Soms wordt er ook gewerkt op basis van hypnose of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Boekel augustus 2020
In contact komen met een professionele gezondheidspraktijk in de buurt? Bijgaand check jij actuele info van een lokaal centrum voor gewichtsbeheersing of leefstijlcoach uit de gemeente Boekel. Dit zijn centra waar je advies krijgt van een deskundig persoon. Men gebruikt velerlei functienamen en focusgebieden. Diëtist is wettelijk beschermd. De volgende termen zul je ook regelmatig tegenkomen als je zoekt naar een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: beperkt zich tot gezonde mensen met een gewichtsprobleem
  • Voedingsdeskundige: geven bijvoorbeeld voorlichting op scholen, sportscholen of bedrijven
  • Voedingstherapeut: meer gespecialiseerd op het gebied van natuurgeneeskunde
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: bekijkt het huidige voedingspatroon en stelt een nieuw plan op
NaamAdresPostcodePlaats
Voeding- En Dieetadvies Anke NeijtsBezuidenhout 35427 ERBoekel
Dietistenpraktijk BeleefgezonderKennedystraat 17 b5427 CHBoekel
Mieke Bouwens DietistKennedystraat 17 b5427 CHBoekel
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-boekel-5427

Diëtisten in omliggende regio’s

Informatie over gezondheid in gewicht in Boekel

In regio Boekel heeft 47% sterk overgewicht en 12% ernstige obesitas. 80% ervaart zijn/haar gezondheid als (zeer) goed. 55% voldoet aan de beweegrichtlijnen (ten minste 2,5 uur per week lichte sporten als fietsen of wandelen). 58% doet aan sport. 42,5% heeft een fiets die hij/zij gebruikt bij afstanden van max. 7,5 kilometer. Wat we verder zien is dat 14% een roker is en 12% is een forse alcohol-gebruiker (6% is een overmatige drinker). 32% drinkt niet of max. 1 glas per dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Actuele populaire diëten in Boekel

Veel mensen die willen afslanken gaan aan de slag met een dieet. Aan de hand van een afslankprogramma kun je moeiteloos afvallen. Welk dieet is geschikt voor mij? Dit wordt bepaald door o.a. jouw huidige BMI, gewicht, vetpercentage, voedselvoorkeuren en jouw lange termijn doelen. De methodes om af te vallen zijn onder te verdelen in 5 groepen:

  1. Caloriearm dieet: het beperken van het aantal calorieën in je dagelijkse voeding
  2. Koolhydraatarm dieet: eetpatroon waarbij het aantal koolhydraten beperkt wordt
  3. Eiwitdieet: eet veel proteïnen / eiwitrijke voeding voor meer energie en fitheid
  4. Vetarm/vetvrij dieet: doet gewicht verliezen en vermindert risico op hartaandoeningen
  5. Medisch dieet: focus op medische noodzaak, minder op uiterlijke resultaten (o.a. Specifieke Koolhydraten Dieet)

Tips bij het volgen van een dieet
Een nieuw eetpatroon aanleren en dit inpassen in jouw huidige leven kan best tegenvallen. Hieronder lees je enkele nuttige tips:

  • Wees voorzichtig met een crashdieet. Het is ongezond, en je hormonen raken uit balans
  • Verwacht niet dat alles vanzelf gaat, anders geef je het te snel weer op
  • Noteer eens een week wat je eet, dan zie je pas écht wat er binnenkomt op een dag
  • Ga aan de slag met sporten, dit maakt afvallen leuker
  • Stel je vrienden en familie op de hoogte dat je start met bijv. Herbalife of New Fysic

Top-10 diëten in Boekel

DieetnaamMethodeOnkostenWat is het?
South BeachBeperkte vettenVanaf €34Een betaalbaar afslankprogramma
AtkinsWeinig koolhydratenVanaf €67p/maandWeinig kans op hongergevoel
Weight WatchersMinimale calorieënVanaf €19 p/maandAfvallen op jouw manier!
Cambridge 1 op 1Weinig calorieënVanaf €62 p/maandLekkere maaltijden voor balans
KetogeenMinimale koolhydratenVanaf €23Stop de suikerverslaving
PaleoEenvoudigVanaf €41Eten zoals onze voorouders
MediterraneMiddellandse zeeVanaf €40Uit landen rond Middellandse Zee
DashZoutarmVanaf €46Werkt tegen een hoge bloeddruk
DukanMinimale koolhydratenVanaf €20Bewerkt voedsel is niet toegestaan
ModifastEnergiebalansVanaf €79 p/maandModifast weekschema’s zijn superhandig

Snel en eenvoudig afvallen

Snel resultaat zien en blijf op gewicht

Regionale sportscholen

Afslanken is vaak niet veel meer dan zorgen dat je een negatieve calorie balans opbouwt. Voor een deel is dat minder en gezonder eten. Maar vergeet niet dat het ook belangrijk is dat je ook meer gaat bewegen en sporten. Geknipt hiervoor is de sportschool in Boekel. Veel mensen doen een combi van cardio en krachttraining. Via cardio (denk aan de crosstrainer of airbike) kan je vrij efficiënt calorieën verbranden. Alleen, het voordeel van krachttraining is de naverbranding: Dit heet ook wel afterburning, en gaat over de verbrande energie na het sporten. Daarbij gaat je spiermassa toenemen tijdens de krachttrainingen. Behalve de fitness bestaan er allerlei inspanningen waarmee je dat kan bereiken:

  • Bootcamp: Alle spieren in een training aanpakken
  • Slenderen: Je doorloopt een serie van 6 bewegingsbanken
  • Hardlopen: Verken je stad tijdens je wekelijkse rentraining
  • Wandelen (powerwalk): Grote stappen + lange bewegingen met je armen
  • Bewegen in een groep: Body Attack, Kickboksen en Tai Chi

Tabel met fitness in de regio Boekel

NaamAdresPostcodePlaats
Fitland GemertVic. van der Asdonckstraat 555421 VBGemert
Basic-Fit Uden VluchtoordVluchtoord 5a5406 XPUden
Basic-Fit Uden Industrielaan 24/7Industrielaan 145405 ABUden
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Boekel
Snel & verantwoord afvallen onder begeleiding van een personal trainer? De personal training (PT) in Noord-Brabant is de meest effectieve trainingsvorm. Jouw coach zal je overal bij ondersteunen en heeft verstand van voedingsschema’s. Je bereikt je doelen doordat je jouw trainingsdagen optimaal kunt indelen, je nog dieper en verder kunt gaan en dat je al jouw vragen meteen kunt stellen. Het is wel een kostbare optie: een persoonlijke trainer betaal je al gauw €67,5 per periode (30 dagen).

In 5 stappen naar een gezond gewicht

  1. Check je BMI

    Stap 1 is het achterhalen van jouw BMI. De BMI geeft een schatting van het gezondheidsrisico van je lichaamsgewicht. Bij een waarde tussen de 25 – 30: je moet gaan afvallen. Komt het boven de 30 uit? Dat duidt op obesitas (ernstig overgewicht). Deskundigen adviseren dan om alleen samen met een diëtist af te vallen.

  2. Wat is je ideale gewicht?

    Wil je een slank en gezond lichaam? Ga niet aan de slag zonder concrete doelstelling. Op die manier heb je iets om naartoe te werken. Een grote fout is een te scherpe doelstelling. Wat vaak ook helpt: bedenk wat jouw motivatie is: Waarom wil ik zo graag die 10 kilo verliezen? Overige tips: vertel aan familie dat je wilt afvallen of maak een afspraak bij de voedingscoach in Boekel

  3. Minder veel eten

    Het verliezen van gewicht is eigenlijk heel simpel: zorg dat je minder energie binnenkrijgt dan je verbruikt en je zult beetje bij beetje de kilo’s verliezen. Er komt een focus op minder ongezonde dingen eten. Bij mannen gaan we uit van 1.800 kilocalorieën p/dag, voor een vrouw ligt dit rond de 1500 calorieën (Bron: Voedingscentrum). Zorg dat je het ontbijt, lunch en diner niet overslaat (om ongezonde snacks te voorkomen), en eet met aandacht. Dat kan bijv. door langzaam te eten of kleiner bestek te gebruiken.

  4. Gezonder eten

    Niet alleen hoeveel je eet, maar ook wát je eet heeft invloed op jouw gewicht. Let heel goed op met zout, suiker of alcohol. Het is belangrijk dat je je focust op de Schijf van Vijf. Advies: vermijd ongezonde tussendoortjes en noteer wat je dagelijks nuttigd. Via bijv. AH.nl staan honderden voedzame recepten.

  5. Start met sporten

    Het gaat beginnen! Door te sporten wordt afvallen pas echt leuk en is de kans op terugval kleiner. Start met een dagelijkse wandeling of workout van een uur. Dit kan al heel eenvoudig: gebruik altijd de trap en ga eens in huis klussen. Wil je het professioneler aanpakken dan is er een lokale sportschool. Op het moment dat je start met cardio of kracht ga je sneller calorieën verbranden en krijg je meer lol in het afvallen.

Nu gewicht verliezen met een afvalplan?

Tot wel 10 kilogram in 1 maand

Relevante informatie over afslanken in Boekel

Kan ik op gewicht komen zonder dieet?
Ja, je kunt in Boekel afvallen zonder tussenkomst van een dieet. Hierdoor zal je kleine veranderingen doorvoeren. Let in het bijzonder op minder kilocalorieën, meer gezonde producten (schijf van vijf) en natuurlijk meer bewegen. Hierdoor zul jij zeker weten gewichtsverlies realiseren. Een aantal tips: zorg voor gezonde tussendoortjes, haal geen ongezonde producten in huis, eet met aandacht en zet je auto verder weg op de parkeerplaats. Zodoende ga je jezelf een duurzame leefstijl aanleren voor de komende jaren.

Wat is het beste dieet?
Er bestaat niet 1 programma dat het beste is voor iedereen. Voedselzandloper, Oerdieet, FIT Methode of South Beach, Cambridge, Dukan Dieet: welk dieet het meest efficiënt is wordt bepaald door allerlei facetten als jouw huidige leefstijl, streefgewicht en medische aandoeningen. De focus moet liggen op een gezond voedingspatroon waardoor je gaat afvallen maar waarbij je jouw lichaam niet verwaarloost.

Ik wil snel afvallen met een crashdieet, is dat slim?
Veel kilo’s afslanken door het gebruik van zo’n crashdieet komt veel voor, maar wordt meestal sterk afgeraden. Bij zo’n dieetprogramma is de energie-inname die wordt geconsumeerd soms maar 500 kcal per dag. Sommige mensen vallen snel af, tot maar liefst 4 kilogram in korter dan een week. Er zijn veel nadelen zoals een futloos gevoel, verlies van spiermassa, en het kan moeilijk zijn om het gewicht te behouden. Zo heb je snel je overgewicht weer terug.

Hoe zit het met de vergoeding voor diëtetiek?
Dieetadvies in 5427 valt deels binnen de basispolis van een zorgverzekering als die van Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Op dit moment zijn dat jaarlijks tot 3 consults van 60 minuten. Voor veel mensen ontvang je dan 4 – 6 afspraken. Goed om te weten: je eigen risico wordt hiervoor wel gebruikt. Behalve bij als er sprake is van ketenzorg als diabetes type 2, CVRM (hart- en vaatziekten) of COPD (longziekte). Ook tieners kunnen rekenen op een volledige dekking.

Kan ik snel afvallen zonder problemen?
Afvallen op een verantwoorde manier heeft tijd nodig. Als je uitgaat van negatieve calorie balans van 500 Kcal. Dan val je max. 0,5 kg in een week af af. Plusminus 2000 gram per 30 dagen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Wil je het proces versnellen? Dan kleven daar enkele risico’s aan. Je sportprestaties worden minder en je lichaam gaat spierweefsel afbreken (en dus geen vet). Wij geven de voorkeur aan duurzaam afvallen, bijvoorbeeld samen met een voedingsdeskundige in Boekel, Venhorst.

  • Venhorst