Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Halsteren

Op een duurzame manier gezond afvallen in Halsteren? Heel wat mensen hebben die wens. Maar waar moet ik beginnen? Je kunt aan de slag met zoveel werkwijzes. Zo kun je beginnen met het “Bloedgroepdieet” en ook het “Protislank”. Wat je tegen kan staan is dat het vaak helpt op korte termijn. Ga je gelijk van start met gewicht verliezen voor een lange periode? Dan gaat het veel meer om jouw gewoontes en jouw voeding. Gemiddeld genomen zul je ongezonde gewoontes moeten afleveren. Het minimaliseren van ongezonde tussendoortjes, genoeg water drinken, zorg voor voldoende proteïne, kook zoveel mogelijk met verse producten en de fitness bezoeken zijn slechts een paar tips. Jouw diëtist in Halsteren kan een uitkomst bieden. Op deze website doorzoek je waardevolle details over voedingsdeskundigen, de diverse voedingsstoffen, de meest bekende afvalprogramma’s of lichaamsoefeningen.

  • Je kunt kiezen uit flink wat diëten die bijdragen aan gewichtsverlies en gezondheid
  • Het “Allen Carr methode” + het “Ornish Dieet” zijn bijvoorbeeld erg populair
  • In de praktijk blijkt vaak dat het lastig is om vol te houden (jojo-effect)
  • Een vakkundige afvalcoach in Halsteren kan jou helpen met een gezonder en fitter leven (eetpatroon)
  • Uitgangspunt is de energiebalans: verbrand meer calorieën dan wat je binnenkrijgt
ProgrammaUSPPrijsBeoordelingInformatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieNoord-Brabant
GemeenteBergen op Zoom
Postcode4661
% overgewicht54%
% obesitas16%
Diëtist in de buurtVoedingsadviesbureau Vossen-Slenders
Fitnesscentrum in de regioFeelGoodClub Dinami Steenbergen

Diëtist in Halsteren bezoeken

Flink wat mensen in Halsteren worstelen met te veel kilo’s. 54% heeft overgewicht en 16% wordt aangemerkt als obesitas. Een overgewicht is te danken aan gebrekkige informatie. Je kunt vrijwel alles in de supermarkt krijgen, wat draagt bij aan mijn gezondheid en wat niet? Een gekwalificeerd diëtistenpraktijk in Halsteren kijkt eerst kritisch nar jouw voedingspatroon. Ook krijg je meer informatie omtrent een gezondere leefstijl. De voedingsdeskundige is ook geschikt als er sprake is van medische klachten als allergieën of diabetes.

  • De diëtist support je om gezond en duurzaam gewicht te verliezen
  • Vanuit de basispremie krijg je een vergoeding voor 4-6 consulten (3 uur) afvalbegeleiding (per 12 maanden)
  • Er zijn ook specialistische methodes zoals acupunctuur of hypnose

Diëtistenpraktijken Halsteren september 2020
Zoek je naar een professionele gezondheidspraktijk in jouw stad? In de bijgaande tabel zoek je een erkend centrum voor gewichtsbeheersing of gewichtsconsulent uit de gemeente Bergen op Zoom. Jij wil toch ook dat je advies krijgt van een deskundig persoon. We zien nogal wat functienamen en alternatieve methodes. De diëtist heeft een beschermde titel. Maar denk bijvoorbeeld ook aan alternatieve benamingen voor een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: beperkt zich tot gezonde mensen met een gewichtsprobleem
  • Voedingsdeskundige: wetenschappers die de studie Voeding & Gezondheid hebben afgerond
  • Voedingstherapeut: Geen calorieën tellen dus, maar focus op kwalitatief goede voeding
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: krijg coaching op gebieden als voeding, mentale rust en leefstijl
NaamAdresPostcodePlaats
Voedingsadviesbureau Vossen-SlendersRondsel 134661 TSHalsteren
Voedingsadviesbureau Vossen-SlendersDen Berg 94661 KXHalsteren
Dietistenpraktijk Ilona SonkeGasthuisstraat 154661 JEHalsteren
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-halsteren-4661

Cijfers over gezondheid in Halsteren

In regio Bergen op Zoom heeft 54% een BMI van 25 – 29 (overgewicht) en 16% heeft last van obesitas. 72% heeft een positieve gezondheidsbeleving. 47% voldoet aan de beweegrichtlijnen van de Gezondheidsraad (minimaal 150 minuten per week matig intensieve inspanning). 49% doet wekelijks aan sport. 31,2% heeft een fiets die hij/zij gebruikt bij een kleine afstand (max. 7,5 kilometer). Zorgwekkend is dat 21% een roker is en 8% heeft het kenmerk zware drinker (7% heeft het stempel overmatige drinker). 42% drinkt geen of maximaal 1 glas alcohol p/dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Actuele populaire diëten in Halsteren

Het gros van de mensen die te zwaar zijn beginnen met een dieet. Met zo’n afslankprogramma kan je jouw streefgewicht behalen. Welk dieet is voor mijn lichaam geschikt? Dit heeft te maken met jouw huidige BMI, gewicht, vetpercentage, voedselvoorkeuren en jouw wensen en behoeften. Alle dieetmethodes kun je terugbrengen naar 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: hoeveelheid verbruikte calorieën beperkt tot bijv. maximaal 1500 per dag
  2. Koolhydraatarm dieet: eetpatroon waarbij het aantal koolhydraten beperkt wordt
  3. Eiwitdieet: veel eiwitrijk eten en weinig koolhydraten + veel goede vetten
  4. Vetarm/vetvrij dieet: heel kritisch letten op je dagelijkse vetinname
  5. Medisch dieet: specifieke gezondheidsklachten verminderen of een medisch-noodzakelijke operatieve ingreep mogelijk maken (o.a. Glutenvrij dieet)

Welk dieet past bij mij?
Het juiste programma kiezen, en dit inpassen in jouw huidige leven valt in de praktijk soms flink tegen. Hieronder check je wat nuttige tips:

  • Een crashdieet is geen aanrader. Dit werkt vaak maar een paar weken
  • Af en toe mag je best even zondigen, begin met kleine stapjes
  • Ga aan de slag met een eetdagboek, dan weet je altijd wat je hebt genuttigd
  • Ook lichaamsbeweging is onmisbaar, dat versnelt het hele proces aanzienlijk
  • Probeer een sportmaat te vinden en begin samen met bijv. New Fysic of Herbalife

De beste diëten in Halsteren

DieetnaamTypeOnkostenBeschrijving
South BeachFocus op vettenVanaf €22Van cardioloog Dr. Agatston
AtkinsMinimale koolhydratenVanaf €72p/maandJe mag vet blijven eten
Weight WatchersMinimale calorieënVanaf €24 p/maandWetenschappelijk onderbouwde tips
Cambridge 1 op 1CaloriearmVanaf €61 p/maand100-en lokale consultants
KetogeenWeinig koolhydratenVanaf €23Focus op minder koolhydraten
PaleoUniekVanaf €35Focus op natuurlijk, onbewerkt voedsel
MediterraneOverigeVanaf €33Een prettige manier van diëten
DashCalciumrijkVanaf €44Gewicht verliezen én lagere bloeddruk
DukanBeperkte koolhydratenVanaf €21Dure vetarme voedingsmiddelen
ModifastBalansVanaf €83 p/maandCalorieën is niet noodzakelijk

Gezond afvallen op jouw manier

Snel vet verbranden zonder een terugval

Dichtstbijzijnde sportschool

Afvallen betekent dat je meer energie verbruikt dan dat er binnenkomt. Dit behelst meer dan enkel minder en gezonder eten. Afvallen – en het ook volhouden – gaat je beter af als je structureel gaat bewegen. Daarvoor kun je naar een sportschool in Halsteren. Dit is perfect voor de nodige cardio en krachttraining. Aan de hand van cardio (denk aan de crosstrainer of airbike) zal de calorieverbranding flink toenemen. Alleen, bij krachttraining heb je nog een extra bonus, de naverbranding: DIt is het deel dat je verbrand, ook als je niet meer aan het sporten bent. Ook stimuleer je de spiermassa wanneer je krachttraining toepast. Ook buiten fitness bestaan er velerlei opties om de nodige kilo’s kwijt te raken:

  • Bootcamp: Lekker sporten in de buitenlucht
  • Slenderen: Zonder moeite sporten op automatische fitnesstoestellen
  • Hardlopen: Lange afstanden rennen in de buitenlucht
  • Wandelen (powerwalk): Gezellig en sportief op een behapbare manier
  • Andere opties: Body Combat, Kickboksen en Sprint

Zoek fitness in de regio Halsteren

NaamAdresPostcodePlaats
FeelGoodClub Dinami SteenbergenLeerlooierij 154651 SMSteenbergen
Anytime Fitness HoogerheideOuwe Raedthuysplein 164631 VXHoogerheide
Fit For Free Bergen op ZoomDe Boulevard Noord 2-564617 HDBergen op Zoom
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Halsteren
Wil je afvallen onder begeleiding van een personal trainer? De personal training (PT) in Noord-Brabant is perfect als jij een stok achter de deur nodig hebt. Jouw begeleider zal je overal bij ondersteunen en heeft verstand van voedingsschema’s. De basis ligt bij het feit dat je jouw trainingsdagen optimaal kunt indelen, je nog meer toewijding hebt en dat je de techniek goed onder de knie krijgt. De minder leuke kant: een prive-trainer kost al snel €55 p/maand.

Behaal je streefgewicht in 5 stappen

  1. BMI als uitgangspunt

    Bereken allereerst jouw BMI. Op basis van je lichaamsgewicht en je lengte komt er een uitkomst. Heb jij een BMI tussen de 25 en 29 punten: begin snel met lijnen. Een BMI 30> duidt op zeer ernstig overgewicht (namelijk obesitas). Het is verstandig om onder begeleiding van een diëtist af te vallen.

  2. Streefgewicht bepalen

    Heb je plannen om af te vallen? Ga niet aan de slag zonder concrete doelstelling. Anders ben je een schip zonder stuur. Stel geen onmogelijke doelen voor jezelf. Wat vaak ook helpt: bedenk wat jouw motivatie is: Wat levert het op als ik die 10 KG kwijt raakt? Overige tips: vertel aan familie dat je wilt afvallen of stel een eet- en beweegplan samen bij een voedingscoach in Halsteren

  3. Minder veel eten

    Je gewicht verminderen is in principe heel eenvoudig: eet minder calorieën dan je verbrandt en je gaat resultaat zien. Hiervoor zul je minder moeten eten. Een gemiddelde man kan als richtlijn aanhouden 1800 calorieën p/dag, bij vrouwen zo’n 1.500 calorieën (Bron: Het Voedingscentrum). Probeer regelmatig te eten (om ongezonde snacks te voorkomen), en stop niet gedachteloos eten in je mond. Dat kan bijv. door langzaam te eten of kleiner bestek te gebruiken.

  4. Beginnen met gezond eten

    Niet alleen hoeveel je eet, maar ook de voedingsmiddelen die je kiest heeft een positief of negatief effect op jouw gewicht. Ga niet langer voor eten met te veel zout, suiker of alcohol. Een nuttige eerste stap is dat je varieert binnen de Schijf van Vijf. Probeer dit: leer meteen het ongezond snacken af en houdt je dagelijkse eten bij. Op de website lekkergezond.nl staan honderden voedzame recepten.

  5. Sporten

    Tijd om in actie te komen! Door meer te bewegen kan jij je afvalplan beter volhouden en blijf je beter op gewicht. Probeer minimaal 60 minuten per dag actief te zijn. Dit kan al heel eenvoudig: kies voor een sporthorloge (stappenteller) en ga wandelend of fietsend naar de winkel. Natuurlijk kan je ook een bezoek brengen aan een regionale sportschool. Zodra je bezig bent met krachttraining of cardio wordt er meer vet verbrand en bereik je sneller jouw streefgewicht.

Rap gewicht verliezen met een dieet?

Tot 5 KG in 2 weken verliezen

Alles wat jij moet weten over afslanken in Halsteren

Kan ik op gewicht komen zonder dieet?
Ja, je kunt in Halsteren afvallen zonder gebruik te maken van een dieet. Afslanken draait in feite om een gezondere leefstijl creëren. Probeer uit te gaan van letten op je calorie-inname, gezondere keuzes maken en meer sporten. Zodoende lukt het je zeker een enorme vooruitgang boeken. Extra inzicht: eet zo puur mogelijk, koop geen ongezonde snacks, probeer langzaam te kauwen en zet je auto verder weg op de parkeerplaats. Op deze wijze ontwikkel je een healthy lifestyle dat jij vol gaat houden.

Welk dieet is het beste?
Er is niet één voedingspatroon dat garantie geeft op de beste resultaten. Montignac, Sonja Bakker, Keto dieet of Weight Watchers, Paleo, Mediterrane dieet: welk van deze programma’s effectief is voor jou is afhankelijk van specifieke aspecten zoals jouw huidige BMI, gewicht, vetpercentage, eerdere ervaringen en eetgewoontes. Je bereikt het meeste met een speciaal eetschema waarbij je afvalt maar waarbij je wel de belangrijke voedingsstoffen in acht neemt.

Kleven er nadelen aan een crashdieet?
5 of 10 kilo minderen waarbij men een crashdieet toepast is haalbaar, maar is wel gevaarlijk. Bij deze programma’s is de energie-inname die binnenkomt zorgwekkend laag (500 – 1000 Kcal p/dag). Het voordeel is dat je snel afvalt, van toch wel 5 kilogram in een paar dagen. Er zijn veel nadelen zoals moeheid, irritaties, en de kilo’s vliegen er na het dieet weer aan. Voor veel mensen is het dus een teleurstelling.

Hoe zit het met de vergoeding voor diëtetiek?
Dieetadvies in 4660, 4661 wordt via de basisverzekering gedeeltelijk gedekt bij verzekeraars zoals Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Op dit moment zijn dat 3 behandeluren per kalenderjaar. In veel gevallen betreft het 3 of 4 meetings. Tip: je eigen risico wordt hiervoor wel gebruikt. Dat is anders bij ketenzorg als bijvoorbeeld diabetes, COPD of CVRM. Ook kinderen tot 18 jaar betalen geen eigen risico.

Kan ik snel afvallen zonder problemen?
Gezond lijnen gaat vaak niet zo snel als je wilt. Focus jij je op een negatieve energiebalans (+/- 500 Kcal)? Dan zul je wekelijks 0.5 kilo afvallen. Zo’n 2 kilo afslanken per maand. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Ga je voor nog minder calorieën? Dan gaat je lichaam in protest. Je sportprestaties worden minder en je lichaam gaat met name spieren afbreken (en dus geen vet). Langzaam afvallen is veel duurzamer. Bijvoorbeeld met een coach in Bergen op Zoom-Oude stad en omgeving, Bergen op Zoom-Noord, Bergen op Zoom-Oost, Bergen op Zoom-West, Halsteren, Lepelstraat.