koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Ilpendam

Beginnen met gezond afvallen in Ilpendam? Tienduizenden personen zijn bezig met afslanken. Maar hoe werkt dat eigenlijk? Je kunt aan de slag met zoveel verschillende aanpakken. Populair is bijvoorbeeld het “Diplan concept” en niet te vergeten het “Kokosnoot dieet”. Het nadeel is dat dit geen duurzaam effect heeft. Wil jij echt een nieuwe leefstijl creëren? Optimaliseer dan je actuele eetpatroon. Onderaan de streep gaat het om in kleine stapjes jouw leefstijl veranderen. Focus op de schijf van vijf, vermijd frisdrank en vruchtensap, genoeg eiwitten en gezonde vetten, kook zoveel mogelijk met verse producten en starten met dagelijks bewegen zijn slechts een paar voorbeelden. Jouw diëtist in Ilpendam zal je daarbij kunnen ondersteunen. Op deze informatieve pagina vergaar je belangrijke details over gewichtsconsulenten, de diverse voedingsstoffen, de soorten diëten die er zijn en sporten.

  • Er bestaan diverse diëten voor het behalen van jouw ideale gewicht
  • Het “Vegetarische zeven dagen dieet” en ook het “Weight Watchers” hoor je nog wel eens voorbij komen
  • Bedenk hierbij wel dat veel mensen na verloop van tijd weer terugvallen (jojo-effect)
  • Een speciale afvalcoach in Ilpendam biedt ondersteuning bij het zoeken naar echte aanpassingen in jouw leefstijl doorvoeren
  • Cruciaal is de energiebalans: meer energie consumeren dan dat je lichaam nodig heeft
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2024.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieNoord-Holland
GemeenteWaterland
Postcode1452
% overgewicht48%
% obesitas12%
Lokale diëtistenpraktijkDe Voedietist B.V.
Fitnesscentrum in de buurtMyLife Purmerend

Diëtist in Ilpendam vinden

Veel mensen in Ilpendam willen flink wat kilo’s kwijtraken. 48% heeft een BMI van 25 of hoger (overgewicht) en 12% worstelt zelfs met obesitas. Te zwaar worden wordt vaak veroorzaakt door slechte beweging & eten. In de supermarkt is er zoveel te koop, wat is gezond en wat juist niet? De diëtistenpraktijk in Ilpendam brengt eerst in kaart jouw huidige leefstijl en eetpatroon. Verder stellen jullie samen een plan op inzake gezonder eten en meer sporten. Je kunt ook naar een voedingsdeskundige als je kampt met medische problemen als diabetes, darmklachten of een voedselallergie.

  • De diëtist adviseert je om overtollige kilo’s doeltreffend en duurzaam kwijt te raken
  • Via de zorgverzekeraar krijg je vergoed max. 3 uur aan dieetadvies (op jaarbasis)
  • Er zijn ook specialistische methodes zoals acupunctuur of hypnose

Diëtistenpraktijken Ilpendam maart 2024
Zoek je advies bij een goede gezondheidspraktijk in jouw streek? Hieronder bekijk je gegevens van een centrum voor gewichtsbeheersing of voedingsconsulent uit de gemeente Waterland. Het is belangrijk dat je zo goed mogelijk geholpen wordt. Men voert allerlei afslankcoaches en alternatieve methodes. Op de titel diëtist rust wettelijke bescherming. Maar denk bijvoorbeeld ook aan alternatieve benamingen voor een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: helpt mensen met een overgewicht, titel is niet beschermd
  • Voedingsdeskundige: helpt vaak organisaties op het gebied van voeding
  • Voedingstherapeut: kijkt vooral ook naar kwaliteit van voedsel
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: stelt voedingsplannen op en adviseert een gezonder leefstijl & mindset

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

afvallen-diëtist-ilpendam-1452

Gezondheidscijfers in Ilpendam

In regio Waterland heeft 48% last van overgewicht en 12% heeft last van obesitas. 80% zegt zijn/haar eigen gezondheid als (zeer) goed te ervaren. 57% haalt de minimale beweging per dag volgens de gezondheidsraad (minstens 150 minuten per week bijv, fietsen of wandelen). 58% is regelmatig aan het sporten. 43,9% pakt wel eens de fiets (voor kleinere afstanden van max 7,5 km). Tenslotte zien we dat 16% wekelijks rookt en 14% wordt aangemerkt als zware drinker (11% is een overmatige drinker). 28% is geen drinker (bron: Gezondheidsmonitor).

Gezonde populaire diëten in Ilpendam

De meeste mensen die willen afvallen gaan aan de slag met een dieet. Met zo’n afslankprogramma is gewicht verliezen niet moeilijk. Welk dieet moet ik kiezen? Dit heeft te maken met je leefstijl, voedselvoorkeuren en hoeveel KG je wilt afvallen. Alle dieetmethodes zijn in de basis terug te brengen naar 5 soorten:

  1. Caloriearm dieet: tijdens dit dieet ga je zo min mogelijk calorieën eten
  2. Koolhydraatarm dieet: dieet waarbij de inname van koolhydraten is beperkt tot zo’n 30 gram p/dag
  3. Eiwitdieet: Afvallen met een stabiele bloedsuikerspiegel
  4. Vetvrij- of vetarm dieet: Dagelijkse calorie-inname uit vetten is 30% of minder bij deze aanpak
  5. Medisch dieet: niet bedoeld voor een slanker uiterlijk, maar voor medische noodzaak (o.a. Zoutarm dieet)

Kies het juiste dieet
Een voedingsvoorschrift opvolgen, en dit doorzetten tot een lifestyle is best ingewikkeld. Daarom bieden we enkele handige aanwijzingen:

  • Kijk uit met het volgen van een crashdieet. Dit werkt vaak maar een paar weken
  • Wees niet onrealistisch streng naar jezelf, anders geef je het te snel weer op
  • Houd een (digitaal) eetdagboek bij, dan weet je altijd wat je hebt genuttigd
  • Start ook zeker met voldoende bewegen, je verbrand de nodige calorieën en je kunt even je hoofd leegmaken
  • Zoek support tijdens het afvallen met bijv. Herbalife of New Fysic

Vaak gekozen diëten in Ilpendam

DieetAfvalplanTarievenBeschrijving
South BeachWeinig vettenVanaf €28Afvallen in 3 fasen
AtkinsKoolhydraatarmVanaf €75p/maandJe cholesterol laten zakken
Weight WatchersCaloriebeperktVanaf €17 p/maandDuurzaam afvallen
Cambridge 1 op 1CaloriearmVanaf €57 p/maandOp maat gemaakt stappenplan
KetogeenKoolhydraatarmVanaf €29Onderdrukking van het hongergevoel
PaleoOuderwetsVanaf €23Geen bewerkte producten
MediterraneUniekVanaf €20Eten zoals in middellandse zee klimaat
DashZoutarmVanaf €42Om bloeddruk te verlagen
DukanKoolhydraatarmVanaf €16Heel snel resultaat bereiken
ModifastCrashVanaf €82 p/maandEen zeer bekend crashdieet

Afvallen op een gezonde manier

Zonder gedoe afvallen en blijf op gewicht

Omliggende sportscholen

Afvallen draait erom dat je minder energie tot je neemt dan je verbruikt. Voor een deel is dat gezonder en minder eten. Je behaalt een beter resultaat als je een aantal keer per week gaat sporten. Waar je dit goed kunt doen is bij een bevoegd sportschool in Ilpendam. Een goede combi is cardio en krachttraining. Door te doen aan cardio (de hometrainer of de loopband) werk je aan de calorieën (verbranding). Let echter op, bij krachttraining heb je nog een extra bonus, de naverbranding: je lichaam verbrandt nog meer energie na de training (afterburning). Daarbij ga je spieren kweken als je aan krachttraining doet. Buiten de fitness vind je diverse voorbeelden om energie te verbranden:

  • Bootcamp: Gezellig en afwisselende vormen
  • Slenderen: Sporten op machines die zelfstandig werken
  • Hardlopen: Goed voor lichaam en geest, rennen in de buitenlucht
  • Wandelen (powerwalk): Wandelen met 6 t/m 9 kilometer per uur
  • Als groepsles: BRN, Spinning en Sprint

Tabel met fitness in de regio Ilpendam

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

Personal trainer Ilpendam
Wil je afvallen met hulp van een personal trainer? De personal training (PT) in Noord-Holland is de manier om onder begeleiding te sporten. Deze persoon motiveert je gedurende de training en heeft veel verstand van voeding. Je bereikt je doelen doordat je een work-out op maat krijgt, je geen excuus meer hebt en dat je direct vragen kunt stellen. Het kan wel in de papieren lopen: een 1-op-1 trainer kost zo’n €80 p/maand.

Gezond afvallen in 5 stappen

  1. Check je BMI

    Jouw BMI moet bekend zijn. Dit geeft de verhouding weer tussen je gewicht en de lengte van je lichaam. Een BMI van 25 – 30 betekent overgewicht: je hebt licht overgewicht. Ligt de score boven de 30? Dat wijst op een ernstig overgewicht, ook wel obesitas. Het wordt aanbevolen om contact op te nemen met een diëtist.

  2. Wat is je ideale gewicht?

    Wil je overtollige kilo’s kwijtraken? Noteer dan altijd een streefgewicht. Op die manier heb je iets om naartoe te werken. Weest niet te streng, en wees realistisch. Denk verder na over de intrinsieke motivatie: Wat levert het op als ik die 10 KG kwijt raakt? Ook handig: vertel vrienden en familie dat je gaat afvallen of stel een eet- en beweegplan samen bij een voedingscoach in Ilpendam

  3. Focus op minder voeding

    Het verliezen van gewicht hoeft niet moeilijk te zijn: creëer een negatieve calorie balans en je zult vroeg of laat resultaat zien. Belangrijk is de calorie-focus. Voor mannen ligt de norm rond de 1800 calorieën per dag, en voor vrouwen max 1.500 kilocalorieën (Bron: Voedingscentrum). Zorg altijd voor ontbijt, lunch en diner (anders ga je sneller snacken), en heb aandacht voor je eten. Bijvoorbeeld door langzaam te kauwen.

  4. Een gezond eetpatroon

    Focus niet alleen op de hoeveelheid, maar daarnaast ook de maaltijd zelf beïnvloedt jouw gezondheid. Neem geen maaltijden met veel alcohol, vet en suiker. Een goede basis is als men als basis de Schijf van Vijf neemt. Voedingsadvies: schap de onnodige tussendoortjes en houdt je dagelijkse eten bij. Op de website watetenwevandaag.nl zijn veel gezonde receptideeën te vinden.

  5. Ontspanning & beweging

    Het gaat beginnen! Op die manier houd je het beter vol en wordt het jojo-effect ingedampt. Probeer minimaal 60 minuten per dag actief te zijn. Bewegen kan op allerlei fronten: gebruik een fitnessarmband en stap een halte eerder uit. Eventueel is het alternatief een regionale sportschool. Dankzij krachttraining en cardio wordt er meer vet verbrand en haal je sneller jouw doelen.

Direct gewicht verliezen met een afvalplan?

Tot 5 KG in 2 weken verliezen

Actuele thema’s over afslanken in Ilpendam

Kan ik ook afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Ilpendam afvallen zonder daarvoor een dieet te nemen. Het belangrijkste is gezonde manieren integreren in je leven. De kernwaarden zijn minder eten, gezonder eten en natuurlijk meer bewegen. Hierdoor kun je op lange termijn je streefgewicht behalen. Een aantal tips: voeg meer eiwit toe aan je maaltijden, laat ongezonde producten liggen, neem de tijd voor elke maaltijd en loop wat vaker naar het koffieapparaat. Daardoor creëer je een duurzame leefstijl dat bij jou past.

Welk dieet adviseren jullie?
Er bestaat niet 1 programma dat garantie geeft op de beste resultaten. Montignac, Sonja Bakker, FIT Methode of Atkins, Paleo, DASH Dieet Plan: welk van deze methodes voor jou het beste werkt is afhankelijk van allerlei zaken als jouw huidige leefstijl, pogingen uit het verleden en eventuele allergieën. Het belangrijkste is een persoonlijk voedingspatroon waar je de nodige kilo’s kwijtraakt maar waar je ook genoeg eiwit, vitamines en koolhydraten neemt.

Wat is het nadeel van een crashdieet?
10-15 kilo afslanken in een paar weken met een crashdieet is mogelijk, maar is wel gevaarlijk. Bij dergelijke methodes is de hoeveelheid calorieën die je eet ver beneden je basisbehoefte. Pluspunt is dat je snel afvalt, tot wel 3 kg in 1 – 2 weken. De nadelen zijn: weinig tot geen energie, hoofdpijn / misselijkheid, en het is lastig om vol te houden. Binnen mum van tijd ben je weer op het oude gewicht.

Hoeveel vergoeding voor de diëtist krijg ik van de zorgverzekering?
Dieetadvies in 1452 valt deels binnen de basispolis van een zorgverzekering als die van Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Het betreft enkel de eerste drie behandeluren per kalenderjaar. Normaal gesproken betreft het 6 gesprekken. Let op: je eigen risico wordt hiervoor wel gebruikt. Dit is niet het geval als er sprake is van advies dat plaatsvindt binnen de ketenzorg zoals COPD of hartfalen. Ook tieners kunnen rekenen op een volledige dekking.

Is snel afvallen wel aan te raden?
Duurzaam afvallen gaat vaak niet zo snel als je wilt. Als je uitgaat van negatieve calorie balans van 500 Kcal. Dan val je grofweg een halve kilo per week af. Per maand kun je zo’n 2 kilo verliezen. Dit is natuurlijk geen vast gegeven. Ga je sneller afvallen? Dan gaat je lichaam wellicht protesteren. Je krijgt een gebrek aan vezels, vitamines en mineralen en er is vooral sprake van vochtverlies i.p.v. vetverlies. Wij geven de voorkeur aan duurzaam afvallen, bijvoorbeeld samen met een voedingsdeskundige in Monnickendam, Katwoude, Marken, Broek in Waterland, Ilpendam, Watergang.