Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Haren

Snel maar ook gezond afvallen in Haren? Heel wat mensen zouden graag wat kilo’s wegwerken. Hoe vlieg ik zoiets aan? Er bestaan nogal wat methodes. Programma’s die veel mensen volgen zijn o.a. het “BCM dieet” en niet te vergeten het “Macrobiotische Dieet”. Het risicovolle daarvan is dat het vaak maar even werkt. Wil jij niet alleen op korte termijn afvallen, maar juist op de lange termijn? Optimaliseer dan jouw eet- en beweegpatroon. Gemiddeld genomen zul je ongezonde gewoontes moeten afleveren. Het minimaliseren van ongezonde tussendoortjes, genoeg water drinken, probeer zoutloos te eten, focus op veel groente en meer naar de sportschool gaan zijn bewezen ideeën en aanpakken. De diëtist in Haren zal je daarbij kunnen ondersteunen. Op deze pagina bekijk jij praktische informatie over voedingsdeskundigen, de juiste voeding, de soorten diëten die er zijn of lichaamsoefeningen.

  • Tegenwoordig zijn er opvallend veel diëten die succesvol blijken te zijn
  • O.a. het “13 dagen dieet” + het “Moermantherapie” zijn slechts een paar voorbeelden
  • Het nadeel hiervan is dat het jojo-effect kan optreden
  • Een bevoegd afvalcoach in Haren biedt veel ondersteuning bij echte veranderingen doorvoeren in jouw leven
  • Let op je energiebalans: meer energie verbruiken dan wat er binnenkomt
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieGroningen
GemeenteOss
Postcode5386
% overgewicht53%
% obesitas17%
Lokale diëtistDietistenpraktijk Beleefgezonder
Fitnesscentrum in de omgevingLACO Grave

Diëtist in Haren vergelijken

Veel mensen in Haren worstelen met te veel kilo’s. 53% heeft te maken met overgewicht en 17% is het BMI hoger dan 30 en is het zelfs obesitas. Het principe van overgewicht wordt dikwijls toegeschreven aan te veel ongezonde voeding en te weinig beweging. In de supermarkt is er zoveel te koop, wat draagt bij aan mijn gezondheid en wat niet? Een erkende diëtistenpraktijk in Haren bekijkt samen jouw eet- en beweegpatroon. Tevens ontvang je verschillende adviezen ten aanzien van eten en sporten. De voedingsdeskundige is ook geschikt als er sprake is van medische klachten als hart- en vaatziektes of diabetes.

  • De diëtist helpt je om overtollige kilo’s doeltreffend en duurzaam kwijt te raken
  • Via de zorgverzekeraar krijgt elke Nederlander “gratis” (let op: eigen risico) 3 uur advies op dieetgebied per kalenderjaar
  • Andere methodes zijn o.a. virtuele maagband, hypnose en acupunctuur

Diëtistenpraktijken Haren juli 2022
In contact komen met een goede gezondheidspraktijk in jouw omgeving? In de tabel hieronder check jij actuele info van een regionaal centrum voor gewichtsbeheersing of afvalcoach uit de gemeente Oss. Zorg dat je zo goed mogelijk geholpen wordt. Er circuleren ontzettend veel afvalcoaches en soorten beroepen. Op de titel diëtist rust wettelijke bescherming. Je kunt ook kiezen voor een ander expertise binnen de afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: adviseert mensen met overgewicht (geen beschermde titel)
  • Voedingsdeskundige: veel kennis van verschillende voedingsstoffen als eiwitten en koolhydraten
  • Voedingstherapeut: focus op voeding dicht bij de natuur (onbewerkte producten)
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: begeleidt mensen met gezonde voeding en een gezonde levensstijl
NaamAdresPostcodePlaats
Dietistenpraktijk BeleefgezonderDorpstraat 625386 ANGeffen
Carlijns VoedingsadviesVlijmdstraat 215386 AGGeffen
Praktijk Anja Van GeelHoefstraat 35384 PSHeesch
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-haren-5386

Gezondheidscijfers in Haren

In regio Oss heeft 53% in meer of mindere mate overgewicht en 17% ernstige obesitas. 72% geeft aan zijn/haar gezondheid als (zeer) goed te ervaren. 50% voldoet aan de beweegrichtlijnen van de Gezondheidsraad (een minimum van 2,5 uur intensief bewegen per week). 52% is actief met een sport. 31,7% is wekelijks aan het fietsen bij stukjes tot 7,5 kilometer. Ook zien we dat 21% rookt en 9% is een zware drinker (6% wordt gekenmerkt als overmatige drinker). 40% drinkt geen of maximaal 1 glas alcohol p/dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Huidige populaire diëten in Haren

Heel wat mensen die de nodige kilo’s willen verliezen zoeken hun heil in een dieet. Door een speciaal afslankprogramma is gewicht verliezen niet moeilijk. Voor welk dieet moet ik gaan? Dit wordt bepaald door o.a. jouw situatie, voedselvoorkeuren en het streefgewicht. De afslankprogramma’s worden ingedeeld in 5 groepen:

  1. Caloriearm dieet: het beperken van het aantal calorieën in je dagelijkse voeding
  2. Koolhydraatarm dieet: minder energie uit koolhydraten tot je nemen
  3. Eiwitrijk dieet: haal je energie voornamelijk uit eiwitten / proteïnen
  4. Vetvrij/vetarm dieet: Beperk vetten uit dierlijke en plantaardige bronnen en industrieel transvet
  5. Medisch dieet: bijv. een dieet tegen acne of hartstoornissen (o.a. Candida dieet)

Een dieet dat past bij jouw situatie
Het juiste dieet kiezen, en echt een nieuwe leefstijl aanleren kan best tegenvallen. Hierna vind je enkele nuttige tips:

  • Begin nooit zomaar met een crashdieet. Bovendien loop je risico op tekort aan essentiële voedingsstoffen
  • Verwacht niet dat alles vanzelf gaat, begin met kleine stapjes
  • Houd bij wat je eet in een dagboek, zo ben je je bewust van je eetpatroon
  • Ook lichaamsbeweging is onmisbaar, net zo belangrijk als gezond eten
  • Deel met je vrienden + familie dat je start met bijvoorbeeld New Fysic of Herbalife

Interessante diëten in Haren

DieetAfvalplanOnkostenUitleg
South BeachVetarmVanaf €25Een van de goedkopere diëten
AtkinsWeinig koolhydratenVanaf €66p/maandLeren gezond snacken
Weight WatchersMinimale calorieënVanaf €23 p/maandMet handige digitale tools
Cambridge 1 op 1CaloriebeperktVanaf €62 p/maandVolwaardige maaltijden
KetogeenKoolhydraatarm / medischVanaf €30Je gaat minder eten
PaleoUniekVanaf €39Geen bewerkte producten
MediterraneUniekVanaf €40O.a. vette vis en noten
DashBloeddruk focusVanaf €55Vetarme en magere producten
DukanMinimale koolhydratenVanaf €15Duidelijke en strenge regels
ModifastToegankelijkVanaf €88 p/maandModifast weekschema’s zijn superhandig

Snel en duurzaam afslanken

Snel vet verbranden en ontwikkel een gezonde lifestyle

Sportscholen in de regio

Afslanken betekent dat je minder calorieën eet dan je op een dag verbrandt. Meestal is de basis gezonder eten. Maar het is ook belangrijk dat je een aantal keer per week gaat sporten. Loop eens binnen bij een fitness of sportschool in Haren. Hier vind je alle faciliteiten rondom cardio en krachttraining. Met het onderdeel cardio (bijv. roeien of de airbike) werk je aan de calorieën (verbranding). Alleen, onderschat niet het stukje naverbranding dat je hebt bij krachttraining: je lichaam verbrandt nog meer energie na de training (afterburning). Daarnaast ga je spieren opbouwen als je de halters erbij pakt. Ook buiten fitness onderscheiden we velerlei inspanningen om te bewegen:

  • Bootcamp: Lekker sporten in de buitenlucht
  • Slenderen: Onbelast bewegen d.m.v. door elektromotoren aangedreven tafels
  • Hardlopen: Even helemaal je hoofd leegmaken en vet verbranden
  • Wandelen (powerwalk): Vaak samen met mensen uit de buurt wandelen
  • Bewegen in een groep: Body Combat, Booty en Piloxing

Populaire fitnesscentra in de regio Haren

NaamAdresPostcodePlaats
LACO GraveStoofweg 35361 HZGrave
hart for her GraveHoofschestraat 13a5361 ETGrave
Basic-Fit Oss EuterpelaanEuterpelaan 195344 CAOss
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Haren
Wil je afvallen waarbij je 1-op-1 begeleid wordt? De personal training (PT) in Groningen helpt je om jouw doelen te bereiken. Jouw privé-trainer is er voor motivatie en advies en heeft veel verstand van voeding. Het succes zit hem erin dat je jouw trainingsdagen optimaal kunt indelen, hij/zij het maximale uit jou kan halen en dat je alles technisch gezien ook goed doet. Houd rekening met de hoge kosten: een trainer op maat heeft een prijskaartje van zo’n €90 per maand.

Duurzaam afvallen in 5 stappen

  1. BMI berekenen

    Een goede basis vormt jouw BMI. Hoe verhoud jouw lichaamsgewicht zich tot je lengte? Bij een BMI van tussen de 25 – 30: er moeten een paar kilo’s af. Ligt de score boven de 30? Dat duidt op zeer ernstig overgewicht (namelijk obesitas). Het voedingscentrum adviseert om actie te ondernemen in samenspraak met een diëtist.

  2. Wat wil je minimaal bereiken?

    Wil je aan de slag met een dieet? Bedenk dan waar je naartoe wilt. Zo blijf je gemotiveerd. Wees hierin wel realistisch. Het meest duurzaam is een intrinsieke motivatie. Waarom wil ik zo graag die 10 kilo verliezen? Overige tips: deel jouw doelstelling met je vrienden of maak een afspraak bij de voedingscoach in Haren

  3. Je voeding aanpassen

    Je gewicht laten afnemen is theoretisch gezien vrij simpel: zorg voor een negatieve energiebalans en je gaat stapje voor stapje afvallen. Je zult dus ook minder moeten eten. Bij mannen gaan we uit van 1.800 kilocalorieën p/dag, voor vrouwen gaan we uit van 1.500 (Bron: Voedingscentrum). Zorg dat je het ontbijt, lunch en diner niet overslaat (anders ga je sneller snacken), en probeer met aandacht te eten. Bijvoorbeeld door kleinere borden te gebruiken.

  4. Gezonder eten

    Niet alleen de hoeveelheden, maar ook de voedingsstof zelf beïnvloedt het aantal calorieën dat je binnenkrijgt. Wees voorzichtig met zout, suiker of alcohol. Je krijgt minder calorieën binnen als je je focust op de Schijf van Vijf. Voedingsadvies: vermijd zoveel mogelijk snoep, koek, snacks en gebruik een app om je voeding bij te houden. Op bijv. Plus.nl vind je veel uitgebalanceerde maaltijden.

  5. Ontspanning & beweging

    Ga lekker sporten! Door te bewegen kun je jouw dieet beter volhouden en zul jij je doelen sneller bereiken. Voedingscentrum adviseert 60. min per dag beweging. Schrik niet, dit is vrij eenvoudig: neem de benenwagen naar de winkel en zet je auto verder weg op de parkeerplaats. Natuurlijk kan je ook een bezoek brengen aan de fitness. Wanneer je begint met cardio/krachttraining neemt de vetverbranding toe en wordt het afslanken nog leuker.

Gemakkelijk gewicht verliezen met een afvalplan?

Verlies 1 kilogram in 1 week

Bekijk onze FAQ over afslanken in Haren

Hoe kan ik afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Haren afvallen zonder een specifiek dieet te volgen. Het belangrijkste is kleine veranderingen doorvoeren. Onthoud altijd de volgende aspecten:minder Kcal binnen krijgen, eten naar de Schijf van Vijf en meer bewegen. Dankzij deze kleine stapjes zul jij zeker weten een duurzame gezonde leefstijl aanleren. Een aantal tips: vermijd snelle koolhydraten, koop überhaupt geen ongezonde tussendoortjes, gebruik kleinere borden en gebruik een fitnessarmband. D.m.v. deze aanpak creëer je een duurzame leefstijl dat je eenvoudig kunt volhouden.

Welk dieet is het beste?
Er is niet 1 dieet waarmee je gegarandeerd de meeste kilo’s verliest. Montignac, Detoxen, FIT Methode of Atkins, Paleo, DASH Dieet Plan: welk programma voor jou het beste werkt ligt aan velerlei factoren zoals je uitgangssituatie (BMI), ambities en medische aandoeningen. Uitgangspunt is een gezond eetpatroon wat het afvallen zal stimuleren en je tegelijk ook voldoende eiwitten, vitamines en eiwitten binnenkrijgt.

Wat zijn de voor- en nadelen van een crashdieet?
15 kilogram afvallen in een paar weken met een crashdieet is mogelijk, maar niet geheel zonder risico. In dit geval is de energie-inname die wordt geconsumeerd beneden het minimum. Het resultaat is soms verbluffende, waarbij je kunt denk aan 3,5 kg in slechts 7 dagen. De nadelen zijn: een hongerig gevoel, uitdroging, en het welbekende jojo-effect. Het is dus geen duurzame oplossing!

Krijg ik de kosten van een diëtist vergoed?
Dieetadvies in 5368, 5386, 9750 valt deels binnen de basispolis van een zorgverzekering als die van Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Je krijgt een vergoeding voor 180 minuten behandeling per jaar. Vaak zal dat gelijk zijn aan 4 – 6 consults. Kleine lettertjes: het wordt in mindering gebracht op je eigen risico. Uitzondering is wanneer het gaat om ketenzorg als diabetes, COPD of CVRM. Ook kinderen met obesitas worden gratis geholpen.

Kun jij snel afvallen op een gezonde manier?
Afslanken op de lange termijn gaat niet zo snel. Laten we uitgaan van een calorietekort van 500 calorieën. Dan val je grofweg een halve kilo per week af. Reken dus niet op meer dan 2 kilogram. Dat kan bij iedereen verschillen natuurlijk. Wil je nog minder calorieën binnenkrijgen? Dan kunnen er complicaties optreden. Je herstelvermogen gaat naar beneden en je lichaam gaat met name spieren afbreken (en dus geen vet). Wij geven de voorkeur aan duurzaam afvallen, bijvoorbeeld samen met een voedingsdeskundige in Centrum, Schadewijk, Industrieterreinen-Zuid, Oss-Zuid, Krinkelhoek, Industrieterreinen-Noord, Ruwaard, Ussen, Buitengebied-Noord, Buitengebied-Zuid, Berghem, Haren, Macharen, Megen, Ravenstein, Herpen, Overlangel, Deursen en Dennenburg, Lith, Lithoijen, Oijen, Maren – Kessel, Geffen.