koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Texel

Zo snel mogelijk gezond afvallen in Texel? Flink wat Hollanders zijn bezig met afslanken. Alleen, hoe kan ik het beste beginnen? We onderscheiden veel methodes. Zo kun je aan de slag gaan met het “Afvallen met accupunctuur” en ook het “Zonedieet”. Wat we helaas vaak zien gebeuren is dat het vaak geen lange-termijn effect heeft. Wil je duurzaam gewicht verliezen? Verbeter dan jouw huidige leefstijl. Eigenlijk resulteert dat in meer bewegen en minder eten. Minder suiker en vet, twee flessen water per dag, voldoende eiwitten en vezels binnenkrijgen, meer variatie in groenten en zorgen voor 150 minuten p/week matige – zwaar intensieve inspanning zijn enkele goede suggesties. Een diëtist in Texel zal je daarbij kunnen ondersteunen. Hieronder check je uitgebreide details over voedingsconsulentes, goede voeding, de verschillende methodes om af te vallen of fitness.

  • Er bestaan opvallend veel diëten om jouw streefgewicht te realiseren
  • Bijv. het “BioSlim+” en ook het “Zuiverend dieet” kom je in Nederland veel tegen
  • Houd er rekening mee dat je snel weer terugvalt (jojo-effect)
  • Een bekwame afvalcoach in Texel hanteert een unieke aanpak voor een gezonder en fitter leven (eetpatroon)
  • Belangrijk is de energiebalans: zorg dat je meer energie verbruikt dan wat je lichaam ingaat
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2022.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieNoord-Holland
GemeenteTexel
Postcode1792
% overgewicht46%
% obesitas11%
Lokale diëtistenpraktijkDiëtistenpraktijk Gezond En Vitaal
Sportschool in de regioBigGym Den Helder

Diëtist in Texel bezoeken

Steeds meer inwoners van Texel zijn niet “op gewicht”. 46% heeft te maken met overgewicht en 11% heeft te maken met obesitas (BMI van 30 of hoger). Een overgewicht wordt vaak veroorzaakt door gebrekkige informatie. In de supermarkt is er zoveel te koop, welke producten zijn gezond, en wat moet ik mijden? Een gekwalificeerd diëtistenpraktijk in Texel helpt met het inzichtelijk maken van jouw eet- en beweegpatroon. Als resultaat hiervan ontvang je verschillende adviezen die betrekking hebben op jouw eet- en leefstijl. De voedingsdeskundige is ook geschikt als er sprake is van medische klachten als diabetes of hart- en vaatziektes.

  • De diëtist adviseert je om om gezonder te leven en meer te genieten
  • Vanuit de basisverzekering krijg je vergoed max. 3 uur aan dieetbegeleiding (per 12 maanden)
  • Andere opties zijn een virtuele maagband, hypnose of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Texel november 2022
Wil je advies van een erkende gezondheidspraktijk in de regio? In het overzicht hieronder tref je de adresgegevens van een centrum voor gewichtsbeheersing in de buurt of voedingscoach uit de gemeente Texel. Je zoekt naar opties waarbij je geadviseerd wordt door een vakkundig persoon. Er bestaan flink wat verschillende functienamen en werkgebieden. Let op: de diëtist is de enige titel die beschermd is bij wet. Andere benamingen voor een afvalhulp zijn onder andere:

  • Gewichtsconsulent: coacht en helpt gezonde mensen die te zwaar zijn
  • Voedingsdeskundige: geen diëtist maar iemand die binnen scholen of bedrijven adviseert
  • Voedingstherapeut: vaak gerelateerd aan natuurgeneeskunde
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: bekijkt het huidige voedingspatroon en stelt een nieuw plan op
NaamAdresPostcodePlaats
Diëtistenpraktijk Gezond En VitaalPontweg 1061791 LBDen Burg
Slim Fit Diëtist & LeefstijlcoachJonkerstraat 61791 GNDen Burg
Stichting ‘s Heeren Loo ZorggroepEikenhout 300 -310-1787 RAJulianadorp
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-texel-1792

Gegevens over gezondheid in Texel

In regio Texel heeft 46% overgewicht en 11% met obesitas. 79% ervaart zijn/haar gezondheid als (zeer) goed. 58% voldoet aan de beweegrichtlijnen (doet minimaal 150 min. p/week aan rustig bewegen zoals wandelen of fietsen). 44% doet aan sport. 52% fietst een paar keer per maand bij afstanden van max. 7,5 kilometer. Punt van zorgen is dat 20% rookt en dat 14% drinkt veel alcohol, dit is een zware drinker (11% is overmatige drinker). 38% van de inwoners drinkt volgens de richtlijn (bron: Gezondheidsmonitor).

Gezonde populaire diëten in Texel

Het gros van de mensen die te zwaar zijn starten met een dieet. Met behulp van een afslankprogramma kan je jouw streefgewicht behalen. Wat is nu het beste dieet? Hieraan ten grondslag liggen je leefstijl, eetvoorkeur en jouw wensen en behoeften. De afslankprogramma’s worden ingedeeld in 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: proberen zo min mogelijk calorieën binnen te krijgen
  2. Koolhydraatarm dieet: aantal koolhydraten in je voedingspatroon verminderen
  3. Eiwitdieet: 1 van de populairste diëten met focus op veel eiwit en weinig koolhydraten
  4. Vetvrij/vetarm dieet: Beperk vetten uit dierlijke en plantaardige bronnen en industrieel transvet
  5. Medisch dieet: specifieke gezondheidsklachten verminderen of een medisch-noodzakelijke operatieve ingreep mogelijk maken (o.a. Moerman Dieet)

Welk dieet past bij mij?
Het juiste dieet kiezen, en dit integreren in jouw leefstijl is niet altijd makkelijk. Hierbij tref je meerdere handige adviezen:

  • Een crashdieet raden wij niet aan. Het is ongezond, en je hormonen raken uit balans
  • Wees niet onrealistisch streng naar jezelf, dan is het ook makkelijker vol te houden
  • Houd bij wat je eet in een dagboek, zo weet je wat er allemaal binnenkomt
  • Ga aan de slag met sporten, net zo belangrijk als gezond eten
  • Deel met je vrienden + familie dat je start met bijvoorbeeld New Fysic of Herbalife

Vaak gekozen diëten in Texel

DieetnaamTypePrijsUitleg
South BeachVetarmVanaf €20Alleen goede koolhydraten en vetten
AtkinsMinimale koolhydratenVanaf €74p/maandBekendste koolhydraat-dieet
Weight WatchersMinimale calorieënVanaf €28 p/maandDuurzaam afvallen
Cambridge 1 op 1CaloriearmVanaf €55 p/maandZeer goede begeleiding
KetogeenWeinig koolhydratenVanaf €26Ruim aanbod met programma’s
PaleoGemakkelijkVanaf €22Verlies vet en wordt energieker
MediterraneSpeciaalVanaf €25Af en toe een glas wijn
DashZoutarmVanaf €40Ontwikkeld door cardiologen
DukanMinimale koolhydratenVanaf €22Duidelijke en strenge regels
ModifastMaaltijdvervangerVanaf €87 p/maandSpeciale eigen productlijn

Afvallen op een gezonde manier

Snel kilo’s verliezen en dit ook volhouden

Dichtstbijzijnde sportschool

Afslanken gaat erom dat je meer energie verbruikt dan wat er binnenkomt. Dit reikt dus verder dan enkel minder / anders gaat eten. Duurzaam afvallen lukt nog beter op het moment dat je lekker gaat sporten. Dit kan bij uitstek bij een van de sportscholen in Texel. Hier kun je je helemaal uitleven op het gebied van cardio en krachttraining. Aan de hand van cardio (roeien of rennen) stimuleer jij de verbranding van calorieën. Anderzijds, bij krachttraining heb je nog een extra bonus, de naverbranding: je body zal dan na een training door blijven gaan met energie verbranden. Als extra voordeel ga je spieren kweken wanneer je krachttraining toepast. Afgezien van de fitness zijn er verscheidene inspanningen waarmee je dat kan bereiken:

  • Bootcamp: Samen knallen tijdens een parcours
  • Slenderen: Onbelast bewegen d.m.v. door elektromotoren aangedreven tafels
  • Hardlopen: Afvallen gaat het beste bij een rustig gestaag tempo
  • Wandelen (powerwalk): Een wandeling maken is gezond voor je lichaam
  • Vaak ook aangeboden: BRN, Kickboksen en Power Yoga

Zoek fitness in de regio Texel

NaamAdresPostcodePlaats
BigGym Den HelderAmbachtsweg 19B1785 AJDen Helder
Basic-Fit Den Helder IndustriewegIndustrieweg 14b1785 AGDen Helder
Fit4Lady SchagenZijperweg 7-E1742 NESchagen
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Texel
Wil je jouw streefgewicht behalen met de meest persoonlijke begeleiding? De personal training (PT) in Noord-Holland staat voor 100% aandacht en begeleiding. Deze trainer is er voor motivatie en advies en helpt je op weg met een voedingsplan. Het grote voordeel hiervan is dat je alle spiergroepen aanpakt, je nog dieper en verder kunt gaan en dat je directe feedback krijgt. Houd rekening met de hoge kosten: een 1-op-1 trainer kost vaak zo’n €52,5 per 4 weken.

Gezond afvallen in 5 stappen

  1. Body Mass Index berekenen

    Stap 1 is het achterhalen van jouw BMI. De BMI geeft een schatting van het gezondheidsrisico van je lichaamsgewicht. Bij een BMI van tussen de 25 – 30: begin snel met lijnen. Is de waarde 30+? Dat staat voor ernstig overgewicht. Vaak moet je dan samen met een diëtist een plan van aanpak op te stellen.

  2. Wat wil je minimaal bereiken?

    Wil je binnenkort starten met een dieet? Dan moet je een doel stellen. Zo is het duidelijk wat je wilt gaan doen. Zorg dat je deze doelen wel kunt bereiken. Beantwoord ook de vraag waarom je dit wil. Waarom wil ik zo graag die 10 kilo verliezen? Andere handigheidjes: vertel vrienden en familie dat je gaat afvallen of stel een eet- en beweegplan samen bij een voedingscoach in Texel

  3. Calorieën beperken

    Je vetpercentage verminderen is eigenlijk heel simpel: zorg dat je meer energie verbruikt dan er binnenkomt en je lichaam gaat vanzelf kilo’s kwijtraken. Belangrijk is de calorie-focus. Het voorschrift voor mannen ligt op 1.800 kilocalorieën op een dag, bij vrouwen zo’n 1.500 calorieën (Bron: Voedingscentrum, eerlijk over eten). Zorg dat je minimaal 3 hoofdmaaltijden eet (anders compenseer je met snacks), en eet niet zonder nadenken. Dat kan bijv. door langzaam te eten of kleiner bestek te gebruiken.

  4. Een gezond eetpatroon

    Niet alleen de hoeveelheden, maar tevens het soort voeding heeft invloed op het aantal calorieën dat je binnenkrijgt. Wees kritisch als het gaat om voeding met suiker, zout maar ook alcohol en verzadigde vetten. Je leeft al veel gezonder als je alleen producten kiest uit de Schijf van Vijf. Tevens: ongezonde snacks heb je niet nodig en schrijf op wat je elke dag eet. Via sites zoals lekkergezond.nl staan duizenden gezonde gerechten.

  5. Sporten

    Ga jij er serieus voor? Door meer te bewegen houd je het beter vol en beperkt je het jojo-effect. Probeer dagelijks bijv. 3 keer 20 minuten te bewegen. Dit kan al heel eenvoudig: loop wat vaker naar het koffieapparaat en leg de afstandsbediening verder weg. Eventueel is het alternatief de sportschool. Op het moment dat je start met cardio of kracht wordt er meer vet verbrand en krijg je meer lol in het afvallen.

Gemakkelijk gewicht verliezen met een voedingsplan?

Tot wel 20 kilo in 3 maanden

Bekijk populaire vragen over afslanken in Texel

Kan ik ook afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Texel afvallen zonder dat je een streng dieet volgt. Waar het om draait is ongezonde gewoontes doorbreken. Dit kunnen we samenvatten tot minder Kcal binnen krijgen, eten naar de Schijf van Vijf en meer en vaker van bewegen. Mede door deze aanpassing kan je uiteindelijk gewichtsverlies realiseren. Enkele voorbeelden: zorg voor gezonde tussendoortjes, koop überhaupt geen ongezonde tussendoortjes, eet met aandacht en schrijf je in bij een sportschool. Zodoende ga jij dat gezonde leven leiden dat jij vol gaat houden.

Welk dieet is het beste?
Er bestaat niet 1 programma dat voor iedereen het beste resultaat heeft. Modifast, Oerdieet, Keto dieet of South Beach, Paleo, DASH Dieet Plan: welk dieet relevant is voor je situatie kun je bekijken a.d.h.v. meerdere variabelen als jouw situatie, ambities en eetgewoontes. De beste resultaten haal je met een uitgebalanceerd voedingspatroon wat het afvallen zal stimuleren maar toch alle belangrijke voedingsstoffen binnenkrijgt.

Heeft een crashdieet ook minpunten?
10 kg of meer gewichtsverlies is zeker realistisch voor veel mensen met een crashdieet, maar is niet aan te raden. Bij dergelijke methodes is de calorie-inname die je nuttigt soms maar 500 kcal per dag. De kilo’s vliegen er soms vanaf, tot wel 3,5 kilogram in slechts 7 dagen. Het effect hiervan kan zijn: een slap gevoel, misselijkheid, en daarbij kan het jojo-effect snel optreden. Voor veel mensen is het dus een teleurstelling.

Krijg ik een vergoeding als ik naar de diëtist ga?
Dieetadvies in 1792 valt deels binnen de basispolis van een zorgverzekering als die van Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. De actuele situatie is: 3 uur per jaar (per kalenderjaar). Doorgaans gaat het om 3 of 4 meetings. Tip: het gaat ten koste van het eigen risico. Dit is niet het geval als er sprake is van zorg dat past binnen de ketenzorg zoals diabetes, COPD of CVRM. Daarbij vallen kinderen / tieners ook buiten de eigen bijdrage.

Is snel afvallen wel gezond?
Afvallen op een gezonde manier kost veel tijd. Ga je voor een calorietekort van 500 Kcal? Dan val je ongeveer 0,5 kg per week af. Dat is niet meer dan 2 KG per maand. Het is uiteraard geen 100% zekerheid. Ga je de energie inname verlagen? Dan kleven daar enkele risico’s aan. Je krijgt een gebrek aan vezels, vitamines en mineralen en er is vooral sprake van vochtverlies i.p.v. vetverlies. Je kunt dus beter op een rustig tempo afvallen, bijvoorbeeld met een ervaren voedingscoach in Het Oude Land en duingebied, Het Nieuwe Land.

  • De Koog
  • Den Hoorn
  • Den Burg
  • Oudeschild
  • De Waal
  • De Cocksdorp