Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Lith

Beginnen met gezond afvallen in Lith? Tienduizenden personen zouden graag wat kilo’s wegwerken. Veel mensen weten niet waar te starten. Er bestaan nogal wat afslankprogramma’s. Je hebt bijvoorbeeld het “DNA pil of Genotrim” maar ook het “Vetvrij dieet”. Een groot minpunt: dat het vaak geen lange-termijn effect heeft. Wil jij niet alleen op korte termijn afvallen, maar juist op de lange termijn? Kijk dan eens goed naar jouw gewoontes en jouw voeding. Eigenlijk zul je minder en gezonder moeten gaan eten. Niet te veel ongezonde snacks, meer water drinken, probeer zoutloos te eten, meer verse groenten en zorgen voor 150 minuten p/week matige – zwaar intensieve inspanning zijn bewezen ideeën en aanpakken. Een diëtist in Lith biedt hierbij support. Op deze website lees je praktische details over voedingsadviseurs, gezond eten, de meest bekende afvalprogramma’s of hoe je in beweging kunt komen.

  • Vandaag de dag kies je uit ontzettend veel diëten die succesvol blijken te zijn
  • Het “Het Dagdroomdieet” & het “Vetvrij dieet” zijn programma’s die je veel hoort
  • Houd er rekening mee dat volhouden belangrijk is (jojo-effect)
  • Een deskundige afvalcoach in Lith biedt ondersteuning bij het zoeken naar echte veranderingen doorvoeren in jouw leven
  • Focus op de energiebalans: verbrand meer energie dan wat je dagelijks binnenkrijgt
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieGroningen
GemeenteOss
Postcode5397
% overgewicht53%
% obesitas17%
Lokale diëtistDietistenpraktijk Beleefgezonder
Sportschool in de regioSportstudio Share-Fit Nuland

Diëtist in Lith vergelijken

Veel mensen in Lith zoeken naar mogelijkheden voor afvallen. 53% heeft te maken met overgewicht en 17% heeft te maken met obesitas (BMI van 30 of hoger). Overgewicht of obesitas wordt dikwijls toegeschreven aan een verkeerd eetpatroon. Je kunt vrijwel alles in de supermarkt krijgen, wat is nu goed of slecht voor mij? Een gekwalificeerd diëtistenpraktijk in Lith kijkt samen met jou naar jouw eet- en leefgewoonten. Tijdens de volgende afspraken krijg je tips en advies op het gebied van voeding en beweging. Je kunt ook een afspraak maken bij de voedingsdeskundige als er sprake is van medische klachten als diabetes of hart- en vaatziektes.

  • De diëtist begeleidt je om echt gezond te eten en duurzaam af te vallen
  • Vanuit de basisverzekering heeft iedereen recht op 3 uur (4-6 consulten) diëtetiek op jaarbasis
  • Andere opties: hypnotherapeut (hypnose) of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Lith juli 2022
Zoek je naar een goede gezondheidspraktijk in de buurt? In de tabel zoek je een centrum voor gewichtsbeheersing in de buurt of voedingscoach uit de gemeente Oss. Je zoekt naar opties waarbij je geadviseerd wordt door een vakkundig persoon. We onderscheiden nogal wat afslankcoaches en werkgebieden. Het specialisme diëtist heeft wettelijke bescherming. Er zijn flink wat benamingen voor een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: helpt gezonde mensen met hun overgewicht
  • Voedingsdeskundige: weet precies wat voeding met het menselijk lichaam doet
  • Voedingstherapeut: met gezonde voeding het lichaam in balans brengen
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: geeft advies over alle belangrijke vragen rondom het thema voeding
NaamAdresPostcodePlaats
Dietistenpraktijk BeleefgezonderHerenengstraat 225397 BELith
Dietistenpraktijk BeleefgezonderKloosterstraat 3 b5391 ABNijland
Dietistenpraktijk BeleefgezonderDorpstraat 625386 ANGeffen
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-lith-5397

Informatie over gezondheid in gewicht in Lith

In regio Oss heeft 53% sterk overgewicht en 17% heeft last van obesitas. 72% ervaart zijn/haar gezondheid als (zeer) goed. 50% beweegt volgens de norm van de gezondheidsraad (ten minste 2,5 uur per week lichte sporten als fietsen of wandelen). 52% is actief met een sport. 31,7% gebruikt regelmatig een fiets (voor middellange afstanden tot 7,5 km). Ook zien we dat 21% maandelijks rookt en 9% is een zware drinker (6% wordt gezien als een overmatige drinker). 40% drinkt geen of maximaal 1 glas alcohol p/dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Overzicht met populaire diëten in Lith

Een groot deel van de mensen die willen afslanken zoeken hun heil in een dieet. Aan de hand van een afslankprogramma ga je sneller afvallen. Welk dieet past nu bij mij? Dit wordt bepaald door o.a. je huidige gewicht, eetvoorkeur en doelstelling. Deze afvalmethodes zijn onder te verdelen in 5 groepen:

  1. Caloriearm dieet: tijdens dit dieet ga je zo min mogelijk calorieën eten
  2. Koolhydraatarm dieet: is erop gericht het aantal koolhydraten te minimaliseren
  3. Eiwitrijk dieet: eiwitrijk eten is een bron van energie en de bouwstof voor het lichaam
  4. Vetvrij/vetarm dieet: beperkt de vetinname tot 15% van de totale calorieën
  5. Medisch dieet: focus op medische noodzaak, minder op uiterlijke resultaten (o.a. Moerman Dieet)

Een dieet kiezen dat bij jou past
Het juiste voedingsschema vinden en dit inpassen in jouw huidige leven is zeker niet eenvoudig. Hierna check je meerdere suggesties:

  • Kijk uit met het volgen van een crashdieet. Het is verre van gezond en je stofwisseling vertraagt
  • Af en toe mag je best even zondigen, dan stel jij jezelf ook realistische doelen
  • Houd een (digitaal) eetdagboek bij, zo weet je wat er allemaal binnenkomt
  • Start ook zeker met voldoende bewegen, dat versnelt het hele proces aanzienlijk
  • Vertel vrienden + familie dat je gaat afvallen met bijv. New Fysic of Herbalife

Top-10 diëten in Lith

DieetTypeTarievenWat is het?
South BeachFocus op vettenVanaf €28Focus op één ding tegelijkertijd
AtkinsKoolhydraatarmVanaf €63p/maandJe cholesterol laten zakken
Weight WatchersWeinig calorieënVanaf €17 p/maandDuurzaam afvallen
Cambridge 1 op 1CaloriebeperktVanaf €54 p/maandZeer goede begeleiding
KetogeenMedischVanaf €20Laat watergewicht verdwijnen
PaleoEenvoudigVanaf €33Je gaat onbewerkte producten eten
MediterranePortugeesVanaf €35Traditionele voeding uit o.a. Griekenland
DashMagnesiumrijkVanaf €47gezond voor diabetes type 2 patiënten
DukanKoolhydraatarmVanaf €20Unieke persoonlijke online-afslankcoach
ModifastMaaltijdvervangerVanaf €76 p/maandHeel weinig calorieën eten

Afvallen zonder veel gedoe

Snel resultaat zien met focus op gezonde gewoontes

Een sportschool vinden

Afslanken betekent dat je een negatieve calorie balans opbouwt. De basis is vaak gezond en gevarieerd eten. Je behaalt een beter resultaat als je actief calorieën gaat verbranden. Loop eens binnen bij een fitness of sportschool in Lith. Een goede combi is cardio en krachttraining. Door te doen aan cardio (roeimachine/hometrainer) werk je aan de calorieën (verbranding). Maar let op, het voordeel van krachttraining is de naverbranding: je lichaam blijft ook na de training energie verbranden. Eveneens stimuleer je de spiermassa als je werkt met gewichten. Naast de fitness vind je velerlei inspanningen om een negatieve calorie balans op te bouwen:

  • Bootcamp: Buiten of binnen een uur sporten met een groep
  • Slenderen: Onbelaste training voor mensen met fysieke problemen
  • Hardlopen: Snel fit worden door regelmatig te rennen
  • Wandelen (powerwalk): Werk op een simpele manier aan een fitter lichaam
  • Vaak ook aangeboden: BRN, Pilates en Tai Chi

Overzicht fitness in de regio Lith

NaamAdresPostcodePlaats
Sportstudio Share-Fit NulandAkkerstraat 345391 BBNuland
LACO GraveStoofweg 35361 HZGrave
hart for her GraveHoofschestraat 13a5361 ETGrave
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Lith
Wil je afvallen met hulp van een personal trainer? De personal training (PT) in Groningen richt zich op training, voeding, mindset en herstel. Jouw coach is er voor motivatie en advies en stelt met jou een voedingsplan op. Dit gaat je enorm helpen omdat je een work-out op maat krijgt, je ontzettend wordt gemotiveerd en dat je jouw oefeningen 100% efficiënt uitvoert. Het kan wel in de papieren lopen: zo’n prive-coach kost gemiddeld €85 per periode (30 dagen).

In 5 stappen naar een gezond gewicht

  1. Check je BMI

    Een BMI is een goede indicator. is een waarde die aangeeft of je een gezond gewicht hebt. Een BMI van 25 – 30 betekent overgewicht: je hebt licht overgewicht. Een score van 30 of hoger wijst op een ernstig overgewicht, ook wel obesitas. Deskundigen adviseren dan om actie te ondernemen in samenspraak met een diëtist.

  2. Bepaal je doelstelling

    Wil je iets doen aan jouw gewicht? Het hebben van een doelstelling is cruciaal. Anders heb je geen richting. Zorg dat je deze doelen wel kunt bereiken. Zorg dat de motivatie echt uit jezelf komt. Waarom wil je 5KG afvallen? Andere handigheidjes: vertel aan familie dat je wilt afvallen of maak gebruik van de expertise van de voedingscoach in Lith

  3. Calorie-focus

    Je gewicht laten afnemen draait in de basis hierom: eet minder calorieën dan je verbrandt en de kilo’s zullen er langzaam afgaan. Hiervoor zul je minder moeten eten. Voor mannen ligt de norm rond de 1800 calorieën per dag, bij vrouwen ligt dit met 1.500 kilocalorieën per dag iets lager (Bron: Voedingscentrum, eerlijk over eten). Zorg dat je het ontbijt, lunch en diner niet overslaat (zodat je niet gaat snacken), en eet rustig en met aandacht. Gebruik bijv. geen social media tijdens het eten.

  4. Gezonder eten

    Let niet uitsluitend op de grammen, maar daarnaast ook de maaltijd zelf heeft invloed op de totale calorie-inname. Probeer te minderen met suiker, zout maar ook alcohol en verzadigde vetten. Een nuttige eerste stap is dat je varieert binnen de Schijf van Vijf. Advies: leer meteen het ongezond snacken af en en drink 2 liter water per dag. Op supersnelgezond.nl kun je eenvoudig voedzame en gezonde gerechten zoeken.

  5. Dagelijks bewegen

    Tijd om in actie te komen! Op die manier houd je het beter vol en beperkt je het jojo-effect. Ga minimaal elke dag een half uur tot 60 minuten bewegen. Dit hoeft niet ingewikkeld te zijn: negeer de roltrap en pak wat vaker de fiets. Eventueel is het alternatief een fitnesscentra. Door bijv. cardio en/of krachttraining ga je sneller calorieën verbranden en kom je in rap tempo op gewicht.

Gelijk gewicht verliezen met een dieetplan?

Tot 5 KG in 2 weken verliezen

Huidige ontwikkelen omtrent afslanken in Lith

Kan ik op gewicht komen zonder dieet?
Ja, je kunt in Lith afvallen zonder een bepaald dieet te gebruiken. Het belangrijkste is stukje bij beetje gezonder leven. Let in het bijzonder op minder Kcal binnen krijgen, eten naar de Schijf van Vijf en sport in je leven introduceren. Door deze ontwikkeling ga je gegarandeerd je streefgewicht behalen. Extra inzicht: neem elke dag een gezond ontbijt, haal geen ongezonde producten in huis, geniet van elke maaltijd en koop een stappenteller. Op deze wijze zul jij dat fitte lichaam krijgen dat jij vol gaat houden.

Welk dieet adviseren jullie?
Helaas, er is is niet 1 voedingsplan waarmee je gegarandeerd de meeste kilo’s verliest. Modifast, Sonja Bakker, FIT Methode of Atkins, Paleo, Dukan Dieet: welk van deze methodes voor jou het beste werkt kun je bekijken a.d.h.v. verscheidene onderdelen als jouw huidige gewoontes, jouw lange termijn doelen en algehele gezondheid. Start met een speciaal voedingsschema waar je de nodige kilo’s kwijtraakt en je tegelijk ook voldoende eiwitten, vitamines en eiwitten binnenkrijgt.

Kleven er nadelen aan een crashdieet?
10 kg of meer kwijtraken is soms mogelijk met een crashdieet, maar is wel gevaarlijk. Bij deze programma’s is de calorie-inname die je eet veel te laag. Het voordeel is dat je snel afvalt, van toch wel 4,5 kg in minder dan een week. Toch kan je last krijgen van futloosheid, irritaties, en het is lastig om vol te houden. Voor veel mensen is het dus een teleurstelling.

Krijg ik een vergoeding van de zorgverzekering voor de diëtist?
Dieetadvies in 5397 valt deels binnen de basispolis van een zorgverzekering als die van Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Het betreft enkel 3 uur per jaar (per kalenderjaar). Doorgaans gaat het om 4 tot maximaal 6 consults. Niet vergeten: hiervoor wordt wel eerst het eigen risico aangesproken. Uitzondering is ketenzorg als bijvoorbeeld diabetes, hartfalen en COPD. Ook tieners kunnen rekenen op een volledige dekking.

Is snel afvallen een verantwoorde manier?
Afslanken op de lange termijn gaat vaak niet zo snel als je wilt. Focus jij je op een negatieve energiebalans (+/- 500 Kcal)? Dan mag je rekenen op +/- een halve kilo gewichtsverlies per week. Dat is niet meer dan 2 KG per maand. Dit is natuurlijk geen vast gegeven. Ga je voor nog minder calorieën? Dan gaat je lichaam in protest. Je krijgt een tekort aan essentiële voedingsstoffen en je lichaam gaat met name spieren afbreken (en dus geen vet). Kies dus voor een verantwoorde afslank strategie. Mogelijk in samenwerking met een coach in Centrum, Schadewijk, Industrieterreinen-Zuid, Oss-Zuid, Krinkelhoek, Industrieterreinen-Noord, Ruwaard, Ussen, Buitengebied-Noord, Buitengebied-Zuid, Berghem, Haren, Macharen, Megen, Ravenstein, Herpen, Overlangel, Deursen en Dennenburg, Lith, Lithoijen, Oijen, Maren – Kessel, Geffen.