koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Húns

Gemakkelijk en gezond afvallen in Húns? Een groot deel van de mensen kampen met een overgewicht. Maar hoe werkt dat eigenlijk? Er zijn veel opties. Zo kun je beginnen met het “Kwarkdieet” of misschien het “Mayodieet”. Wat je tegen kan staan is dat het vaak helpt op korte termijn. Wil je duurzaam gewicht verliezen? Heroverweeg dan je actuele eetpatroon. Eigenlijk resulteert dat in meer bewegen en minder eten. Meer gezonde voeding, twee flessen water per dag, een goede balans tussen eiwitten, vetten en koolhydraten, genoeg groenten en fruit eten en letten op je beweging om maar een paar voorbeelden te noemen. Jouw diëtist in Húns levert daarvoor ondersteuning. Op deze pagina vind jij praktische informatie over voedingsconsulentes, goede voeding, populaire afvalprogramma’s + sporten.

  • Er zijn diverse diëten die bijdragen aan gewichtsverlies en gezondheid
  • Het “Obesigard” of het “Citroensapvasten” worden door veel mensen gevolgd
  • Bedenk hierbij wel dat je snel weer terugvalt (jojo-effect)
  • De afvalcoach in Húns biedt veel ondersteuning bij een voedings- en beweegplan voor de lange termijn
  • Cruciaal is de energiebalans: verbrand meer energie dan wat je dagelijks binnenkrijgt
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2024.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieFriesland
GemeenteLeeuwarden
Postcode8832
% overgewicht47%
% obesitas12%
Lokale diëtistenpraktijkGrietje Van Der Sluis
FitnessSportcentrum Shape Franeker

Diëtist in Húns zoeken

Aanzienlijk veel mensen Húns zijn te zwaar en strijden tegen de kilo’s. 47% heeft een BMI van 25 of hoger (overgewicht) en 12% zelfs obesitas. Een overgewicht komt vaak door een gebrek aan kennis. Er is een enorm aanbod qua voeding, wat is nu voor mij de juiste keuze? Een speciale diëtistenpraktijk in Húns helpt met het inzichtelijk maken van jouw eetpatroon en leefstijl. Tevens krijg je tips en advies die betrekking hebben op eten en sporten. Een voedingsdeskundige kan ook bezocht worden als je kampt met medische problemen als diabetes of hart- en vaatziektes.

  • De diëtist daagt je uit om een eet- en beweegplan op te stellen
  • Via de basiszorgverzekering krijg je vergoed max. 3 uur aan dieetadvies + begeleiding op jaarbasis
  • Je kunt ook afvallen met acupunctuur, virtuele maagband of hypnose

Diëtistenpraktijken Húns maart 2024
Wil je advies van een betrouwbare gezondheidspraktijk in jouw omgeving? Bijgaand check jij actuele info van een centrum voor gewichtsbeheersing of voedingstherapeut uit de gemeente Leeuwarden. Jij wil toch ook dat je een afspraak maakt met een gediplomeerd iemand. Er circuleren flink wat verschillende coaches en specialisaties. Op de titel diëtist rust wettelijke bescherming. Jij kan echter terecht bij diverse specialisaties binnen de afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: coacht en helpt gezonde mensen die te zwaar zijn
  • Voedingsdeskundige: veel kennis van verschillende voedingsstoffen als eiwitten en koolhydraten
  • Voedingstherapeut: helpt cliënten om eetpatroon te veranderen
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: concreet aan de slag met voedingsschema’s en mindfulness-training

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

afvallen-diëtist-huns-8832

Gezondheidscijfers in Húns

In regio Leeuwarden heeft 47% sterk overgewicht en 12% een BMI van 30 of hoger (obesitas). 76% heeft een positieve gezondheidsbeleving. 56% beweegt volgens de norm van de gezondheidsraad (minstens 150 minuten per week aan matig intensieve inspanning). 51% doet aan sport. 37,3% fietst zeer regelmatig (voor kleinere afstanden van max 7,5 km). Ook zien we dat 23% wel eens rookt en dat 8% is een zware alcohol-drinker (7% is overmatige drinker). 41% van de inwoners drinkt volgens de richtlijn (bron: Gezondheidsmonitor).

Gezonde populaire diëten in Húns

Ontzettend veel mensen die kampen met overgewicht proberen het met een dieet. Dankzij een dergelijk afslankprogramma kun je moeiteloos afvallen. Wat is voor mij een goed dieet? Dit wordt bepaald door o.a. je huidige gewicht, eventuele allergieën en het streefgewicht. De diëten zijn onder te verdelen in 5 groepen:

  1. Caloriearm dieet: kilo’s kwijtraken door simpelweg minder calorieën te eten
  2. Koolhydraatarm dieet: snelle manier om op natuurlijke manier vet te verbranden
  3. Eiwitdieet: veel eiwitrijk eten en weinig koolhydraten + veel goede vetten
  4. Vetarm- of vetvrij dieet: heel kritisch letten op je dagelijkse vetinname
  5. Medisch dieet: doel om specifieke gezondheidsklachten te verminderen (o.a. Cholesterol verlagend dieet)

5 tips bij het kiezen/volgen van een dieet
Het juiste programma kiezen, en het ook volhouden is niet altijd makkelijk. Hieronder bieden we een aantal handige aanwijzingen:

  • Een crashdieet is geen aanrader. Dit werkt vaak maar een paar weken
  • Leg jezelf niet te strenge eisen op, anders wordt het lastig volhouden
  • Houd een eetdagboek bij, dit maakt het allemaal veel concreter
  • Probeer een combinatie met sport, je houdt het dan ook veel beter vol
  • Probeer een sportmaat te vinden en begin samen met bijv. New Fysic of Herbalife

Meest gekozen diëten in Húns

DieetAfvalplanPrijsDetails
South BeachBeperkte vettenVanaf €35Van cardioloog Dr. Agatston
AtkinsKoolhydraatarmVanaf €75p/maandJe mag vet blijven eten
Weight WatchersWeinig calorieënVanaf €16 p/maandMet de handige WW App
Cambridge 1 op 1Beperkte calorieënVanaf €59 p/maandAfvallen onder begeleiding
KetogeenKoolhydraatarmVanaf €31Verbetering van de gemoedstoestand
PaleoEenvoudigVanaf €23Eten zoals onze voorouders
MediterraneVakantieVanaf €33Veel koken met o.a. olijfolie
DashVezelrijkVanaf €53Veel vezelrijke voeding
DukanWeinig koolhydratenVanaf €15Al meer dan 20 jaar succesvol
ModifastToegankelijkVanaf €61 p/maandModifast Protein Shape

Snel en verantwoord afvallen

Zonder gedoe afvallen zonder een terugval

Sportscholen in de buurt

Afslanken gaat erom dat er minder energie ingaat dan eruit gaan. Dit behelst meer dan enkel minder en gezonder eten. Maar het is ook belangrijk dat je actief calorieën gaat verbranden. Hiervoor heb je natuurlijk een fitness of sportschool in Húns. Daar tref je alle gemakken rondom cardio en krachttraining. Door te werken aan cardio (bijv. roeien of de airbike) zul je veel calorieën verbranden. Bedenk wel, je moet krachttraining doen wil je de naverbranding versterken: je body zal dan na een training door blijven gaan met energie verbranden. Eveneens ga je spieren kweken tijdens de krachttrainingen. Uitgezonderd van de fitness zijn er meerdere bezigheden om een negatieve calorie balans op te bouwen:

  • Bootcamp: Groepstraining die conditie- en krachtsoefeningen combineert
  • Slenderen: Wordt gebruikt bij o.a. Hypermobiliteit of spieraandoeningen
  • Hardlopen: Geef je conditie een flink boost met rennen
  • Wandelen (powerwalk): Ook vaak aangeboden in groepsvorm
  • Ook populair: Body Combat, Body Step en Brazilian BBB

Zoek fitness in de regio Húns

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

Personal trainer Húns
Effectief afslanken waarbij je 1-op-1 begeleid wordt? De personal training (PT) in Friesland helpt je naar fysieke en mentale fitheid. Jouw trainer weet precies hoe elke oefening werkt en heeft verstand van voedingsschema’s. Het succes zit hem erin dat jij een gepersonaliseerd trainingsschema krijgt, je nog meer toewijding hebt en dat je de oefeningen ook technisch goed uitvoert. Het is wel een kostbare optie: een persoonlijke trainer kost al snel €87,5 voor 4 sessies p/maand.

Een gezond gewicht in 5 stappen

  1. Body Mass Index berekenen

    Een goed uitgangspunt is het BMI. Dit geeft op basis van lengte en gewicht de gezondheidsrisico’s weer. Heb jij een BMI tussen de 25 en 29 punten: jij zal moeten afslanken. Is de waarde 30+? Dat duidt op zeer ernstig overgewicht (namelijk obesitas). Het wordt aanbevolen om in overleg met de dokter of diëtist hier iets aan te doen.

  2. Hoeveel kilo wil je kwijt?

    Ga je proberen af te vallen? Schrijf dan op hoeveel je in welke tijd wilt afvallen. Anders ontbreekt er de focus. Een grote fout is een te scherpe doelstelling. Schrijf ook op waarom je dit wil. In welke zin verandert mijn leven als ik 20 kilo verlies? Wat ook werkt: deel jouw doelstelling met je vrienden of vraag om tips en adviezen bij een voedingscoach in Húns

  3. Calorieën beperken

    Je vetpercentage verminderen is eigenlijk heel simpel: verbrandt meer energie dan er binnenkomt en je gaat resultaat zien. Je zult dus ook minder moeten eten. Voor mannen ligt de norm rond de 1800 calorieën per dag, vrouwen moeten uitgaan van zo’n 1.500 calorieën (Bron: www.voedingscentrum.nl). Zorg dat je minimaal 3 hoofdmaaltijden eet (om ongezonde snacks te voorkomen), en neem de tijd voor je eten. Bijv. door kleiner bestek te gebruiken.

  4. Gezondere voeding

    Kijk niet puur naar de grammetjes, maar ook de voedingsstof zelf beïnvloedt jouw gezondheid. Wees voorzichtig met zout, suiker of alcohol. Een belangrijke eerste stap is dat je uitgaat van de Schijf van Vijf. Let op: schap de onnodige tussendoortjes en eet kleinere porties. Op simpele-recepten.nl staan honderden voedzame recepten.

  5. Beginnen met sporten

    Ga jij er serieus voor? Door meer te bewegen ga je meer plezier in het afvallen beleven en haal je sneller jouw doel. Elke dag 30 minuten tot een uur bewegen is het minimum. Dit kan al heel eenvoudig: gebruik altijd de trap en ga eens in huis klussen. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor de fitness. Op het moment dat je start met cardio of kracht ga je vet verbranden en haal je sneller jouw doelen.

Eenvoudig gewicht verliezen met een voedingsschema?

Tot 5 KG in 2 weken verliezen

Alles wat jij moet weten over afslanken in Húns

Afvallen zonder dieet, hoe werkt dat?
Ja, je kunt in Húns afvallen zonder een bepaald dieet te gebruiken. Het belangrijkste is gezonde gewoontes inpassen. Let in het bijzonder op minder calorieën binnenkrijgen, eten volgens de Schijf van Vijf en sport in je leven introduceren. Zodoende ga jij altijd gewichtsverlies realiseren. De volgende adviezen dragen ook bij: zorg voor gezonde tussendoortjes, drink zoveel mogelijk water, heb aandacht voor je eten en ga eens in huis klussen. Op die manier zul jij dat fitte lichaam krijgen dat jij vol gaat houden.

Wat is het beste dieet?
Er bestaat geen superdieet dat het beste is voor iedereen. Montignac, Oerdieet, Keto dieet of Weight Watchers, Cambridge, Mediterrane dieet: welk van deze methodes effectief is voor jou ligt aan velerlei zaken als huidige gewicht, het aantal kilo’s dat je wilt kwijtraken en medische aandoeningen. De beste resultaten haal je met een verantwoord voedingsschema waarbij je de nodige kilo’s verliest maar ook de nodige vitamines, mineralen en vezels binnenkrijgt.

Ik wil snel afvallen met een crashdieet, is dat slim?
10 kg of meer verliezen waarbij men een crashdieet toepast is haalbaar, maar is over het algemeen niet slim. Bij zo’n voedingspatroon is de hoeveelheid calorieën die wordt geconsumeerd beneden het minimum. Pluspunt is dat je snel afvalt, waarbij je kunt denk aan 3,5 kilogram in een week. De minpunten zijn: heel veel trek tijdens het dieet, draaierigheid, en het is lastig om vol te houden. Zo heb je snel je overgewicht weer terug.

Wat krijg ik vergoed als ik naar de diëtist ga?
Dieetadvies in 8832 hoef je niet helemaal zelf te betalen, het wordt deels gedekt door o.a. de Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé basisverzekering. Dit gaat op voor de eerste 3 uren die je gebruikt. In de regel ontvang je dan 6 gesprekken. Tip: hiervoor betaal je wel eerst je wettelijke eigen risico. Behalve bij de zogenaamde ketenzorg als diabetes of COPD. Ook kids worden zonder kosten verder geholpen.

Is snel afvallen een verantwoorde manier?
Afslanken op de lange termijn kost simpelweg tijd. Laten we uitgaan van een calorietekort van 500 calorieën. Dan val je wekelijks zo’n halve kilo af. Wat per maand neerkomt op 2000 gram. In het begin gaat het soms sneller. Wil je nog minder calorieën binnenkrijgen? Dan loop je serieuze gezondheidsrisico’s. Het bewegen gaat moeizamer en je lichaam gaat met name spieren afbreken (en dus geen vet). Neem de tijd voor duurzaam afslanken. Dit kan bijv. met een afslankcoach in Binnenstad, Transvaalwijk & Rengerspark, Bilgaard & Havankpark e.o., Vrijheidswijk, Lekkum e.o., Blitsaerd, Oldegalileën & Bloemenbuurt, Tjerk Hiddes & Cambuursterhoek, Vlietzone, Oranjewijk & Tulpenburg, Heechterp, Schieringen & De Centrale, Camminghaburen, Grote Wielen & De Groene Ster, Bedrijventerreinen-Oost, Achter de Hoven, Schepenbuurt, Wielenpôlle, Huizum-Oost, Huizum-West, Aldlân, Nijlân, Hempens/Teerns e.o. & Zuiderburen, Wirdum & Swichum e.o., Wytgaard e.o., Goutum e.o., Techum, Wiarda, De Werp, De Zwette, Vossepark & Helicon, Vogelwijk & Muziekwijk, Valeriuskwartier & Magere Weide, Westeinde, Buitengebied Noordwest, “De Zuidlanden”, Wergea & Warten e.o., Reduzum e.o., Grou e.o., Jirnsum e.o., Noord, Zuid, Zuid, Noord, Mantgum, Wijk-West, Wijk-Oost.