Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Geldrop-Mierlo

Beginnen met gezond afvallen in Geldrop-Mierlo? Een groot deel van de mensen vinden zichzelf eigenlijk te zwaar. Hoe kan ik beginnen met afvallen? Je hebt de keuze uit flink wat manieren. Programma’s die veel mensen volgen zijn o.a. het “Vegetarisch Dieet” en natuurlijk ook het “Koemelkvrij dieet”. Wat we helaas vaak zien gebeuren is dat je snel weer terugvalt naar je oude gewicht. Wil jij liever gewicht verliezen voor de lange termijn? Optimaliseer dan jouw huidige leefstijl. In de regel let je dan op je eten, beweging en nachtrust. Probeer minder te snoepen, meer water drinken, vermijd andere snelle koolhydraten, meer variatie in groenten en meer sporten zijn slechts een paar tips. Een diëtist in Geldrop-Mierlo beschikt over voldoende kennis. Op deze pagina lees je waardevolle info over voedingsconsulenten, verantwoorde voeding, afvalprogramma’s & hoe je in beweging kunt komen.

  • Je kunt kiezen uit flink wat diëten die succesvol blijken te zijn
  • O.a. het “Negatieve Calorie Dieet” en het “Maagdarmsparend Dieet” kom je in Nederland veel tegen
  • Het nadeel hiervan is dat er vaak sprake is van een jojo-effect
  • De afvalcoach in Geldrop-Mierlo biedt ondersteuning bij het zoeken naar echte aanpassingen in jouw leefstijl doorvoeren
  • Let op je energiebalans: meer calorieën verbranden dan dat je lichaam nodig heeft
ProgrammaUSPPrijsBeoordelingInformatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieNoord-Brabant
GemeenteGeldrop-Mierlo
Postcode5660
% overgewicht50%
% obesitas11%
Regionale diëtistDiëtistenpraktijk A. Boullart
FitnesscentrumFitnesscentrum Artisport Meerhoven

Diëtist in Geldrop-Mierlo zoeken

Flink wat mensen in Geldrop-Mierlo willen flink wat kilo’s kwijtraken. 50% heeft te maken met overgewicht en 11% kampt met obesitas. Een overgewicht is vaak het resultaat van simpelweg te weinig kennis. Je kunt vrijwel alles in de supermarkt krijgen, welke producten zijn gezond, en wat moet ik mijden? Een gekwalificeerd diëtistenpraktijk in Geldrop-Mierlo kijkt eerst kritisch nar jouw eet- en beweegpatroon. Tijdens de vervolgsessie ga jij samen aan de slag inzake jouw eet- en leefstijl. Men kan ook terecht bij een voedingsdeskundige als je advies nodig hebt rondom medische zaken als allergieën of diabetes.

  • De diëtist werkt samen met je om echt gezond te eten en duurzaam af te vallen
  • Vanuit de basispremie mag je gebruik maken van 3 uur dieetadvies op jaarbasis
  • Je kunt ook afvallen met acupunctuur, virtuele maagband of hypnose

Diëtistenpraktijken Geldrop-Mierlo augustus 2020
Zoek je advies bij een betrouwbare gezondheidspraktijk in jouw omgeving? Verderop bekijk je gegevens van een centrum voor gewichtsbeheersing of voedingstherapeut uit de gemeente Geldrop-Mierlo. Jij wil toch ook dat je zo goed mogelijk geholpen wordt. Men gebruikt nogal wat functies en alternatieve werkwijzen. Het vak van diëtist is wettelijk beschermd. Alternatieve functienamen van een afvalhulp die doorgaans langskomen zijn:

  • Gewichtsconsulent: geen opleiding nodig, begeleid mensen met BMI tussen 18,5 en 30
  • Voedingsdeskundige: vaak werkzaam binnen scholen of bedrijven
  • Voedingstherapeut: helpt cliënten om eetpatroon te veranderen
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: krijg coaching op gebieden als voeding, mentale rust en leefstijl
NaamAdresPostcodePlaats
Diëtistenpraktijk A. BoullartMeerwater 275658 LPEindhoven
Claudia Pelzers DietetiekWarmelo 605655 JXEindhoven
Diëtistenpraktijk Angélique BakermansKastelenplein 1725653 LXEindhoven
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-geldrop-mierlo-5660

Gezondheidscijfers in Geldrop-Mierlo

In regio Geldrop-Mierlo heeft 50% licht overgewicht en 11% ervaart obesitas. 73% beleeft de eigen gezondheid als goed of zelfs zeer goed. 57% haalt de minimale beweging per dag volgens de gezondheidsraad (minstens 150 minuten per week bijv, fietsen of wandelen). 54% doet aan sport. 35,6% gebruikt maandelijks de fiets (voor kleinere afstanden van max 7,5 km). Punt van zorgen is dat 18% rookt en dat 12% is een forse alcohol-gebruiker (9% heeft het label overmatige drinker). 38% van de inwoners drinkt volgens de richtlijn (bron: Gezondheidsmonitor).

Gezonde populaire diëten in Geldrop-Mierlo

De meeste mensen die kilo’s willen kwijtraken zoeken hun heil in een dieet. Met zo’n afslankprogramma kan jij vlug wat kilo’s kwijtraken. Welk dieet is voor mijn lichaam geschikt? Dat heeft alles te maken met je leefstijl, voedselvoorkeuren en je uiteindelijke doel / wens. Deze diëten worden ingedeeld in 5 groepen:

  1. Caloriearm dieet: proberen zo min mogelijk calorieën binnen te krijgen
  2. Koolhydraatarm dieet: dieet waarbij de inname van koolhydraten is beperkt tot zo’n 30 gram p/dag
  3. Eiwitdieet: veel eiwitrijk eten en weinig koolhydraten + veel goede vetten
  4. Vetarm- of vetvrij dieet: kan het goede HDL-cholesterolgehalte gedurende een periode verlagen
  5. Medisch dieet: verbetert je lichamelijke (en/of geestelijke) gezondheid voor een betere levenskwaliteit (o.a. Specifieke Koolhydraten Dieet)

Kies het juiste dieet
Een voedingsvoorschrift opvolgen, en dit inpassen in jouw huidige leven is niet eenvoudig. Op deze pagina lees je enkele suggesties:

  • Kijk uit met het volgen van een crashdieet. Je verliest alleen gewicht op korte termijn
  • Af en toe mag je best even zondigen, anders geef je het te snel weer op
  • Houd een (digitaal) eetdagboek bij, dan kun je een totaaloverzicht van je voeding terugkijken
  • Ga aan de slag met sporten, je verbrand energie en het is goed voor je mentale gezondheid
  • Zoek support tijdens het afvallen met bijv. Herbalife of New Fysic

Meest gekozen diëten in Geldrop-Mierlo

DieetnaamTypeOnkostenWat is het?
South BeachMinimale vettenVanaf €28Gewicht verliezen met gezonde leefstijl
AtkinsWeinig koolhydratenVanaf €65p/maandMet duidelijke richtlijnen
Weight WatchersBeperkte calorieënVanaf €19 p/maandOveral toegang tot de App
Cambridge 1 op 1Minimale calorieënVanaf €56 p/maandLekkere maaltijden voor balans
KetogeenKoolhydraatarm / medischVanaf €25Geen koolhydraatrijke snacks meer
PaleoOverigeVanaf €37Focus op groenten en fruit
MediterraneVakantieVanaf €24Een compleet nieuwe leefstijl
DashBloeddruk focusVanaf €41Je valt er daadwerkelijk van af
DukanWeinig koolhydratenVanaf €14Relatief streng afslankprogramma
ModifastMaaltijdshakesVanaf €64 p/maandVeel verschillende soorten producten

Afvallen op jouw eigen manier

Zonder gedoe afvallen en een nieuwe leefstijl aanleren

Omliggende sportscholen

Afslanken betekent dat je minder energie tot je neemt dan je verbruikt. Dit behelst meer dan enkel gezonder eten. Maar iets wat enorm kan helpen is dat je ook in beweging komt. Geknipt hiervoor is een personal trainer of sportschool in Geldrop-Mierlo. Je kunt hier zowel werken aan cardio als krachttraining. Met cardio (denk aan de crosstrainer of airbike) zal de calorieverbranding flink toenemen. Alleen, naverbranding vindt plaats bij krachttraining: ook na de training blijf je dan energie verbranden. Tevens stimuleer je de spiermassa wanneer je krachttraining toepast. Ook buiten fitness bestaan er tegenwoordig allerlei activiteiten om in beweging te komen:

  • Bootcamp: Alle spieren in een training aanpakken
  • Slenderen: Een soepeler en sterker lichaam
  • Hardlopen: Het maakt je gelukkig, en je valt er van af
  • Wandelen (powerwalk): Ook vaak aangeboden in groepsvorm
  • Groepslessen: RPM, Body Step en Tae Bo

Overzicht fitness in de regio Geldrop-Mierlo

NaamAdresPostcodePlaats
Fitnesscentrum Artisport MeerhovenMeerbos 65658 LAEindhoven
Basic-Fit Eindhoven LimburglaanLimburglaan 365652 AAEindhoven
Eindhovengym EindhovenAchtseweg Zuid 153a5651 GWEindhoven
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Geldrop-Mierlo
Wil je gewicht verliezen waarbij je 1-op-1 begeleid wordt? De personal training (PT) in Noord-Brabant helpt je naar fysieke en mentale fitheid. Deze trainer motiveert je met de trainingen en weet ook alles over eten. De voordelen zijn dat je een work-out op maat krijgt, je nog dieper en verder kunt gaan en dat je jouw oefeningen 100% efficiënt uitvoert. Houd rekening met de hoge kosten: een prive-trainer kost vaak zo’n €65 per periode (30 dagen).

In 5 stappen naar een gezond gewicht

  1. Start met je BMI

    Stap 1 is het achterhalen van jouw BMI. De BMI geeft een schatting van het gezondheidsrisico van je lichaamsgewicht. Bij een waarde tussen de 25 – 30: probeer af te vallen. Een BMI groter dan 30 houdt in dat je te maken hebt met ernstig overgewicht. Deskundigen adviseren dan om in overleg met de dokter of diëtist hier iets aan te doen.

  2. Welke resultaten wil je halen?

    Ga je proberen af te vallen? Ga niet aan de slag zonder concrete doelstelling. Zo is het duidelijk wat je wilt gaan doen. Zorg dat je deze doelen wel kunt bereiken. Probeer te ontdekken wat de achterliggende gedachte is. Waarom wil ik zo graag die 10 kilo verliezen? Andere handigheidjes: vertel vrienden en familie dat je gaat afvallen en ga eens langs bij een voedingscoach in Geldrop-Mierlo

  3. Calorie-focus

    Je gewicht verlagen is eigenlijk heel simpel: ontwikkel een negatieve energiebalans en je gaat resultaat zien. Om dit te bereiken moet je letten op je calorie-inname. Een gemiddelde man kan als richtlijn aanhouden 1800 calorieën p/dag, bij vrouwen zo’n 1.500 calorieën (Bron: Voedingscentrum, eerlijk over eten). Probeer regelmatig te eten (om te voorkomen dat je gaat snacken), en eet rustig en met aandacht. Gebruik bijv. geen social media tijdens het eten.

  4. Gezonder eten

    Niet alleen de kwantiteit, maar ook de voedingsmiddelen die je kiest draagt bij aan de calorie-inname. Neem geen maaltijden met veel zout, suiker of alcohol. Een goede basis is als je alleen producten kiest uit de Schijf van Vijf. Advies: beperk ongezonde snacks als snoep en koek en en drink 2 liter water per dag. Via sites zoals lekkergezond.nl vind je voorbeelden van gezonde recepten.

  5. Sporten

    Het gaat beginnen! Door te sporten kun je jouw dieet beter volhouden en zul jij je doelen sneller bereiken. Probeer dagelijks bijv. 3 keer 20 minuten te bewegen. Denk niet te moeilijk: negeer de roltrap en ga lopend naar een afspraak. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een regionale sportschool. Door een crosstrainer of halters neemt de vetverbranding toe en vliegen de kilo’s er veel sneller af.

Vlug gewicht verliezen met een afvalplan?

Verlies tot wel 5 kilo in 2 weken

Tips en antwoorden voor afslanken in Geldrop-Mierlo

Kan ik ook afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Geldrop-Mierlo afvallen zonder tussenkomst van een dieet. Uitgangspunt is in kleine stapjes gezonder gaan leven. Onthoud altijd de volgende aspecten:letten op je calorie-inname, gezondere keuzes maken en min. 60 minuten bewegen. Hierdoor ga je gegarandeerd de nodige kilo’s kwijtraken. Wil jij geen terugval: vermijd snelle koolhydraten, koop überhaupt geen ongezonde tussendoortjes, neem de tijd voor je eten en ga eens in huis klussen. Hierdoor creëer je een duurzame leefstijl voor de rest van je leven.

Welk dieet is het beste?
Helaas, er is is niet 1 voedingsplan waarbij je het snelste of het meest afvalt. Modifast, Sonja Bakker, FIT Methode of South Beach, Cambridge, DASH Dieet Plan: welk programma effectief is voor jou wordt beïnvloed door meerdere zaken als huidige BMI, lange termijn wensen en eventuele allergieën. Start met een verantwoord voedingspatroon waarbij je afvalt maar waarbij je jouw lichaam niet verwaarloost.

Ik het verstandig een crashdieet te gebruiken?
10 kg of meer afvallen is zeker realistisch voor veel mensen met een crashdieet, maar is wel gevaarlijk. Bij dergelijke methodes is het aantal calorieën die men consumeert heel erg laag (rond de 500 Kcal). Denk hierbij aan snel verlies van overgewicht, van regelmatig 4,5 kg in 1 – 2 weken. Grote tegenvallers zijn: een vermoeid gevoel, uitdroging, en daarbij kan het jojo-effect snel optreden. Geen optie voor de lange termijn dus.

Krijg ik een vergoeding van de zorgverzekering voor de diëtist?
Dieetadvies in 5563, 5660, 5661, 5662, 5663, 5664, 5665, 5666, 5667 wordt via de basisverzekering gedeeltelijk gedekt bij verzekeraars zoals Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Het huidige beleid: de eerste drie behandeluren per kalenderjaar. In de basis kun je rekenen op 4 – 6 afspraken. Kleine lettertjes: hiervoor wordt wel eerst het eigen risico aangesproken. Er is een uitzondering: ketenzorg zoals COPD, of diabetes. De eigen bijdrage vervalt ook voor kids / jongeren met overgewicht.

Kun jij snel afvallen op een gezonde manier?
Afvallen op een verantwoorde manier kost simpelweg tijd. Neem een energietekort van max. 500 Kcal. Dan kun je 500 gram afslanken per 7 dagen. Dat maakt gemiddeld 2 kilo op maandbasis. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Wil jij het afslankproces versnellen? Dan kleven daar enkele risico’s aan. Je sportprestaties worden minder en je gaat vooral spierweefsel afbreken i.p.v. vet. Gecontroleerd afvallen is dus beter, bijvoorbeeld samen met een afvalcoach in Geldrop, Mierlo.

  • Geldrop
  • Mierlo