Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Meedhuizen

Vandaag al starten met gezond afvallen in Meedhuizen? Heel wat mensen werken dagelijks tegen de kilo’s. Maar waar moet ik beginnen? Tegenwoordig moet je kiezen uit talloze werkwijzes. Je hebt bijvoorbeeld het “Balans Slankclub” of misschien het “Zuiverend dieet”. Wat we helaas vaak zien gebeuren is dat je snel weer terugvalt naar je oude gewicht. Wil jij niet alleen op korte termijn afvallen, maar juist op de lange termijn? Kijk dan eens goed naar je leefstijl van dit moment. Gemiddeld genomen let je dan op je eten, beweging en nachtrust. Het minimaliseren van ongezonde tussendoortjes, vermijd frisdrank en vruchtensap, vermijd andere snelle koolhydraten, lekker veel groenten eten en meer sporten zijn slechts een paar tips. Jouw diëtist in Meedhuizen kan een uitkomst bieden. Onderstaand check jij bruikbare info over gewichtsconsulenten, wat nu gezonde voeding is, afvalmethodes en lichaamsbeweging.

  • We onderscheiden ontzettend veel diëten die succesvol blijken te zijn
  • Bijv. het “Scopinaro ingreep” + het “Zuiverend dieet” zijn bijvoorbeeld erg populair
  • We vertellen er wel bij dat volhouden belangrijk is (jojo-effect)
  • Een bekwame afvalcoach in Meedhuizen kan jou helpen met echte aanpassingen in jouw leefstijl doorvoeren
  • Essentieel is de energiebalans: verbrand meer energie dan dat jij eet
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieGroningen
GemeenteDelfzijl
Postcode9937
% overgewicht58%
% obesitas21%
Regionale diëtistDietistenpraktijk Heeringa
FitnessSportcenter Imperial Delfzijl

Diëtist in Meedhuizen bezoeken

Steeds meer inwoners van Meedhuizen lopen rond met een te zwaar gewicht. 58% kampt met overgewicht en 21% zelfs obesitas. Een ongezond gewicht is te danken aan te veel ongezonde voeding en te weinig beweging. Er is een enorm aanbod qua voeding, welke producten zijn gezond, en wat moet ik mijden? Een gekwalificeerd diëtistenpraktijk in Meedhuizen maakt de balans op van jouw voedingspatroon. Op basis daarvan ontvang je praktische tips ten aanzien van gezonder eten en meer sporten. De voedingsdeskundige is ook geschikt als je geïnformeerd wilt worden rondom klachten als allergieën of diabetes.

  • De diëtist daagt je uit om gezond en duurzaam gewicht te verliezen
  • Aan de hand van de basisverzekering mag je gebruik maken van 3 uur advies op dieetgebied p/jaar
  • Er zijn ook specialistische methodes zoals acupunctuur of hypnose

Diëtistenpraktijken Meedhuizen juli 2022
Zoek je advies bij een bekwame gezondheidspraktijk in je wijk? In de bijgaande tabel vergelijk je informatie van een centrum voor gewichtsbeheersing of voedingstherapeut uit de gemeente Delfzijl. Zoek een plek waar je zo goed mogelijk geholpen wordt. We onderscheiden nogal wat jobtitels en specialismen. Op de titel diëtist rust wettelijke bescherming. Alternatieve functienamen van een afvalhulp die doorgaans langskomen zijn:

  • Gewichtsconsulent: coacht en helpt gezonde mensen die te zwaar zijn
  • Voedingsdeskundige: gespecialiseerd in voedingsleer, weet alles van de voedingsstoffen
  • Voedingstherapeut: met gezonde voeding het lichaam in balans brengen
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: gaat samen met je aan de slag om je voeding en mindset te verbeteren
NaamAdresPostcodePlaats
Dietistenpraktijk HeeringaJachtlaan 929934 JDDelfzijl
Dietistenpraktijk HeeringaKoningin Wilhelminapark 259934 EHDelfzijl
Diëtheek DelfzijlEde Staalstraat 39933 KJDelfzijl
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-meedhuizen-9937

Gegevens over gezondheid in Meedhuizen

In regio Delfzijl heeft 58% te maken met overgewicht, en 21% ernstige obesitas. 69% ervaart zijn/haar gezondheid als (zeer) goed. 43% beweegt volgens de norm van de gezondheidsraad (een minimum van 2,5 uur intensief bewegen per week). 41% is een “wekelijkse sporter”. 31,5% fietst zeer regelmatig bij verplaatsingen met een korte afstand. Tenslotte zien we dat 25% maandelijks rookt en 8% wordt aangemerkt als zware drinker (5% heeft het stempel overmatige drinker). 45% drinkt niet of max. 1 glas per dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Lijst met populaire diëten in Meedhuizen

Ontzettend veel mensen die kilo’s willen kwijtraken starten met een dieet. Dankzij een dergelijk afslankprogramma kun je moeiteloos afvallen. Welk dieet moet ik kiezen? Dat heeft alles te maken met jouw huidige leefstijl, eetvoorkeur en het streefgewicht. De afslankprogramma’s zijn onder te verdelen in 5 groepen:

  1. Caloriearm dieet: gericht op het minimaliseren van calorieën
  2. Koolhydraatarm dieet: eetpatroon waarbij het aantal koolhydraten beperkt wordt
  3. Eiwitrijk dieet: haal je energie voornamelijk uit eiwitten / proteïnen
  4. Vetarm/vetvrij dieet: Focus op de juiste vetten (onverzadigd) en beperkt de inname van transvetten
  5. Medisch dieet: bijv. een dieet tegen acne of hartstoornissen (o.a. Makers dieet)

Een dieet dat past bij jouw situatie
Het juiste voedingsschema vinden en echt een nieuwe leefstijl aanleren is soms best pittig. Bijgaand vind je enige handige aanwijzingen:

  • Blijf weg van de zogenaamde crashdiëten. Het is ongezond, en je hormonen raken uit balans
  • Leg jezelf niet te strenge eisen op, anders wordt het lastig volhouden
  • Noteer eens een week wat je eet, dit maakt het allemaal veel concreter
  • Ga elke dag minimaal 20 minuten bewegen, je verbrand de nodige calorieën en je kunt even je hoofd leegmaken
  • Zoek support tijdens het afvallen met bijv. Herbalife of New Fysic

Populaire diëten in Meedhuizen

DieetnaamSoortKostenBeschrijving
South BeachWeinig vettenVanaf €34Alleen goede koolhydraten en vetten
AtkinsMinimale koolhydratenVanaf €69p/maandGaat insulineresistentie tegen
Weight WatchersCaloriebeperktVanaf €18 p/maandBewust bezig zijn met eten
Cambridge 1 op 1Beperkte calorieënVanaf €54 p/maandSnelle maaltijden
KetogeenKoolhydraatarmVanaf €42Je gaat minder eten
PaleoOuderwetsVanaf €29Natuurlijke producten / ingrediënten
MediterraneUniekVanaf €43Geen sneldieet, maar een lifestyle
DashZoutarmVanaf €41Focus op minder zout
DukanBeperkte koolhydratenVanaf €20Duidelijke en strenge regels
ModifastMaaltijdshakesVanaf €81 p/maandModifast Snack & Meal

Afvallen zonder veel gedoe

Jouw streefgewicht bereiken zonder een terugval

Sportscholen in de buurt

Afslanken gaat erom dat je minder energie tot je neemt dan je verbruikt. Voor een deel is dat minder en gezonder eten. Maar het is ook belangrijk dat je lekker gaat sporten. Loop eens binnen bij een fitness of sportschool in Meedhuizen. Doorgaans vind je hier alles op het gebied van cardio en krachttraining. Dankzij cardio (loopband/crosstrainer) stimuleer jij de verbranding van calorieën. Let echter op, onderschat niet het stukje naverbranding dat je hebt bij krachttraining: Dit zijn de calorieën dat je verbrand als je niet sport. Daarnaast realiseer je een spiergroei als je aan krachttraining doet. Behalve de fitness onderscheiden we velerlei manieren om te bewegen:

  • Bootcamp: Afvallen, conditie opbouwen en lekker in je vel zitten
  • Slenderen: Geen zware training, het werkt juist ontspannend
  • Hardlopen: Geef je conditie een flink boost met rennen
  • Wandelen (powerwalk): Wandelingen zijn onmisbaar voor iedereen
  • Populaire groepslessen: XCore, Freedom Strength en Brazilian BBB

Populaire fitnesscentra in de regio Meedhuizen

NaamAdresPostcodePlaats
Sportcenter Imperial DelfzijlSkagerrak 809933 SPDelfzijl
Sport je Fit GrijpskerkHerestraat 55A9843 AJGrijpskerk
Fysio-Fit ZuidhornIndustrieweg 349804 TGNoordhorn
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Meedhuizen
Wil je gewicht verliezen waarbij je wordt geholpen door een personal trainer? De personal training (PT) in Groningen is de oplossing als je jouw doelen wilt halen. Jouw trainer weet precies hoe elke oefening werkt en stelt met jou een voedingsplan op. De eerste stap is vaak dat je een work-out op maat krijgt, je een stok achter de deur hebt en dat je de techniek goed onder de knie krijgt. Het is wel duur: een persoonlijke trainer kost zo’n €40 per periode (30 dagen).

Behaal je streefgewicht in 5 stappen

  1. BMI als uitgangspunt

    Bereken allereerst jouw BMI. Dit zegt iets over je gewicht in verhouding tot je lengte. Ligt je BMI score tussen de 25 en 30: jij zal moeten afslanken. Ligt de score boven de 30? Dat betekent ernstig overgewicht (obesitas). De meeste mensen proberen dan in overleg met de dokter of diëtist hier iets aan te doen.

  2. Wat wil je minimaal bereiken?

    Wil je binnenkort starten met een dieet? Het is belangrijk om een doel te hebben. Zo is het duidelijk wat je wilt gaan doen. Weest niet te streng, en wees realistisch. Zorg dat de motivatie echt uit jezelf komt. Wat levert het op als ik die 10 KG kwijt raakt? Wat vaak ook helpt: vertel vrienden en familie dat je gaat afvallen of vraag om hulp bij een voedingscoach in Meedhuizen

  3. Focus op minder voeding

    Je gewicht laten afnemen is theoretisch gezien vrij simpel: verbrandt meer energie dan er binnenkomt en je lichaam gaat vanzelf kilo’s kwijtraken. Je zult dus ook minder moeten eten. Voor mannen geldt max. 1.800 kilocalorieën per dag, vrouwen moeten uitgaan van zo’n 1.500 calorieën (Bron: Voedingscentrum, eerlijk over eten). Sla het ontbijt, lunch en diner niet over (om ongezonde snacks te voorkomen), en eet niet zonder nadenken. Bijvoorbeeld door kleinere borden te gebruiken.

  4. Meer gezond eten

    Niet alleen hoeveel je eet, maar ook welke producten je neemt heeft een positief of negatief effect op jouw gezondheid. Let heel goed op met suiker, zout maar ook alcohol en verzadigde vetten. Een belangrijke eerste stap is dat jij rekening houdt met de Schijf van Vijf. Probeer dit: leer meteen het ongezond snacken af en en drink 2 liter water per dag. Op bijv. Jumbo.com kun jij 100+ gezonde maaltijden vinden.

  5. Start met sporten

    Ga jij er serieus voor? Door te bewegen ga je meer plezier in het afvallen beleven en blijf je beter op gewicht. Probeer dagelijks bijv. 3 keer 20 minuten te bewegen. Dit kan al heel eenvoudig: loop wat vaker naar het koffieapparaat en parkeer de auto wat verder weg. Een andere goede optie is een lokale sportschool. Wanneer je begint met cardio/krachttraining zal de vetverbranding geactiveerd worden en wordt het afslanken nog leuker.

Nu gewicht verliezen met een dieet?

Verlies tot wel 5 kilo in 2 weken

Relevante informatie over afslanken in Meedhuizen

Hoe kan ik afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Meedhuizen afvallen zonder daarvoor een dieet te nemen. Afslanken draait in feite om gezonde gewoontes inpassen. Hierbij zijn een aantal belangrijke pijlers: minder calorieën binnenkrijgen, eten volgens de Schijf van Vijf en sporten serieus gaan nemen. Dankzij deze kleine stapjes ga je gemakkelijk de kilo’s verliezen die jij nodig acht. Extra inzicht: wees matig met suiker, drink minder alcohol, neem de tijd voor je eten en negeer de lift. D.m.v. deze aanpak zul jij dat fitte lichaam krijgen dat jij vol gaat houden.

Wat is het beste dieet?
Er is niet één methode waarmee je gegarandeerd de meeste kilo’s verliest. Montignac, Oerdieet, FIT Methode of South Beach, Paleo, DASH Dieet Plan: welk van deze voedingsplannen goed werkt voor jou ligt aan verschillende zaken als jouw situatie, streefgewicht en eetgewoontes. Start met een individueel eetschema wat zorgt voor gewichtsverlies maar waarbij je jouw lichaam niet verwaarloost.

Ik wil snel afvallen met een crashdieet, is dat slim?
10-15 kilo afvallen behoort tot de mogelijkheden bij een crashdieet, maar niet geheel zonder risico. Bij zo’n voedingspatroon is de hoeveelheid energie die men consumeert veel te laag. Je bereikt een groot gewichtsverlies, tot maar liefst 3,5 kg in een week. De nadelen zijn: moeheid, draaierigheid, en de kilo’s vliegen er na het dieet weer aan. Binnen mum van tijd ben je weer op het oude gewicht.

Krijg ik de kosten van een diëtist vergoed?
Dieetadvies in 9937 hoef je niet helemaal zelf te betalen, het wordt deels gedekt door o.a. de Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé basisverzekering. Het huidige beleid: 3 behandeluren per kalenderjaar. In de basis zal dat gelijk zijn aan 4 – 6 afspraken. Niet vergeten: het jaarlijkse eigen risico wordt hierop wel in mindering gebracht. Dit gaat niet op zorg dat past binnen de ketenzorg zoals diabetes, COPD of CVRM. Ook kids worden zonder kosten verder geholpen.

Is snel afvallen een verantwoorde manier?
Afvallen met een blijvend resultaat kost simpelweg tijd. Eet jij dagelijks net iets minder dan zou moeten (+/- 500 Kcal)? Dan val je ongeveer 0,5 kg per week af. Dat is niet meer dan 2 KG per maand. Dat kan bij iedereen verschillen natuurlijk. Wil je nog minder calorieën binnenkrijgen? Dan gaat je lichaam in protest. Je hebt minder energie om te sporten en je lichaam gaat spierweefsel afbreken (en dus geen vet). Gecontroleerd afvallen is dus beter, bijvoorbeeld samen met een afvalcoach in Stad, Land, Wijk-Zuid, Wijk-West.