koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Rijssen

Zoek jij naar mogelijkheden tot gezond afvallen in Rijssen? Flink wat Hollanders zouden graag wat kilo’s wegwerken. Alleen, hoe kan ik het beste beginnen? We onderscheiden veel manieren. Zo kun je aan de slag gaan met het “Friska leefstijlverandering” of misschien het “Novo programma”. Het nadelige hiervan is dat het vaak een oplossing voor de korte termijn is. Onze tip: streef naar een lifestyle die op de lange termijn iets verandert. Kijk dan eens goed naar jouw eetgewoonten en leefstijl. Vaak let je dan op je eten, beweging en nachtrust. Meer gezonde voeding, vermijd frisdrank en vruchtensap, probeer zoutloos te eten, kook zonder pakjes & zakjes en zorgen dat je ong. een uur per dag in beweging bent zijn enkele goede suggesties. Je diëtist in Rijssen biedt hierbij support. Op deze informatieve pagina bekijk je praktische details over gewichtsconsulenten, gezonde voeding, de meest bekende afvalprogramma’s + hoe je in beweging kunt komen.

  • Er zijn ontzettend veel diëten die bijdragen aan gewichtsverlies en gezondheid
  • Bijv. het “WeightCaps” & het “Steentijddieet”, om maar een paar voorbeelden te noemen
  • Het minpunt hiervan is dat het vooral werkt op korte termijn (jojo-effect).
  • Een vakkundige afvalcoach in Rijssen biedt ondersteuning bij het zoeken naar echte aanpassingen in jouw leefstijl doorvoeren
  • Neem de energiebalans in acht: verbruik meer energie dan wat je binnenkrijgt
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2024.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieOverijssel
GemeenteRijssen-Holten
Postcode7461
% overgewicht49%
% obesitas13%
Diëtist in de buurtHealth En Beauty Praktijk Holten
Fitnesscentrum in de omgevingCurves Rijssen Smart

Diëtist in Rijssen zoeken

Flink wat mensen in Rijssen zijn simpelweg te dik. 49% kampt met overgewicht en 13% heeft obesitas. Het opbouwen van overgewicht is doorgaans het effect van slechte beweging & eten. Er is ontzettend veel keuze qua voeding, wat is nu voor mij de juiste keuze? Een bevoegd diëtistenpraktijk in Rijssen maakt eerst een soort nulmeting en bekijkt jouw eet- en leefgewoonten. Als resultaat hiervan krijg je tips en advies ten aanzien van gezonder eten en meer bewegen. De voedingsdeskundige is ook geschikt als je advies nodig hebt rondom medische zaken als een hoge bloeddruk of diabetes.

  • De diëtist werkt samen met je om jouw streefgewicht op een duurzame manier te halen
  • Vanuit de basispremie heeft iedereen recht op 3 uur (4-6 consulten) dieetbegeleiding op jaarbasis
  • Er zijn ook alternatieve mogelijkheden als acupunctuur of hypnose

Diëtistenpraktijken Rijssen juli 2024
Op zoek naar een persoonlijke gezondheidspraktijk in jouw stad? In de tabel hieronder tref je de adresgegevens van een erkend centrum voor gewichtsbeheersing of gewichtsconsulent uit de gemeente Rijssen-Holten. Dit zijn centra waar je een afspraak maakt met een gediplomeerd iemand. Er zijn nogal wat functienamen en specialisaties. Op de titel diëtist rust wettelijke bescherming. Jij kan echter terecht bij diverse specialisaties binnen de afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: gespecialiseerd in adviseren van gezonde mensen met overgewicht
  • Voedingsdeskundige: geven bijvoorbeeld voorlichting op scholen, sportscholen of bedrijven
  • Voedingstherapeut: focus op voeding dicht bij de natuur (onbewerkte producten)
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: krijg coaching op gebieden als voeding, mentale rust en leefstijl

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

afvallen-diëtist-rijssen-7461

Voedingsdeskundigen in deze regio

Stats over gezondheid en gewicht in Rijssen

In regio Rijssen-Holten heeft 49% licht overgewicht en 13% obesitas. 83% heeft geen klachten over de eigen gezondheid. 51% beweegt volgens de norm van de gezondheidsraad (een minimum van 2,5 uur intensief bewegen per week). 50% is regelmatig aan het sporten. 43,8% fietst een paar keer per maand bij afstanden van max. 7,5 kilometer. Wat we verder zien is dat 17% maandelijks rookt en 11% drinkt wekelijks alcohol (6% wordt gezien als een overmatige drinker). 41% drinkt niet of max. 1 glas per dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Gezonde populaire diëten in Rijssen

Ontzettend veel mensen die de nodige kilo’s willen verliezen gaan van start met een dieet. Aan de hand van een afslankprogramma kun je moeiteloos afvallen. Welk dieet moet ik kiezen? Dit is afhankelijk van jouw huidige leefstijl, eventuele allergieën en jouw lange termijn doelen. Deze diëten worden ingedeeld in 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: hoeveelheid verbruikte calorieën beperkt tot bijv. maximaal 1500 per dag
  2. Koolhydraatarm dieet: minder energie uit koolhydraten tot je nemen
  3. Eiwitdieet: je haalt je energie voornamelijk uit eiwitrijk voedsel
  4. Vetvrij- of vetarm dieet: kan het goede HDL-cholesterolgehalte gedurende een periode verlagen
  5. Medisch dieet: tegen een bepaald ziektebeeld, vaak onder begeleiding van een arts (o.a. Anti-oestrogeen Dieet)

Kies het juiste dieet
Het juiste voedingsschema vinden en het op de lange termijn volhouden is soms best pittig. Onderstaand tref je enkele praktische tips:

  • Blijf weg van de zogenaamde crashdiëten. Dit is geen duurzame keuze
  • Het maakt niet uit als je een keer de mist in gaat, anders wordt het lastig volhouden
  • Ga aan de slag met een eetdagboek, zo weet je pas echt wat je eet
  • Zorg ook voor voldoende beweging, je zult merken dat de kilo’s er sneller afgaan
  • Stel je vrienden en familie op de hoogte dat je start met bijv. Herbalife of New Fysic

Populaire diëten in Rijssen

DieetSoortKostenBeschrijving
South BeachBeperkte vettenVanaf €25Een betaalbaar afslankprogramma
AtkinsMinimale koolhydratenVanaf €70p/maandLow carb leefstijl
Weight WatchersCaloriearmVanaf €25 p/maandGemakkelijk barcodes scannen
Cambridge 1 op 1CaloriearmVanaf €57 p/maandOp maat gemaakt stappenplan
KetogeenBeperkte koolhydratenVanaf €29Geen koolhydraatrijke snacks meer
PaleoGemakkelijkVanaf €43Eten zoals eeuwen geleden
MediterraneSpeciaalVanaf €39Vaak ingezet bij klachten als reuma, artrisis en artrose
DashCalciumrijkVanaf €49Gewicht verliezen én lagere bloeddruk
DukanMinimale koolhydratenVanaf €22Duidelijke en strenge regels
ModifastMaaltijdvervangerVanaf €64 p/maandEigen lijn met afslankproducten

In razend tempo afvallen

In snel tempo afvallen met gezond eten en beweging

Vind een sportschool

Afvallen draait erom dat je een negatieve calorie balans opbouwt. Dit houdt niet op bij alleen kritisch naar je voeding kijken. Je gaat pas echt iets bereiken als je ook meer gaat bewegen en sporten. Loop eens binnen bij een erkende sportschool in Rijssen. Daar tref je alle gemakken rondom cardio en krachttraining. Tijdens cardio (roeimachine/hometrainer) werk je aan je conditie en verbrand je calorieën. Bedenk wel, je moet krachttraining doen wil je de naverbranding versterken: ook na de training blijf je dan energie verbranden. Als extra voordeel stimuleer je de spiermassa tijdens de krachttrainingen. Naast de fitness kun je kiezen uit diverse manieren waar je dit kunt doen:

  • Bootcamp: Buiten sporten werkt stressverlagend
  • Slenderen: Een soepeler en sterker lichaam
  • Hardlopen: Met een hardloopschema werken aan je conditie
  • Wandelen (powerwalk): Een goede oplossing voor iedereen die te zwaar is
  • Populaire groepslessen: RPM, Grit en Fat Attack

Tabel met fitness in de regio Rijssen

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

Personal trainer Rijssen
Wil je jouw streefgewicht behalen onder begeleiding van een personal trainer? De personal training (PT) in Overijssel helpt je naar fysieke en mentale fitheid. Jouw coach motiveert je gedurende de training en weet wat jij wel en niet mag / moet eten. De voordelen zijn dat je een trainingsprogramma op maat krijgt, je nog meer toewijding hebt en dat je directe feedback krijgt. Een negatief aspect: een persoonlijke trainer betaal je al gauw €47,5 voor enkele sessies.

In 5 stappen naar een gezond gewicht

  1. BMI als uitgangspunt

    Bereken allereerst jouw BMI. De BMI geeft een schatting van het gezondheidsrisico van je lichaamsgewicht. Heb jij een BMI tussen de 25 en 29 punten: jij zal kilo’s kwijt moeten raken. Ligt de score boven de 30? Dat duidt op obesitas (ernstig overgewicht). Vaak moet je dan alleen samen met een diëtist af te vallen.

  2. Welke resultaten wil je halen?

    Wil je een slank en gezond lichaam? Noteer dan altijd een streefgewicht. Anders ben je als een schip op open water. Jouw goal moet ambitieus zijn, maar overdrijf niet. Wat vaak ook helpt: bedenk wat jouw motivatie is: Waarom wil ik zo graag die 10 kilo verliezen? Verder belangrijk: vertel je omgeving dat je kilo’s wilt kwijtraken en maak eventueel gebruik van een voedingscoach in Rijssen

  3. Minder calorieën

    Gewicht verliezen hoeft niet moeilijk te zijn: verbrandt meer calorieën dan er je lichaam binnenkomt en de kilo’s zullen er langzaam afgaan. Er komt een focus op minder ongezonde dingen eten. Een gemiddelde man kan als richtlijn aanhouden 1800 calorieën p/dag, voor een vrouw ligt dit rond de 1500 calorieën (Bron: www.voedingscentrum.nl). Zorg dat je het ontbijt, lunch en diner niet overslaat (zo ga je minder snel snacken), en probeer niet te snel gedachteloos te eten. Gebruik bijv. geen social media tijdens het eten.

  4. Een gezond eetpatroon

    Focus niet alleen op de hoeveelheid, maar tevens het soort voeding heeft effect op jouw gewicht. Kijk uit met alcohol, vet en suiker. Je krijgt minder calorieën binnen als je je focust op de Schijf van Vijf. Voedingsadvies: schap de onnodige tussendoortjes en noteer wat je dagelijks nuttigd. Via o.a. lekkerensimpel.com vind je veel uitgebalanceerde maaltijden.

  5. Start met sporten

    Kom van je bank af! Door te bewegen wordt afvallen pas echt leuk en ga je sneller afvallen. Uitgangspunt is 60 minuten bewegen per dag. Dit hoeft niet ingewikkeld te zijn: neem de benenwagen naar de winkel en ga lopend naar een afspraak. Daarnaast kun je kiezen voor een fitnessfaciliteit. Door de loopband of gewichten ga je sneller calorieën verbranden en haal je sneller jouw doelen.

Eenvoudig gewicht verliezen met een dieet?

Tot wel 10 kilogram in 1 maand

Bekijk onze FAQ over afslanken in Rijssen

Afvallen zonder dieet, hoe werkt dat?
Ja, je kunt in Rijssen afvallen zonder een specifiek dieet te volgen. Het belangrijkste is een gezondere leefstijl creëren. Probeer uit te gaan van kleinere porties eten, minder snacken, gezonder eten en sport in je leven introduceren. Mede door deze aanpassing kan je uiteindelijk een enorme vooruitgang boeken. Extra inzicht: voeg meer eiwit toe aan je maaltijden, drink minder alcohol, neem de tijd voor je eten en neem wat vaker de trap. Zodoende zul jij dat fitte lichaam krijgen voor de rest van je leven.

Welk dieet is het beste?
Er is niet 1 dieet dat er met kop en schouders bovenuit steekt. Modifast, Oerdieet, FIT Methode of South Beach, Paleo, DASH Dieet Plan: welk dieet effectief is voor jou hangt af van verscheidene zaken als huidige gewicht, doelstelling en voedingsvoorkeuren. Het belangrijkste is een duidelijk eetschema wat het afvallen zal stimuleren maar waarbij je wel de belangrijke voedingsstoffen in acht neemt.

Ik het verstandig een crashdieet te gebruiken?
Veel kilo’s verliezen met behulp van een crashdieet is niet ondenkbaar, maar het is doorgaans niet verstandig. Bij deze programma’s is de hoeveelheid energie die men consumeert heel erg laag (rond de 500 Kcal). Het voordeel is dat je snel afvalt, van regelmatig 5,0 kg in minder dan een week. Er kunnen wel vervelende dingen optreden als algehele vermoeidheid, verlies van spiermassa, en het is lastig om vol te houden. Geen optie voor de lange termijn dus.

Wordt de diëtist vergoed vanuit de zorgverzekering?
Dieetadvies in 7460, 7461, 7462, 7463 wordt voor een klein deel betaald vanuit de basisverzekering. Dit geldt voor alle verzekeraars zoals Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Het huidige beleid: de eerste drie behandeluren per kalenderjaar. In de basis staat dit gelijk aan maximaal 6 afspraken. Vergeet niet: je eigen risico wordt hiervoor wel gebruikt. Dit is niet het geval als er sprake is van ketenzorg zoals diabetes type 2, CVRM (hart- en vaatziekten) of COPD (longziekte). Ook kinderen met obesitas worden gratis geholpen.

Op welke manier kan ik snel afvallen?
Afvallen op een verantwoorde manier heeft tijd nodig. Neem een energietekort van max. 500 Kcal. Dan val je ongeveer 0,5 kg per week af. Reken dus niet op meer dan 2 kilogram. Dit is geen vaststaand feit en kan wisselen per persoon. Wil je het proces versnellen? Dan gaat je lichaam in protest. Je herstelvermogen gaat naar beneden en je lichaam gaat spierweefsel afbreken (en dus geen vet). Ga dus afvallen op een gezond tempo. Dat kan je doen met een deskundige in Stad Rijssen, Stadsrand, Buitengebied Rijssen, Holten, Bedrijventerrein Holten, Buitengebied Holten, Bedrijventerrein Rijssen, Recreatiegebied De Borkeld.