koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Weteringbrug

Het liefste vandaag al beginnen met gezond afvallen in Weteringbrug? Steeds meer mensen zijn bezig met afslanken. Hoe kan ik beginnen met afvallen? Je kunt aan de slag met zoveel diëten en methodieken. Populair is bijvoorbeeld het “Malsovit dieet” of misschien het “Koolsoepdieet”. Wat je tegen kan staan is dat het vaak een oplossing voor de korte termijn is. Wil jij niet alleen op korte termijn afvallen, maar juist op de lange termijn? Kijk dan eens goed naar jouw eet- en beweegpatroon. In feite gaat het om in kleine stapjes jouw leefstijl veranderen. Het minimaliseren van ongezonde tussendoortjes, vermijd frisdrank en vruchtensap, zorg voor voldoende proteïne, kook zonder pakjes & zakjes en naar de sportschool gaan zijn slechts een paar tips. Een diëtist in Weteringbrug heeft daarvoor de juiste tools. Onderstaand verzamel jij waardevolle informatie over voedingsconsulenten, gezond eten, populaire afvalprogramma’s & sporten.

  • Er bestaan ontzettend veel diëten voor het behalen van jouw ideale gewicht
  • Het “Flavor Point Dieet” & het “SanaSlank Eiwitdieet” zijn bijvoorbeeld erg populair
  • Het minpunt hiervan is dat je snel weer terugvalt (jojo-effect)
  • Een gediplomeerde afvalcoach in Weteringbrug biedt ondersteuning bij het zoeken naar echte aanpassingen in jouw leefstijl doorvoeren
  • Essentieel is de energiebalans: verbrand meer energie in verhouding met wat je eet
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2024.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieNoord-Holland
GemeenteHaarlemmermeer
Postcode2156
% overgewicht50%
% obesitas13%
Regionale diëtistDietistenpraktijk Mirjam
Sportschool in de omgevingBasic-Fit Nieuw-Vennep Lucas Bolsstraat 24/7

Diëtist in Weteringbrug zoeken

Veel mensen in Weteringbrug zijn niet “op gewicht”. 50% worstelt met overgewicht en 13% heeft te maken met obesitas (BMI van 30 of hoger). Een te zwaar gewicht komt voor uit te veel ongezonde voeding en te weinig beweging. In de supermarkt is er zoveel te koop, wat is nu goed of slecht voor mij? Een bevoegd diëtistenpraktijk in Weteringbrug brengt eerst in kaart jouw huidige leefstijl en eetpatroon. Tijdens de vervolgsessie krijg je meer informatie wat betreft jouw eet- en leefstijl. Een voedingsdeskundige kan ook bezocht worden als je advies nodig hebt rondom medische zaken als diabetes, darmklachten of een voedselallergie.

  • De diëtist ondersteunt je om een eet- en beweegplan op te stellen
  • Vanuit de basispremie krijg je vergoed max. 3 uur aan diëtetiek (per 12 maanden)
  • Er zijn ook alternatieve mogelijkheden als acupunctuur of hypnose

Diëtistenpraktijken Weteringbrug maart 2024
Een afspraak maken bij een bekwame gezondheidspraktijk in je woonplaats? In het overzicht hieronder tref je de adresgegevens van een erkend centrum voor gewichtsbeheersing of gewichtsconsulent uit de gemeente Haarlemmermeer. Dit zijn centra waar je bij iemand komt met verstand van zaken. We zien flink wat verschillende functies en soorten beroepen. Het vak van diëtist is wettelijk beschermd. Je kunt ook kiezen voor een ander expertise binnen de afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: beperkt zich tot gezonde mensen met een gewichtsprobleem
  • Voedingsdeskundige: heeft een opleiding op de universiteit gevolgd rondom voeding
  • Voedingstherapeut: vaak achtergrond vanuit de natuurgeneeswijze
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: gaat samen met je aan de slag om je voeding en mindset te verbeteren

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

afvallen-diëtist-weteringbrug-2156

Stats over gezondheid en gewicht in Weteringbrug

In regio Haarlemmermeer heeft 50% te maken met overgewicht, en 13% obesitas. 79% geeft aan zijn/haar gezondheid als (zeer) goed te ervaren. 49% voldoet aan de beweegrichtlijnen van de Gezondheidsraad (een minimum van 2,5 uur intensief bewegen per week). 56% sport structureel elke week. 33,3% is wekelijks aan het fietsen bij verplaatsingen met een korte afstand. Tenslotte zien we dat 17% rookt en dat 8% is een forse alcohol-gebruiker (7% is overmatige drinker). 41% drinkt geen of maximaal 1 glas alcohol p/dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Huidige populaire diëten in Weteringbrug

Het merendeel van de mensen die willen afvallen beginnen met een dieet. Aan de hand van een afslankprogramma is gewicht verliezen niet moeilijk. Voor welk dieet moet ik gaan? Dit is afhankelijk van jouw huidige leefstijl, gezondheidheid en jouw wensen en behoeften. Alle dieetmethodes zijn onder te verdelen in 5 groepen:

  1. Caloriearm dieet: het beperken van het aantal calorieën in je dagelijkse voeding
  2. Koolhydraatarm dieet: snelle manier om op natuurlijke manier vet te verbranden
  3. Eiwitrijk dieet: haal je energie voornamelijk uit eiwitten / proteïnen
  4. Vetvrij- of vetarm dieet: heel kritisch letten op je dagelijkse vetinname
  5. Medisch dieet: bijv. een dieet tegen acne of hartstoornissen (o.a. Sacred Heart Dieet)

Een dieet dat past bij jouw situatie
Het juiste voedingsschema vinden en dit doorzetten tot een lifestyle valt in de praktijk soms flink tegen. Daarom check je een paar nuttige tips:

  • Begin nooit zomaar met een crashdieet. Bovendien loop je risico op tekort aan essentiële voedingsstoffen
  • Verwacht niet dat alles vanzelf gaat, je gaat het anders simpelweg niet volhouden
  • Ga aan de slag met een eetdagboek, dan weet je altijd wat je hebt genuttigd
  • Start ook zeker met voldoende bewegen, je verbrand de nodige calorieën en je kunt even je hoofd leegmaken
  • Vind een buddy, dan heb je een stok achter de deur (bijv. via New Fysic of Herbalife)

Vaak gekozen diëten in Weteringbrug

DieetSoortKostenUitleg
South BeachVetarmVanaf €27Jezelf niet uithongeren
AtkinsKoolhydraatarmVanaf €76p/maandLeren gezond snacken
Weight WatchersWeinig calorieënVanaf €22 p/maandOveral toegang tot de App
Cambridge 1 op 1Beperkte calorieënVanaf €56 p/maandMeer energie en betere slaap
KetogeenWeinig koolhydratenVanaf €23Vermijd lege koolhydraten
PaleoOverigeVanaf €37Eten zoals eeuwen geleden
MediterraneGrieksVanaf €27Goede gevarieerde voeding en rust
DashMagnesiumrijkVanaf €42Om bloeddruk te verlagen
DukanKoolhydraatarmVanaf €17Beperkte keuze voedingsmiddelen
ModifastMaaltijdshakesVanaf €86 p/maandGemakkelijke producten

Afvallen zonder veel gedoe

Snel resultaat zien en blijf op gewicht

Sportscholen in de buurt

Afvallen draait erom dat je minder energie tot je neemt dan je verbruikt. In de basis draait het om gezond en gevarieerd eten. Je behaalt een beter resultaat als je een aantal keer per week gaat sporten. Hiervoor heb je natuurlijk een erkende sportschool in Weteringbrug. Ideaal voor zowel het stukje cardio als krachttraining. Door te doen aan cardio (loopband/crosstrainer) zal de calorieverbranding flink toenemen. Bedenk wel, het voordeel van krachttraining is de naverbranding: DIt is het deel dat je verbrand, ook als je niet meer aan het sporten bent. Tevens stimuleer je de spiermassa als je aan krachttraining doet. Ook buiten fitness bestaan er verschillende soorten om overtollig vet kwijt te raken:

  • Bootcamp: Een gezellige activiteit met andere enthousiaste mensen
  • Slenderen: Sporten op machines die zelfstandig werken
  • Hardlopen: Lekker buiten in je eigen omgeving rennen
  • Wandelen (powerwalk): Laagdrempelig en ook bij lichamelijke klachten
  • Populaire groepslessen: BRN, Pilates en Fat Attack

Bekijk fitnesscentra in de regio Weteringbrug

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

Personal trainer Weteringbrug
Effectief afslanken onder begeleiding van een personal trainer? De personal training (PT) in Noord-Holland helpt je om jouw doelen te bereiken. Jouw begeleider helpt tijdens het trainen en helpt je op weg met een voedingsplan. De voordelen zijn dat je jouw trainingsdagen optimaal kunt indelen, je een stok achter de deur hebt en dat je directe feedback krijgt. De minder leuke kant: een PT kost je al snel €85 per 4 weken.

In 5 stappen naar een gezond gewicht

  1. Body Mass Index

    Een goed uitgangspunt is het BMI. Dit geeft de verhouding weer tussen je gewicht en de lengte van je lichaam. Bij een waarde tussen de 25 – 30: je moet gaan afvallen. Is de waarde 30+? Dat houdt in dat je te maken hebt met ernstig overgewicht. Vaak moet je dan in overleg met de dokter of diëtist hier iets aan te doen.

  2. Streefgewicht bepalen

    Ga je proberen af te vallen? Het hebben van een doelstelling is cruciaal. Dit is belangrijk om gemotiveerd te blijven. Vraag niet het onmogelijke van jezelf. Zorg dat de motivatie echt uit jezelf komt. Waarom wil ik zo graag die 10 kilo verliezen? Wat ook werkt: vraag support bij vrienden en familie of stel een eet- en beweegplan samen bij een voedingscoach in Weteringbrug

  3. Voedselinname beperken

    Kilo’s kwijtraken hoeft niet moeilijk te zijn: zorg dat je meer energie verbruikt dan er binnenkomt en de kilo’s zullen er langzaam afgaan. Hiervoor zul je minder moeten eten. Mannen die willen afvallen moeten zich beperken tot 1.800 kilocalorieën per dag, en voor vrouwen max 1.500 kilocalorieën (Bron: Voedingscentrum). Houd ten minste 3 hoofdmaaltijden p/dag aan (anders compenseer je met snacks), en zorg dat je bewust bent over wat je eet. Eet eerst je mond leeg voor de volgende hap.

  4. Beginnen met gezond eten

    Let niet uitsluitend op de grammen, maar ook wát je eet heeft een positief of negatief effect op jouw gewicht. Wees kritisch als het gaat om voeding met vet, suiker en alcohol. Je kunt al veel progressie boeken als je je focust op de Schijf van Vijf. Probeer dit: vermijd zoveel mogelijk snoep, koek, snacks en eet kleinere porties. Via bijv. ilovehealth.nl vind je veel uitgebalanceerde maaltijden.

  5. Meer bewegen

    Tijd om in actie te komen! Zo blijf je gemotiveerd en is de kans op terugval kleiner. Ga minimaal elke dag een half uur tot 60 minuten bewegen. Dit kan al heel eenvoudig: ga lopend naar de supermarkt en ga wat vaker stofzuigen. Een andere goede optie is een lokale sportschool. Wanneer je begint met cardio/krachttraining ga je sneller calorieën verbranden en bereik je sneller jouw streefgewicht.

Rap gewicht verliezen met een voedingsplan?

Tot wel 20 kilo in 3 maanden

Bekijk populaire vragen over afslanken in Weteringbrug

Hoe kan ik afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Weteringbrug afvallen zonder dieet of speciale afslankmethode. Hierbij gaat het om kleine veranderingen doorvoeren. Dat wil zeggen minder calorieën binnenkrijgen, eten volgens de Schijf van Vijf en min. 60 minuten bewegen. Zodoende kun je op lange termijn een groot aantal kilo’s afvallen. Wil jij geen terugval: eet zo puur mogelijk, haal geen ongezonde producten in huis, eet langzamer en en haal de fiets uit de schuur. Zodoende leer jij jezelf een goede lifestyle aan zonder al te veel moeite / inspanning.

Wat is het beste dieet?
Er bestaat geen superdieet dat er met kop en schouders bovenuit steekt. Modifast, Oerdieet, Pioppi of Weight Watchers, Ketogeen, Mediterrane dieet: welk van deze methodes voor jou het beste werkt is afhankelijk van velerlei facetten als je uitgangssituatie (BMI), hoeveel KG je wilt afvallen en eetgewoontes. Belangrijk is een duidelijk voedingsschema wat bijdraagt aan verlies van gewicht maar waarbij je jouw lichaam niet verwaarloost.

Ik wil snel afvallen met een crashdieet, is dat slim?
10 kg of meer gewichtsverlies met behulp van een crashdieet is niet ondenkbaar, maar het is doorgaans niet verstandig. In dit geval is de hoeveelheid energie die men consumeert heel erg laag (rond de 500 Kcal). Het resultaat is soms verbluffende, van regelmatig 3,5 kilogram in slechts 7 dagen. Toch kan je last krijgen van minder energie/puf, misselijkheid, en het kan moeilijk zijn om het gewicht te behouden. Het werkt dus alleen op korte termijn.

Wat krijg ik vergoed als ik naar de diëtist ga?
Dieetadvies in 2156 wordt deels gedekt middels de basisverzekering bij verzekeraars als Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Het betreft enkel 180 minuten behandeling per jaar. In veel gevallen zijn dat 4 tot maximaal 6 consults. Let op: hiervoor wordt wel eerst het eigen risico aangesproken. Uitzondering is als er sprake is van ketenzorg als COPD of hartfalen. Ook kinderen met obesitas worden gratis geholpen.

Op welke manier kan ik snel afvallen?
Afvallen op een gezonde manier kost veel tijd. Ga je voor een calorietekort van 500 Kcal? Dan val je grofweg een halve kilo per week af. Dat is niet meer dan 2 KG per maand. Dit is natuurlijk geen vast gegeven. Wil je het proces versnellen? Dan loop je serieuze gezondheidsrisico’s. Je hebt minder energie om te sporten en je hebt een verhoogde kans op galstenen. Kies dus voor een verantwoorde afslank strategie. Mogelijk in samenwerking met een coach in Hoofddorp, Nieuw-Vennep, Zwanenburg, Lijnden / Boesingheliede, Badhoevedorp, Aalsmeerderbrug/ Oude Meer/ Rozenburg / Schiphol Rijk, Rijsenhout, Burgerveen / Leimuiderbrug / Weteringbrug, Abbenes / Buitenkaag, Lisserbroek, Beinsdorp, Zwaanshoek, Cruquius, Vijfhuizen, Schiphol.