Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Made

Zoek jij naar mogelijkheden tot gezond afvallen in Made? Heel veel Nederlanders hebben die wens. Veel mensen weten niet waar te starten. Tegenwoordig moet je kiezen uit talloze werkwijzes. Zo heb je een afslankprogramma als het “DNA pil of Genotrim” of juist het “Be-Slank”. Het nadelige hiervan is dat het vaak een oplossing voor de korte termijn is. Wil jij liever gewicht verliezen voor de lange termijn? Heroverweeg dan je leefstijl van dit moment. Uiteindelijk zul je minder en gezonder moeten gaan eten. Minder snacken, voldoende water drinken, een goede balans tussen eiwitten, vetten en koolhydraten, focus op veel groente en zorgen voor 150 minuten p/week matige – zwaar intensieve inspanning om je een idee te geven. Een diëtist in Made kan je hierbij helpen. Op deze informatieve pagina vind je waardevolle info over diëtisten, gezonde voeding, de verschillende methodes om af te vallen of hoe je in beweging kunt komen.

  • Vandaag de dag kies je uit vele diëten die succesvol blijken te zijn
  • Bijv. het “Eierdieet” & het “Novo programma” kennen veel aanhangers
  • Disclaimer: bedenk goed dat volhouden belangrijk is (jojo-effect)
  • Een erkende afvalcoach in Made hanteert een unieke aanpak voor echte veranderingen doorvoeren in jouw leven
  • Let op je energiebalans: meer energie verbruiken in verhouding met wat je eet
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieNoord-Brabant
GemeenteDrimmelen
Postcode4921
% overgewicht54%
% obesitas14%
Diëtist in de regioBes Diëtisten, Praktijk Di-Eet-Gezond
Fitness in de omgevingAnytime Fitness Made

Diëtist in Made vinden

Veel mensen in Made zoeken naar mogelijkheden voor afvallen. 54% heeft te maken met overgewicht en 14% zelfs obesitas. Een ongezond gewicht komt voor uit gebrekkige informatie. Je kunt vrijwel alles in de supermarkt krijgen, wat is nu goed of slecht voor mij? De diëtistenpraktijk in Made helpt met het inzichtelijk maken van jouw leefstijl en eetpatroon. In het vervolgtraject ga je aan de slag met alles omtrent gezonder eten en meer bewegen. De voedingsdeskundige is ook geschikt om medische redenen zoals een hoge bloeddruk of diabetes.

  • De diëtist helpt je om jouw streefgewicht op een duurzame manier te halen
  • Op basis van de basis zorgverzekering heeft iedereen in NL recht op 3 uur dieetadvies per jaar
  • Andere opties: hypnotherapeut (hypnose) of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Made september 2021
Wil je terecht bij een vakbekwame gezondheidspraktijk in de buurt? In het overzicht hieronder vind je een erkend centrum voor gewichtsbeheersing of gewichtsconsulent uit de gemeente Drimmelen. Je wilt natuurlijk dat je bij iemand komt met verstand van zaken. Er zijn flink wat verschillende afvalcoaches en focusgebieden. Het specialisme diëtist heeft wettelijke bescherming. Er zijn flink wat benamingen voor een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: begeleidt mensen met overgewicht/obesitas (tot BMI van 30)
  • Voedingsdeskundige: geven bijvoorbeeld voorlichting op scholen, sportscholen of bedrijven
  • Voedingstherapeut: gezond voedingspatroon en leefstijl, gebaseerd op natuurlijke voeding
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: stelt voedingsplannen op en adviseert een gezonder leefstijl & mindset
NaamAdresPostcodePlaats
Bes Diëtisten, Praktijk Di-Eet-GezondHet Vierendeel 34921 LCMade
Bes Dietistenpraktijk Margo Van WingerdenHet Vierendeel 14921 LCMade
De Voedietist B.V.Lucia Eijckenstraat 784921 ANMade
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-made-4921

Gegevens over beweging en gezondheid in Made

In regio Drimmelen heeft 54% last van overgewicht en 14% ernstige obesitas. 73% geeft aan zijn/haar gezondheid als (zeer) goed te ervaren. 47% haalt de minimale beweging per dag volgens de gezondheidsraad (waarbij minimaal 2,5 uur per week serieus wordt bewogen). 52% doet wekelijks aan sport. 42,6% pakt wel eens de fiets bij stukjes tot 7,5 kilometer. Tenslotte zien we dat 17% wel eens rookt en dat 14% is een zware alcohol-drinker (8% heeft het stempel overmatige drinker). 33% drinkt niet of max. 1 glas per dag (bron: Gezondheidsmonitor).

Lijst met populaire diëten in Made

Het merendeel van de mensen die de nodige kilo’s willen verliezen kiezen voor een dieet. Via een afslankprogramma ga je sneller afvallen. Welk dieet moet ik kiezen? Dit wordt bepaald door o.a. jouw huidige leefstijl, eetpatroon en jouw wensen en behoeften. De methodes om af te vallen kun je onderbrengen in vijf hoofdgroepen:

  1. Caloriearm dieet: hoeveelheid verbruikte calorieën beperkt tot bijv. maximaal 1500 per dag
  2. Koolhydraatarm dieet: eten van producten met veel koolhydraten wordt beperkt
  3. Eiwitrijk dieet: Op een snelle en gezonde manier afvallen
  4. Vetarm/vetvrij dieet: het vermijden van producten met veel vetten
  5. Medisch dieet: aanpassing in voeding vanwege medische problemen zoals hart- en vaatziektes (o.a. Darm dieet)

Een dieet kiezen dat bij jou past
Een voedingsschema op maat vinden, en dit integreren in jouw leefstijl is niet makkelijk. Bijgaand bekijk je een aantal voorzetjes:

  • Kijk uit met het volgen van een crashdieet. Je raakt vooral vocht en spieren kwijt
  • Het maakt niet uit als je een keer de mist in gaat, dan stel jij jezelf ook realistische doelen
  • Noteer eens een week wat je eet, dan zie je pas écht wat er binnenkomt op een dag
  • Start ook zeker met voldoende bewegen, je verbrand energie en het is goed voor je mentale gezondheid
  • Probeer een sportmaat te vinden en begin samen met bijv. New Fysic of Herbalife

Top-10 diëten in Made

DieetAfvalplanPrijsUitleg
South BeachVetarmVanaf €33Relatief eenvoudig te volgen
AtkinsMinimale koolhydratenVanaf €71p/maandVetreserves verbranden door ketose
Weight WatchersBeperkte calorieënVanaf €17 p/maandGemakkelijk barcodes scannen
Cambridge 1 op 1Weinig calorieënVanaf €51 p/maandRelatief snel gewicht verliezen
KetogeenBeperkte koolhydratenVanaf €20Geen snelle bloedsuikerpieken
PaleoSpeciaalVanaf €20Geen kunstmatig voedsel
MediterranePortugeesVanaf €43Geen sneldieet, maar een lifestyle
DashKaliumrijkVanaf €49Ontwikkeld door cardiologen
DukanKoolhydraatarmVanaf €25Duidelijke regels en structuur
ModifastMaaltijdvervangerVanaf €80 p/maandModifast Snack & Meal

Afvallen zonder veel gedoe

Snel vet verbranden met gezond eten en beweging

Regionale sportscholen

Afslanken gaat erom dat er minder energie ingaat dan eruit gaan. De basis is vaak gezond en gevarieerd eten. Duurzaam afvallen lukt nog beter op het moment dat je actief calorieën gaat verbranden. Geknipt hiervoor is een bevoegd sportschool in Made. Ideaal voor zowel het stukje cardio als krachttraining. Met cardio (denk aan de crosstrainer of airbike) stimuleer jij de verbranding van calorieën. Alleen, je moet krachttraining doen wil je de naverbranding versterken: je lichaam verbrandt nog meer energie na de training (afterburning). Tevens stimuleer je de spiermassa als je aan krachttraining doet. Ook buiten fitness vind je nog tal van voorbeelden om in beweging te komen:

  • Bootcamp: Een intensieve training in groepen voor binnen of buiten
  • Slenderen: Voor mensen met medische klachten als reuma
  • Hardlopen: Het kost weinig tijd, geld en je ziet wat van de omgeving
  • Wandelen (powerwalk): Lopen in een stevig tempo (vaak met een groep)
  • Ook populair: RPM, Kickboksen en Steps

Populaire fitnesscentra in de regio Made

NaamAdresPostcodePlaats
Anytime Fitness MadeSchoolstraat 194921 BJMade
Arendse Health Club OosterhoutInnovatiepark 74906 AAOosterhout
Basic-Fit Oosterhout BeneluxwegBeneluxweg 54904 SJOosterhout
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Made
Snel & verantwoord afvallen samen met een personal trainer? De personal training (PT) in Noord-Brabant richt zich op training, voeding, mindset en herstel. Hij of zij zal je overal bij ondersteunen en heeft verstand van voedingsschema’s. De voordelen zijn dat je een trainingsprogramma op maat krijgt, je geen excuus meer hebt en dat je de techniek goed onder de knie krijgt. Het is wel duur: een PT heeft een prijskaartje van zo’n €82,5 p/maand.

Gezond afvallen in 5 stappen

  1. Body Mass Index

    Je BMI berekenen is erg belangrijk. Het geeft een schatting van het gezondheidsrisico van je lichaamsgewicht. Bij een BMI van tussen de 25 – 30: jij hebt last van overgewicht. Een waarde vanaf 30 staat voor ernstig overgewicht. Het voedingscentrum adviseert om een eet- en beweegplan met een diëtist samen te stellen.

  2. Hoeveel kilo wil je kwijt?

    Vind je het tijd om af te vallen? Ga niet aan de slag zonder concrete doelstelling. Anders heb je geen richting. Vraag in het begin niet teveel van jezelf. Wat vaak ook helpt: bedenk wat jouw motivatie is: Waarom wil je 5KG afvallen? Andere handigheidjes: vertel je omgeving dat je kilo’s wilt kwijtraken en maak eventueel gebruik van een voedingscoach in Made

  3. Minder calorieën

    Je gewicht laten afnemen is in principe heel eenvoudig: ontwikkel een negatieve energiebalans en je zult beetje bij beetje de kilo’s verliezen. Je gaat dus structureel wat minder eten. Voor mannen geldt max. 1.800 kilocalorieën per dag, bij vrouwen zo’n 1.500 calorieën (Bron: www.voedingscentrum.nl). Zorg altijd voor ontbijt, lunch en diner (anders ga je sneller snacken), en stop niet gedachteloos eten in je mond. Bijv. door langzaam te eten.

  4. Schijf van Vijf

    Let niet uitsluitend op de grammen, maar ook de voedingsmiddelen die je kiest heeft effect op jouw gezondheid. Ga niet langer voor eten met te veel suiker, verzadigde vetten en zout. Je leeft al veel gezonder als je varieert binnen de Schijf van Vijf. Advies: ongezonde snacks heb je niet nodig en schrijf op wat je elke dag eet. Via gezonde-recepten.nl kun jij 100+ gezonde maaltijden vinden.

  5. Dagelijks bewegen

    Ga jij er serieus voor? Op die manier wordt afvallen pas echt leuk en is de kans op terugval kleiner. Uitgangspunt is 60 minuten bewegen per dag. Dit kan al heel eenvoudig: negeer de roltrap en en haal de fiets uit de schuur. Daarnaast kun je kiezen voor een fitnessfaciliteit. Op het moment dat je start met cardio of kracht zal je vet sneller gaan verbranden en ga je nog sneller afvallen.

Snel gewicht verliezen met een voedingsplan?

Verlies 1 kilogram in 1 week

Actuele thema’s over afslanken in Made

Kan ik op gewicht komen zonder dieet?
Ja, je kunt in Made afvallen zonder daarvoor een dieet te nemen. Waar het om draait is in kleine stapjes gezonder gaan leven. Let in het bijzonder op kleinere porties eten, minder snacken, gezonder eten en meer sporten. Zodoende lukt het je zeker gewichtsverlies realiseren. Probeer dit ook: vermijd snelle koolhydraten, haal geen ongezonde producten in huis, eet met aandacht en ga lekker klussen in de tuin. Op basis daarvan zul je een gezonde levensstijl creëren zonder al te veel moeite / inspanning.

Wat is het beste dieet?
Er is niet één voedingspatroon dat het beste is voor iedereen. Voedselzandloper, Oerdieet, Keto dieet of Atkins, Paleo, DASH Dieet Plan: welk van deze diëten het meest efficiënt is ligt aan velerlei variabelen als gezinssituatie, ambities en voedingsvoorkeuren. Je bereikt het meeste met een verantwoord eetpatroon waarbij je afvalt zonder dat je tekort hebt aan bepaalde voedingsstoffen.

Ik wil snel afvallen met een crashdieet, is dat slim?
Veel kilo’s lijnen behoort tot de mogelijkheden bij een crashdieet, maar is wel gevaarlijk. Bij dergelijke methodes is de hoeveelheid calorieën die men consumeert beneden het minimum. De kilo’s vliegen er soms vanaf, van regelmatig 3,5 kilogram in minder dan een week. Het effect hiervan kan zijn: heel veel trek tijdens het dieet, irritaties, en de kilo’s vliegen er na het dieet weer aan. Voor veel mensen is het dus een teleurstelling.

Hoe zit het met de vergoeding voor diëtetiek?
Dieetadvies in 4920, 4921 valt deels binnen de basispolis van een zorgverzekering als die van Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Het huidige beleid: 3 behandeluren per kalenderjaar. In veel gevallen betreft het 3 tot 6 afspraken. Niet vergeten: hiervoor betaal je wel eerst je wettelijke eigen risico. Dit is niet het geval als er sprake is van als er sprake is van ketenzorg als COPD of hartfalen. De eigen bijdrage vervalt ook voor kids / jongeren met overgewicht.

Op welke manier kan ik snel afvallen?
Afvallen met een blijvend resultaat gaat niet zo snel. Neem een energietekort van max. 500 Kcal. Dan val je ongeveer 0,5 kg per week af. Plusminus 2000 gram per 30 dagen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Ga je sneller afvallen? Dan kunnen er complicaties optreden. Je metabolisme gaat minder snel werken, en je gaat vooral spierweefsel afbreken i.p.v. vet. Kies dus voor een verantwoorde afslank strategie. Mogelijk in samenwerking met een coach in Made, Drimmelen, Terheijden, Wagenberg, Lage Zwaluwe, Hooge Zwaluwe.