koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Rotstergaast

Het liefste vandaag al beginnen met gezond afvallen in Rotstergaast? Flink wat Hollanders werken dagelijks tegen de kilo’s. Hoe vlieg ik zoiets aan? Er bestaan nogal wat diëten en methodieken. Zo kun je beginnen met het “Scopinaro ingreep” of juist het “Snelle fatburner dieet”. Wat je tegen kan staan is dat het vaak helpt op korte termijn. Wil jij echt een nieuwe leefstijl creëren? Kijk dan eens goed naar jouw eetgewoonten en leefstijl. Vaak zul je minder en gezonder moeten gaan eten. Niet te veel ongezonde snacks, drink water i.p.v. vruchtensap of frisdrank, genoeg eiwitten, vetten en koolhydraten, lekker veel groenten eten en naar de sportschool gaan kunnen je daar goed bij helpen. Jouw diëtist in Rotstergaast kan een uitkomst bieden. Hieronder lees je waardevolle details over voedingsdeskundigen, wat nu gezonde voeding is, afvalprogramma’s of krachttraining.

  • Vandaag de dag kies je uit opvallend veel diëten om jouw streefgewicht te realiseren
  • O.a. het “Diplan concept” en ook het “Grip op koolhydraten” hoor je nog wel eens voorbij komen
  • Disclaimer: bedenk goed dat het lastig is om vol te houden (jojo-effect)
  • Een bevoegd afvalcoach in Rotstergaast hanteert een unieke aanpak voor een gezonder en fitter leven (eetpatroon)
  • Cruciaal is de energiebalans: meer energie verbruiken in verhouding met wat je eet
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2024.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieFriesland
GemeenteDe Fryske Marren
Postcode8462
% overgewicht47%
% obesitas14%
Lokale diëtistKinderdietist Nienke Wierdsma
FitnesscentrumFitland Heerenveen

Diëtist in Rotstergaast vinden

Veel mensen in Rotstergaast lopen rond met een te zwaar gewicht. 47% heeft een BMI van 25 of hoger (overgewicht) en 14% zelfs obesitas. Overgewicht komt vaak door gebrekkige informatie. Wat betreft voeding is zo’n beetje alles te koop, wat is nu voor mij de juiste keuze? De diëtistenpraktijk in Rotstergaast maakt de balans op van jouw situatie en leefstijl. Tijdens de volgende afspraken stellen jullie samen een plan op ten aanzien van gezonder eten en meer bewegen. Je kunt ook een afspraak maken bij de voedingsdeskundige als je voedingsadvies wilt rondom klachten als darmklachten.

  • De diëtist ondersteunt je om een eet- en beweegplan op te stellen
  • Aan de hand van de basisverzekering heeft iedereen recht op 3 uur (4-6 consulten) dieetadvies + begeleiding (jaarlijks)
  • Andere methodes zijn o.a. virtuele maagband, hypnose en acupunctuur

Diëtistenpraktijken Rotstergaast maart 2024
In contact komen met een vakbekwame gezondheidspraktijk in je woonplaats? Bijgaand check jij actuele info van een centrum voor gewichtsbeheersing of voedingsconsulent uit de gemeente De Fryske Marren. Je wilt natuurlijk dat je een afspraak maakt met een gediplomeerd iemand. Er bestaan flink wat verschillende functies en alternatieve werkwijzen. Het specialisme diëtist heeft wettelijke bescherming. Alternatieve functienamen van een afvalhulp die doorgaans langskomen zijn:

  • Gewichtsconsulent: helpt gezonde mensen met hun overgewicht
  • Voedingsdeskundige: gespecialiseerd in voedingsleer, weet alles van de voedingsstoffen
  • Voedingstherapeut: kijkt vooral ook naar kwaliteit van voedsel
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: leer weten wat je eet en maak gezond voedingsplan voor lichaam en geest

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

afvallen-diëtist-rotstergaast-8462

Gezondheidscijfers in Rotstergaast

In regio De Fryske Marren heeft 47% in meer of mindere mate overgewicht en 14% ernstige obesitas. 83% ervaart zijn/haar eigen gezondheid positief. 49% beweegt voldoende (minstens 150 minuten per week aan matig intensieve inspanning). 44% doet wekelijks aan sport. 43,8% is wekelijks aan het fietsen bij afstanden van max. 7,5 kilometer. Verder valt op dat 21% een roker is en 10% is een zware drinker. Dat is min. 1 keer 4-6 glazen per dag (8% heeft het label overmatige drinker). 35% van de inwoners drinkt volgens de richtlijn (bron: Gezondheidsmonitor).

Lijst met populaire diëten in Rotstergaast

De meeste mensen die kilo’s willen kwijtraken starten met een dieet. Door een speciaal afslankprogramma kun je moeiteloos afvallen. Welk dieet kan ik het beste kiezen? Hieraan ten grondslag liggen jouw situatie, eetgewoontes en hoeveel KG je wilt afvallen. De afslankprogramma’s delen we in op basis van 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: afvallen door het eten van minder calorieën
  2. Koolhydraatarm dieet: eten van producten met veel koolhydraten wordt beperkt
  3. Eiwitrijk dieet: eiwitrijk eten is een bron van energie en de bouwstof voor het lichaam
  4. Vetarm/vetvrij dieet: kan leiden tot verbeteringen bij diabetes type 2
  5. Medisch dieet: focus op medische noodzaak, minder op uiterlijke resultaten (o.a. Diverticulose dieet)

Tips bij het volgen van een dieet
Het juiste voedingsschema vinden en het ook volhouden is soms best pittig. Op deze pagina vind je een aantal handige adviezen:

  • Een crashdieet raden wij niet aan. Dit werkt vaak maar een paar weken
  • Het maakt niet uit als je een keer de mist in gaat, begin met kleine stapjes
  • Houd bij wat je eet in een dagboek, dan zie je pas écht wat er binnenkomt op een dag
  • Ook lichaamsbeweging is onmisbaar, je verbrand de nodige calorieën en je kunt even je hoofd leegmaken
  • Stel je vrienden en familie op de hoogte dat je start met bijv. Herbalife of New Fysic

Meest gekozen diëten in Rotstergaast

DieetnaamAfvalplanKostenUitleg
South BeachVetarmVanaf €23Gezonder leren eten
AtkinsBeperkte koolhydratenVanaf €70p/maandGaat insulineresistentie tegen
Weight WatchersWeinig calorieënVanaf €19 p/maandGeen verboden voedingsmiddelen
Cambridge 1 op 1Weinig calorieënVanaf €61 p/maandToegankelijk en eenvoudig
KetogeenKoolhydraatarmVanaf €26Geen koolhydraatrijke snacks meer
PaleoEenvoudigVanaf €27Geen bewerkte (graan) producten
MediterraneMiddellandse zeeVanaf €24Goede gevarieerde voeding en rust
DashKaliumrijkVanaf €49Laag in vetten en suikers
DukanBeperkte koolhydratenVanaf €12Geen calorieën tellen
ModifastMaaltijdshakesVanaf €81 p/maandMaaltijden snel klaarmaken

Afvallen op jouw eigen manier

Snel & gezond afvallen dankzij voeding en sporten

Vind een sportschool

Afslanken gaat erom dat er minder energie ingaat dan eruit gaan. Dit reikt dus verder dan enkel minder en gezonder eten. Duurzaam afvallen lukt nog beter op het moment dat je actief calorieën gaat verbranden. Loop eens binnen bij een fitness of sportschool in Rotstergaast. Hier kan je cardio en krachttraining perfect combineren. Door te werken aan cardio (de hometrainer of de loopband) zal de calorieverbranding flink toenemen. Bedenk wel, krachttraining is noodzakelijk voor de naverbranding: DIt is het deel dat je verbrand, ook als je niet meer aan het sporten bent. Bovendien bouw je spiermassa op als je aan de slag gaat met kracht. Los van de fitness zijn er vandaag de dag velerlei opties waarmee je dat kan bereiken:

  • Bootcamp: Lekker sporten in de buitenlucht
  • Slenderen: De manier om onbelast te bewegen
  • Hardlopen: Afvallen gaat het beste bij een rustig gestaag tempo
  • Wandelen (powerwalk): Grote stappen + lange bewegingen met je armen
  • Populaire groepslessen: XCore, Kickboksen en Tae Bo

Lijst met fitnesscentra in de regio Rotstergaast

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

Personal trainer Rotstergaast
Wil je gewicht verliezen onder begeleiding van een expert? De personal training (PT) in Friesland staat voor 100% aandacht en begeleiding. Jouw begeleider zal je overal bij ondersteunen en helpt je op weg met een voedingsplan. Dit gaat je enorm helpen omdat je jouw trainingsdagen optimaal kunt indelen, je een stok achter de deur hebt en dat je alles technisch gezien ook goed doet. Het kan wel in de papieren lopen: een persoonlijke trainer kost je al snel €65 op maandbasis.

In 5 stappen een gezond gewicht

  1. BMI als uitgangspunt

    Bereken allereerst jouw BMI. Hoe verhoud jouw lichaamsgewicht zich tot je lengte? Heb jij een BMI tussen de 25 en 29 punten: begin snel met lijnen. Een score van 30 of hoger duidt op zeer ernstig overgewicht (namelijk obesitas). Instanties raden dan aan om actie te ondernemen in samenspraak met een diëtist.

  2. Bepaal je doelstelling

    Wil je aan de slag met een dieet? Het hebben van een doelstelling is cruciaal. Anders ben je als een schip op open water. Vraag niet het onmogelijke van jezelf. Probeer te ontdekken wat de achterliggende gedachte is. Waarom ben ik niet tevreden met mijn huidige lichaam? Ook handig: deel jouw doelstelling met je vrienden of maak gebruik van de expertise van de voedingscoach in Rotstergaast

  3. Voedselinname beperken

    Je vetpercentage verminderen is eigenlijk heel simpel: verbrandt meer energie dan er binnenkomt en je valt langzaam af. Om dit te bereiken moet je letten op je calorie-inname. Voor mannen geldt max. 1.800 kilocalorieën per dag, vrouwen moeten uitgaan van zo’n 1.500 calorieën (Bron: Voedingscentrum, eerlijk over eten). Zorg dat je het ontbijt, lunch en diner niet overslaat (zo ga je minder snel snacken), en eet rustig en met aandacht. Dat kan bijv. door langzaam te eten of kleiner bestek te gebruiken.

  4. Beginnen met gezond eten

    Focus niet alleen op de hoeveelheid, maar juist ook het type eten beïnvloedt de energie inname. Wees kritisch als het gaat om voeding met zout, suiker of alcohol. Je kunt al veel progressie boeken als je uitgaat van de Schijf van Vijf. Let op: beperk ongezonde snacks als snoep en koek en gebruik een app om je voeding bij te houden. Via o.a. culy.nl vind je voorbeelden van gezonde recepten.

  5. Meer bewegen

    Ga lekker sporten! Op die manier blijf je gemotiveerd en zul jij je doelen sneller bereiken. Probeer minimaal 60 minuten per dag actief te zijn. Dit kan al heel eenvoudig: kies voor een sporthorloge (stappenteller) en leg de afstandsbediening verder weg. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een lokale sportschool. Dankzij krachttraining en cardio zal je vet sneller gaan verbranden en haal je sneller jouw doelen.

Gelijk gewicht verliezen met een afvalplan?

Verlies 1 kilogram in 1 week

Veelgestelde vragen over afslanken in Rotstergaast

Hoe kan ik afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Rotstergaast afvallen zonder dat je een streng dieet volgt. Daarbij moet je kleine veranderingen doorvoeren. Onthoud altijd de volgende aspecten:minder veel eten, ongezonde tussendoortjes minderen, gezonde keuzes maken en meer bewegen. Mede door deze aanpassing lukt het je zeker een enorme vooruitgang boeken. Extra inzicht: zorg voor gezonde tussendoortjes, drink tenminste 2 liter per dag, gebruiker kleiner bestek en kies altijd voor de trap. Op deze wijze zul jij dat fitte lichaam krijgen dat jij vol gaat houden.

Wat is het beste dieet?
Er bestaat niet 1 programma dat het beste is voor iedereen. Voedselzandloper, Detoxen, FIT Methode of Weight Watchers, Paleo, DASH Dieet Plan: welk van deze methodes relevant is voor je situatie wordt bepaald door specifieke aspecten zoals jouw situatie, het aantal kilo’s dat je wilt kwijtraken en algehele gezondheid. Belangrijk is een gezond voedingspatroon waardoor je gaat afvallen zonder dat je tekort hebt aan bepaalde voedingsstoffen.

Is het verstandig om af te vallen met een crashdieet?
10-15 kilo verliezen door het gebruik van zo’n crashdieet komt veel voor, maar het is meestal niet verantwoord. Bij zo’n afslankprogramma is de calorie-inname die jij binnenkrijgt soms maar 500 kcal per dag. De kilo’s vliegen er soms vanaf, van vaak wel 4,5 kg in 1 – 2 weken. Er zijn veel nadelen zoals een futloos gevoel, hoofdpijn, en geen blijvende verandering in de leefstijl. Daardoor wordt het een teleurstellende ervaring.

Krijg ik de kosten van een diëtist vergoed?
Dieetadvies in 8462 wordt voor een deel betaald vanuit de basisverzekering van o.a. Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Je krijgt een vergoeding voor 3 behandeluren per kalenderjaar. Voor veel mensen zal dat gelijk zijn aan 3 of 4 meetings. Vergeet niet: het jaarlijkse eigen risico wordt hierop wel in mindering gebracht. Behalve bij de zogenaamde ketenzorg als COPD, of diabetes. Ook jongeren met overgewicht vallen hier buiten.

Kan ik snel afvallen zonder problemen?
Afvallen op een gezonde manier kost nu eenmaal tijd. Heb jij een voedingsschema met 500 calorietekorten? Dan val je wekelijks zo’n halve kilo af. Zo’n 2 kilo afslanken per maand. Dit is geen vaststaand feit en kan wisselen per persoon. Wil je het proces versnellen? Dan loop je serieuze gezondheidsrisico’s. Je sportprestaties worden minder en je gaat vooral spierweefsel afbreken i.p.v. vet. Ga dus afvallen op een gezond tempo. Dat kan je doen met een deskundige in Akmarijp, Bakhuizen, Balk, Bantega, Boornzwaag, Broek, Delfstrahuizen, Dijken, Doniaga, Echten, Echtenerbrug, Eesterga, Elahuizen, Follega, Goingarijp, Harich, Haskerhorne, Idskenhuizen, Joure, Kolderwolde, Langweer, Legemeer, Lemmer, Mirns, Nijehaske, Nijemirdum, Oldeouwer, Oosterzee, Oudega, Oudehaske, Oudemirdum, Ouwsterhaule, Ouwster-Nijega, Rijs, Rohel, Rotstergaast, Rotsterhaule, Rottum, Ruigahuizen, Scharsterbrug, Sint Nicolaasga, Sinjohannesga, Sloten, Snikzwaag, Sondel, Terherne, Terkaple, Teroele, Tjerkgaast, Vegelinsoord, Wijckel.