Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Hellendoorn

Vandaag al starten met gezond afvallen in Hellendoorn? Flink wat Hollanders proberen overtollige kilo’s te verliezen. Hoe kan ik beginnen met afvallen? Je kunt kiezen uit veel verschillende aanpakken. Populair is bijvoorbeeld het “Lipo-dissolve” of juist het “No Diet dieet”. Het risico is dat het vaak helpt op korte termijn. Wil jij niet alleen op korte termijn afvallen, maar juist op de lange termijn? Kijk dan eens goed naar jouw eetgewoonten en leefstijl. Vaak moet je minder eten en meer gaan bewegen. Meer gezonde voeding, drink water i.p.v. vruchtensap of frisdrank, genoeg eiwitten, vetten en koolhydraten, meer verse groenten en starten met dagelijks bewegen zijn slechts een paar tips. Een diëtist in Hellendoorn biedt hierbij support. Op deze pagina bekijk jij praktische info over diëtisten, gezonde voeding, de meest bekende afvalprogramma’s of hoe je in beweging kunt komen.

  • Er zijn veel ontzettend veel diëten die je helpen bij het verliezen van gewicht
  • O.a. het “Best Life Diet” & het “Weet hoe je eet dieet” zijn programma’s die je veel hoort
  • We vertellen er wel bij dat er vaak sprake is van een jojo-effect
  • Een erkende afvalcoach in Hellendoorn kan iedereen adviseren over een nieuwe leefstijl en eetpatroon
  • Belangrijk is de energiebalans: meer energie verbruiken in verhouding met wat je eet
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieOverijssel
GemeenteHellendoorn
Postcode7447
% overgewicht51%
% obesitas12%
Diëtist in de regioVoedingconditie
Fitness in de buurtAnytime Fitness Nijverdal

Diëtist in Hellendoorn bezoeken

Aanzienlijk veel mensen Hellendoorn zoeken naar mogelijkheden voor afvallen. 51% heeft een BMI van 25 of hoger (overgewicht) en 12% heeft te maken met obesitas (BMI van 30 of hoger). Te zwaar worden komt voor uit gebrekkige informatie. Wat betreft voeding is zo’n beetje alles te koop, welke producten zijn gezond, en wat moet ik mijden? Een erkende diëtistenpraktijk in Hellendoorn kijkt samen met jou naar jouw voedingsgedrag. In het vervolgtraject ontvang je verschillende adviezen op het gebied van gezonder eten en meer bewegen. Men kan ook terecht bij een voedingsdeskundige als er sprake is van medische klachten als diabetes of hart- en vaatziektes.

  • De diëtist begeleidt je om jouw streefgewicht op een duurzame manier te halen
  • Op basis van de basis zorgverzekering krijg je vergoed max. 3 uur aan dieetadvies per kalenderjaar
  • Er zijn ook alternatieve mogelijkheden als acupunctuur of hypnose

Diëtistenpraktijken Hellendoorn november 2021
Wil je terecht bij een vakbekwame gezondheidspraktijk in de buurt? Hieronder zoek je een centrum voor gewichtsbeheersing of voedingstherapeut uit de gemeente Hellendoorn. Het is belangrijk dat je een afspraak maakt met een gediplomeerd iemand. Men gebruikt velerlei coaches en soorten beroepen. Let op: de diëtist is de enige titel die beschermd is bij wet. De volgende termen zul je ook regelmatig tegenkomen als je zoekt naar een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: begeleidt mensen met overgewicht/obesitas (tot BMI van 30)
  • Voedingsdeskundige: dikwijls een adviserende rol binnen organisaties of scholen
  • Voedingstherapeut: met gezonde voeding het lichaam in balans brengen
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: geeft advies over alle belangrijke vragen rondom het thema voeding
NaamAdresPostcodePlaats
VoedingconditieKoemaste 2 c7447 AVHellendoorn
VoedingconditieGodfried Bomansstraat 327442 THNijverdal
FoodchickNoetselerweg 327441 CDNijverdal
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-hellendoorn-7447

Gegevens over gezondheid in Hellendoorn

In regio Hellendoorn heeft 51% licht overgewicht en 12% ervaart obesitas. 80% ervaart zijn/haar gezondheid als (zeer) goed. 54% beweegt voldoende (doet minimaal 150 min. p/week aan rustig bewegen zoals wandelen of fietsen). 56% doet wekelijks aan sport. 44,9% fietst zeer regelmatig bij stukjes van niet langer dan 7,5 kilometer. Verder valt op dat 17% maandelijks rookt en 12% is een forse alcohol-gebruiker (10% zelfs als overmatige drinker). 34% drinkt volgens de Richtlijn (geen of max. 1 glas per dag, bron: Gezondheidsmonitor).

Gezonde populaire diëten in Hellendoorn

Een groot deel van de mensen die kampen met overgewicht maken de keuze voor een dieet. Geholpen door zo’n afslankprogramma kan je weer op gewicht komen. Welk dieet past nu bij mij? Dit is afhankelijk van jouw huidige gewoontes, eetpatroon en doelstelling. De afslankprogramma’s zijn onder te verdelen in 5 groepen:

  1. Caloriearm dieet: kilo’s kwijtraken door simpelweg minder calorieën te eten
  2. Koolhydraatarm dieet: koolhydraatrijke producten als aardappelen, brood, pasta, rijst minderen
  3. Eiwitrijk dieet: veel eiwitrijk eten en weinig koolhydraten + veel goede vetten
  4. Vetvrij/vetarm dieet: het vermijden van producten met veel vetten
  5. Medisch dieet: een specifiek dieet tegen bijvoorbeeld darmklachten of infecties (o.a. Borstkanker dieet)

Advies bij het kiezen van een methode
Het juiste dieet kiezen, en dit inpassen in jouw huidige leven is niet eenvoudig. Hierbij vind je enige voorzetjes:

  • Begin nooit zomaar met een crashdieet. Je verliest alleen gewicht op korte termijn
  • Wees niet onrealistisch streng naar jezelf, het begin is de lastigste periode
  • Ga aan de slag met een eetdagboek, dan zie je pas écht wat er binnenkomt op een dag
  • Zorg ook voor voldoende beweging, je zult merken dat de kilo’s er sneller afgaan
  • Vertel vrienden + familie dat je gaat afvallen met bijv. New Fysic of Herbalife

Interessante diëten in Hellendoorn

DieetTypeTarievenDetails
South BeachVetarmVanaf €26Alleen goede koolhydraten en vetten
AtkinsKoolhydraatarmVanaf €66p/maandNauwelijks een hongergevoel
Weight WatchersWeinig calorieënVanaf €18 p/maandWord bewust over wat gezond is
Cambridge 1 op 1CaloriearmVanaf €53 p/maandOp-en-top begeleiding
KetogeenKoolhydraatarmVanaf €21Focus op minder koolhydraten
PaleoUniekVanaf €30wild, vis, fruit, planten, knollen, noten
MediterraneSpaansVanaf €36Tijd maken om te genieten
DashBloeddruk focusVanaf €50Onbewerkte producten eten
DukanMinimale koolhydratenVanaf €22Duidelijke en strenge regels
ModifastBalansVanaf €72 p/maandEen populair crashdieet

In razend tempo afvallen

Snel kilo’s verliezen dankzij voeding en sporten

Omliggende sportscholen

Afslanken gaat erom dat je minder energie tot je neemt dan je verbruikt. Dit houdt niet op bij alleen gezonder en minder eten. Je gaat pas echt iets bereiken als je ook in beweging komt. Dit kan bij uitstek bij een personal trainer of sportschool in Hellendoorn. Doorgaans vind je hier alles op het gebied van cardio en krachttraining. Middels cardio (de hometrainer of de loopband) ga je doorgaans het meeste vet verbranden. Echter, krachttraining is noodzakelijk voor de naverbranding: DIt is het deel dat je verbrand, ook als je niet meer aan het sporten bent. Bovendien ga je spieren kweken als je werkt met gewichten. Afgezien van de fitness zijn er vandaag de dag allerlei soorten waar je dit kunt doen:

  • Bootcamp: Verleg je eigen grenzen en ga de uitdaging aan
  • Slenderen: Ideaal bij spieraandoeningen of koude handen/voeten
  • Hardlopen: Iedereen kan het leren, stel een hardloopschema samen
  • Wandelen (powerwalk): Een kosteloze manier van sporten (laagdrempelig)
  • Vaak ook aangeboden: Body Attack, Sh’Bam en Fat Attack

Tabel met fitness in de regio Hellendoorn

NaamAdresPostcodePlaats
Anytime Fitness NijverdalGrotestraat 497443 BBNijverdal
Basic-Fit Nijverdal Piet HeinwegPiet Heinweg 147441 GZNijverdal
hart for her DiepenveenDorpsstraat 39a7431 CHDiepenveen
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Hellendoorn
Wil je jouw streefgewicht behalen samen met een personal trainer? De personal training (PT) in Overijssel is de oplossing als je jouw doelen wilt halen. Deze trainer motiveert je met de trainingen en weet wat jij wel en niet mag / moet eten. Het grote voordeel hiervan is dat de coach je een training uitdaging geeft, je nog dieper en verder kunt gaan en dat je direct vragen kunt stellen. Het is wel duur: een 1-op-1 trainer kost je al snel €40 voor enkele sessies.

Afvallen in 5 stappen

  1. BMI berekenen

    Bereken allereerst jouw BMI. Hoe verhoud jouw lichaamsgewicht zich tot je lengte? Een waarde van 25 t/m 30 betekent: jij zal kilo’s kwijt moeten raken. Ligt de score boven de 30? Dat staat voor ernstig overgewicht. Deskundigen adviseren dan om onder begeleiding van een diëtist af te vallen.

  2. Streefgewicht bepalen

    Wil je binnenkort starten met een dieet? Het hebben van een doelstelling is cruciaal. Anders is het lastig om gemotiveerd te blijven. Wees hierin wel realistisch. Schrijf ook op waarom je dit wil. Waarom wil je 5KG afvallen? Andere tips: vraag support bij vrienden en familie of maak een afspraak bij de voedingscoach in Hellendoorn

  3. Minder calorieën

    Gewicht verliezen draait in de basis hierom: zorg dat je minder energie binnenkrijgt dan je verbruikt en de kilo’s zullen er langzaam afgaan. Gevolg is dat je minder gaat eten. Het voorschrift voor mannen ligt op 1.800 kilocalorieën op een dag, bij vrouwen nog iets minder, 1.500 calorieën (Bron: Het Voedingscentrum). Zorg voor regelmaat in de maaltijden (zodat je niet gaat snacken), en neem de tijd voor je eten. Gebruik bijv. geen social media tijdens het eten.

  4. Gezondere voeding

    Kijk niet puur naar de grammetjes, maar daarnaast ook de maaltijd zelf heeft gevolgen op de totale calorie-inname. Kijk uit met suiker, verzadigde vetten en zout. Je krijgt minder calorieën binnen als je je focust op de Schijf van Vijf. Tip van de diëtist: vermijd zoveel mogelijk snoep, koek, snacks en kauw goed op je eten. Op bijv. Gezondaantafel.nl staan duizenden gezonde gerechten.

  5. Start met sporten

    Tijd om in actie te komen! Zodoende wordt afvallen pas echt leuk en ga je sneller afvallen. Probeer dagelijks bijv. 3 keer 20 minuten te bewegen. Schrik niet, dit is vrij eenvoudig: negeer de roltrap en ga lekker klussen in de tuin. Eventueel is het alternatief een regionale sportschool. Door de loopband of gewichten ga je vet verbranden en wordt het afslanken nog leuker.

Eenvoudig gewicht verliezen met een voedingsplan?

Eenvoudig 5 kilo in 10 weken

Actuele thema’s over afslanken in Hellendoorn

Kan ik ook afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Hellendoorn afvallen zonder dat je een streng dieet volgt. Hierdoor zal je een gezondere leefstijl creëren. Probeer uit te gaan van minder eten, gezonder eten en op structurele basis gaan bewegen. Mede door deze aanpassing ga je gemakkelijk de kilo’s verliezen die jij nodig acht. Extra inzicht: neem elke dag een gezond ontbijt, drink veel water, geniet van elke maaltijd of ga wat vaker op de fiets naar het werk. D.m.v. deze aanpak ga je jezelf een duurzame leefstijl aanleren dat bij jou past.

Wat is het beste dieet?
Er bestaat niet 1 programma dat voor iedereen het beste resultaat heeft. Voedselzandloper, Oerdieet, Pioppi of Atkins, Cambridge, DASH Dieet Plan: welk dieet voor jou het beste werkt hangt af van verschillende factoren zoals jouw situatie, streefgewicht en eetgewoontes. Uitgangspunt is een duidelijk eetschema waarbij je de nodige kilo’s verliest zonder dat je tekort hebt aan bepaalde voedingsstoffen.

Is het verstandig om af te vallen met een crashdieet?
10-15 kilo gewichtsverlies door het gebruik van zo’n crashdieet komt veel voor, maar niet geheel zonder risico. Bij een crashdieet is de calorie-inname die jij binnenkrijgt ver beneden je basisbehoefte. Sommige mensen vallen snel af, waarbij je kunt denk aan 3,5 kilogram in minder dan een week. Grote tegenvallers zijn: moeheid, draaierigheid, en geen blijvende verandering in de leefstijl. Daardoor wordt het een teleurstellende ervaring.

Wordt de diëtist vergoed vanuit de zorgverzekering?
Dieetadvies in 7443, 7447 wordt voor een klein deel betaald vanuit de basisverzekering. Dit geldt voor alle verzekeraars zoals Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Dit gaat op voor 180 minuten behandeling per jaar. In veel gevallen ontvang je dan 4 – 6 consults. Belangrijk: het wordt in mindering gebracht op je eigen risico. Dit gaat niet op ketenzorg zoals diabetes of COPD. Ook kids worden zonder kosten verder geholpen.

Op welke manier kan ik snel afvallen?
Afslanken op de lange termijn kost veel tijd. Neem een energietekort van max. 500 Kcal. Dan val je max. 0,5 kg in een week af af. Plusminus 2000 gram per 30 dagen. In het begin gaat het soms sneller. Ga je de energie inname verlagen? Dan gaat je lichaam in protest. Je hebt minder energie om te sporten en er is vooral sprake van vochtverlies i.p.v. vetverlies. Langzaam afvallen is veel duurzamer. Bijvoorbeeld met een coach in Hellendoorn, Nijverdal Noord, Nijverdal West, Nijverdal Oost, Buitengebied, Kruidenwijk, Haarle, Daarle, Daarlerveen.

  • Daarlerveen
  • Daarle
  • Nijverdal
  • Haarle