koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in De Weere

Wil jij graag gezond afvallen in De Weere? Veel mensen kampen met een overgewicht. Het is soms lastig om te beginnen. Er bestaan nogal wat werkwijzes. Je kunt denken aan het “Flinndal Gezond Gewicht” of misschien het “Kokosnoot dieet”. Het risico is dat je snel weer terugvalt naar je oude gewicht. Wil jij niet alleen op korte termijn afvallen, maar juist op de lange termijn? Kijk dan kritisch naar je leefstijl van dit moment. Vaak gaat het om in kleine stapjes jouw leefstijl veranderen. Minder snacken, voldoende water drinken, zorg voor voldoende proteïne, kook zoveel mogelijk met verse producten en zorgen dat je ong. een uur per dag in beweging bent zijn hiervan geschikte voorbeelden. De diëtist in De Weere zal je daarbij kunnen ondersteunen. Op deze webpagina check jij belangrijke details over gewichtsconsulenten, het effect van voeding, populaire afvalprogramma’s + cardio.

  • Er zijn veel verschillende diëten om de nodige kilo’s kwijt te raken
  • O.a. het “13 dagen dieet” en ook het “Detox dieet” zijn programma’s die je veel hoort
  • Houd er rekening mee dat volhouden belangrijk is (jojo-effect)
  • Een erkende afvalcoach in De Weere biedt ondersteuning bij het zoeken naar echte veranderingen doorvoeren in jouw leven
  • Cruciaal is de energiebalans: meer calorieën verbranden dan wat je lichaam ingaat
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2024.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieNoord-Holland
GemeenteOpmeer
Postcode1662
% overgewicht44%
% obesitas13%
Diëtist in de buurtDietistepraktijk Louise Groot
Sportschool in de regioFit For Free Hoorn

Diëtist in De Weere bezoeken

Opvallend veel mensen in De Weere hebben licht tot zwaar overgewicht. 44% heeft een (matig) overgewicht en 13% kampt met obesitas. Overgewicht of obesitas komt voor uit ongezonde gewoontes die er ingeslopen zijn. Je kunt qua voeding veel variëren, wat draagt bij aan mijn gezondheid en wat niet? Een bevoegd diëtistenpraktijk in De Weere maakt eerst een soort nulmeting en bekijkt jouw eet- en beweegpatroon. Tijdens de volgende afspraken stellen jullie samen een plan op aangaande gezonde voeding en sporten. Een voedingsdeskundige kan ook bezocht worden als je voedingsadvies wilt rondom klachten als hart- en vaatziektes of diabetes.

  • De diëtist begeleidt je om jouw voedingspatroon in kaart te brengen en dit te verbeteren
  • Vanuit de basispremie krijg je een vergoeding voor 4-6 consulten (3 uur) diëtetiek (op jaarbasis)
  • Andere methodes zijn o.a. virtuele maagband, hypnose en acupunctuur

Diëtistenpraktijken De Weere maart 2024
Een afspraak maken bij een betrouwbare gezondheidspraktijk in jouw stad? In het bijgaande overzicht zoek je een centrum voor gewichtsbeheersing in de buurt of voedingscoach uit de gemeente Opmeer. Je wilt natuurlijk dat je zo goed mogelijk geholpen wordt. Er zijn nogal wat functienamen en alternatieve methodes. De titel “diëtist” is de enige die ook wettelijke bescherming geniet. Andere termen voor een afvalhulp die je regelmatig tegenkomt:

  • Gewichtsconsulent: helpt met verantwoord afvallen
  • Voedingsdeskundige: wetenschapper op het gebied van voeding (incl. anatomie en fysiologie)
  • Voedingstherapeut: streeft ernaar om het natuurlijke evenwicht in het lichaam te herstellen
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: begeleidt mensen met gezonde voeding en een gezonde levensstijl

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

afvallen-diëtist-de-weere-1662

Cijfers over gezondheid in De Weere

In regio Opmeer heeft 44% te maken met overgewicht, en 13% heeft last van obesitas. 78% zegt zijn/haar eigen gezondheid als (zeer) goed te ervaren. 54% haalt de minimale beweging per dag volgens de gezondheidsraad (minimaal 150 minuten per week matig intensieve inspanning). 55% sport structureel elke week. 45,6% gebruikt maandelijks de fiets (voor kleinere afstanden van max 7,5 km). Punt van zorgen is dat 17% “wel eens” rookt en 16% is een forse alcohol-gebruiker (10% wordt gekenmerkt als overmatige drinker). 32% behoort tot de groep drinkers volgens Richtlijn (0 of 1 glas per dag, bron: Gezondheidsmonitor).

Beste & populaire diëten in De Weere

Een groot deel van de mensen die wat kilo’s willen kwijtraken maken de keuze voor een dieet. Met behulp van een afslankprogramma kan je weer op gewicht komen. Wat is voor mij een goed dieet? Dat heeft alles te maken met jouw situatie, voedingsvoorkeuren en jouw wensen en behoeften. Alle dieetmethodes kun je terugbrengen naar 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: proberen zo min mogelijk calorieën binnen te krijgen
  2. Koolhydraatarm dieet: koolhydraatrijke producten als aardappelen, brood, pasta, rijst minderen
  3. Eiwitrijk dieet: extra focus op maaltijden met veel eiwit / proteïnen
  4. Vetarm/vetvrij dieet: kan het goede HDL-cholesterolgehalte gedurende een periode verlagen
  5. Medisch dieet: een specifiek dieet tegen bijvoorbeeld darmklachten of infecties (o.a. Acne dieet)

Advies bij het kiezen van een methode
Een voedingsschema op maat vinden, en dit inpassen in jouw huidige leven is zeker niet eenvoudig. Hierbij tref je enige handige adviezen:

  • Blijf weg van de zogenaamde crashdiëten. De kilo’s vliegen er dan snel weer aan
  • Af en toe mag je best even zondigen, dan stel jij jezelf ook realistische doelen
  • Begin te noteren wat je allemaal eet, dit maakt het allemaal veel concreter
  • Start ook zeker met voldoende bewegen, je verbrand energie en het is goed voor je mentale gezondheid
  • Stel je vrienden en familie op de hoogte dat je start met bijv. Herbalife of New Fysic

Interessante diëten in De Weere

DieetSoortPrijsBeschrijving
South BeachFocus op vettenVanaf €21Afvallen in 3 fasen
AtkinsMinimale koolhydratenVanaf €74p/maandFocus op staat van ketose
Weight WatchersBeperkte calorieënVanaf €15 p/maandOveral toegang tot de App
Cambridge 1 op 1CaloriearmVanaf €54 p/maandLekker en gevarieerde maaltijden
KetogeenBeperkte koolhydratenVanaf €29Stop de suikerverslaving
PaleoOverigeVanaf €27Kleinere kans op hart- en vaatziektes
MediterraneVakantieVanaf €36Uit landen rond Middellandse Zee
DashZoutarmVanaf €41Laag in vetten en suikers
DukanWeinig koolhydratenVanaf €14gericht op een verandering van voeding
ModifastShakesVanaf €65 p/maandCombinatie met supplementen

Afvallen zonder veel gedoe

In snel tempo afvallen zonder een terugval

Regionale sportscholen

Afslanken is vaak niet veel meer dan zorgen dat je meer energie verbruikt dan dat er binnenkomt. Dit houdt niet op bij alleen letten op je voeding. Duurzaam afvallen lukt nog beter op het moment dat je in beweging komt! Hiervoor heb je natuurlijk de sportschool in De Weere. Hier kan je cardio en krachttraining perfect combineren. Tijdens cardio (de hometrainer of de loopband) stimuleer jij de verbranding van calorieën. Bedenk wel, het voordeel van krachttraining is de naverbranding: je body zal dan na een training door blijven gaan met energie verbranden. Daarbij ga je spieren kweken met krachttraining. Los van de fitness bestaan er nog tal van soorten om calorieën te verbranden:

  • Bootcamp: Voel je fit en energiek door samen te sporten
  • Slenderen: Sporten op machines die zelfstandig werken
  • Hardlopen: Laagdrempelige manier om actief te zijn
  • Wandelen (powerwalk): Zit tussen wandelen en hardlopen in
  • Andere opties: RPM, Freedom Strength en Fat Attack

Lijst met fitnesscentra in de regio De Weere

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

Personal trainer De Weere
Wil je gewicht verliezen onder begeleiding van een expert? De personal training (PT) in Noord-Holland is perfect als jij een stok achter de deur nodig hebt. Jouw trainer adviseert tijden de training en weet ook alles over eten. De eerste stap is vaak dat jij een sportplan op individueel niveau krijgt, je nog meer toewijding hebt en dat je de oefeningen ook technisch goed uitvoert. Het is wel duur: iemand die jou begeleid kost vaak zo’n €92,5 voor 4 sessies p/maand.

Duurzaam afvallen in 5 stappen

  1. BMI als uitgangspunt

    Een goed uitgangspunt is het BMI. Hoe verhoud jouw lichaamsgewicht zich tot je lengte? Een waarde van 25 t/m 30 betekent: er moeten een paar kilo’s af. Ligt de score boven de 30? Dat houdt in dat je te maken hebt met ernstig overgewicht. Het advies is om in overleg met de dokter of diëtist hier iets aan te doen.

  2. Wat wil je minimaal bereiken?

    Vind je het tijd om af te vallen? Het is belangrijk om een doel te hebben. Dit is belangrijk om gemotiveerd te blijven. Stel geen onmogelijke doelen voor jezelf. Het meest duurzaam is een intrinsieke motivatie. Wat levert het op als ik die 10 KG kwijt raakt? Verder belangrijk: vraag steun bij familie en vrienden of vraag om tips en adviezen bij een voedingscoach in De Weere

  3. Je voeding aanpassen

    Op gezond gewicht komen is vaak niet zo ingewikkeld: zorg voor een negatieve energiebalans en je valt langzaam af. Gevolg is dat je minder gaat eten. Voor mannen ligt de norm rond de 1800 calorieën per dag, bij vrouwen ligt dit met 1.500 kilocalorieën per dag iets lager (Bron: Voedingscentrum, eerlijk over eten). Probeer regelmatig te eten (zo ga je minder snel snacken), en neem de tijd voor je eten. Bijv. door kleiner bestek te gebruiken.

  4. Gezondere voeding

    Let niet uitsluitend op de grammen, maar ook de voedingsstof zelf heeft gevolgen op de energie inname. Wees kritisch als het gaat om voeding met suiker, zout maar ook alcohol en verzadigde vetten. Het is belangrijk dat de Schijf van Vijf als leidraad wordt gebruikt. Ook belangrijk: leer meteen het ongezond snacken af en schrijf op wat je elke dag eet. Op supersnelgezond.nl vind je voorbeelden van gezonde recepten.

  5. Start met sporten

    Ga jij er serieus voor? Zo kun je jouw dieet beter volhouden en wordt het jojo-effect ingedampt. Start met een dagelijkse wandeling of workout van een uur. Dit hoeft niet ingewikkeld te zijn: kies altijd voor de trap en ga wat vaker stofzuigen. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een sportfaciliteit. Door een crosstrainer of halters wordt er meer vet verbrand en ga je nog sneller afvallen.

Gemakkelijk gewicht verliezen met een dieetplan?

Eenvoudig 5 kilo in 10 weken

Actuele thema’s over afslanken in De Weere

Kan ik ook afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in De Weere afvallen zonder dieet of speciale afslankmethode. In dat geval kun je een gezondere leefstijl creëren. De kernwaarden zijn kleinere porties eten, minder snacken, gezonder eten en meer en vaker van bewegen. Dankzij deze kleine stapjes ga je gegarandeerd je streefgewicht behalen. Een aantal tips: eet meer vezels en eiwitten, haal geen ongezonde producten in huis, gebruik kleinere borden en schrijf je in bij een sportschool. Op basis daarvan creëer je een duurzame leefstijl voor de rest van je leven.

Welk dieet is het beste?
Er is niet één voedingspatroon waarmee je gegarandeerd de meeste kilo’s verliest. Montignac, Detoxen, Pioppi of Weight Watchers, Paleo, Mediterrane dieet: welk dieet goed werkt voor jou heeft te maken met verscheidene feiten als huidige gewicht, lange termijn wensen en medische aandoeningen. Het belangrijkste is een persoonlijk eetschema waarbij je afvalt maar waarbij je wel de belangrijke voedingsstoffen in acht neemt.

Wat zijn de voor- en nadelen van een crashdieet?
5 of 10 kilo gewichtsverlies waarbij men een crashdieet toepast is haalbaar, maar diëtisten raden het steevast af. In dit geval is de energie-inname die jij tot je neemt ver beneden je basisbehoefte. De kilo’s vliegen er soms vanaf, waarbij je kunt denk aan 3,5 kilogram in korter dan een week. Er zijn veel nadelen zoals heel veel trek tijdens het dieet, hoofdpijn / misselijkheid, en het is lastig om vol te houden. Voor veel mensen is het dus een teleurstelling.

Vergoed de zorgverzekering een diëtist?
Dieetadvies in 1661, 1662, 1663 wordt voor een klein deel betaald vanuit de basisverzekering. Dit geldt voor alle verzekeraars zoals Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Op dit moment zijn dat 3 uur per jaar (per kalenderjaar). Voor veel mensen betreft het 4 tot maximaal 6 consults. Voorwaarden: het wordt in mindering gebracht op je eigen risico. Dit gaat niet op ketenzorg als bijvoorbeeld diabetes, COPD of CVRM. De eigen bijdrage vervalt ook voor kids / jongeren met overgewicht.

Kun jij snel afvallen op een gezonde manier?
Afvallen met een blijvend resultaat kost nu eenmaal tijd. Focus jij je op een negatieve energiebalans (+/- 500 Kcal)? Dan val je max. 0,5 kg in een week af af. Plusminus 2000 gram per 30 dagen. Dat kan bij iedereen verschillen natuurlijk. Wil je nog minder calorieën binnenkrijgen? Dan gaat je lichaam wellicht protesteren. Je hebt een tekort aan voedingsstoffen en je lichaam gaat spierweefsel afbreken (en dus geen vet). Kies dus voor een verantwoorde afslank strategie. Mogelijk in samenwerking met een coach in Centrum, Wijk-Noord, Wijk-Zuid.