koolhydraatarm 50 dagen
  • 50 dagen
    koolhydraatarm
  • Val tot 2 kilo per week af. Zonder te sporten of honger te lijden. Meer energie en vitaliteit. Altijd een stok achter de deur.

    Actieprijs: €39
zomerslank fit in 4 weken
  • Zomerslank
    in 4 weken
  • Afvallen zonder honger en zonder sporten. De lekkerste koolhydraatarme recepten. Wekelijkse motivatie check-in.

    Eenmalig €37
50 dagen keto challenge
  • Keto challenge
    50 dagen afvallen
  • Activeert de vetverbranding. Kant-en-klare weekmenu's. Toegankelijke keto recepten en snacks. 100% afslankgarantie!

    Van €67 nu €37!
detox dieet
  • Detox Dieet
  • Boost je weerstand en afvallen. Stralende gezondheid & stabiele hormoonhuishouding. Voel je fit en energiek.

    Tijdelijk €37
7 dagen smoothie detox
  • Smoothies
    Simpel & lekker
  • Ervaar meer energie en verbeter je weerstand. Ontgiften van het lichaam. Nu met gratis intermittent fasting boek.

    Slechts €14,95

Afvallen in Stampersgat

Zo snel mogelijk gezond afvallen in Stampersgat? Steeds meer mensen willen graag wat kilo’s kwijtraken. Het is soms lastig om te beginnen. Je kunt aan de slag met zoveel verschillende manieren. Populair is bijvoorbeeld het “Allen Carr methode” en niet te vergeten het “Be-Slank”. Wat je tegen kan staan is dat je snel weer terugvalt naar je oude gewicht. Wil jij niet alleen op korte termijn afvallen, maar juist op de lange termijn? Duurzaam afvallen zit ‘m vaak veel meer in jouw gewoontes en jouw voeding. Eigenlijk resulteert dat in meer bewegen en minder eten. Probeer minder te snoepen, meer water drinken, voldoende eiwitten en vezels binnenkrijgen, veel groenten eten en naar de sportschool gaan zijn bewezen ideeën en aanpakken. De diëtist in Stampersgat kan je hierbij helpen. Op deze webpagina tref jij praktische details over gewichtsconsulenten, de juiste voeding, de verschillende methodes om af te vallen + training.

  • We onderscheiden veel diëten die succesvol blijken te zijn
  • O.a. het “Appeldieet” + het “Kruidentheevasten” zijn programma’s die je veel hoort
  • In de praktijk blijkt vaak dat veel mensen na verloop van tijd weer terugvallen (jojo-effect)
  • Een gediplomeerde afvalcoach in Stampersgat biedt veel ondersteuning bij echte aanpassingen in jouw leefstijl doorvoeren
  • Belangrijk is de energiebalans: verbrand meer calorieën dan wat je lichaam ingaat
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2024.
Snel resultaat.
€39
Normaal €260
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€37
Normaal €67
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €67
Bekijken
Training mannen Snel detoxen.
Max. ontgiften.
€37,00 Bekijken
Training vrouwen Frisse smoothies.
Gezonde hormonen.
€14,95 Bekijken
ProvincieNoord-Brabant
GemeenteHalderberge
Postcode4754
% overgewicht55%
% obesitas18%
Regionale diëtistAarts Dietistenpraktijk
Sportschool in de regiohart for her Oudenbosch

Diëtist in Stampersgat zoeken

Best wat mensen in Stampersgat worstelen met te veel kilo’s. 55% heeft te maken met overgewicht en 18% kampt met obesitas. Overgewicht komt vaak door simpelweg te weinig kennis. Je kunt qua voeding veel variëren, maar wat is nu gezond en wat moet je laten staan? Een bevoegd diëtistenpraktijk in Stampersgat helpt met het inzichtelijk maken van jouw leefstijl en eetpatroon. Tevens krijg je een persoonlijk advies die betrekking hebben op gezonder eten en meer bewegen. Je kunt ook een afspraak maken bij de voedingsdeskundige om medische redenen zoals een hoog cholesterolgehalte.

  • De diëtist daagt je uit om op jouw situatie afgestemde voeding samen te stellen
  • Via de zorgverzekeraar mag je gebruik maken van 3 uur dieetadvies + begeleiding (op jaarbasis)
  • Er zijn ook alternatieve mogelijkheden als acupunctuur of hypnose

Diëtistenpraktijken Stampersgat juli 2024
In contact komen met een persoonlijke gezondheidspraktijk in de regio? In de tabel check jij actuele info van een centrum voor gewichtsbeheersing of voedingsconsulent uit de gemeente Halderberge. Dit zijn centra waar je een afspraak maakt met een gediplomeerd iemand. Er bestaan velerlei functies en alternatieve werkwijzen. Het vak van diëtist is wettelijk beschermd. Andere termen voor een afvalhulp die je regelmatig tegenkomt:

  • Gewichtsconsulent: coacht en helpt gezonde mensen die te zwaar zijn
  • Voedingsdeskundige: helpen bedrijven of scholen met een gezonder klimaat
  • Voedingstherapeut: focust op gezondheid en welzijn van de mens
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: geeft advies over alle belangrijke vragen rondom het thema voeding

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

afvallen-diëtist-stampersgat-4754

Stats over gezondheid en gewicht in Stampersgat

In regio Halderberge heeft 55% licht overgewicht en 18% obesitas. 74% zegt zijn/haar eigen gezondheid als (zeer) goed te ervaren. 45% voldoet aan de beweegrichtlijnen van de Gezondheidsraad (minstens 150 minuten per week aan matig intensieve inspanning). 49% is actief met een sport. 37,7% pakt wel eens de fiets bij afstanden van max. 7,5 kilometer. Zorgwekkend is dat 16% rookt en dat 7% is een forse alcohol-gebruiker (4% heeft het label overmatige drinker). 46% drinkt vrijwel geen alcohol (bron: Gezondheidsmonitor).

Lijst met populaire diëten in Stampersgat

Een groot deel van de mensen die kilo’s willen kwijtraken beginnen met een dieet. Met zo’n afslankprogramma kan je jouw streefgewicht behalen. Welk dieet is geschikt voor mij? Dit heeft te maken met jouw situatie, voedselvoorkeuren en jouw lange termijn doelen. De diëten kun je terugbrengen naar 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: het beperken van het aantal calorieën in je dagelijkse voeding
  2. Koolhydraatarm dieet: koolhydraatrijke producten als aardappelen, brood, pasta, rijst minderen
  3. Eiwitdieet: eiwitrijk eten is een bron van energie en de bouwstof voor het lichaam
  4. Vetvrij- of vetarm dieet: het vermijden van producten met veel vetten
  5. Medisch dieet: niet bedoeld voor een slanker uiterlijk, maar voor medische noodzaak (o.a. Rijst Dieet)

Een dieet kiezen dat bij jou past
Het juiste voedingsschema vinden en dit integreren in jouw leefstijl is best ingewikkeld. Onderstaand lees je enige praktische tips:

  • Kijk uit met het volgen van een crashdieet. Dit is namelijk niet vol te houden op lange termijn
  • Verwacht niet dat alles vanzelf gaat, dan stel jij jezelf ook realistische doelen
  • Houd in een App bij wat je eet, dan weet je altijd wat je hebt genuttigd
  • Probeer een combinatie met sport, je houdt het dan ook veel beter vol
  • Vind een buddy, dan heb je een stok achter de deur (bijv. via New Fysic of Herbalife)

Top-10 diëten in Stampersgat

DieetnaamTypePrijsUitleg
South BeachVetarmVanaf €15Veel keuze in recepten
AtkinsKoolhydraatarmVanaf €75p/maandSneller een verzadigd gevoel
Weight WatchersCaloriebeperktVanaf €27 p/maandInternationaal dieetprogramma
Cambridge 1 op 1Minimale calorieënVanaf €64 p/maandAfvallen met een consulent
KetogeenKoolhydraatarmVanaf €37Stop de suikerverslaving
PaleoOerdieetVanaf €33Verlies vet en wordt energieker
MediterraneSpaansVanaf €31Gezonde voeding met olijfolie en wijn
DashVezelrijkVanaf €40Wetenschappelijk onderbouwd advies
DukanWeinig koolhydratenVanaf €18Beperkte keuze voedingsmiddelen
ModifastMaaltijdshakesVanaf €86 p/maandEigen lijn met afslankproducten

Op een gezonde manier afvallen

In snel tempo afvallen en dit ook volhouden

Sportscholen in de regio

Afslanken betekent dat je een negatieve calorie balans opbouwt. Dit betekent niet alleen maar gezonder eten. Je gaat pas echt iets bereiken als je een aantal keer per week gaat sporten. Dit kan bij uitstek bij een erkende sportschool in Stampersgat. Hier kun je je helemaal uitleven op het gebied van cardio en krachttraining. Door te doen aan cardio (denk aan de crosstrainer of airbike) kan je vrij efficiënt calorieën verbranden. Maar let op, je moet krachttraining doen wil je de naverbranding versterken: Dit zijn de calorieën dat je verbrand als je niet sport. Ook realiseer je een spiergroei als je de halters erbij pakt. Behalve de fitness bestaan er tegenwoordig diverse manieren waar je dit kunt doen:

  • Bootcamp: Goed voor je humeur en zelfvertrouwen
  • Slenderen: Ontspannen bewegen in een comfortabele houding
  • Hardlopen: Lange afstanden rennen in de buitenlucht
  • Wandelen (powerwalk): Laagdrempelig en ook bij lichamelijke klachten
  • Ook populair: XCore, Body Step en Sprint

Overzicht fitness in de regio Stampersgat

Nog geen organisaties gevonden
Helaas hebben we in deze plaats nog relevante bedrijven gevonden. Je kunt jouw bedrijf gratis aanmelden. Via deze link kan je binnen 2 minuten jouw bedrijf toevoegen.

Personal trainer Stampersgat
Wil je gewicht verliezen met hulp van een personal trainer? De personal training (PT) in Noord-Brabant is perfect als jij een stok achter de deur nodig hebt. Hij of zij helpt tijdens het trainen en heeft verstand van voedingsschema’s. De eerste stap is vaak dat je een trainingsprogramma op maat krijgt, je ontzettend wordt gemotiveerd en dat je de oefeningen ook technisch goed uitvoert. Het is wel duur: een trainer op maat kost zo’n €77,5 per maand.

In 5 stappen een gezond gewicht

  1. BMI als uitgangspunt

    Een goede basis vormt jouw BMI. Het geeft een indicatie of je ondergewicht, een normaal gewicht of overgewicht hebt. Bij een BMI van tussen de 25 – 30: jij hebt last van overgewicht. Is de waarde 30+? Dat duidt op zeer ernstig overgewicht (namelijk obesitas). Het wordt aanbevolen om samen met een diëtist een plan van aanpak op te stellen.

  2. Streefgewicht bepalen

    Ga je proberen af te vallen? Schrijf dan op hoeveel je in welke tijd wilt afvallen. Anders is het lastig om gemotiveerd te blijven. Weest niet te streng, en wees realistisch. Zorg dat de motivatie echt uit jezelf komt. Waarom wil je 5KG afvallen? Overige tips: vertel je omgeving dat je kilo’s wilt kwijtraken en ga eens langs bij een voedingscoach in Stampersgat

  3. Minder calorieën

    Op gezond gewicht komen is eigenlijk heel simpel: creëer een negatieve calorie balans en je gaat resultaat zien. Gevolg is dat je minder gaat eten. Een gemiddelde man kan als richtlijn aanhouden 1800 calorieën p/dag, voor een vrouw ligt dit rond de 1500 calorieën (Bron: Voedingscentrum). Zorg dat je het ontbijt, lunch en diner niet overslaat (zo ga je minder snel snacken), en probeer met aandacht te eten. Gebruik bijv. geen social media tijdens het eten.

  4. Gezonder eten

    Focus niet alleen op de hoeveelheid, maar ook de voedingsmiddelen die je kiest heeft gevolgen op jouw energiebalans. Probeer te minderen met zout, suiker of alcohol. Het is belangrijk dat je varieert binnen de Schijf van Vijf. Niet vergeten: schap de onnodige tussendoortjes en schrijf op wat je elke dag eet. Via Happyhealthy.nl vind je voorbeelden van gezonde recepten.

  5. Meer bewegen

    Ga lekker sporten! Door meer te bewegen kan jij je afvalplan beter volhouden en beperkt je het jojo-effect. Ga minimaal elke dag een half uur tot 60 minuten bewegen. Denk nou niet dat dit onhaalbaar is: gebruik een fitnessarmband en ga wandelend of fietsend naar de winkel. Daarnaast kun je kiezen voor een regionale sportschool. Zodra je bezig bent met krachttraining of cardio ga je vet verbranden en kom je in rap tempo op gewicht.

Eenvoudig gewicht verliezen met een afvalplan?

Verlies 1 kilogram in 1 week

Actuele thema’s over afslanken in Stampersgat

Afvallen zonder dieet, hoe werkt dat?
Ja, je kunt in Stampersgat afvallen zonder gebruik te maken van een dieet. Hierbij gaat het om gezonde gewoontes inpassen. Dat wil zeggen minder eten binnenkrijgen, gezonde producten kiezen en min. 60 minuten bewegen. Hierdoor lukt het je zeker een duurzame gezonde leefstijl aanleren. Probeer dit ook: eet veel groenten, neem water i.p.v. frisdrank, gebruik kleinere borden en negeer de lift. Zodoende zul jij dat fitte lichaam krijgen zonder al te veel moeite / inspanning.

Wat is het beste dieet?
Er bestaat niet 1 eetpatroon waarbij je het snelste of het meest afvalt. Voedselzandloper, Sonja Bakker, Pioppi of Weight Watchers, Paleo, DASH Dieet Plan: welk afvalprogramma relevant is voor je situatie hangt af van diverse zaken als huidige gewicht, streefgewicht en medische aandoeningen. Start met een persoonlijk voedingspatroon wat het afvallen zal stimuleren maar waarbij je wel de belangrijke voedingsstoffen in acht neemt.

Ik wil snel afvallen met een crashdieet, is dat slim?
5 of 10 kilo gewichtsverlies behoort tot de mogelijkheden bij een crashdieet, maar diëtisten raden het steevast af. Bij deze programma’s is de calorie-inname die binnenkomt ver beneden je basisbehoefte. Pluspunt is dat je snel afvalt, tot wel 4,5 kilogram in korter dan een week. Toch kan je last krijgen van een slap gevoel, uitdroging, en geen blijvende verandering in de leefstijl. Het is dus geen duurzame oplossing!

Wat krijg ik vergoed als ik naar de diëtist ga?
Dieetadvies in 4754 valt deels binnen de basispolis van een zorgverzekering als die van Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Het huidige beleid: 3 uur per jaar (per kalenderjaar). In de regel zijn dat 3 of 4 meetings. Tip: het wordt in mindering gebracht op je eigen risico. Dit is niet het geval als er sprake is van de zogenaamde ketenzorg als diabetes of COPD. Ook kinderen tot 18 jaar betalen geen eigen risico.

Is snel afvallen een verantwoorde manier?
Duurzaam afvallen kost simpelweg tijd. Laten we uitgaan van een calorietekort van 500 calorieën. Dan kun je 500 gram afslanken per 7 dagen. Dat is niet meer dan 2 KG per maand. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Ga je sneller afvallen? Dan loop je serieuze gezondheidsrisico’s. Je metabolisme gaat minder snel werken, en er is een daling van de spiermassa. Ga dus afvallen op een gezond tempo. Dat kan je doen met een deskundige in Oud Gastel, Stampersgat, Oudenbosch, Hoeven, Bosschenhoofd.