Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Giessenlanden

Beginnen met gezond afvallen in Giessenlanden? Veel mensen werken dagelijks tegen de kilo’s. Hoe kan ik beginnen met afvallen? Je hebt de keuze uit flink wat diëten en methodieken. Je hebt bijvoorbeeld het “Balans Slankclub” of juist het “Hellerprogramma”. Het minpunt hiervan is dat dit geen duurzaam effect heeft. Ga jij voor een duurzame aanpak voor gewicht verliezen? Optimaliseer dan je actuele eetpatroon. Gemiddeld genomen zul je ongezonde gewoontes moeten afleveren. Minder suiker en vet, drink water i.p.v. vruchtensap of frisdrank, probeer zoutloos te eten, kook zonder pakjes & zakjes en proberen elke dag 60 minuten te bewegen zijn slechts een paar tips. Jouw diëtist in Giessenlanden beschikt over voldoende kennis. Op deze pagina lees jij handige informatie over voedingsdeskundigen, gezond eten, populaire afvalprogramma’s + sportscholen.

  • Er bestaan vele diëten om de nodige kilo’s kwijt te raken
  • Bijv. het “Anti-Aging Dieet” of het “Citroensapvasten” zijn slechts een paar voorbeelden
  • We vertellen er wel bij dat het jojo-effect kan optreden
  • Een gediplomeerde afvalcoach in Giessenlanden kan je op weg helpen met een fit en vitaal leven
  • Essentieel is de energiebalans: meer energie consumeren dan wat je lichaam ingaat
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieZuid-Holland
GemeenteGiessenlanden
Postcode3381
% overgewicht52%
% obesitas18%
Plaatselijke diëtistFysiotherapie Beter
Fitnesscentrum in de omgevinghart for her Hardinxveld-Giessendam

Diëtist in Giessenlanden bezoeken

Aanzienlijk veel mensen Giessenlanden zijn te zwaar en strijden tegen de kilo’s. 52% worstelt met overgewicht en 18% kampt met obesitas. Het krijgen van overgewicht rekent men vaak toe aan een gebrek aan kennis. Er is ontzettend veel keuze qua voeding, maar wat is nu gezond en wat moet je laten staan? Een gediplomeerde diëtistenpraktijk in Giessenlanden maakt eerst een soort nulmeting en bekijkt jouw eet- en leefgewoonten. Daarnaast stellen jullie samen een plan op omtrent gezonder eten en meer sporten. Je kan ook langsgaan bij een voedingsdeskundige als je advies nodig hebt rondom medische zaken als allergieën of diabetes.

  • De diëtist support je om op een duurzame en gezonde manier af te slanken
  • Vanuit de basisverzekering krijg je een vergoeding voor 4-6 consulten (3 uur) afvalbegeleiding (op jaarbasis)
  • Er zijn ook alternatieve mogelijkheden als acupunctuur of hypnose

Diëtistenpraktijken Giessenlanden november 2021
Zoek je advies bij een erkende gezondheidspraktijk in je wijk? In de tabel check jij actuele info van een centrum voor gewichtsbeheersing in de buurt of voedingscoach uit de gemeente Giessenlanden. Jij wil toch ook dat je advies krijgt van een professioneel iemand. Er bestaan allerlei coaches en werkgebieden. De diëtist heeft een beschermde titel. Andere termen voor een afvalhulp die je regelmatig tegenkomt:

  • Gewichtsconsulent: helpt met verantwoord afvallen
  • Voedingsdeskundige: heeft een opleiding op de universiteit gevolgd rondom voeding
  • Voedingstherapeut: streeft ernaar om het natuurlijke evenwicht in het lichaam te herstellen
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: deskundig op het gebied van voeding en een gezonde levensstijl
NaamAdresPostcodePlaats
Fysiotherapie BeterKastanjeplein 113381 LTGiessenburg
Bureau VitaalSchapedrift 873371 JJHardinxveld-Giessendam
Asvz (regio Waardenland)Touwbaan 13363 WBSliedrecht
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-giessenlanden-3381

Informatie over gezondheid in gewicht in Giessenlanden

In regio Giessenlanden heeft 52% last van overgewicht en 18% obesitas. 79% heeft een positieve gezondheidsbeleving. 45% beweegt genoeg naar de normen van de Gezondheidsraad (doet minimaal 150 min. p/week aan rustig bewegen zoals wandelen of fietsen). 47% is een “wekelijkse sporter”. 31,7% gebruikt regelmatig een fiets bij stukjes van niet langer dan 7,5 kilometer. Punt van zorgen is dat 18% een roker is en 5% is een zware drinker (5% wordt gekenmerkt als overmatige drinker). 45% drinkt vrijwel geen alcohol (bron: Gezondheidsmonitor).

Lijst met populaire diëten in Giessenlanden

Steeds meer mensen die willen afslanken maken de keuze voor een dieet. Met zo’n afslankprogramma kan je weer op gewicht komen. Voor welk dieet moet ik gaan? Dit hangt af van je uitgangssituatie (BMI), eventuele allergieën en het aantal kilo’s dat je kwijt wilt raken. De verschillende programma’s worden ingedeeld in 5 groepen:

  1. Caloriearm dieet: calorieën uit koolhydraten, uit vetten en uit eiwitten verminderen
  2. Koolhydraatarm dieet: snelle manier om op natuurlijke manier vet te verbranden
  3. Eiwitrijk dieet: je haalt je energie voornamelijk uit eiwitrijk voedsel
  4. Vetarm/vetvrij dieet: kan leiden tot verbeteringen bij diabetes type 2
  5. Medisch dieet: doel om specifieke gezondheidsklachten te verminderen (o.a. Moerman Dieet)

Een dieet dat past bij jouw situatie
Het juiste dieet selecteren, en dit inpassen in jouw huidige leven is niet eenvoudig. Onderstaand tref je wat suggesties:

  • Wees voorzichtig met een crashdieet. Het is slechts een korte termijn oplossing
  • Leg jezelf niet te strenge eisen op, dan is het ook makkelijker vol te houden
  • Noteer eens een week wat je eet, dan kun je een totaaloverzicht van je voeding terugkijken
  • Zorg ook voor voldoende beweging, dat versnelt het hele proces aanzienlijk
  • Stel je vrienden en familie op de hoogte dat je start met bijv. Herbalife of New Fysic

Interessante diëten in Giessenlanden

DieetMethodeTarievenHoe werkt het?
South BeachVetarmVanaf €15Afvallen door gezonder te eten
AtkinsMinimale koolhydratenVanaf €66p/maandExtreem weinig koolhydraten
Weight WatchersCaloriearmVanaf €24 p/maandSamen afvallen i.p.v. alleen
Cambridge 1 op 1CaloriearmVanaf €57 p/maandToegankelijk en eenvoudig
KetogeenWeinig koolhydratenVanaf €31Vermijd lege koolhydraten
PaleoOverigeVanaf €43Focus op groenten en fruit
MediterraneOverigeVanaf €42Traditionele voeding uit o.a. Griekenland
DashMagnesiumrijkVanaf €46Werkt tegen een hoge bloeddruk
DukanKoolhydraatarmVanaf €18Bewerkt voedsel niet toegestaan
ModifastCrashVanaf €63 p/maandshakes zijn gemakkelijk te bereiken

In razend tempo afvallen

In snel tempo afvallen en blijf op gewicht

Regionale sportscholen

Afslanken gaat erom dat je minder energie tot je neemt dan je verbruikt. In de basis draait het om gezonder eten. Duurzaam afvallen lukt nog beter op het moment dat je ook in beweging komt. Een ideale manier is een bevoegd sportschool in Giessenlanden. Daar tref je alle gemakken rondom cardio en krachttraining. Met het onderdeel cardio (denk aan de crosstrainer of airbike) ga je doorgaans het meeste vet verbranden. Maar let op, onderschat niet het stukje naverbranding dat je hebt bij krachttraining: Dit zijn de calorieën dat je verbrand als je niet sport. Bovendien realiseer je een spiergroei wanneer je krachttraining toepast. Behalve de fitness bestaan er verschillende opties om calorieën te verbranden:

  • Bootcamp: Voel je fit en energiek door samen te sporten
  • Slenderen: Aangename manier uw lichaam in conditie houden
  • Hardlopen: Even je hoofd leegmaken en energie verbranden
  • Wandelen (powerwalk): Een wandeling maken is gezond voor je lichaam
  • Ook populair: Body Combat, Sh’Bam en Steps

Populaire fitnesscentra in de regio Giessenlanden

NaamAdresPostcodePlaats
hart for her Hardinxveld-GiessendamPeulenstraat 137D3371 ALHardinxveld-Giessendam
Sportcentrum AlblasserwaardStationspark 8503364 DASliedrecht
Rebellion PapendrechtKattestaart 23-253355 PPPapendrecht
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Giessenlanden
Wil je wat doen aan jouw gewicht met de meest persoonlijke begeleiding? De personal training (PT) in Zuid-Holland is de manier om onder begeleiding te sporten. Jouw begeleider zal je overal bij ondersteunen en weet ook alles over eten. De voordelen zijn dat de coach je een training uitdaging geeft, je een stok achter de deur hebt en dat je de oefeningen ook technisch goed uitvoert. Het nadeel is de hoge kosten: een PT kost zo’n €62,5 voor enkele sessies.

Een gezond gewicht in 5 stappen

  1. BMI als uitgangspunt

    Je BMI berekenen is erg belangrijk. Hoe verhoud jouw lichaamsgewicht zich tot je lengte? Heb jij een BMI tussen de 25 en 29 punten: er moeten een paar kilo’s af. Een score van 30 of hoger wijst op een ernstig overgewicht, ook wel obesitas. Deskundigen adviseren dan om in overleg met de dokter of diëtist hier iets aan te doen.

  2. Wat wil je minimaal bereiken?

    Wil je overtollige kilo’s kwijtraken? Het hebben van een doelstelling is cruciaal. Anders ben je een schip zonder stuur. Vraag niet het onmogelijke van jezelf. Denk verder na over de intrinsieke motivatie: Wat is écht de reden dat ik 15 kilogram wil verliezen? Overige tips: vertel mensen die je spreekt wat je van plan bent of stel een eet- en beweegplan samen bij een voedingscoach in Giessenlanden

  3. Minder eten

    Je gewicht laten afnemen hoeft niet moeilijk te zijn: zorg dat je minder energie binnenkrijgt dan je verbruikt en de kilo’s zullen er langzaam afgaan. Hiervoor zul je minder moeten eten. Mannen die willen afvallen moeten zich beperken tot 1.800 kilocalorieën per dag, voor vrouwen gaan we uit van 1.500 (Bron: Voedingscentrum, eerlijk over eten). Zorg voor regelmaat in de maaltijden (zodat je niet gaat snacken), en heb aandacht voor je eten. Dat kan bijv. door langzaam te eten of kleiner bestek te gebruiken.

  4. Schijf van Vijf

    Kijk niet puur naar de grammetjes, maar tevens het soort voeding heeft gevolgen op jouw gewicht. Ga niet langer voor eten met te veel zout, suiker of alcohol. Je leeft al veel gezonder als men als basis de Schijf van Vijf neemt. Niet vergeten: ongezonde snacks heb je niet nodig en houdt je dagelijkse eten bij. Op bijv. Fit.nl kun jij 100+ gezonde maaltijden vinden.

  5. Start met sporten

    Ga lekker sporten! Zodoende wordt afvallen pas echt leuk en zul jij je doelen sneller bereiken. Start met een dagelijkse wandeling of workout van een uur. Denk nou niet dat dit onhaalbaar is: neem deel aan actieve uitstapjes en doe zoveel mogelijk klusjes zelf. Wil je het professioneler aanpakken dan is er een fitnesscentra. Door een crosstrainer of halters ga je vet verbranden en kom je in rap tempo op gewicht.

Nu gewicht verliezen met een afvalplan?

Tot wel 10 kilogram in 1 maand

Alles wat jij moet weten over afslanken in Giessenlanden

Afvallen zonder dieet, hoe werkt dat?
Ja, je kunt in Giessenlanden afvallen zonder gebruik te maken van een dieet. Hierbij gaat het om gezonde gewoontes inpassen. Hierbij zijn een aantal belangrijke pijlers: kleinere porties eten, minder snacken, gezonder eten en op structurele basis gaan bewegen. Hierdoor kun je op lange termijn de kilo’s verliezen die jij nodig acht. Enkele voorbeelden: eet meer vezels en eiwitten, koop geen chips of chocola, probeer langzaam te kauwen en neem deel aan actieve uitstapjes. Op basis daarvan zul jij dat fitte lichaam krijgen voor een langere periode.

Welk dieet adviseren jullie?
Er bestaat geen superdieet dat garantie geeft op de beste resultaten. Modifast, Oerdieet, Pioppi of South Beach, Paleo, DASH Dieet Plan: welk van deze methodes voor jou het beste werkt wordt beïnvloed door allerlei feiten als gezinssituatie, pogingen uit het verleden en eetgewoontes. Het belangrijkste is een uitgebalanceerd voedingsschema waar je de nodige kilo’s kwijtraakt maar ook de nodige vitamines, mineralen en vezels binnenkrijgt.

Kleven er nadelen aan een crashdieet?
10 kg of meer afslanken is soms mogelijk met een crashdieet, maar niet geheel zonder risico. Bij zo’n voedingspatroon is de hoeveelheid energie die wordt geconsumeerd veel te laag. De kilo’s vliegen er soms vanaf, met soms wel 5,0 kg in een week. De minpunten zijn: een onverzadigd gevoel, verlies van spiermassa, en geen blijvende verandering in de leefstijl. Zo heb je snel je overgewicht weer terug.

Vergoed de zorgverzekering een diëtist?
Dieetadvies in 3380, 3381, 4209 valt deels binnen de basispolis van een zorgverzekering als die van Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Het gaat hier om 180 minuten behandeling per jaar. Normaal gesproken zal dat gelijk zijn aan 3 tot 6 afspraken. Goed om te weten: dit gaat wel van je eigen risico af. Dit gaat niet op de zogenaamde ketenzorg als COPD, of diabetes. Ook kinderen tot 18 jaar betalen geen eigen risico.

Is snel afvallen wel aan te raden?
Afvallen met een blijvend resultaat is tijdsintensief. Focus jij je op een negatieve energiebalans (+/- 500 Kcal)? Dan zul je wekelijks 0.5 kilo afvallen. Per maand kun je zo’n 2 kilo verliezen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Wil je nog minder calorieën binnenkrijgen? Dan kunnen er complicaties optreden. Je metabolisme gaat minder snel werken, en je hebt een verhoogde kans op galstenen. Neem de tijd voor duurzaam afslanken. Dit kan bijv. met een afslankcoach in Kern Giessenburg, Giessenburg-West en -Zuid, Giessenburg-Oost, Verspreide huizen Giessenburg, Arkel, Hoogblokland, Hoornaar, Noordeloos, Schelluinen.