Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Naaldwijk

Het liefste vandaag al beginnen met gezond afvallen in Naaldwijk? Steeds meer mensen zijn bezig met afslanken. Maar hoe werkt dat eigenlijk? Je kunt aan de slag met zoveel afslankprogramma’s. Zo heb je een afslankprogramma als het “Stack” of juist het “Levendvoedsel dieet”. Wat je tegen kan staan is dat het vaak geen lange-termijn effect heeft. Wil jij echt een nieuwe leefstijl creëren? Kijk dan kritisch naar jouw gewoontes en jouw voeding. Onderaan de streep gaat het om in kleine stapjes jouw leefstijl veranderen. Het minimaliseren van ongezonde tussendoortjes, minimaal 2 liter water, voldoende eiwitten en vezels binnenkrijgen, lekker veel groenten eten en letten op je beweging zijn enkele goede suggesties. Een diëtist in Naaldwijk beschikt over voldoende kennis. Op deze pagina check je handige informatie over diëtistes, verantwoorde voeding, de meest bekende afvalprogramma’s + cardio.

  • We onderscheiden ontzettend veel diëten om jouw streefgewicht te realiseren
  • Het “3D dieet” en ook het “Histamine-Beperkend Dieet” kennen veel aanhangers
  • Bedenk hierbij wel dat het lastig is om vol te houden (jojo-effect)
  • De afvalcoach in Naaldwijk kan jou helpen met echte aanpassingen in jouw leefstijl doorvoeren
  • Neem de energiebalans in acht: verbruik meer energie dan je minimaal verbruikt per dag
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieZuid-Holland
GemeenteWestland
Postcode2671
% overgewicht47%
% obesitas13%
Lokale diëtistenpraktijkLijfstijl Diëtisten
Fitness in de buurtSportstudio Workout Bleiswijk

Diëtist in Naaldwijk bezoeken

Flink wat mensen in Naaldwijk zoeken naar mogelijkheden voor afvallen. 47% heeft een BMI van 25 of hoger (overgewicht) en 13% worstelt zelfs met obesitas. Een te zwaar gewicht komt vaak door te veel ongezonde voeding en te weinig beweging. Wat betreft voeding is zo’n beetje alles te koop, maar wat is nu gezond en wat moet je laten staan? Een speciale diëtistenpraktijk in Naaldwijk brengt eerst in kaart jouw huidige eet- en beweegpatroon. Daarnaast wordt er een plan gemaakt ten aanzien van gezonde voeding en sporten. Een voedingsdeskundige kan ook bezocht worden als je advies nodig hebt rondom medische zaken als diabetes of hart- en vaatziektes.

  • De diëtist werkt samen met je om overtollige kilo’s doeltreffend en duurzaam kwijt te raken
  • Vanuit de basisverzekering mag je gebruik maken van 3 uur dieetadvisering per jaar
  • Andere opties: hypnotherapeut (hypnose) of acupunctuur

Diëtistenpraktijken Naaldwijk juli 2022
Zoek je advies bij een persoonlijke gezondheidspraktijk in de regio? In het bijgaande overzicht vind je een centrum voor gewichtsbeheersing of voedingstherapeut uit de gemeente Westland. Je zoekt naar opties waarbij je bij iemand komt met verstand van zaken. We zien verschillende afvalcoaches en focusgebieden. Diëtist is wettelijk beschermd. Hieronder ander veel voorkomende beroepsgroepen als het gaat om een afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: adviseert mensen met overgewicht (geen beschermde titel)
  • Voedingsdeskundige: weet alles over voedingsgedrag, vaak actief in scholen of bedrijven
  • Voedingstherapeut: met gezonde voeding het lichaam in balans brengen
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: helpt mensen die gezond willen afvallen
NaamAdresPostcodePlaats
Lijfstijl DiëtistenVerdilaan 1 D2671 VWNaaldwijk
Vitae VoedingsadviesbureauVerdipark 1 A2671 GZNaaldwijk
Brenda Glas, Consultancy In KindervoedingOranjetuin 1002665 VJBleiswijk
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-naaldwijk-2671

Stats over gezondheid en gewicht in Naaldwijk

In regio Westland heeft 47% te maken met overgewicht, en 13% heeft obesitas. 79% heeft een positieve gezondheidsbeleving. 50% voldoet aan de beweegrichtlijnen (minstens 150 minuten per week bijv, fietsen of wandelen). 53% doet aan sport. 33,6% heeft een fiets die hij/zij gebruikt bij afstanden van max. 7,5 kilometer. Verder valt op dat 18% rookt en dat 11% drinkt wekelijks alcohol (8% is overmatige drinker). 36% drinkt volgens de Richtlijn (geen of max. 1 glas per dag, bron: Gezondheidsmonitor).

Huidige populaire diëten in Naaldwijk

Veel mensen die te zwaar zijn gaan aan de slag met een dieet. Via een afslankprogramma is gewicht verliezen niet moeilijk. Welk dieet past nu bij mij? Dit wordt bepaald door o.a. jouw huidige BMI, gewicht, vetpercentage, eetvoorkeur en het aantal kilo’s dat je kwijt wilt raken. De methodes om af te vallen worden ingedeeld in 5 groepen:

  1. Caloriearm dieet: gericht op het minimaliseren van calorieën
  2. Koolhydraatarm dieet: minimale hoeveelheid koolhydraten (bijv. aardappelen en pasta) eten
  3. Eiwitrijk dieet: Afvallen met een stabiele bloedsuikerspiegel
  4. Vetvrij- of vetarm dieet: Weinig vet is goed voor de bloeddruk en een lager cholesterolgehalte
  5. Medisch dieet: bijv. een dieet tegen acne of hartstoornissen (o.a. Acne dieet)

Kies het juiste dieet
Het juiste programma kiezen, en dit integreren in jouw leefstijl is niet altijd makkelijk. Op deze pagina vind je wat nuttige tips:

  • Trap niet in de beloftes van een crashdieet. De kilo’s vliegen er dan snel weer aan
  • Verwacht niet dat alles vanzelf gaat, anders geef je het te snel weer op
  • Ga aan de slag met een eetdagboek, dan kun je een totaaloverzicht van je voeding terugkijken
  • Start ook zeker met voldoende bewegen, dat versnelt het hele proces aanzienlijk
  • Stel je vrienden en familie op de hoogte dat je start met bijv. Herbalife of New Fysic

Interessante diëten in Naaldwijk

DieetnaamTypeTarievenWat is het?
South BeachMinimale vettenVanaf €35Gebaseerd op de glycemische index
AtkinsKoolhydraatarmVanaf €71p/maandLeren gezond snacken
Weight WatchersBeperkte calorieënVanaf €15 p/maandGepersonaliseerd programma
Cambridge 1 op 1Beperkte calorieënVanaf €50 p/maandAltijd een consulent in de buurt
KetogeenMinimale koolhydratenVanaf €25Vermijd lege koolhydraten
PaleoOverigeVanaf €32Eten zoals een oermens
MediterraneGrieksVanaf €26Een hogere levensverwachting
DashCalciumrijkVanaf €51Vetarme en magere producten
DukanBeperkte koolhydratenVanaf €10Meer eiwit uit gezonde voeding
ModifastCrashVanaf €66 p/maandVeel verschillende soorten producten

Afvallen zonder veel gedoe

Snel kilo’s verliezen en creëer jouw nieuwe leefstijl

Vind een sportschool

Afvallen is eigenlijk gewoon dat je een negatieve calorie balans opbouwt. Voor een deel is dat gezond en gevarieerd eten. Maar vergeet niet dat het ook belangrijk is dat je ook meer gaat bewegen en sporten. Dit kan bij uitstek bij een fitness of sportschool in Naaldwijk. Ideaal voor zowel het stukje cardio als krachttraining. Middels cardio (roeien of rennen) leg je de focus op calorieën en verbranding. Maar, het voordeel van krachttraining is de naverbranding: ook na de training blijf je dan energie verbranden. Tevens bouw je spiermassa op als je aan de slag gaat met kracht. Naast de fitness bestaan er tegenwoordig verscheidene voorbeelden om een negatieve calorie balans op te bouwen:

  • Bootcamp: Lekker sporten in de buitenlucht
  • Slenderen: Sporten voor mensen met lichamelijke klachten (onbelast)
  • Hardlopen: Verken je stad tijdens je wekelijkse rentraining
  • Wandelen (powerwalk): Vermindert o.a. stress en stimuleert creativiteit
  • Bewegen in een groep: Body Combat, Freedom Strength en Fat Attack

Tabel met fitness in de regio Naaldwijk

NaamAdresPostcodePlaats
Sportstudio Workout BleiswijkKooilaan 1a2665 KRBleiswijk
Healthcenter Lansingerland BergschenhoekBergweg-Noord 38-52661 CRBergschenhoek
The Fitness Lounge Lansingerland Berkel en RodenrijsCelsiusstraat 182652 XTBerkel en Rodenrijs
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Naaldwijk
Wil je gewicht verliezen met hulp van een personal trainer? De personal training (PT) in Zuid-Holland is de manier om onder begeleiding te sporten. Hij of zij zal je overal bij ondersteunen en kan zelfs helpen met een voedingsplan. De voordelen zijn dat je een trainingsprogramma op maat krijgt, je ontzettend wordt gemotiveerd en dat je alles technisch gezien ook goed doet. Houd rekening met de hoge kosten: iemand die jou begeleid betaal je al gauw €87,5 per periode (30 dagen).

In 5 stappen naar een gezond gewicht

  1. Body Mass Index berekenen

    Een goede basis vormt jouw BMI. Op basis van je lichaamsgewicht en je lengte komt er een uitkomst. Een waarde van 25 t/m 30 betekent: probeer af te vallen. Komt het boven de 30 uit? Dat staat voor ernstig overgewicht. Het advies is om onder begeleiding van een diëtist af te vallen.

  2. Welke resultaten wil je halen?

    Heb je plannen om af te vallen? Noteer dan altijd een streefgewicht. Anders is het lastig om gemotiveerd te blijven. Vraag niet het onmogelijke van jezelf. Beantwoord ook de vraag waarom je dit wil. Waarom ben ik niet tevreden met mijn huidige lichaam? Verder belangrijk: vraag support bij vrienden en familie of vraag om tips en adviezen bij een voedingscoach in Naaldwijk

  3. Beperk je voeding

    Je gewicht verlagen is theoretisch gezien vrij simpel: verbrandt meer energie dan er binnenkomt en de kilo’s zullen er langzaam afgaan. Gevolg is dat je minder gaat eten. Mannen die willen afvallen moeten zich beperken tot 1.800 kilocalorieën per dag, voor een vrouw ligt dit rond de 1500 calorieën (Bron: Het Voedingscentrum). Zorg altijd voor ontbijt, lunch en diner (anders compenseer je met snacks), en stop niet gedachteloos eten in je mond. Langzaam kauwen of kleine borden gebruiken zijn handige trucs.

  4. Gezonder eten

    Let niet uitsluitend op de grammen, maar ook welke producten je neemt heeft gevolgen op jouw gewicht. Sla eten over met veel suiker, zout maar ook alcohol en verzadigde vetten. Het is belangrijk dat je uitgaat van de Schijf van Vijf. Advies: ongezonde snacks heb je niet nodig en en drink 2 liter water per dag. Op supersnelgezond.nl kun jij 100+ gezonde maaltijden vinden.

  5. Meer bewegen

    Ga lekker sporten! Zo kan jij je afvalplan beter volhouden en beperkt je het jojo-effect. Probeer dagelijks bijv. 3 keer 20 minuten te bewegen. Denk niet te moeilijk: kies altijd voor de trap en pak huishoudelijke taken zelf op. Een andere goede optie is een lokale sportschool. Door de loopband of gewichten wordt de vetverbranding gestimuleerd en bereik je sneller jouw streefgewicht.

Gemakkelijk gewicht verliezen met een voedingsplan?

Eenvoudig 5 kilo in 10 weken

Actuele thema’s over afslanken in Naaldwijk

Hoe kan ik afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Naaldwijk afvallen zonder dieet of speciale afslankmethode. Daarbij moet je een gezondere leefstijl creëren. Dat wil zeggen minder kilocalorieën, meer gezonde producten (schijf van vijf) en structureel gaan sporten. Hierdoor ga jij altijd de kilo’s verliezen die jij nodig acht. Wil jij geen terugval: eet zoveel mogelijk zoutloos, haal geen ongezonde producten in huis, geniet van elke maaltijd en gebruik altijd de trap. Op basis daarvan ga je jezelf een duurzame leefstijl aanleren voor een langere periode.

Welk dieet adviseren jullie?
Er is niet één voedingspatroon waarbij je het snelste of het meest afvalt. Voedselzandloper, Oerdieet, Keto dieet of Weight Watchers, Cambridge, Mediterrane dieet: welk afvalprogramma het meest efficiënt is wordt beïnvloed door velerlei zaken als persoonlijke situatie, pogingen uit het verleden en huidig eetpatroon. Start met een speciaal voedingspatroon wat bijdraagt aan verlies van gewicht maar ook de nodige vitamines, mineralen en vezels binnenkrijgt.

Wat zijn de voor- en nadelen van een crashdieet?
5 of 10 kilo afvallen met behulp van een crashdieet is niet ondenkbaar, maar wordt meestal sterk afgeraden. Bij zo’n afslankprogramma is de energie-inname die jij tot je neemt zorgwekkend laag (500 – 1000 Kcal p/dag). Het resultaat is soms verbluffende, van vaak wel 4,5 kg in een paar dagen. De minpunten zijn: algehele vermoeidheid, verlies van spiermassa, en het is lastig om vol te houden. Het werkt dus alleen op korte termijn.

Wordt de diëtist vergoed vanuit de zorgverzekering?
Dieetadvies in 2670, 2671, 2672, 2673 wordt via de basisverzekering gedeeltelijk gedekt bij verzekeraars zoals Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Je krijgt een vergoeding voor jaarlijks tot 3 consults van 60 minuten. Voor veel mensen betreft het 4 tot maximaal 6 consults. Goed om te weten: hiervoor betaal je wel eerst je wettelijke eigen risico. Dit is niet zo in het geval van ketenzorg zoals COPD of hartfalen. Ook jongeren met overgewicht vallen hier buiten.

Is snel afvallen een verantwoorde manier?
Afvallen op een gezonde manier gaat niet zo snel. Focus jij je op een negatieve energiebalans (+/- 500 Kcal)? Dan val je ongeveer 0,5 kg per week af. Zo’n 2 kilo afslanken per maand. Dat kan bij iedereen verschillen natuurlijk. Ga je het lijnen extra stimuleren? Dan gaat je lichaam in protest. Je krijgt een tekort aan essentiële voedingsstoffen en je valt vooral af door spierverlies, en dus niet door vetverlies. Wij geven de voorkeur aan duurzaam afvallen, bijvoorbeeld samen met een voedingsdeskundige in Naaldwijk, Honselersdijk, Maasdijk, ‘s-Gravenzande, Monster, Wateringen, De Lier, Kwintsheul, Poeldijk, Ter Heijde.