Keto revolutie
  • Keto revolutie
  • Tijdelijk van €97 voor slechts €37. Beste dieet van 2020 volgens onze deskundigen.
Afslank receptenbijbel
  • Afslank receptenbijbel
  • Direct starten met verantwoord koken en een gezonde leefstijl. Simpel en goedkoop afslanken.
50 dagen koolhydraatarm dieet
  • Koolhydraatarm dieet
  • Een voordelig 50-dagen dieet. Ontvang alles wat je nodig hebt voor een gezond en fit lichaam!
trainingsprogramma voor mannen
  • Training mannen
  • Trainingsprogramma gericht op mannen. Werk aan spieren, mindset en je gezondheid!
trainingsprogramma voor vrouwen
  • Training vrouwen
  • Succesvol product voor vrouwen. Strakke buik, meer spieren en een gezond lichaam.

Afvallen in Oosterhout

Vandaag al starten met gezond afvallen in Oosterhout? Een groot deel van de mensen zijn bezig met afslanken. Hoe kan ik beginnen met afvallen? Je kunt kiezen uit veel opties. Voorbeelden zijn het “Obesigard” maar ook het “Total Wellbeing dieet”. Het nadelige hiervan is dat je op lange termijn weer terugvalt in gewicht. Ga je gelijk van start met gewicht verliezen voor een lange periode? Dan gaat het veel meer om jouw huidige leefstijl. In de basis zul je ongezonde gewoontes moeten afleveren. Minder suiker en vet, voldoende water drinken, probeer zoutloos te eten, meer verse groenten en starten met dagelijks bewegen zijn slechts een paar tips. Je diëtist in Oosterhout biedt hierbij support. Onderstaand vergaar je waardevolle details over gewichtsconsulentes, wat nu gezonde voeding is, de verschillende methodes om af te vallen of lichaamsbeweging.

  • Er zijn veel diëten om jouw streefgewicht te realiseren
  • O.a. het “2fase” en het “Fitslim” worden door veel mensen gevolgd
  • In de praktijk blijkt vaak dat er vaak sprake is van een jojo-effect
  • Een gediplomeerde afvalcoach in Oosterhout heeft veel ervaring met het zoeken naar een gezonder en fitter leven (eetpatroon)
  • Focus op de energiebalans: verbrand meer energie dan dat jij eet
Programma USP Prijs Beoordeling Informatie
keto dieet Beste keuze 2020.
Snel resultaat.
€37
Normaal €97
Bekijken
Afslank receptenbijbel Simpele recepten.
Eenvoudig afvallen.
€27
Normaal €69
Bekijken
Koolhydraatarm dieet 50 dagen diëten.
Gezonde leefstijl.
€37
Normaal €69
Bekijken
Training mannen Mannen training.
Max. spiertraining.
€67
Normaal €292
Bekijken
Training vrouwen Vrouwen training.
Sterker lichaam.
€67
Normaal €292
Bekijken
ProvincieNoord-Brabant
GemeenteOosterhout
Postcode4909
% overgewicht50%
% obesitas14%
Diëtist in de buurtVitalkinese
FitnesscentrumArendse Health Club Oosterhout

Diëtist in Oosterhout zoeken

Steeds meer inwoners van Oosterhout worstelen met te veel kilo’s. 50% heeft overgewicht en 14% heeft te maken met obesitas (BMI van 30 of hoger). Het principe van overgewicht is te danken aan te veel ongezonde voeding en te weinig beweging. In de supermarkt is er zoveel te koop, maar wat is nu gezond en wat moet je laten staan? De diëtistenpraktijk in Oosterhout kijkt eerst kritisch nar jouw leefstijl en eetpatroon. Verder krijg je een persoonlijk advies inzake gezonder eten en meer sporten. Je kan ook langsgaan bij een voedingsdeskundige in het geval er meer medische oorzaken zijn zoals hart- en vaatziektes of diabetes.

  • De diëtist helpt je om jouw streefgewicht op een duurzame manier te halen
  • Op basis van de basis zorgverzekering heeft iedereen recht op 3 uur (4-6 consulten) dieetadvies (op jaarbasis)
  • Je kunt ook afvallen met acupunctuur, virtuele maagband of hypnose

Diëtistenpraktijken Oosterhout augustus 2021
Zoek je advies bij een bekwame gezondheidspraktijk in de buurt? In het overzicht hieronder vergelijk je informatie van een centrum voor gewichtsbeheersing in de buurt of voedingscoach uit de gemeente Oosterhout. Je zoekt naar opties waarbij je geadviseerd wordt door een vakkundig persoon. Men gebruikt velerlei functienamen en focusgebieden. Diëtist is wettelijk beschermd. Jij kan echter terecht bij diverse specialisaties binnen de afvalhulp:

  • Gewichtsconsulent: begeleidt mensen met overgewicht/obesitas (tot BMI van 30)
  • Voedingsdeskundige: veel kennis van verschillende voedingsstoffen als eiwitten en koolhydraten
  • Voedingstherapeut: meer gespecialiseerd op het gebied van natuurgeneeskunde
  • Voedingscoach of leefstijlcoach: verbeter je voeding en mentale rust met een erkende coach
NaamAdresPostcodePlaats
VitalkineseJan Van Scorelstraat 594907 PKOosterhout Nb
Die-Eet-CompleetMerijntje Gijzenstraat 3 c4906 EAOosterhout Nb
AbcdietistennetwerkKrombraak 104906 CROosterhout Nb
Bekijk ook het overzicht met alle diëtisten van Nederland.
afvallen-diëtist-oosterhout-4909

Stats over gezondheid en gewicht in Oosterhout

In regio Oosterhout heeft 50% last van overgewicht en 14% heeft obesitas. 75% heeft een positieve gezondheidsbeleving. 46% beweegt genoeg naar de normen van de Gezondheidsraad (een minimum van 2,5 uur intensief bewegen per week). 51% is een “wekelijkse sporter”. 23,4% fietst zeer regelmatig bij een kleine afstand (max. 7,5 kilometer). Tenslotte zien we dat 20% een roker is en 8% is een zware drinker. Dat is min. 1 keer 4-6 glazen per dag (7% is een overmatige drinker). 39% behoort tot de groep drinkers volgens Richtlijn (0 of 1 glas per dag, bron: Gezondheidsmonitor).

Actuele populaire diëten in Oosterhout

Heel wat mensen die wat kilo’s willen kwijtraken maken de keuze voor een dieet. Door een speciaal afslankprogramma kan jij vlug wat kilo’s kwijtraken. Wat is voor mij een goed dieet? Hieraan ten grondslag liggen jouw situatie, eventuele allergieën en jouw lange termijn doelen. Deze afvalmethodes worden ingedeeld in 5 categorieën:

  1. Caloriearm dieet: gericht op het minimaliseren van calorieën
  2. Koolhydraatarm dieet: aantal koolhydraten in je voedingspatroon verminderen
  3. Eiwitdieet: relatief snel afslanken met focus op eiwitrijk voedsel
  4. Vetarm/vetvrij dieet: Dagelijkse calorie-inname uit vetten is 30% of minder bij deze aanpak
  5. Medisch dieet: bijv. een dieet tegen acne of hartstoornissen (o.a. Dr. Houtsmullerdieet)

Een dieet dat past bij jouw situatie
Een voedingsvoorschrift opvolgen, en het ook volhouden is tamelijk complex. Hierbij bekijk je een aantal suggesties:

  • Begin nooit zomaar met een crashdieet. Bovendien loop je risico op tekort aan essentiële voedingsstoffen
  • Verwacht niet dat alles vanzelf gaat, dan stel jij jezelf ook realistische doelen
  • Ga aan de slag met een eetdagboek, dan weet je altijd wat je hebt genuttigd
  • Ga aan de slag met sporten, dat versnelt het hele proces aanzienlijk
  • Vertel vrienden + familie dat je gaat afvallen met bijv. New Fysic of Herbalife

Vaak gekozen diëten in Oosterhout

DieetnaamAfvalplanPrijsBeschrijving
South BeachWeinig vettenVanaf €29Focus op één ding tegelijkertijd
AtkinsMinimale koolhydratenVanaf €74p/maandVan cardioloog Robert C. Atkins
Weight WatchersBeperkte calorieënVanaf €23 p/maandInternationaal dieetprogramma
Cambridge 1 op 1CaloriebeperktVanaf €62 p/maandBekend van televisie!
KetogeenBeperkte koolhydratenVanaf €34Stop de suikerverslaving
PaleoOuderwetsVanaf €43Natuurlijke producten / ingrediënten
MediterraneGrieksVanaf €29O.a. vette vis en noten
DashKaliumrijkVanaf €41Om bloeddruk te verlagen
DukanBeperkte koolhydratenVanaf €20Bewerkt voedsel niet toegestaan
ModifastMaaltijdvervangerVanaf €71 p/maandModifast Snack & Meal

Snel en duurzaam afslanken

Snel & gezond afvallen met focus op gezonde gewoontes

Een sportschool vinden

Afvallen draait erom dat je een negatieve energiebalans opbouwt. Dit is dus veel meer dan alleen gezonder en minder eten. Afvallen – en het ook volhouden – gaat je beter af als je lekker gaat sporten. Hiervoor heb je natuurlijk de sportschool in Oosterhout. Vaak moedigen zij je aan voor een combi van cardio en krachttraining. Door te doen aan cardio (de hometrainer of de loopband) zal de calorieverbranding flink toenemen. Bedenk wel, krachttraining is noodzakelijk voor de naverbranding: DIt is het deel dat je verbrand, ook als je niet meer aan het sporten bent. Tevens gaat je spiermassa toenemen bij het toepassen van krachttraining. Buiten de fitness zijn er diverse voorbeelden om een negatieve calorie balans op te bouwen:

  • Bootcamp: Goed voor je humeur en zelfvertrouwen
  • Slenderen: Elke bank behandelt een andere spiergroep
  • Hardlopen: Iedereen kan het leren, stel een hardloopschema samen
  • Wandelen (powerwalk): Werk op een simpele manier aan een fitter lichaam
  • Andere opties: BRN, Pilates en Power Yoga

Overzicht fitness in de regio Oosterhout

NaamAdresPostcodePlaats
Arendse Health Club OosterhoutInnovatiepark 74906 AAOosterhout
Basic-Fit Oosterhout BeneluxwegBeneluxweg 54904 SJOosterhout
Willemsen Sport OosterhoutVan Duivenvoordestraat 1a4901 VTOosterhout
Bekijk ook het overzicht met alle sportscholen van Nederland.

Personal trainer Oosterhout
Wil je jouw streefgewicht behalen met de meest persoonlijke begeleiding? De personal training (PT) in Noord-Brabant is de oplossing als je jouw doelen wilt halen. Jouw privé-trainer is er voor motivatie en advies en heeft verstand van voedingsschema’s. De eerste stap is vaak dat jij een sportplan op individueel niveau krijgt, je optimaal wordt gemotiveerd en dat je jouw oefeningen 100% efficiënt uitvoert. Een negatief aspect: iemand die jou begeleid kost vaak zo’n €62,5 per periode (30 dagen).

Een gezond gewicht in 5 stappen

  1. Body Mass Index berekenen

    Je BMI berekenen is erg belangrijk. Dit geeft de verhouding weer tussen je gewicht en de lengte van je lichaam. Bij een BMI van tussen de 25 – 30: het lijnen moet snel beginnen. Een BMI groter dan 30 betekent ernstig overgewicht (obesitas). Het voedingscentrum adviseert om samen met een diëtist een plan van aanpak op te stellen.

  2. Hoeveel kilo wil je kwijt?

    Wil je binnenkort starten met een dieet? Schrijf dan op hoeveel je in welke tijd wilt afvallen. Anders is het lastig om gemotiveerd te blijven. Wees hierin wel realistisch. Schrijf ook op waarom je dit wil. Wat is écht de reden dat ik 15 kilogram wil verliezen? Wat ook werkt: vertel vrienden en familie dat je gaat afvallen en ga eens langs bij een voedingscoach in Oosterhout

  3. Voedselinname beperken

    Je gewicht laten afnemen hoeft niet moeilijk te zijn: verbrandt meer energie dan er binnenkomt en de kilo’s zullen er langzaam afgaan. Hiervoor zul je minder moeten eten. Voor mannen geldt max. 1.800 kilocalorieën per dag, vrouwen moeten uitgaan van zo’n 1.500 calorieën (Bron: Voedingscentrum). Sla het ontbijt, lunch en diner niet over (om ongezonde snacks te voorkomen), en probeer niet te snel gedachteloos te eten. Dat kan bijv. door langzaam te eten of kleiner bestek te gebruiken.

  4. Een gezond eetpatroon

    Niet alleen de kwantiteit, maar tevens het soort voeding draagt bij aan jouw energiebalans. Probeer te minderen met suiker, zout maar ook alcohol en verzadigde vetten. Je kunt al veel progressie boeken als je alleen producten kiest uit de Schijf van Vijf. Voedingsadvies: beperk ongezonde snacks als snoep en koek en eet kleinere porties. Op bijv. Coop.nl kun jij 100+ gezonde maaltijden vinden.

  5. Dagelijks bewegen

    Ga jij er serieus voor? Door te sporten wordt afvallen pas echt leuk en verklein je de kans op het jojo-effect. Ga minimaal elke dag een half uur tot 60 minuten bewegen. Dit kan al heel eenvoudig: neem wat vaker de trap en zet je auto bewust wat verder weg. Wil je het professioneler aanpakken dan is er een plaatselijke sportschool. Op het moment dat je start met cardio of kracht zal de vetverbranding geactiveerd worden en ga je nog sneller afvallen.

Rap gewicht verliezen met een voedingsschema?

Tot 5 KG in 2 weken verliezen

Bekijk populaire vragen over afslanken in Oosterhout

Kan ik ook afvallen zonder dieet?
Ja, je kunt in Oosterhout afvallen zonder gebruik te maken van een dieet. Waar het om draait is gezonde manieren integreren in je leven. Probeer uit te gaan van minder eten, gezonder eten en sporten serieus gaan nemen. Mede door deze aanpassing ga je gegarandeerd een duurzame gezonde leefstijl aanleren. Extra inzicht: vermijd snelle koolhydraten, drink veel water, heb aandacht voor je eten en loop een rondje op je werk. Op deze wijze zul je een gezonde levensstijl creëren dat je eenvoudig kunt volhouden.

Wat is het beste dieet?
Er is niet één methode waarbij je het snelste of het meest afvalt. Voedselzandloper, Detoxen, Keto dieet of Atkins, Ketogeen, DASH Dieet Plan: welk van deze diëten goed werkt voor jou wordt beïnvloed door allerlei zaken als jouw huidige leefstijl, ambities en eventuele allergieën. De beste resultaten haal je met een individueel eetpatroon wat zorgt voor gewichtsverlies maar toch alle belangrijke voedingsstoffen binnenkrijgt.

Ik het verstandig een crashdieet te gebruiken?
10 kg of meer verliezen in een paar weken met een crashdieet is mogelijk, maar het is doorgaans niet verstandig. Bij deze programma’s is de hoeveelheid energie die jij binnenkrijgt ver beneden je basisbehoefte. Denk hierbij aan snel verlies van overgewicht, van regelmatig 4,5 kg in slechts 1 week. Toch kan je last krijgen van algehele vermoeidheid, hoofdpijn, en geen blijvende verandering in de leefstijl. Het werkt dus alleen op korte termijn.

Wordt de diëtist vergoed vanuit de zorgverzekering?
Dieetadvies in 4909 wordt deels gedekt uit de basiszorgverzekering (voor elke Nederlander, bij alle verzekeringen, dus incl. Achmea, VGZ, CZ, Menzis, FBTO, Zilverenkruis, OHRA, Bewuzt, Univé. Op dit moment zijn dat 3 behandeluren per kalenderjaar. Normaal gesproken zal dat gelijk zijn aan 6 gesprekken. Belangrijk: hiervoor wordt wel eerst het eigen risico aangesproken. Er is een uitzondering: wanneer het gaat om ketenzorg als COPD, of diabetes. De eigen bijdrage vervalt ook voor kids / jongeren met overgewicht.

Is snel afvallen wel gezond?
Duurzaam afvallen gaat niet zo snel. Als je uitgaat van negatieve calorie balans van 500 Kcal. Dan mag je rekenen op +/- een halve kilo gewichtsverlies per week. Plusminus 2000 gram per 30 dagen. Dit is geen vaststaand feit en kan wisselen per persoon. Wil je het proces versnellen? Dan gaat je lichaam in protest. Je krijgt een gebrek aan vezels, vitamines en mineralen en er is een daling van de spiermassa. Wij geven de voorkeur aan duurzaam afvallen, bijvoorbeeld samen met een voedingsdeskundige in Oosterhout-Centrum, Slotjes, West, Strijen, Leijsenakkers, Oosterheide, Dommelbergen, Vrachelen, Industrieterrein Zuid, Industrieterrein Noord, Buitengebied Oosterhout, Den Hout, Oosteind, Dorst.

  • Dorst
  • Oosteind
  • Den Hout